Автор |
Съобщение |
Петко К
|
Заглавие: Малко проблеми с Дедра Публикувано на: 04 Сеп 2009, 19:12 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2009, 21:42 Мнения: 38 Местоположение: София
|
Здравейте!
От месец някъде карам една Dedra 1.8 i.e., 1992 година.
От както я взех от предишния собственик не съм пипал нищо по нея, но има някои неща, които ме притесняват. Сигурно ще я карам на сервиз скоро, но искам да знам какво да гледам, понеже не разбирам от коли.
Първо, като навия волана в крайно положение, и се чува едно силно свирене. Това определено е хидравликата, но какво точно да гледам? Ремък?
Другото е, че харчи над 20/100 газ! На градско, с климатик и т.н., но въпреки това е прекалено много. Вече три пъти зареждам и разхода се получава горе-долу толкова.
Някакви настройки по уредбата може би? Преди да дойде при мен е давала не повече от 12-13. Или аз карам зле? Четох тука някакви теми, че и на други хора такива коли им дават над 15 разход, но мен не ме устройва. 15 как да е, ще го преживея, макар че пак е много, но ако продължи да ми дава 21, ще я разкарвам.
Ами засега май това са нещата, които ме тревожат.
Дайте някакви съвети.
Мерси
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Сеп 2009, 19:54 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Хидравликата я остави да си вие.И мойта вие,наглеждай и само маслото как е. Относно разхода - много е.Същата ми дава 12-13 градско.Без клима ,ама не вярвам и климата да харчи 7 газ Карай я в по-високи обороти на градско и тва е.
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
Петко К
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Сеп 2009, 17:50 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2009, 21:42 Мнения: 38 Местоположение: София
|
ОК, хидравликата я оставям засега.
Чакам да видя кога ще угасне, сипах 45 литра и засега съм минал 215 км. Ако пак даде такъв разход, я карам на газаджия, и без това газовата не е минавала преглед скоро.
|
|
|
|
|
joro66
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Сеп 2009, 22:19 |
|
Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38 Мнения: 533 Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
|
И аз скоро се убедих че трябва да се кара на по високи обороти с по малко гасза по икономично.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 16VT Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP
|
|
|
|
|
Петко К
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Сеп 2009, 01:08 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2009, 21:42 Мнения: 38 Местоположение: София
|
Както и да се кара, 20/100 газ е много за такава кола и ако не се оправи, ще я разкарам.
|
|
|
|
|
joro66
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Сеп 2009, 08:51 |
|
Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38 Мнения: 533 Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
|
Да ползвам темата - кои двигател е по икономичния 2.0/8 или 2.0/16 при еднакви условия?
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 16VT Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP
|
|
|
|
|
idm
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Сеп 2009, 12:23 |
|
Регистриран на: 24 Юли 2006, 13:10 Мнения: 758 Местоположение: Русе
Кара: Киа
|
joro66 написа: Да ползвам темата - кои двигател е по икономичния 2.0/8 или 2.0/16 при еднакви условия?
Най много зависи от задкормилния компютър
|
|
|
|
|
joro66
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Сеп 2009, 13:20 |
|
Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38 Мнения: 533 Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
|
Е да де ама и той ако е един и същ
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 16VT Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP
|
|
|
|
|
sstavrov
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Сеп 2009, 14:01 |
|
Регистриран на: 22 Апр 2008, 19:20 Мнения: 151 Местоположение: Стара Загора
|
16-то според мен!
_________________
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Малко проблеми с Дедра Публикувано на: 06 Сеп 2009, 14:05 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Разхода много зависи от задкормилното устройство и от състоянието на автомобила като цяло.Но за мен по-икономичен е 8 клапанният двулитров мотор и разбира се че това е за сметка на динамиката,но икономия и динамика не вървят заедно.Карам 22 годишна Тема 8 клапана и веднъж се пробвах да засека разхода на газ/извънградско/,отиване и връщане до Плевен/300км/ ми даде рзход точно 9л/100км а на места карах даже със 160-170.Как го засякох заредих на Лукойл газ докато изключи автомата им и нулирах брояча,след като се върнах от Плевен на същата колонка и отново докато изключи автомата и ми събра точно 27 литра.Не мога да се оплача от баба Тема като разход, само дето възлите започват да дефектират един след друг на толкова дърт автомобил,на незнайно колко к.км!
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
Boko_86
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Сеп 2009, 15:28 |
|
Регистриран на: 11 Апр 2008, 10:59 Мнения: 53 Местоположение: София / Плевен
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Сеп 2009, 23:32 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
8 клапановите лапат усърдно
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
Петко К
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Сеп 2009, 18:25 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2009, 21:42 Мнения: 38 Местоположение: София
|
Продължава да си дава 20/100 разход. Вярно, че карането ми е далеч от идеалното, но все пак.
Другата седмица ще я закарам да я видят, но нямам пари в момента (без работа съм), така че ако трябва да се сменя нещо, ще видим дали ще я правя.
Много е вероятно скоро ще я видите за продан тука
|
|
|
|
|
Коки
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Сеп 2009, 16:08 |
|
Регистриран на: 05 Ное 2007, 01:39 Мнения: 47 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra 1.8ie | Alfa Romeo 166 2.4JTD
|
Петко К написа: Продължава да си дава 20/100 разход. Вярно, че карането ми е далеч от идеалното, но все пак. Другата седмица ще я закарам да я видят, но нямам пари в момента (без работа съм), така че ако трябва да се сменя нещо, ще видим дали ще я правя. Много е вероятно скоро ще я видите за продан тука
На мен ми харчи 10 газ извънградско и 15-17 градско. Разходът много зависи от стила на каране - моят е душмански. 20 е много, така че отивай на диагностика и сервиз за АГУта.
Относно парите: ще ме прощаваш ... ама в разсъжденията относно финансите няма капка логика Нищо лично, просто помисли върху следното:
1. Купил си я преди месец, а сега ще я продаваш - 90% вероятност да излезеш на загуба.
2. Не знам за колко си я взел, но загубата от продажбата ще е много повече пари отколкото диагностиката и евентуалния ремонт на АГУто.
3. Ако тръгнеш да купуваш друга кола, пак ще се набуташ с разходи за прехвърляне, обслужване, ГО, винетки, прегледи и какво ли още не.
_________________ Lancia Dedra 1.8 i.e. SW Alfa Romeo 166 2.4 JTD Сватбен блог
|
|
|
|
|
Петко К
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Сеп 2009, 21:57 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2009, 21:42 Мнения: 38 Местоположение: София
|
Не съм я карал още на диагностика, но забелязах, че на празен ход оборотите много често са между 600 и 700, а вчера на един светофар даже почнаха да отиват към 500. Това май не е нормално, нали трябва да са към 900 поне? Почнах да следя и дебитомера и се хванах, че често натискам излишно силно газта, и от там сигурно ми идва повечко разход.
Относно продажбата - малко на шега го казах, но се замислям, защото като взех колата, мислех че скоро ще почна работа. А че ще съм на загуба от това, то винаги е така.
|
|
|
|
|
Петко К
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Сеп 2009, 19:58 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2009, 21:42 Мнения: 38 Местоположение: София
|
Последно ми даде 17/100 (градско), без да пипам нищо по колата
Как става това?
|
|
|
|
|
joro_d
|
Заглавие: Публикувано на: 02 Окт 2009, 02:40 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 21 Юли 2008, 22:36 Мнения: 58 Местоположение: София
|
Колега, не разбирам колко резервоара ще изгориш докато разбереш че нещо не е наред? Те нещата сами няма да се оправят, ако на това се надяваш. Аз карам Tipo 2.0 i.e. при разход 12 - 13 градско и около 10 извън града, с обикновена газова уредба със смесител и без никакви глезотии от сорта на ламбда емулатори или аванс процесори (макар че за последното се замислям в скоро време да си монтирам).
Явно имаш проблем с газовата уредба, но може би и не само там.
Пробвай с регулиране. Имай впредвид че ако изпарителя е много замърсен и ако са напукани клапанчетата, които затварят и отварят входовете на камерите - няма регулиране. Сменят се мембрани и клапанчета. Което не винаги е особено успешно, може да се отиде на нов изпарител.
А пробвал ли си да премериш разход на бензин? Прегледай си свещите и кабелите. Няма да повярваш колко може да се вдигне разход на гориво от неработещи добре свещи или от кабели, които дават утечки насам натам.
И още нещо, за което се сещам в момента. Отдели малко време и си измери хлабините на клапаните.
п.п. Относно хидравликата - изобщо не губи време, а си смени маслото, ако не искаш някой хубав ден да си търсиш помпа.
_________________ FIAT Tipo GT 2.0 i.e. 159A6.046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
|
|
|
|
Lancio Dedrotti
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Окт 2009, 13:20 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 09 Окт 2009, 17:08 Мнения: 159
Кара: No cars
|
joro_d написа: Колега, не разбирам колко резервоара ще изгориш докато разбереш че нещо не е наред? Те нещата сами няма да се оправят, ако на това се надяваш. Аз карам Tipo 2.0 i.e. при разход 12 - 13 градско и около 10 извън града, с обикновена газова уредба със смесител и без никакви глезотии от сорта на ламбда емулатори или аванс процесори (макар че за последното се замислям в скоро време да си монтирам). Явно имаш проблем с газовата уредба, но може би и не само там. Пробвай с регулиране. Имай впредвид че ако изпарителя е много замърсен и ако са напукани клапанчетата, които затварят и отварят входовете на камерите - няма регулиране. Сменят се мембрани и клапанчета. Което не винаги е особено успешно, може да се отиде на нов изпарител.
Колегата е много прав. Първо отиди на диагностика при някой газаджия. Такъв проблем съм имал и аз. Гореше ми 22-23 на 100 при това извънградско! Минах през диагностика , пипнаха тук там, взеха ми 12 лв. и колата почна да си гори нормално. Така че извода е ясен - отивай на дигностика.
_________________ Кажи ми кои са приятелите ти, за да ти кажа кой си!
|
|
|
|
|
Петко К
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Дек 2009, 19:55 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2009, 21:42 Мнения: 38 Местоположение: София
|
Така, да забравим за малко горните проблеми, сега имам по-сериозен.
Първо, нещо се прецака стартера - дава контакт, но не иска да завърти. На дърпане или бутане я палехме без проблеми. След това неизвестно как акумулатора сдаде багажа. Първия път стана от много въртене, докато се опитвах да запаля, но го заредих и работеше, но след няколко дена край - не иска да държи ток, колкото и да го заредам. Не може даже да задвижи чистачките, толкова зле беше.
Е, изхвърлих го и взех назаем друг, с него работеше (пак не палеше със стартера, но това е отделен въпрос). Обаче, днес отивам да проверя - и този акумулатор е паднал! Нещо в колата дърпа ток.
Засега ме съмнява да не е от алармата.
Иначе, взех стартер и ще намеря кой да го смени. И акумулатор ще купя, но искам първо да намеря какво дърпа ток.
Давайте идеи какво и как да премеря. Също така, ако кажете и как се сменя стартера, ще ми е от полза
|
|
|
|
|
ridergsxr
|
Заглавие: Публикувано на: 12 Дек 2009, 17:44 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 12 Дек 2009, 17:07 Мнения: 10 Местоположение: Сливен
|
колега смени си стртера и тогаваа търси отечки, не се знае като е здал багажа в какво положение е застаналл в смисъл може да са ти окъсили ротора и статора и ето ти отечката
успех
_________________ Alfa Romeo 155 2.0 8V Police eskorte 183 hp продава се
Suzuki GSXR 750 W 139 hp продава се
Kawasaki KZ440 A 50 hp вече бивш
Lanchia Dedra 1.6 8V 90hp от скоро настояща
|
|
|
|
|
|