Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Dedra/Delta2




Автор Съобщение
 Заглавие: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2009, 08:36 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46
Мнения: 3097
Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
Колеги вдруги ден реших да сменям маншона на карето че се е цъфнал на половина.След лека справка и изненада от исканите 50 лв за смяна реших да се подупя пред блока и да си го свърша сам.Някой сменял ли е да каже някой трик,тънкост или как се прави,че да не се излагам пред съседите с малоумно втренчен в носача поглед?

_________________
Vectra 1.4`90 - Х
Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х
Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х
Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х
Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X
Lancia Lybra 2.0 VIS`01


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2009, 21:24 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38
Мнения: 533
Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
Предполагам че става въпрос за външно каре. Има два начина - в зависимост от това дали ще лашкаш гайката на полуоската или не (ключ 36 рамо около 2 метра).
Метод 1: със сваляне на гйката: Лашкаш я преди да вдигнеш колата (или вдигната, но някой да ти натиска спирачките вътре), откачаш долния шарнир на носача от шенкела, завърташ волана в посока на сменяния маншон и като дърпаш диска към теб измушваш полуоската от шлиците. Махаш стария маншон (разрязваш го да не пречи) взимаш едно средно голяма менгеме, клещи тип трета ръка или нещо, което да стиснеш полуоската и да я натискаш навътре към скоростната кутия (аз го правя това с менгеме като го натискам с крака като съм седнал за да ми са свободни ръцете), накланяш карето надолу и със 1-2 кг чук с къс силен удар по карето откъм греста (отзад) го измъкваш (вътрешен зегер). Измиваш го, нова грес, нахлузваш новия маншон и пак с чука но с по леки удари го набиваш на мястото му. И сглобяваш по обратния ред. И нова гайка!!!

Метод номер 2: (ако нямаш 36 ключ) Вдигнеш колата, откачаш долния шарнир на носача от шенкела, завърташ волана в посока на сменяния маншон. Отвиваш 6-те болта на вътрешното каре, вадиш му зегера, измъкваш го (карето, като запомняш положението му - да не го завъртиш) Има още един зегер под него - махаш и тоя зегер, изхлузваш вътрешния маншон (в тоя случай ще ти тряват и нови скоби за вътрешния маншон), и вече можеш да изхлузиш и външния през цялата дължина на полуоската. Слагаш малко грес на карето, хахлузваш новия външен с маншон, слагаш вътрешния, зегер-вътрешно каре-пак зегер и стягаш 6-те болта.

Ползвал съм и двата варианта, времето за смяна е едно и също, неудобството при втория е че не може да измиеш карето ако е бил много скъсан маншона (ползвал съм го при леко накъсан маншон, който току -що е почнал да се омаслява) , но пък си спестяваш закупуването на нова голяма законтеща гайка на полуоската, която е почти задължително да се смени при първия метод. Надявам се че съм писал разбираемо :)

И в двата случая време за смяна без измиване на карето - около 30 мин.

_________________
Човекът е човек, когато е на път.
Tempra 2.0 16VT
Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 02 Сеп 2009, 23:09 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46
Мнения: 3097
Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
Мерси колега за пълната информация.В петък запрятам ръкави и искам не искам ще трябва да го направя,че после идея си нямам как ще мога да я замъкна до някой сервиз :D Ще пробвам и по двата начина ако единия не стане.Днес се сдобих с маншончето заедно с грес и скоби за скромната сума от 10лв.Машала аферим на скъпата поддръжка на тия италянки :D

_________________
Vectra 1.4`90 - Х
Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х
Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х
Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х
Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X
Lancia Lybra 2.0 VIS`01


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 03 Сеп 2009, 07:27 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38
Мнения: 533
Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
Само да се поправя - завърташ волана не във посока на маншона който сменяш, както ти писах, а в обратна - идеята е шарнира на рейката да се педвижи максимално навън към калника за да не се вади и той.
Пък в краен случай, ако ти е трудно на място да го смениш - може да свалиш цялата полуоска - като я откачиш от вън (голямата гааика) и от вътре (шесте болта). Имай предвид че болтовете на вътрешното каре са с вътрешен шестостен и ще трябва по специален ключ - със "г" - образните които ги продават по масово няма да можеш да работиш, така че си купи, ако нямаш, ето такъв комплект:

http://tps-truckparts.com/item/view/268 ... %B5%20ribe

Само че това на снимката са еврейски звезди, не можад да намеря в нета снимка на шестостенни такива. но има и такива. Цената им е около 14 лв.

_________________
Човекът е човек, когато е на път.
Tempra 2.0 16VT
Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 04 Сеп 2009, 22:18 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46
Мнения: 3097
Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
Със одраскани ръце и 4 бири за помагачите мисията успешна.Мерси за напътствията колеги.

_________________
Vectra 1.4`90 - Х
Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х
Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х
Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х
Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X
Lancia Lybra 2.0 VIS`01


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 04 Сеп 2009, 23:12 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38
Мнения: 533
Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
Сваля ли цялата полуоска или на място?

_________________
Човекът е човек, когато е на път.
Tempra 2.0 16VT
Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Сеп 2009, 07:33 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46
Мнения: 3097
Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
На място с крика :D

_________________
Vectra 1.4`90 - Х
Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х
Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х
Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х
Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X
Lancia Lybra 2.0 VIS`01


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 09 Окт 2014, 19:40 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
Привет! Ще сменям 2-та маншона на външните карета. Тия дни забелязах, че десния е скъсан и е само грес, а левия пък е достатъчно нацепен, за да се смени и той. Има ли значение какви маншони ще взема като марка? Има ли различни размери, както на маншоните, така и на гайките на главините, т.е. може ли да се обърка нещо в магазина? Нещо друго ще ми трябва ли, освен маншони грес и гайки?

Споменавате, че при метод 1, с удара с чук се вади карето. А тази вътрешна зегерка чупи ли се и какво се прави после с нея?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 11 Окт 2014, 15:17 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
Пичове, тва каренце с кво е хванато към вала??? Млата го от половин час и не излиза... Целя го в основата, най-вътрешния пръстен дето контактува с вала. Има неква зегерка, ма тя май е да не мърда в другата посока - навътре. Давайте акъл, че вече сериозно съжалявам що не дадох пари за сервиз - ойде ми целия ден с тая пущина.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 11 Окт 2014, 18:58 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38
Мнения: 533
Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
Каретата са с вътрешен зегер. Най лесно става като хванеш полуоската в яко менгеме, накланяш карето надолу, примерно, и млатиш с по големичък чук - яки и къси удъри, като едновременно дърпаш карето. Повече от 3 до 4 пъти не ми се е случвало да удрям. Зегера остава на полуоската. Като го набиваш карето, гледай да го центрираш добре, че може да подбиеш шлиците. Размени местата на гайките от ляво/дясно, за да се падне кернирането на здраво място, ако искаш да не купуваш нови. Маншоните е късмет на какви ще попаднеш. издържат от 6 месеца да 3-4 години при една и съща цена.

_________________
Човекът е човек, когато е на път.
Tempra 2.0 16VT
Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 11 Окт 2014, 19:24 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
Ми значи утре ще търся някакво по-стабилно менгеме. А ти къде млатиш? Понеже отзад карето е разделето на 3 части, 2 от които са подвижни, а 3-тата е неподвижна, която контактува с вала. Аз се стараех да удрям по 3-тата, за да не прецаквам другите две, които са отделени със съчми като лагер.
Взел съм нови гайки. Набавих всичко за 25лв. (2 маншона, 4 скоби, 2 гайки и 2 туби грес). Маншоните са някакви уж made in italy пише на тях...колкото изкарат. Чудя се как ще го генерирам тоя мощен удар без канал - разстоянието в подкалника не е много голямо. Аз млатих с чук 1кг., а вала се опитвах да го фиксирам с 2 самоделни стяги към основата където се захваща носача, ама все се помества след ударите. Гледах много да не излиза полуоската, ама накрая си се беше поизмъкнала повечко, чак тоя тройник или как му се казва трипод май си беше излязъл от леглата, понеже трябваше леко да развъртя полуоската, за да си влезне в каналите - там има ли някаква зегерка, която евентуално да съм разбил при млатенето?

Изображение Изображение Изображение Изображение

btw...маншоните на вътрешните карета са доволно омаслени, отляво даже носача е омаслен. Май и те са за смяна. Доколкото знам на тая барака не са сложили семеринг, а само маншоните спират маслото на скоростната кутия. Ако можете споделете до колко е трудоемка и постижима смяната им...ако трябва ще намеря канал и ще ги боря и тях.

Изображение Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 11 Окт 2014, 22:50 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38
Мнения: 533
Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
Колега, сега се загледах в подписа ти и видях че става въпрос за 1.6 мотора, когато почна да говориш за вътрешния тройник , а темата е за 2.0 :) Само с чук и до утре да блъскаме няма да излезе. Тея са със външен зегер. Трябват ти и зегер-клещи за разтваряне. Даже на снимките се виждат ушичките на зегерката, които трябва да се разтворят. Като забършиш греста ще ги видиш по добре. Като ги разтвориш и само с дърпане трябва да излезе, най много с леко почукване. Иначе само за инфото - удря се точно по неподвижната част по която си чукал. За трипода няма страшно, само да не излязат пръстените и да се изсипят иглите, че голямо нареждане после. За вътрешните маншони няма философия. Триподите се държат със обикновенни зегерки, ама пак се сваля полуоската.

_________________
Човекът е човек, когато е на път.
Tempra 2.0 16VT
Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 13 Окт 2014, 12:24 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
Мерси за информацията, колега. Като махнах зегерката, карето веднага изпадна. Явно при по-големите двигатели не става със зегер.

Тоя уикенд ще ходя при приятел с канал да сменям вътрешните маншони. Разбрах, че първо трябва да се източи маслото на скоростите и после да се действа. Гледам, че към маншона допълнително се продава и 1 лагер. Кога се сменя той и трябва ли ми такъв се чудя?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 13 Окт 2014, 14:58 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
juslen написа:
... Разбрах, че първо трябва да се източи маслото на скоростите и после да се действа. Гледам, че към маншона допълнително се продава и 1 лагер. Кога се сменя той и трябва ли ми такъв се чудя?

Колега, мисля, че и на твоята вътрешния маншон е неподвижен, имам предвид не се върти. А лагера е лагер-семеринг, набива се на полуоската, и на него се надява тънкия край на маншона. Така и така ще разколачваш, и ще точиш маслото, помисли дали да не смениш и двата вътр. маншона барабар с лагерчетата. То не, че новите части са много стока, ама ако са ти оригиналните, не се знае колко още ще изкарат. А дори само единия да изтърве или да се сцепи маншона, ск. кутия може да остане на сухо, и то в неподходящ момент на неподходящо място. Сигурно се сещаш за резултата. Ако ми позволиш да споделя малко опит - вземи си за всеки случай и обикновени скоби за стягане с подходящ диаметър /доколкото си спомням от 70 до 90мм, но си премери/. Мястото около левия е малко и трудно се работи. Не знам дали затова, ама със скоба за маншон при мен не се получи - няколко пъти я стискаха и пак прокапваше. Накрая - последен опит преди да точим и т.н., с обикновена скоба, и вече 2-3 години е с нея. Ама преди да я сложим за месец изкапаха 100-200 гр. масло. А като знам при нас колко обикалях като го сменях на скоростната, докато намеря точното (по книжка), пък и не беше евтино.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 13 Окт 2014, 15:33 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Прикачени файлове:
untitled.JPG
untitled.JPG [ 75.26 KiB | Прегледано 11524 пъти ]

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 13 Окт 2014, 15:40 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
И аз мисля, че е удачно да се сменят и лагерчетата, а е много вероятно и от тях да тече. Само да не попадна на някакви тотални боклуци. Прав си за скобите, за вътрешните ще взема хубави скоби на резба (ако има толкова големи). И аз външните трябваше да си взема обикновени, при все че нямам специални клещи за другите, но ми беше интересно да ги пробвам. Аз ги стискам с едни изтъпени секачки.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 13 Окт 2014, 19:19 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43
Мнения: 1319
Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex
Opel Corsa 1.3cdti multijet
Lancia Delta 1.6 jtdm
В 99% от случаите тече точно от лагерчетата,ако е скъсан вътрешния маншон маслото го пиши бегало.От Типото ми остана един десен маншон,защото има разлика и ако си някъде около мен направо ще ти го подаря не че е някаква крупна сума ама пак drunk

_________________
Lancia Delta 3 1.6mjet
Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001
Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012
ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE
ЕХ:Fiat Ritmo 105TC

http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2014, 14:49 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
Мерси за жеста, но вече взех маншони и лагерчета. При мен изглежда, че двата маншона са еднакви. Сега остава само да изкопам отнякъде една скоба за лагери и уикенда да ги сменя.

A btw, доскоро бях в заблуда, че правилното масло за тая кутия е Тутела ZC75, само че ми дадоха 75w80 GL-5 , a не 75w90 GL-4, което е правилното. Не че за последните 2г. съм имал някакви проблеми с кутията, ама четох, че това разяждало синхронизаторите. Та сега ще взема и масло. Ще рискувам с това: Castrol Syntrans Transaxel 75w90.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2014, 19:48 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43
Мнения: 1319
Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex
Opel Corsa 1.3cdti multijet
Lancia Delta 1.6 jtdm
Това с маслото е голям филм,аз го сменях три пъти и не мога да кажа че всичко е ок.По съвет на Emzo за което му благодаря, сложих Total BV75W80 и нещата значително се подобриха.
Гледаи внимателно какво и дават да няма после wallbash като при мен

_________________
Lancia Delta 3 1.6mjet
Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001
Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012
ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE
ЕХ:Fiat Ritmo 105TC

http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна маншон на каре.
 Мнение Публикувано на: 17 Окт 2014, 09:50 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
И аз не знам вече. В ръководството на потребителя го дават Tutela ZC 80/S, което е SAE 80W, API GL4. Не знам, обаче, дали още се продава такова. Намерих един дистрибутор във Варна, който внася такова масло и чакам обаждане за наличност. Някакви идеи за подходящ аналог?


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 2 [ 25 мнения ] Отиди на страница 1, 2  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Dedra/Delta2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов