Автор |
Съобщение |
sclera_bg
|
Заглавие: Климатроник и Лост за чистачките --- Проблемите решени! Публикувано на: 07 Юни 2009, 17:38 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Имам два проблема с новото комби, които ми се иска да реша. Излагам ги накратко и моля за мение и съвети.
1. Климатроник
Климатика работи без забележки, съмненията ми са за неизправност в електрониката или датчиците. Таблото на външен вид се държи нормално, няма неработещи бутони, дисплеите и подсветката са ОК, приема зададените команди. За (мое) съжаление на тази кола и е счупена клапата за вътрешен/външен въздух и си стои в отворено състояние - което естествено се отразява на качеството на изстудяването, но не е болка за умиране. Обаче според таблото външната температура е константа - плюс 49 градуса, което (според мен) кара управлението да вземе решение за тотално изстудяване в резултат на което вентилатора се развърта с максимална скорост при пълно охлаждане и в колата не се живее от шум и студ. Минавайки на ръчно управление - на пръв поглед нещата са нормални - но всъщност не е така, защото климатроника като че ли не се стреми да поддържа зададената температура и всъщност (в тия топли дни) охлажда, но някак си по доста странен начин. Сигурен съм че за поведението на климатроника отговаря и датчика за температура в купето - но за неговото състояние мога само да гадая.
Като вероятна причина за проблема нарочих външния датчик и/или командното табло. Имам ги и двете в отлично състояние от разрушената Дедра и нищо не ми пречи да ги подменя. За външния датчик - оказа се, че не знам как точно да сваля кожуха на лявото огледало (може би самото стъкло се разлепя, но не ми се рискуваше). Може би трябва да проверя и куплунга, с който този датчик се включва в системата, но той вероятно е вътре във вратата - не ми стигна времето за това. Неуспеха с датчика и страшната жега ме отказаха (засега) от експеримента с таблото, освен това хич не съм сигурен че двете са идентични (колите са със 7 месеца разлика в датата на производство, като счупената е по-старата).
Ще продължавам да "гоня" тоя проблем, защото ми е бедна фантазията за да си представя как би се държал климатроника през зимата с тази негова 49 градусова температура. Ами ако реши че нямаме нужда от отопление ?
2. Лостче за управление на чистачките.
Като цяло работи. Но не както трябва - при единично чистене - лоста нагоре, ако не го подпирам с ръка през цялото време на движението на перата - започва едно прекъсливо движение, като хълцане на перата, ужасно дразнещо (и съм сигурен, че не е добро за състоянието на механизмите и релетата). Ако го държа нагоре до упор - няма проблем. Същия проблем го има и при цикличното движение - една позиция надолу - без значение от скоростта на цикъла. Единствено при непрекъснато почистване - лоста две позиции надолу - няма забележки. Всички останали функции на лоста са ОК.
100% сигурен съм, че проблема е в лоста и ако не мога да го поправя по-добре е да го подменя. Имам лост от донора и искам да извърша размяната. Моля кажете как се сваля този лост. Трябва ли да се сваля волана? След като без успех се мъчих да сваля лоста на донора, направих този (дано да е грешен!!) извод.
Това е засега.
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
Последна промяна sclera_bg на 27 Юни 2009, 16:31, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
krasi_k
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Юни 2009, 18:31 |
|
Регистриран на: 30 Мар 2009, 20:15 Мнения: 48 Местоположение: София
|
Колега,аз имам сащия проблем с чистачките точно както го описваш но някаде вав форума четох че проблема е в моторчето а не в лостчето.Все не ми остава време да го погледна,ако го оправиш драсни някои ред.Успех!
_________________ DEDRA 1.8 16W VVT LS 97g ALFA ROMEO 156 2.4 JTD 136k.s.99g
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Юни 2009, 21:23 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
да вторият проблем е в едни писти на моторчето
в алфа форума имаше тема със снимки как се почиства
принципно има вероятност след време да се оправи ако не е ползвано много дълго време
за проблема с климатика
най вероятно наистина е от неправилно отчитане на външната температура
връзката на ел.системата на огледалото със основната инсталация, е под декоративната кора
долу в ляво на арматурното табло, около таблото с бушоните
неприятното е, че за да смениш огледалото трябва да разглобиш тапицерията на вратата
бих те посъветвал да свалиш огледалото от старата ти кола и да пъхнеш само буксата
на датчика в твоята кола, за да провериш дали проблема е в него
иначе за да разглобиш огледалото първо се маха декоративната кора, която е боядисана в цвета на колата
след това другото се вижда с просто око
|
|
|
|
|
Mupo
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Юни 2009, 22:50 |
|
Регистриран на: 10 Май 2007, 12:01 Мнения: 711 Местоположение: the entire fucking universe
|
|
|
|
|
trifon
|
Заглавие: за климата! Публикувано на: 08 Юни 2009, 09:46 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2008, 22:31 Мнения: 382 Местоположение: София
|
уточни на коя от двете коли имаш проблем,предполагам с 1,8 16v защото и аз имах с мойта и вчера го хванах тотално каква е причината!
_________________ dedra 1.6 16 v 103 hp sw CA 7976 + DEDRA и BRAVA на части
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Юни 2009, 15:30 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Благодаря за съветите - ще мога да ги реализирам на практика в края на седмицата, когато ще мога да поработя на спокойствие.
trifon написа: уточни на коя от двете коли имаш проблем,предполагам с 1,8 16v защото и аз имах с мойта и вчера го хванах тотално каква е причината!
Да, проблема е на "новата" - 1.8 16V, другата служи засега за източник на части, след което искам-не искам ще я давам за скрап.
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
trifon
|
Заглавие: какъв е основния проблем! Публикувано на: 10 Юни 2009, 21:15 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2008, 22:31 Мнения: 382 Местоположение: София
|
при мен беше такъв :само при докосване на газта компресора моментално изключва,а след него и перката,и като попаднеш в задръстване(тръгни-спри)забравяш че си си купил кола с климатик,и това е само при 113 кс, при 131кс не е така,лошото е че тази функция минава през екуто и няма оправия.единствения вариант е цк ключе което дава постоянен плюс на релетата с надпис от теб CYTI (градско)или пстоянно и усилено охлаждане на радиатора!
_________________ dedra 1.6 16 v 103 hp sw CA 7976 + DEDRA и BRAVA на части
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юни 2009, 20:41 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Постигнах 50% успех - само единия проблем е решен. Този с чистачките.
Темата за почистване на моторчето е наистина много полезна и ако не разполагах с източник на части за замяна сигурно щях да повторя упражнението. Реших да взема целия модул от зеленото комби и да им разменя местата. Оказа се че на червената е монтирам модул като в цитираната тема - Magneti Marelli - с бялата кутийка и всичко както си му е реда. Но в зелената кола модула за моя изненада беше производство на BOSH, и понеже "немското си е немско " направо го монтирах на новата кола. Резултата е чудесен! Имам нормално работещи чистачки. Виновника е инж. Тоци Бегали (Италия)
По въпроса с климатроника - сещам се за стария казармен лаф "Въпроса с банята е решен. Баня няма да има!" Та и аз така - май ще си я карам с 49 градусовата външна температура. Датчика в огледалото (според мен) си работи нормално - даваше съпротивление 19 ома (на шарена сянка), измерен на другата кола, която със сигурност работеше беше 20.8 ома на слънце. За мен това са адекватно стойности. Куплунга си беше вързан и нямаше скъсани кабели. След това размених и контролните панели - работещия със сигурност панел се държа по същия начин (даже си го оставих него, защото поне диодите му са презапоявани и някак си по му вярвам). На мене въображението ми стига до тук. А гледам че trifon е писал че в цялата галимация е замесено и ECU-то - започвам да мисля че решението на този проблем е по силите на специализиран сервиз, какъвто в България едва ли ще се намери а и със сигурност финансово ще е страшно...
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
trifon
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юни 2009, 21:56 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2008, 22:31 Мнения: 382 Местоположение: София
|
sclera_bg написа: Постигнах 50% успех - само единия проблем е решен. Този с чистачките. Темата за почистване на моторчето е наистина много полезна и ако не разполагах с източник на части за замяна сигурно щях да повторя упражнението. Реших да взема целия модул от зеленото комби и да им разменя местата. Оказа се че на червената е монтирам модул като в цитираната тема - Magneti Marelli - с бялата кутийка и всичко както си му е реда. Но в зелената кола модула за моя изненада беше производство на BOSH, и понеже "немското си е немско " направо го монтирах на новата кола. Резултата е чудесен! Имам нормално работещи чистачки. Виновника е инж. Тоци Бегали (Италия) По въпроса с климатроника - сещам се за стария казармен лаф "Въпроса с банята е решен. Баня няма да има!" Та и аз така - май ще си я карам с 49 градусовата външна температура. Датчика в огледалото (според мен) си работи нормално - даваше съпротивление 19 ома (на шарена сянка), измерен на другата кола, която със сигурност работеше беше 20.8 ома на слънце. За мен това са адекватно стойности. Куплунга си беше вързан и нямаше скъсани кабели. След това размених и контролните панели - работещия със сигурност панел се държа по същия начин (даже си го оставих него, защото поне диодите му са презапоявани и някак си по му вярвам). На мене въображението ми стига до тук. А гледам че trifon е писал че в цялата галимация е замесено и ECU-то - започвам да мисля че решението на този проблем е по силите на специализиран сервиз, какъвто в България едва ли ще се намери а и със сигурност финансово ще е страшно... не е толкова страшно!аз вече постигнах задоволителен резултат,защо реши,че трябва чак такива специалисти,малко въобръжение и разум са достатъчни!
_________________ dedra 1.6 16 v 103 hp sw CA 7976 + DEDRA и BRAVA на части
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Юни 2009, 09:20 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Има светлинка в края на тунела!
Както е казал дядо Славейков: "Пенчо, бре, чети!" ... Ама като няма кой ...
Снощи рекох да видя какво пише в Autodata по въпроса с климатрониците. И хоп – излезе истината за състоянието на климатроника. - късо съединение!
Сега остава да намеря въпросното късо съединение и във връзка с това да попитам как се сваля кората под волана - струва ми се че е доста голям елемент и е захванат в много точки.
Прикачени файлове: |
AC system info.png [ 306.78 KiB | Прегледано 10305 пъти ]
|
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
Mupo
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Юни 2009, 09:47 |
|
Регистриран на: 10 Май 2007, 12:01 Мнения: 711 Местоположение: the entire fucking universe
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Юни 2009, 17:05 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Вече и климатроника е в ред!!!
Ето го виновника:
Това е датчика за външна температура - бил съм на прав път от самото начало, но не се мина без свялане (два пъти и без нужда) на таблото за управление на климатроника. Когато мерих съпротивления преди две седмици съм се объркал тотално - всъщност съм мерил веригата за отопление на огледалото. Но това го разбрах чак когато прочетох в AUTODATA кои са цветовете на проводниците за сензора за външна температура.
Днес намерих правилния куплунг, (кабелите от вратата се включват към инсталацията с 4 куплунга: за управление на стъклата; за управление на огледалото; за отопление на огледалото и за сензора) и установих че от него до таблото няма късо съединение както мислех. При измерване на съпротивлението на сензора се оказа че съпротивлението му е 2 килоома (на мунус 50 градуса отговарят 3.6 килоома а на +20 - 12.5 килоома) и системата го е интерпретирала като късо съединение. Сензора от старото комби беше в пълна изправност и реших да го монтирам.
Работата по смяната се оказа не толкова трудна, колкото пипкава - трябва да се свали кората на вратата а и огледалото. Самия сензор е завинтен за едно капаче в основата на огледалото, което лесно се отваря с плоска отверка. Реших че не ми е по силите да прекарам целия кабел на сензора барабар с куплунга през маншончето, вратата и огледалото и реших работата да стане с рязане и запояване. Най-пипкавата част е прекарването на кабелите през огледалото и оттам във вратата; спойката е на единственото удобно (според мен) за работа място и остава във вратата. При пробата се оказа че системата вече функционира нормално и всичко е наред.
Интересно ми е дали този сензор може да бъде купен отнякъде и на каква цена.
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
tpntod
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Мар 2010, 23:31 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 24 Мар 2010, 22:19 Мнения: 11 Местоположение: София
|
Здравейте колеги!Имам малък проблем с моята DELTA 1.9TD 97 година.Проблема е че,когато пусна климатроника на минимална температура не винаги се включва студеното и не се чува превключването на релето на компресора(температурата навън е +15 градуса).Напоследък го прави все по често иначе,когато не го прави си изстудява перфектно.Огледах бушоните,които са до акумулатора даже смених един,който е 30А имаше някакъв резултат но за кратко.Има ли някое реле ,което да проверя или бушон и къде да гледам(двигателния обсег или релетата до педалите) ще съм ви много благодарен.
|
|
|
|
|
mr. rossi
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Мар 2010, 10:47 |
|
Регистриран на: 31 Мар 2008, 15:29 Мнения: 544 Местоположение: София, Бургас
Кара: Lancia Musa 1.4, 2008
|
tpntod написа: Огледах бушоните,които са до акумулатора даже смених един,който е 30А имаше някакъв резултат но за кратко.
Този бушон, колега, е за вентилатора в купето, когато го пуснеш на висока мощност (над 60-70%), се стапя бушона, защото е доста мощно. Аз така два бушона смених - единия даже трябваше да го изстържа от клемите.
_________________ Lancia Lybra 1.6, 2000, 182A4.000 - R.I.P. Lancia Dedra 1.6, 1993, 835A1.046 - R.I.P.
|
|
|
|
|
tpntod
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Мар 2010, 12:20 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 24 Мар 2010, 22:19 Мнения: 11 Местоположение: София
|
Мерси за отговора колега.Значи като съм сменил този бушон нищо не съм направил.А къде да търся???Има ли реле на самият компресор,което да проверя?
|
|
|
|
|
Вальо-1
|
Заглавие: Re: Публикувано на: 29 Сеп 2012, 15:13 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 14 Апр 2008, 07:45 Мнения: 35 Местоположение: София
|
sclera_bg написа: При измерване на съпротивлението на сензора се оказа че съпротивлението му е 2 килоома (на мунус 50 градуса отговарят 3.6 килоома а на +20 - 12.5 килоома Колега, тази много стара тема ми беше много полезна за да намеря проблема на моята капа. Само, че не мога да намеря сензор специално за капа. Някъде четох, че се касае за нормален 10к ома на 25 градуса. Някой може ли да потвърди?
|
|
|
|
|
Mr.Electro
|
Заглавие: Re: Климатроник и Лост за чистачките --- Проблемите решени! Публикувано на: 27 Апр 2013, 12:51 |
|
Регистриран на: 10 Мар 2008, 00:01 Мнения: 188 Местоположение: Чирпан
Кара: Lybra 2.4
|
Помагайте колеги... Проблем с управлението на климатроника има и при мен. Значи до скоро силата на духане си беше нормална, но от няколко седмици духа много слабо, не ми светят бутоните както и означенията до тях (свети само зеления диод на избраната клапа). Датчика за външната температура показва -29 всеки път ( от снимка в по-горните постове видях, че е код за open circuit). Свалих таблото на климатроника и поогледах пистите, оправих спойката, където лягат четирите крушки, осветяващи означенията за клапите, но ефект нямаше. Моля, дайте съвет.
_________________ Lancia Lybra 2.4 JTD 2001 140 кс Lancia Dedra 1.9 TDS SW 1998 Black leather interior / EX Lancia Dedra 1.9 TDS 1996 / EX
|
|
|
|
|
mozart
|
Заглавие: Re: Климатроник и Лост за чистачките --- Проблемите решени! Публикувано на: 08 Май 2013, 01:25 |
|
Регистриран на: 15 Яну 2008, 20:04 Мнения: 436 Местоположение: Монтана
|
Относно датчика за външната температура на огледалото - блока за управление по него следи колко градуса е на вън, и освен да изпише на дисплея външната температура, по него преценява кога да затвори клапата за рециркулация на въдуха в режим Full Auto (светят и двата светодиода). По спомени май над 28 градуса затваря. Вътре в самото парно има още два датчика за температура, единият от които отново мери външната температура. Датчика за темп. в купето се намира зад една решетка на таблото (при Делта до волана долу в дясно). Обикновено при подаване на контакт почва да бръмчи. Представлява термодатчик около който има една имитация на перка. Идеята е да засмуче въздух от купето и да измери темп. Недостатъка е че освен въздух засмуква прах, косми и други боклуци, та едно хубаво почистване не би било излишно. Относно проблема с изключването на компресора при 1,8 16V 113hp в задръстванията. ЕКУ-то изключва компресора в два случая: 1. когато оборотите паднат под 600об/мин. 2. когато педала на газта е натиснат над 75% Първия проблем обикновено е от моторчето за празния ход. Трябва да се почисти. Относно проблем две - хмм ....по мой наблюдения и при по леко натискане на педала изключва. Това няма как да се коригира. За това единственото логично решение на проблема е да е зареден качествено климатика. Тогава той изстудява добре, и периода за който се изключва компресора се компенсира от температурната инерция на питата и въдуховодите. Дано ме разбрахте, че как го обясних..... Забравих да напиша: ако оборотите на празен ход играят, или след отпускане на газта не паднат стабилно на 900об.мин пак се изключва компресора на климата, нищо че не са паднали под 600об.мин
_________________ От един друг форум:За пръв път виждам ентусиаст с дефорсе да скача на италианка. Трябва Алфата да е много зле..... LANCIA DELTA 1.8 16V 113hp
|
|
|
|
|
Вальо-1
|
Заглавие: Re: Публикувано на: 20 Май 2013, 12:32 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 14 Апр 2008, 07:45 Мнения: 35 Местоположение: София
|
Още за този датчик....
Вчера свалих моя от Капата и взех да измервам: дава постоянно отворена верига (съпротивление безкрайно). Лошо няма, но това което ми е трудно да разбера е защо минава известно време докато се отчете нова температура, нормално ли е това? Вчеера сложих 10к ома резистор и след известно време показа 13 градуса ако не се лъжа. после го махнах и седя пак на 13 градуса сигурно 5 мин докато пак отиде в обичайното -40.
нормално ли е това поведение? или да очаквам проблем и на друго място?
|
|
|
|
|
Вальо-1
|
Заглавие: Re: Re: Публикувано на: 21 Май 2013, 15:00 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 14 Апр 2008, 07:45 Мнения: 35 Местоположение: София
|
|
|
|
|
|