www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Как да почистим клапана за празния ход
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=14084
Страница 2 от 4

Автор:  kamikadze [ 10 Ное 2008, 23:35 ]
Заглавие: 

Мойто го свалях чистих .. но оборотите ми .. варират м/у 900 и 1300 .. дайте някакъв съвет :roll:

Автор:  yossta [ 11 Ное 2008, 17:20 ]
Заглавие: 

kamikadze написа:
Мойто го свалях чистих .. но оборотите ми .. варират м/у 900 и 1300 .. дайте някакъв съвет :roll:

Постоянно ли го прави като я запалиш?
Провери маркучето което отива в мап сензора да не е пукнато някъде и дали не се е скапал ако изпуска налягане го прави!

Автор:  yossta [ 11 Ное 2008, 17:23 ]
Заглавие: 

i_v_ivanov написа:
В крайна сметка - можете спокойно да си изключите куплунга от
т.н. моторче за празния ход.

Ако всичко друго по двигателя е ОК - няма особено значение
ако е изключен.

Неговата роля - да компенсира спадове в оборотите при включен климатроник
/най-вече/ не е толкова значителна при добре регулиран двигател.

Така, че ако на някой нещо не му работи както трябва
- по-добре го изключете - и карайте - без да се тормозите да търсите
работещ такъв!

УСПЕХ!


Ммм компенсира също и при връщане на газта колега не само от климата.

Автор:  vodach [ 16 Ное 2008, 12:57 ]
Заглавие: 

Леко няма смиъл да се почиства. От там минава въздух, който пък се пречиства от въздушния филтър. Не сикам да ви спъвам ентусиазма, но МПХ, не е инжектор на пример.
При него проблема идва от ленива бубина, която го управлява. Тя е капсоловна и ако можеше нещо да се почисти опитайте от нея. Аз лично съм сменил поне 5 МПХ и смятам, че си хабите времето.

УСпех.

Автор:  stenly [ 16 Ное 2008, 14:14 ]
Заглавие: 

ъъъъъъъъ .... кво е МПХ ? и каде се намира ?

Автор:  vodach [ 16 Ное 2008, 18:54 ]
Заглавие: 

stenly написа:
ъъъъъъъъ .... кво е МПХ ? и каде се намира ?


Имах предвид моторче за празен ход (МПХ). Често се ползва за абривиатура, но не е задължително да я знаеш, извинявай. Иначе Също е стъпково моторче, но най-точно по каталог е електромагнитен клапан, каквато е всъщност функциата му. То всъщност нищо не върти.

Автор:  i_v_ivanov [ 16 Ное 2008, 19:16 ]
Заглавие: 

Я обясни малко - какво имаш в предвид под ЛЕНИВА БУБИНА!

И някой знае ли какво трябва да е съпротивлението на МПХ?

И какъв е начина да се провери работоспособноста на бубината?

Автор:  stenly [ 16 Ное 2008, 19:25 ]
Заглавие: 

Тука ако чета още една година и ще изкарам вишууу :)

Автор:  syscop [ 16 Ное 2008, 21:10 ]
Заглавие: 

Няма голям избор за проверка на бобинката на клапанчето, понеже паралелно на нея има свързан диод. Може да се направи следното:
1. Проверка съпротивлението между контактите (няма 100% гаранция за достоверност, зависи от използвания прибор за измерване) - ще открием дали е пробил самият диод, което от своя страна води до шунтиране на бобината.
2. Изкарваме карантиите на клапана и на мястото на буталцето слагаме една бобинка дето сме си я навили от подръчни материали - 200-300 навивки предполагам ще стигнат (може да се ползва от някакво реле стига да може да се пъхне в отвора). Свързваме някакъв товар - разистор, лампа с малка мощност към бобинката и паралелно осцилоскоп (може и мултимер със стрелка, друго е око да види :D ). Свързваме клапана към буксата му, Даваме контакт (компа на колата разкарва буталцето няколко пъти напред-назад) и гледаме какво става - трябва да излезе някакво напрежение. Ако нищо не се покаже причините не са много - пробил диод, прекъсната бобина, навивка на късо в самата бобина.

п.п.
дали клапана трябва да го има или не - все пак е мислено от професионалисти...

п.п.п.
"ленива бобина" - такъв термин не съм срещал - ще е интересно да се разбере, какво точно има предвид колегата

п.п.п.п.
бОбина - пише се с О :D

Автор:  i_v_ivanov [ 16 Ное 2008, 21:25 ]
Заглавие: 

Аааа - това с тестването - много сложно ми изглежда!

Аз замерих 2-те си подръчни /щото все ме убеждават, че не са в ред/

и двете дават към 9Ω ..... - това може ли да е някакъв ориентир?

Автор:  syscop [ 16 Ное 2008, 21:56 ]
Заглавие: 

В общия случай не. Ако има навивка накъсо в самата бобина с мултимер няма как да се хване. Тоя клапан дето ми е под ръка дава около 18 ома и двете посоки.

Автор:  yossta [ 16 Ное 2008, 23:58 ]
Заглавие: 

syscop написа:
Няма голям избор за проверка на бобинката на клапанчето, понеже паралелно на нея има свързан диод. Може да се направи следното:
1. Проверка съпротивлението между контактите (няма 100% гаранция за достоверност, зависи от използвания прибор за измерване) - ще открием дали е пробил самият диод, което от своя страна води до шунтиране на бобината.
:D


Ако наистина има вързан диод по този начин няма ма абсолютно никакъв смисъл да мерите!Не 100% а 200% е сигурно че нищо няма да разберете

Филма в тая тема става все по забавен много се задълба :mrgreen:

Автор:  vodach [ 17 Ное 2008, 00:14 ]
Заглавие: 

syscop написа:
Няма голям избор за проверка на бобинката на клапанчето, понеже паралелно на нея има свързан диод. Може да се направи следното:
1. Проверка съпротивлението между контактите (няма 100% гаранция за достоверност, зависи от използвания прибор за измерване) - ще открием дали е пробил самият диод, което от своя страна води до шунтиране на бобината.
2. Изкарваме карантиите на клапана и на мястото на буталцето слагаме една бобинка дето сме си я навили от подръчни материали - 200-300 навивки предполагам ще стигнат (може да се ползва от някакво реле стига да може да се пъхне в отвора). Свързваме някакъв товар - разистор, лампа с малка мощност към бобинката и паралелно осцилоскоп (може и мултимер със стрелка, друго е око да види :D ). Свързваме клапана към буксата му, Даваме контакт (компа на колата разкарва буталцето няколко пъти напред-назад) и гледаме какво става - трябва да излезе някакво напрежение. Ако нищо не се покаже причините не са много - пробил диод, прекъсната бобина, навивка на късо в самата бобина.

п.п.
дали клапана трябва да го има или не - все пак е мислено от професионалисти...

п.п.п.
"ленива бобина" - такъв термин не съм срещал - ще е интересно да се разбере, какво точно има предвид колегата

п.п.п.п.
бОбина - пише се с О :D


Колегата е прав.

Хахахах най-важното е, че се "шунтира" бОбината на асФалта щом не ти работи.
Ся серионзно. То не е точно бобина. Аз не съм специалист. Става въпрос за механизмът, който задвижда клапана и е капсолован. В Него има и бобина и други неща ....
:oops:

Ето дори и да замериш, този механизъм той ще си работи, така,че едвали ще намериш разлика с посоченото съпротивление по каталог, но не съм 100% сигурен. Крайната идея, че когато ламбда сондата пусне сигнал през ЕКУ-то към него демек към (МПХ) то намалява или увеличава притука на въздух гъм горивовъздушната смес (ГВС). Следователно я прави по-богата или я обеднява. Е, този процес се забавя с годините. МПХ-то си бачка ама по-бавно зацепва след като е приел горепосчения сигнал. И като резултат оборотите на колата играят на прзен ход. щото по-бавно реагира гадината.

Аз не ангажирам никой с моите становища. Просто така пише в дебелите книги.

П.С.
Миналата година поръчах да ми вкарат много втора ръка МПХ на ул. Симеон. Дават ги по 50 кинта. Понеже продадох ланчията не ги купих. Тия момчета знаят за нашия форума. Не мога да ви кажа точно къде на Симеон, беше почти в края му към К. Величков.

Упсех.

Автор:  mravkata [ 17 Ное 2008, 11:16 ]
Заглавие: 

Абе то това е ясно, но все пак мойто лично преди почистването беше толкова мръсно ,че физически неможеше да помръдне клапата вътре в него.
След почистването всичко е ок ( за сега ). Вярно че още не е особенно студено , но разликата е огромна .
Практически едно почистване неможе да навреди , а само да спести едно 300-400 лева, поне по мое мнение.
То бобината дори и да не беше капсолована ако е заминала незнам кой ентусиаст ще си мисли ,че ако тръгне да я поправя по някъв начин ще я направи като нова, такаче ако проблема е в нея решението май е само нов стъпков мотор, но се пак препоръчвам 1во да се почисти , за да не се дават излишни пари.

Автор:  yossta [ 23 Ное 2008, 04:04 ]
Заглавие:  Превода доколкото можахме:)

Обслужване проверка и регулиране на електро-магнитният клапан за свободен ход

Следвайте следните инструкций:
-потенциометъра (farfalla)"пеперуда" е позициониран!(цилиндърчето с отворите)
-почистване на "пеперудата" (цилиндърчето с творите)
-Минимално почистване на водача/леглото на "пеперудата"
-минимално почистване на(vite) винта/болта (шпилчицата за натягане на цилиндърчето
на загрял мотор:(клапана трябва да е монтиран поне веднъж!) (това се отнася за проба след почистването!)
След като тези операций са изпълнени свържете клапана,регулирайте болта(гайката)Бай-пас върху "пеперудата"(цилиндърчето).Докато получите един режим около 900 оборота.Внимание!минимално завъртане дава отклонение в стойностите. Монтирайте клапана ако сте сигурни че няма промяна в оборотите,ако не повторете операцията докато го настроите(около 900 оборота).
-За да се убедите че централата(компа)командва клапана поставете мултиметър на маса и краче 34 където трябва да отчете стойност от 6-8 волта на запален двигател!

След картинките:

La vite di anti imputamento non deve mai essere spostata

Болта на anti imputamento Не трябва да се почиства.(не можахме да си го преведем това)
Предполагам че става въпрос отново за шпилчицата за натягане
Надолу в текста пак се упоменава за полиране на леглото и цилиндърчето както и за регулирането но текста не е завършен за да разбера защо продължават да повтарят действията. Най вероятно продължават горепреведеното но по подробно
Като цяло нищо ново което да не знаем единственото което е интересно е проверката с мултицет на маса и краче 34 на компа за напрежението 8)

Прикачени файлове:
MPH.JPG
MPH.JPG [ 120.92 KiB | Прегледано 16177 пъти ]

Автор:  vodach [ 24 Ное 2008, 23:13 ]
Заглавие: 

добре де връщам си думите назад.

Автор:  i_v_ivanov [ 26 Ное 2008, 13:22 ]
Заглавие: 

Някой знае ли - КАКЪВ ДИОД има вътре в корпуса?

Вързах допълнително 1 АМПЕРОВ - и уж моторчето се държеше добре
но за малко - а диода е здрав.

Автор:  syscop [ 26 Ное 2008, 14:01 ]
Заглавие: 

Нещо към 100-200V/1A, бързодействащ трябва да свърши работа.

Автор:  trifon [ 26 Яну 2009, 23:55 ]
Заглавие:  има и по лесен начин за чистене

вчера ми дойде една дедра 2,0 16 в,за чистене на ст.моторче и аз веднага побързах да си изпробвам ултразвуковата вана,натопих само механичната част във ваната с разтворител,включих към намотката импулси 12 в. и като натиснах копчето старт се уплаших,като тръгнаха едни ми ти чернилки олеле!след един час разтвора беше станал черен като мазут,извадих моторчето ,беше като ново! БЕЗ РАЗГЛАБЯНЕ !

Автор:  www_ [ 28 Май 2009, 00:19 ]
Заглавие: 

искам да изкажа благодарностите си на всички свързани с темата, тази вечер разглобих моторчето от Дедрата, накиснах го във кореселин и не мога да опиша каква гадост се показа от него. Само за сравнение м кафето е като чай. Още веднъж хиляди благодарности.

Страница 2 от 4 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/