Автор |
Съобщение |
syscop
|
Заглавие: Как да почистим клапана за празния ход Публикувано на: 23 Окт 2008, 21:03 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 23 Юли 2005, 20:53 Мнения: 270 Местоположение: Велико Търново
Кара: AR 166 2.0 TS '98 Lancia Delta II 2000 16V '93
|
По молба на колега от форума ще опиша накратко как става почистването на клапана регулиращ празния ход. Говорим за двигателя на колата от подписа, но същия го има и при други двигатели. Реших го пусна тук, тъй като може да е полезно и за други.
Смъкване: Махаме акумулатора (работи се по-лесно), след това захранващата клема, двата маркуча, отвиваме две болчета(на снимката се вижда само едното) и готово.
Самият клапан представлява следното нещо:
Клапанчето се разделя долу-горе по средата: с малко напъване получаваме следното:
Отбелязваме колко е завита гайката (оградена с червено) и я отвиваме:
След това изваждаме нещата, които са вътре. Двете пружинки са различни така, че трябва да се запомни коя откъде е. Същото се отнася за положението, в което е цилиндърчето.
Следва самото почистване: осигурявате си памучно парче плат (по възможност бяло), бутилка коресилин (не става за пиене ) и обработвате докато цвета на парцалчето спре да се променя, с други думи остане бяло. При мен процедура премина по следния начин: цилиндърчето беше клеясало и не мърдаше на никъде. Накиснах го в буркан с коресилин. Така престоя една нощ и на другия ден продължих с премахване на останалата мизерия.
Обърнете внимание на цилиндърчето . По него има малки отвори - също трябва да се почистят.
Сглобявате в обратен ред.
Важно: не го пръскайте с WD40. В него има някаква мазна съставка, която довежда до това след седмица, две да се наслоят отново боклуци (изпробвано и имаше още едно чистене). Уверете се преди да го монтирате, че всичко е сухо - по същата причина.
При мен след процедурата нямам проблеми повече от две години и половина.
_________________ AR 166 2.0 TS '98 Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93
Последна промяна syscop на 24 Окт 2008, 10:37, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Окт 2008, 21:11 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Ще изчакаме коментари и отива в "Полезно"!;) Много добре направено!;)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
yossta
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Окт 2008, 05:45 |
|
Регистриран на: 28 Юли 2006, 14:46 Мнения: 1330 Местоположение: London UK +447845319992 paunovwork@gmail.com
Кара: comming soon......:):)
|
трябва да пробвам на едно от другите които имам но по принцип последното което сложих е ново кажи речи и е смазано не е сухо ще пробвам и ще пиша че малко бавно ми коригира ниските
Иначе наистина добре подготвен материал колега
_________________ ///X-DELTA GT///X-DELTA HF///X-DEDRA 2.0 i.e///X-ZETA 2.0 turbo///COMMING SOON...///
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Окт 2008, 09:21 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
С мнението, че да се напръска с WD40 е лошо
АБСОЛЮТНО не съм съгласен!
По-скоро в случая който е цитиран - има проблем
или със ВЪЗДУШНИЯ филтър или гумените тръби след него
- който ако пропускат запрашен въздух - може да се получи такова нещо,
или ако е била на ГАЗ - и не е добре настроена - "ГЪРМИ" т.е. връща обратно
газове - които да замърсят клапана.
Също така е добре да знаят колегите които гледат тия снимки
и да не се учудват - ЧЕ ИМА РАЗЛИЧЕН МОДЕЛ БУТАЛЦА.
Аз лично съм виждал 3 модела - различават се по
размера на контактната повърхност в горната част на буталцето.
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
syscop
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Окт 2008, 11:07 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 23 Юли 2005, 20:53 Мнения: 270 Местоположение: Велико Търново
Кара: AR 166 2.0 TS '98 Lancia Delta II 2000 16V '93
|
Ще си позволя да не се съглася с мнението на колегата i_v_ivanov. По буталото има много малки отвори - този, който се вижда на снимката е големия навътре става много по-малък. Също така сглобката между бутало и цилиндър е смятана с някакъв допуск - предполагам поради тази причина не всеки такъв клапан взет от морга работи. Малко в сферата на предположението: ако в клапана има някаква течност/смазка ще се затрудни движението на буталото.
_________________ AR 166 2.0 TS '98 Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93
|
|
|
|
|
Synthy
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Окт 2008, 15:19 |
|
Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44 Мнения: 1423 Местоположение: София
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Окт 2008, 23:45 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
Надявам се полезна информация - за който реши да си почисти - и СМАЖЕ клапана.
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
yossta
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Окт 2008, 14:21 |
|
Регистриран на: 28 Юли 2006, 14:46 Мнения: 1330 Местоположение: London UK +447845319992 paunovwork@gmail.com
Кара: comming soon......:):)
|
syscop написа: Ще си позволя да не се съглася с мнението на колегата i_v_ivanov. По буталото има много малки отвори - този, който се вижда на снимката е големия навътре става много по-малък. Също така сглобката между бутало и цилиндър е смятана с някакъв допуск - предполагам поради тази причина не всеки такъв клапан взет от морга работи. Малко в сферата на предположението: ако в клапана има някаква течност/смазка ще се затрудни движението на буталото.
Така значи имам три клапана вече .Първо искам да кажа че 1 е от 1.8 един е от 1.6 и единят от моята 2.0
Разлика в клапаните и отворите няма дори и на мъничките отвори
Единственото което забелязах(и това е същественото) е че гайката на външната пружинка е натегната различно
Възмовно е да има разлика и в бобинките при различните мотори но по номерата фабричните набити по нея при 1.8 и 2.0 съвпадат!
Вчера ги отворих и трите и решик да изчистя единя както описва колегата значи лъснах го и го монтирах като настроих гайката първоначално по един от другите(от 1.
След монтажа и запалването оборотите бяха добри но малко се бавеше докато задържи и регулира ниските
при така натегната гайка имаше проблеми в изфорсирането (като че ли прекъсва но това бе от недостиг на въздух!
Последва сваляне за донастройка след 3 сваляния резултата е много добър
Значи за 2.0и.е. гайчицата е много по развита от при моторчето или клапана както аз му викам от това дето бях свалил от 1.8 т.е
пружинката е по отпусната!почти двойно по хлабава е
За тези с 2.0 и е ! Когато завъртите моторчето гайката трябва да се вижда почти цялата спрямо периферията на цилиндърчето! за 1.8 се вижда горната част на гайката минава малко под периферията на цилиндърчето.Това е относително и подлежи на донастройка за всеки от моторите според центровка и един ред причини но го давам за да се знае горе долу колко е натегната пружината при различните мотори
Това са ми наблюденията от вчера за 2.0 е най хлабава пружината
Колкото за смазването на знам за вд 40 -то но то се омаслява 100% от маслените пари които се връщат от клапата така че мисля че не е от голямо значение
Заключение:В момента моята след три настройки работи перфектно и ниските и също се оправиха сега за секунда задържа на 1000 оборота след пускане на педала и си минава на 800! Без обичайното за нея тези дни да падне 700-600 преди да ги стабилизира 800!
Въпрос е на игра с малката гайка качване и сваляне няколко пъти на клапана и разбира се почистване на всички отворчета и самият клапан(моторче)
Колкото до смазването му по добре е без да се смазва предварително той така и така се омаслява от парите когато засмуква въздух !
_________________ ///X-DELTA GT///X-DELTA HF///X-DEDRA 2.0 i.e///X-ZETA 2.0 turbo///COMMING SOON...///
|
|
|
|
|
mravkata
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Окт 2008, 21:19 |
|
Регистриран на: 04 Юли 2007, 19:47 Мнения: 547 Местоположение: София
|
Брей ... Странно при мене е захванато с 3 винта през някаква пластмаса и то главите на винтовете са отдолу...
А уш е същата като на колегата от снимките...
В неделя ще кача снимки на мъчението по свалянето и закачането ( ако успея да бръкна отдолу изобщо )
_________________ Lancia Delta II 2.0 16v
200 лв. данък, 70 лв. винетка, 2.80 лв. бензин, 200лв. гражданска, ремонт на окачване 1000лв.--> Да караш в България .. Безценно!
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2008, 16:37 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
Последна промяна Dedra 2.0 на 08 Ное 2008, 17:05, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
stenly
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2008, 16:51 |
|
Регистриран на: 04 Ное 2007, 16:14 Мнения: 691 Местоположение: Бургас
|
аз затова ли имам проблем с оборотите .... особенно ниските .... ако някой колега от бургас може да го почисти разбирасе ще си платя ... мене ме е страх да барам там просто не ми се отдават тези неща
_________________ Lancia Dedra SW LE 1,6 GM 90 hp -1997
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2008, 17:06 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Колега и аз така и днеска ми писна да гасне даже.Не е голяма хамалогия само болтовете се свалят със зор.Иначе даже цилиндърчето вътре не искаше да ми излезе.Като го топнах в кореселин за 10 мин само падна.Не очаквах такава мизерия.Само си помни местата на чарковете да не питаш после като мен
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
stenly
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2008, 17:52 |
|
Регистриран на: 04 Ное 2007, 16:14 Мнения: 691 Местоположение: Бургас
|
оххх аз трябва първо си изкарам ръцете от г...... предпочитам си платя на някой дето знае какво прави.... квото почна да пипам свързано с няква механика винаги остават чаркове накрая
_________________ Lancia Dedra SW LE 1,6 GM 90 hp -1997
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2008, 20:49 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
Айде бе .........
Няма ли да се намери някой да преведе тия картинки дето поставих тука
- на ИТАЛИАНСКИ СА !?
А аз що мисля, че на 1.6 двигателите не са с такива ... за празния ход?!?
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
yossta
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Ное 2008, 22:02 |
|
Регистриран на: 28 Юли 2006, 14:46 Мнения: 1330 Местоположение: London UK +447845319992 paunovwork@gmail.com
Кара: comming soon......:):)
|
i_v_ivanov написа: Айде бе .........
Няма ли да се намери някой да преведе тия картинки дето поставих тука - на ИТАЛИАНСКИ СА !?
А аз що мисля, че на 1.6 двигателите не са с такива ... за празния ход?!?
Не съм видял че искаш да се преведе колега Аз го разбирам горе долу че е сходен с испанския но не толкова че да го преведа професионално
Свалих го имам приятел в милано поддържаме връзка до ден два ще е преведено точно!
_________________ ///X-DELTA GT///X-DELTA HF///X-DEDRA 2.0 i.e///X-ZETA 2.0 turbo///COMMING SOON...///
|
|
|
|
|
mravkata
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Ное 2008, 17:33 |
|
Регистриран на: 04 Юли 2007, 19:47 Мнения: 547 Местоположение: София
|
На 1.6 не е същото моторче.
Поне такива снимки има в axm сайта.
Едно доуточнения по по-горните мнения на колегите.
Когато въпросното малко винтче се завърта повече оборотите се намаляват.
Демек ако искате да увеличите оборотите след изчистването просто развиите малко подчертавам МАЛКО винтчето, защото както е казал колегата с малко въртене доста се променят оборотите.
Като цяло аз след като го изчистих оборотите се оправиха. Такаче препоръчвам на колегите с този проблем да чистят смело без да се плашат. Важното е , ако се сваля за 1ви път да се помни последователноста на частите Визирам главно пружинките, другото няма как да се збърка.
_________________ Lancia Delta II 2.0 16v
200 лв. данък, 70 лв. винетка, 2.80 лв. бензин, 200лв. гражданска, ремонт на окачване 1000лв.--> Да караш в България .. Безценно!
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Ное 2008, 19:32 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
И още нещо да добавя.Няма нужда да се свалят маркучите за въздух и долната част към която са свързани.Аз така направих и махането и качването ми бяха зор.Достъатъчно е да се отвъртят 2-те болтчета и да се изкара само горната част. Иначе днеска съм доволен.Залепи оборотите и няма хък мък!
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
yossta
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Ное 2008, 20:07 |
|
Регистриран на: 28 Юли 2006, 14:46 Мнения: 1330 Местоположение: London UK +447845319992 paunovwork@gmail.com
Кара: comming soon......:):)
|
Dedra 2.0 написа: И още нещо да добавя.Няма нужда да се свалят маркучите за въздух и долната част към която са свързани.Аз така направих и махането и качването ми бяха зор.Достъатъчно е да се отвъртят 2-те болтчета и да се изкара само горната част. Иначе днеска съм доволен.Залепи оборотите и няма хък мък!
По принцип е възможно и аз го пробвах така но без да развиваш планката е зор да го избуташ цялото първо надолу заедно с маркуча за да го изкараш от нея
Аз лично го пробвах така но на мен ми е по лесно да го сваля цялото на който както му е удобно
_________________ ///X-DELTA GT///X-DELTA HF///X-DEDRA 2.0 i.e///X-ZETA 2.0 turbo///COMMING SOON...///
|
|
|
|
|
mravkata
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Ное 2008, 11:28 |
|
Регистриран на: 04 Юли 2007, 19:47 Мнения: 547 Местоположение: София
|
Мойто беше захванато отдолу с 3 винта и нямаше как да не го свелям цялото . АМА поне и самите тръбички почистих
_________________ Lancia Delta II 2.0 16v
200 лв. данък, 70 лв. винетка, 2.80 лв. бензин, 200лв. гражданска, ремонт на окачване 1000лв.--> Да караш в България .. Безценно!
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Ное 2008, 22:40 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
В крайна сметка - можете спокойно да си изключите куплунга от
т.н. моторче за празния ход.
Ако всичко друго по двигателя е ОК - няма особено значение
ако е изключен.
Неговата роля - да компенсира спадове в оборотите при включен климатроник
/най-вече/ не е толкова значителна при добре регулиран двигател.
Така, че ако на някой нещо не му работи както трябва
- по-добре го изключете - и карайте - без да се тормозите да търсите
работещ такъв!
УСПЕХ!
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
|