www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Как да почистим клапана за празния ход
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=14084
Страница 1 от 4

Автор:  syscop [ 23 Окт 2008, 21:03 ]
Заглавие:  Как да почистим клапана за празния ход

По молба на колега от форума ще опиша накратко как става почистването на клапана регулиращ празния ход. Говорим за двигателя на колата от подписа, но същия го има и при други двигатели. Реших го пусна тук, тъй като може да е полезно и за други.

Смъкване: Махаме акумулатора (работи се по-лесно), след това захранващата клема, двата маркуча, отвиваме две болчета(на снимката се вижда само едното) и готово.

Изображение

Самият клапан представлява следното нещо:

Изображение

Клапанчето се разделя долу-горе по средата: с малко напъване получаваме следното:


Изображение

Отбелязваме колко е завита гайката (оградена с червено) и я отвиваме:

Изображение

След това изваждаме нещата, които са вътре. Двете пружинки са различни така, че трябва да се запомни коя откъде е. Същото се отнася за положението, в което е цилиндърчето.

Изображение

Следва самото почистване: осигурявате си памучно парче плат (по възможност бяло), бутилка коресилин (не става за пиене :D ) и обработвате докато цвета на парцалчето спре да се променя, с други думи остане бяло. При мен процедура премина по следния начин: цилиндърчето беше клеясало и не мърдаше на никъде. Накиснах го в буркан с коресилин. Така престоя една нощ и на другия ден продължих с премахване на останалата мизерия.

Обърнете внимание на цилиндърчето :!: . По него има малки отвори - също трябва да се почистят.

Изображение

Сглобявате в обратен ред.

Важно: не го пръскайте с WD40. В него има някаква мазна съставка, която довежда до това след седмица, две да се наслоят отново боклуци (изпробвано и имаше още едно чистене). Уверете се преди да го монтирате, че всичко е сухо - по същата причина.

При мен след процедурата нямам проблеми повече от две години и половина.

Автор:  Delta [ 23 Окт 2008, 21:11 ]
Заглавие: 

Ще изчакаме коментари и отива в "Полезно"!;) Много добре направено!;)

Автор:  yossta [ 24 Окт 2008, 05:45 ]
Заглавие: 

трябва да пробвам на едно от другите които имам но по принцип последното което сложих е ново кажи речи и е смазано не е сухо ще пробвам и ще пиша че малко бавно ми коригира ниските
Иначе наистина добре подготвен материал колега

Автор:  i_v_ivanov [ 24 Окт 2008, 09:21 ]
Заглавие: 

С мнението, че да се напръска с WD40 е лошо

АБСОЛЮТНО не съм съгласен!

По-скоро в случая който е цитиран - има проблем
или със ВЪЗДУШНИЯ филтър или гумените тръби след него
- който ако пропускат запрашен въздух - може да се получи такова нещо,
или ако е била на ГАЗ - и не е добре настроена - "ГЪРМИ" т.е. връща обратно
газове - които да замърсят клапана.

Също така е добре да знаят колегите които гледат тия снимки
и да не се учудват - ЧЕ ИМА РАЗЛИЧЕН МОДЕЛ БУТАЛЦА.
Аз лично съм виждал 3 модела - различават се по
размера на контактната повърхност в горната част на буталцето.

Автор:  syscop [ 24 Окт 2008, 11:07 ]
Заглавие: 

Ще си позволя да не се съглася с мнението на колегата i_v_ivanov. По буталото има много малки отвори - този, който се вижда на снимката е големия навътре става много по-малък. Също така сглобката между бутало и цилиндър е смятана с някакъв допуск - предполагам поради тази причина не всеки такъв клапан взет от морга работи. Малко в сферата на предположението: ако в клапана има някаква течност/смазка ще се затрудни движението на буталото.

Автор:  Synthy [ 24 Окт 2008, 15:19 ]
Заглавие: 

това е стъпковият мотор, нали, или греша?

Автор:  i_v_ivanov [ 24 Окт 2008, 23:45 ]
Заглавие: 

Надявам се полезна информация - за който реши да си почисти - и СМАЖЕ клапана.

Автор:  yossta [ 25 Окт 2008, 14:21 ]
Заглавие: 

syscop написа:
Ще си позволя да не се съглася с мнението на колегата i_v_ivanov. По буталото има много малки отвори - този, който се вижда на снимката е големия навътре става много по-малък. Също така сглобката между бутало и цилиндър е смятана с някакъв допуск - предполагам поради тази причина не всеки такъв клапан взет от морга работи. Малко в сферата на предположението: ако в клапана има някаква течност/смазка ще се затрудни движението на буталото.


Така значи имам три клапана вече .Първо искам да кажа че 1 е от 1.8 един е от 1.6 и единят от моята 2.0
Разлика в клапаните и отворите няма дори и на мъничките отвори
Единственото което забелязах(и това е същественото) е че гайката на външната пружинка е натегната различно
Възмовно е да има разлика и в бобинките при различните мотори но по номерата фабричните набити по нея при 1.8 и 2.0 съвпадат!
Вчера ги отворих и трите и решик да изчистя единя както описва колегата значи лъснах го и го монтирах като настроих гайката първоначално по един от другите(от 1.8)
След монтажа и запалването оборотите бяха добри но малко се бавеше докато задържи и регулира ниските
при така натегната гайка имаше проблеми в изфорсирането (като че ли прекъсва но това бе от недостиг на въздух!
Последва сваляне за донастройка след 3 сваляния резултата е много добър
Значи за 2.0и.е. гайчицата е много по развита от при моторчето или клапана както аз му викам от това дето бях свалил от 1.8 т.е
пружинката е по отпусната!почти двойно по хлабава е
За тези с 2.0 и е ! Когато завъртите моторчето гайката трябва да се вижда почти цялата спрямо периферията на цилиндърчето! за 1.8 се вижда горната част на гайката минава малко под периферията на цилиндърчето.Това е относително и подлежи на донастройка за всеки от моторите според центровка и един ред причини но го давам за да се знае горе долу колко е натегната пружината при различните мотори
Това са ми наблюденията от вчера за 2.0 е най хлабава пружината
Колкото за смазването на знам за вд 40 -то но то се омаслява 100% от маслените пари които се връщат от клапата така че мисля че не е от голямо значение

Заключение:В момента моята след три настройки работи перфектно и ниските и също се оправиха сега за секунда задържа на 1000 оборота след пускане на педала и си минава на 800! Без обичайното за нея тези дни да падне 700-600 преди да ги стабилизира 800!
Въпрос е на игра с малката гайка качване и сваляне няколко пъти на клапана и разбира се почистване на всички отворчета и самият клапан(моторче)
Колкото до смазването му по добре е без да се смазва предварително той така и така се омаслява от парите когато засмуква въздух !

Автор:  mravkata [ 30 Окт 2008, 21:19 ]
Заглавие: 

Брей ... Странно при мене е захванато с 3 винта през някаква пластмаса и то главите на винтовете са отдолу...
А уш е същата като на колегата от снимките...
В неделя ще кача снимки на мъчението по свалянето и закачането ( ако успея да бръкна отдолу изобщо )

Автор:  Dedra 2.0 [ 08 Ное 2008, 16:37 ]
Заглавие: 

Абе колеги днеска свалих мойта гадина,обаче омесих пружинките.По-твърдата и къса ли беше под цилиндърчето или по-дългата и мека? Иначе гледайте ква мизерия беше :D

ИзображениеИзображение

Автор:  stenly [ 08 Ное 2008, 16:51 ]
Заглавие: 

аз затова ли имам проблем с оборотите .... особенно ниските .... ако някой колега от бургас може да го почисти разбирасе ще си платя ... мене ме е страх да барам там просто не ми се отдават тези неща

Автор:  Dedra 2.0 [ 08 Ное 2008, 17:06 ]
Заглавие: 

Колега и аз така и днеска ми писна да гасне даже.Не е голяма хамалогия само болтовете се свалят със зор.Иначе даже цилиндърчето вътре не искаше да ми излезе.Като го топнах в кореселин за 10 мин само падна.Не очаквах такава мизерия.Само си помни местата на чарковете да не питаш после като мен :D

Автор:  stenly [ 08 Ное 2008, 17:52 ]
Заглавие: 

оххх аз трябва първо си изкарам ръцете от г...... предпочитам си платя на някой дето знае какво прави.... квото почна да пипам свързано с няква механика винаги остават чаркове накрая

Автор:  i_v_ivanov [ 08 Ное 2008, 20:49 ]
Заглавие: 

Айде бе .........

Няма ли да се намери някой да преведе тия картинки дето поставих тука
- на ИТАЛИАНСКИ СА !?

А аз що мисля, че на 1.6 двигателите не са с такива ... за празния ход?!?

Автор:  yossta [ 08 Ное 2008, 22:02 ]
Заглавие: 

i_v_ivanov написа:
Айде бе .........

Няма ли да се намери някой да преведе тия картинки дето поставих тука
- на ИТАЛИАНСКИ СА !?

А аз що мисля, че на 1.6 двигателите не са с такива ... за празния ход?!?

Не съм видял че искаш да се преведе колега Аз го разбирам горе долу че е сходен с испанския но не толкова че да го преведа професионално :)
Свалих го имам приятел в милано поддържаме връзка до ден два ще е преведено точно! 8)

Автор:  mravkata [ 09 Ное 2008, 17:33 ]
Заглавие: 

На 1.6 не е същото моторче.
Поне такива снимки има в axm сайта.
Едно доуточнения по по-горните мнения на колегите.
Когато въпросното малко винтче се завърта повече оборотите се намаляват.
Демек ако искате да увеличите оборотите след изчистването просто развиите малко подчертавам МАЛКО винтчето, защото както е казал колегата с малко въртене доста се променят оборотите.

Като цяло аз след като го изчистих оборотите се оправиха. Такаче препоръчвам на колегите с този проблем да чистят смело без да се плашат. Важното е , ако се сваля за 1ви път да се помни последователноста на частите :) Визирам главно пружинките, другото няма как да се збърка.

Автор:  Dedra 2.0 [ 09 Ное 2008, 19:32 ]
Заглавие: 

И още нещо да добавя.Няма нужда да се свалят маркучите за въздух и долната част към която са свързани.Аз така направих и махането и качването ми бяха зор.Достъатъчно е да се отвъртят 2-те болтчета и да се изкара само горната част. Иначе днеска съм доволен.Залепи оборотите и няма хък мък!

Автор:  yossta [ 09 Ное 2008, 20:07 ]
Заглавие: 

Dedra 2.0 написа:
И още нещо да добавя.Няма нужда да се свалят маркучите за въздух и долната част към която са свързани.Аз така направих и махането и качването ми бяха зор.Достъатъчно е да се отвъртят 2-те болтчета и да се изкара само горната част. Иначе днеска съм доволен.Залепи оборотите и няма хък мък!


По принцип е възможно и аз го пробвах така но без да развиваш планката е зор да го избуташ цялото първо надолу заедно с маркуча за да го изкараш от нея
Аз лично го пробвах така но на мен ми е по лесно да го сваля цялото :) на който както му е удобно :wink:

Автор:  mravkata [ 10 Ное 2008, 11:28 ]
Заглавие: 

Мойто беше захванато отдолу с 3 винта и нямаше как да не го свелям цялото . :) АМА поне и самите тръбички почистих

Автор:  i_v_ivanov [ 10 Ное 2008, 22:40 ]
Заглавие: 

В крайна сметка - можете спокойно да си изключите куплунга от
т.н. моторче за празния ход.

Ако всичко друго по двигателя е ОК - няма особено значение
ако е изключен.

Неговата роля - да компенсира спадове в оборотите при включен климатроник
/най-вече/ не е толкова значителна при добре регулиран двигател.

Така, че ако на някой нещо не му работи както трябва
- по-добре го изключете - и карайте - без да се тормозите да търсите
работещ такъв!

УСПЕХ!

Страница 1 от 4 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/