www.lancia-bg.com http://www.lancia-bg.com/forum/ | |
Как да почистим клапана за празния ход http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=14084 |
Страница 1 от 4 |
Автор: | syscop [ 23 Окт 2008, 21:03 ] |
Заглавие: | Как да почистим клапана за празния ход |
По молба на колега от форума ще опиша накратко как става почистването на клапана регулиращ празния ход. Говорим за двигателя на колата от подписа, но същия го има и при други двигатели. Реших го пусна тук, тъй като може да е полезно и за други. Смъкване: Махаме акумулатора (работи се по-лесно), след това захранващата клема, двата маркуча, отвиваме две болчета(на снимката се вижда само едното) и готово. Самият клапан представлява следното нещо: Клапанчето се разделя долу-горе по средата: с малко напъване получаваме следното: Отбелязваме колко е завита гайката (оградена с червено) и я отвиваме: След това изваждаме нещата, които са вътре. Двете пружинки са различни така, че трябва да се запомни коя откъде е. Същото се отнася за положението, в което е цилиндърчето. Следва самото почистване: осигурявате си памучно парче плат (по възможност бяло), бутилка коресилин (не става за пиене ) и обработвате докато цвета на парцалчето спре да се променя, с други думи остане бяло. При мен процедура премина по следния начин: цилиндърчето беше клеясало и не мърдаше на никъде. Накиснах го в буркан с коресилин. Така престоя една нощ и на другия ден продължих с премахване на останалата мизерия. Обърнете внимание на цилиндърчето . По него има малки отвори - също трябва да се почистят. Сглобявате в обратен ред. Важно: не го пръскайте с WD40. В него има някаква мазна съставка, която довежда до това след седмица, две да се наслоят отново боклуци (изпробвано и имаше още едно чистене). Уверете се преди да го монтирате, че всичко е сухо - по същата причина. При мен след процедурата нямам проблеми повече от две години и половина. |
Автор: | Delta [ 23 Окт 2008, 21:11 ] |
Заглавие: | |
Ще изчакаме коментари и отива в "Полезно"!;) Много добре направено!;) |
Автор: | yossta [ 24 Окт 2008, 05:45 ] |
Заглавие: | |
трябва да пробвам на едно от другите които имам но по принцип последното което сложих е ново кажи речи и е смазано не е сухо ще пробвам и ще пиша че малко бавно ми коригира ниските Иначе наистина добре подготвен материал колега |
Автор: | i_v_ivanov [ 24 Окт 2008, 09:21 ] |
Заглавие: | |
С мнението, че да се напръска с WD40 е лошо АБСОЛЮТНО не съм съгласен! По-скоро в случая който е цитиран - има проблем или със ВЪЗДУШНИЯ филтър или гумените тръби след него - който ако пропускат запрашен въздух - може да се получи такова нещо, или ако е била на ГАЗ - и не е добре настроена - "ГЪРМИ" т.е. връща обратно газове - които да замърсят клапана. Също така е добре да знаят колегите които гледат тия снимки и да не се учудват - ЧЕ ИМА РАЗЛИЧЕН МОДЕЛ БУТАЛЦА. Аз лично съм виждал 3 модела - различават се по размера на контактната повърхност в горната част на буталцето. |
Автор: | syscop [ 24 Окт 2008, 11:07 ] |
Заглавие: | |
Ще си позволя да не се съглася с мнението на колегата i_v_ivanov. По буталото има много малки отвори - този, който се вижда на снимката е големия навътре става много по-малък. Също така сглобката между бутало и цилиндър е смятана с някакъв допуск - предполагам поради тази причина не всеки такъв клапан взет от морга работи. Малко в сферата на предположението: ако в клапана има някаква течност/смазка ще се затрудни движението на буталото. |
Автор: | Synthy [ 24 Окт 2008, 15:19 ] |
Заглавие: | |
това е стъпковият мотор, нали, или греша? |
Автор: | i_v_ivanov [ 24 Окт 2008, 23:45 ] |
Заглавие: | |
Надявам се полезна информация - за който реши да си почисти - и СМАЖЕ клапана. |
Автор: | yossta [ 25 Окт 2008, 14:21 ] |
Заглавие: | |
syscop написа: Ще си позволя да не се съглася с мнението на колегата i_v_ivanov. По буталото има много малки отвори - този, който се вижда на снимката е големия навътре става много по-малък. Също така сглобката между бутало и цилиндър е смятана с някакъв допуск - предполагам поради тази причина не всеки такъв клапан взет от морга работи. Малко в сферата на предположението: ако в клапана има някаква течност/смазка ще се затрудни движението на буталото.
Така значи имам три клапана вече .Първо искам да кажа че 1 е от 1.8 един е от 1.6 и единят от моята 2.0 Разлика в клапаните и отворите няма дори и на мъничките отвори Единственото което забелязах(и това е същественото) е че гайката на външната пружинка е натегната различно Възмовно е да има разлика и в бобинките при различните мотори но по номерата фабричните набити по нея при 1.8 и 2.0 съвпадат! Вчера ги отворих и трите и решик да изчистя единя както описва колегата значи лъснах го и го монтирах като настроих гайката първоначално по един от другите(от 1. След монтажа и запалването оборотите бяха добри но малко се бавеше докато задържи и регулира ниските при така натегната гайка имаше проблеми в изфорсирането (като че ли прекъсва но това бе от недостиг на въздух! Последва сваляне за донастройка след 3 сваляния резултата е много добър Значи за 2.0и.е. гайчицата е много по развита от при моторчето или клапана както аз му викам от това дето бях свалил от 1.8 т.е пружинката е по отпусната!почти двойно по хлабава е За тези с 2.0 и е ! Когато завъртите моторчето гайката трябва да се вижда почти цялата спрямо периферията на цилиндърчето! за 1.8 се вижда горната част на гайката минава малко под периферията на цилиндърчето.Това е относително и подлежи на донастройка за всеки от моторите според центровка и един ред причини но го давам за да се знае горе долу колко е натегната пружината при различните мотори Това са ми наблюденията от вчера за 2.0 е най хлабава пружината Колкото за смазването на знам за вд 40 -то но то се омаслява 100% от маслените пари които се връщат от клапата така че мисля че не е от голямо значение Заключение:В момента моята след три настройки работи перфектно и ниските и също се оправиха сега за секунда задържа на 1000 оборота след пускане на педала и си минава на 800! Без обичайното за нея тези дни да падне 700-600 преди да ги стабилизира 800! Въпрос е на игра с малката гайка качване и сваляне няколко пъти на клапана и разбира се почистване на всички отворчета и самият клапан(моторче) Колкото до смазването му по добре е без да се смазва предварително той така и така се омаслява от парите когато засмуква въздух ! |
Автор: | mravkata [ 30 Окт 2008, 21:19 ] |
Заглавие: | |
Брей ... Странно при мене е захванато с 3 винта през някаква пластмаса и то главите на винтовете са отдолу... А уш е същата като на колегата от снимките... В неделя ще кача снимки на мъчението по свалянето и закачането ( ако успея да бръкна отдолу изобщо ) |
Автор: | stenly [ 08 Ное 2008, 16:51 ] |
Заглавие: | |
аз затова ли имам проблем с оборотите .... особенно ниските .... ако някой колега от бургас може да го почисти разбирасе ще си платя ... мене ме е страх да барам там просто не ми се отдават тези неща |
Автор: | Dedra 2.0 [ 08 Ное 2008, 17:06 ] |
Заглавие: | |
Колега и аз така и днеска ми писна да гасне даже.Не е голяма хамалогия само болтовете се свалят със зор.Иначе даже цилиндърчето вътре не искаше да ми излезе.Като го топнах в кореселин за 10 мин само падна.Не очаквах такава мизерия.Само си помни местата на чарковете да не питаш после като мен |
Автор: | stenly [ 08 Ное 2008, 17:52 ] |
Заглавие: | |
оххх аз трябва първо си изкарам ръцете от г...... предпочитам си платя на някой дето знае какво прави.... квото почна да пипам свързано с няква механика винаги остават чаркове накрая |
Автор: | i_v_ivanov [ 08 Ное 2008, 20:49 ] |
Заглавие: | |
Айде бе ......... Няма ли да се намери някой да преведе тия картинки дето поставих тука - на ИТАЛИАНСКИ СА !? А аз що мисля, че на 1.6 двигателите не са с такива ... за празния ход?!? |
Автор: | yossta [ 08 Ное 2008, 22:02 ] |
Заглавие: | |
i_v_ivanov написа: Айде бе .........
Няма ли да се намери някой да преведе тия картинки дето поставих тука - на ИТАЛИАНСКИ СА !? А аз що мисля, че на 1.6 двигателите не са с такива ... за празния ход?!? Не съм видял че искаш да се преведе колега Аз го разбирам горе долу че е сходен с испанския но не толкова че да го преведа професионално Свалих го имам приятел в милано поддържаме връзка до ден два ще е преведено точно! |
Автор: | mravkata [ 09 Ное 2008, 17:33 ] |
Заглавие: | |
На 1.6 не е същото моторче. Поне такива снимки има в axm сайта. Едно доуточнения по по-горните мнения на колегите. Когато въпросното малко винтче се завърта повече оборотите се намаляват. Демек ако искате да увеличите оборотите след изчистването просто развиите малко подчертавам МАЛКО винтчето, защото както е казал колегата с малко въртене доста се променят оборотите. Като цяло аз след като го изчистих оборотите се оправиха. Такаче препоръчвам на колегите с този проблем да чистят смело без да се плашат. Важното е , ако се сваля за 1ви път да се помни последователноста на частите Визирам главно пружинките, другото няма как да се збърка. |
Автор: | Dedra 2.0 [ 09 Ное 2008, 19:32 ] |
Заглавие: | |
И още нещо да добавя.Няма нужда да се свалят маркучите за въздух и долната част към която са свързани.Аз така направих и махането и качването ми бяха зор.Достъатъчно е да се отвъртят 2-те болтчета и да се изкара само горната част. Иначе днеска съм доволен.Залепи оборотите и няма хък мък! |
Автор: | yossta [ 09 Ное 2008, 20:07 ] |
Заглавие: | |
Dedra 2.0 написа: И още нещо да добавя.Няма нужда да се свалят маркучите за въздух и долната част към която са свързани.Аз така направих и махането и качването ми бяха зор.Достъатъчно е да се отвъртят 2-те болтчета и да се изкара само горната част. Иначе днеска съм доволен.Залепи оборотите и няма хък мък!
По принцип е възможно и аз го пробвах така но без да развиваш планката е зор да го избуташ цялото първо надолу заедно с маркуча за да го изкараш от нея Аз лично го пробвах така но на мен ми е по лесно да го сваля цялото на който както му е удобно |
Автор: | mravkata [ 10 Ное 2008, 11:28 ] |
Заглавие: | |
Мойто беше захванато отдолу с 3 винта и нямаше как да не го свелям цялото . АМА поне и самите тръбички почистих |
Автор: | i_v_ivanov [ 10 Ное 2008, 22:40 ] |
Заглавие: | |
В крайна сметка - можете спокойно да си изключите куплунга от т.н. моторче за празния ход. Ако всичко друго по двигателя е ОК - няма особено значение ако е изключен. Неговата роля - да компенсира спадове в оборотите при включен климатроник /най-вече/ не е толкова значителна при добре регулиран двигател. Така, че ако на някой нещо не му работи както трябва - по-добре го изключете - и карайте - без да се тормозите да търсите работещ такъв! УСПЕХ! |
Страница 1 от 4 | Часовете са според зоната UTC + 3 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |