Автор |
Съобщение |
hamann
|
Заглавие: Смених атмосферката. Публикувано на: 16 Юни 2007, 17:28 |
|
Регистриран на: 30 Апр 2005, 22:20 Мнения: 114 Местоположение: София
|
Взех си Делта ХФТурбо и Имам няколко въпроса.
1:Blow Off клапана ако се смени ще имали някаква разлика във вървенето или само в звука.
2:Можели да се натегне турбото примерно до 1 бар,и имали опасност за мотора и скоростите.
3:Казаха ми че маслото за турбо моторите е по специално.Какво да купя.
4:Като пусна ляв мигач и уредите за маслото започжат да се движат,не леко а направо правят полвин оборот това как да го оправя че е много дразнещо,като спирам пръскалките на предното стъкло пръскат,малък проблем но дразнещ.Мерси предварително за отговорите.
_________________ Lancia Delta 1 1.6 HF Turbo
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Re: Смених атмосферката. Публикувано на: 16 Юни 2007, 19:25 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
hamann написа: Взех си Делта ХФТурбо и Имам няколко въпроса. 1:Blow Off клапана ако се смени ще имали някаква разлика във вървенето или само в звука. 2:Можели да се натегне турбото примерно до 1 бар,и имали опасност за мотора и скоростите. 3:Казаха ми че маслото за турбо моторите е по специално.Какво да купя. 4:Като пусна ляв мигач и уредите за маслото започжат да се движат,не леко а направо правят полвин оборот това как да го оправя че е много дразнещо,като спирам пръскалките на предното стъкло пръскат,малък проблем но дразнещ.Мерси предварително за отговорите.
1-oт гледна точна вървене може да стане и по-зле, т.к. тогава изпуска въздуха в атмосферата, а преди това този въздух е отчетен от дебитомера- както си решиш, ама поне така е изчислено сега.
2- може чрез бууст контролер ама не е толкова просто, защото може да се наложи и промяна в програмата на ЕКУ-то
3-Тутела Имола 10в-60 е най-подходящото, иначе нищо по специално освен пълна синтетика.
4- най вероятно някъде е слаба връзката към маса.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Юни 2007, 20:03 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
За пръскалките... Казанчето ти е в багажника нали....
Отпред на маркучето към пръскалките има клапанче ... тоест предполагам вече го нямаш и така се получава!:)
Моето не им позволяваше да пръскат защото налягането от моторчето не стига (явно някъде има сплескано маркуче) и махнах това клапанче.... сега като спирам и препикват!:) От инерцията се получава налягане...
По тъпо от това да го направят няма на къде... Казанчето за чистачките в багажника...
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
Me4oKyX
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Юни 2007, 20:38 |
|
Регистриран на: 06 Окт 2006, 11:48 Мнения: 442 Местоположение: Пловдив 01 Централен
Кара: Lancia Delta 3 1.6Mjet Selespeed
|
Dezki - нищо лично ама спрямо маслото си в грешка! И то сериозна! Можеш да сложиш всякакво масло, стига да е висок клас и да е ясно обозначено, че става за турбо мотори. Какво точно като гъстота - зависи в какво състояние ти е мотора. Синтетиката е много тънка и при горещини и по-стар двигател може да ти гори маслото и да износва повече ДВГ-то. За стара кола поне 10-40 полусинтетика, но все пак най-добре да пробваш с кое ще е най-мека и тиха. Синтетиката ще стане на вода при тия температури и резгане на колата, а ти надали ще я щадиш Сериозно - живота и работата на колата зависи много пряко от мазалото, което слагаш. Иначе за другите проблеми - маса ти шава някъде Нищо непоправимо не е - иска само малко време да си поиграеш Иначе супер машинка си взел! Да ти е жива и здрава и много да те радва!
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Юни 2007, 21:06 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
Me4oKyX написа: Dezki - нищо лично ама спрямо маслото си в грешка! И то сериозна! Можеш да сложиш всякакво масло, стига да е висок клас и да е ясно обозначено, че става за турбо мотори. Какво точно като гъстота - зависи в какво състояние ти е мотора. Синтетиката е много тънка и при горещини и по-стар двигател може да ти гори маслото и да износва повече ДВГ-то. За стара кола поне 10-40 полусинтетика, но все пак най-добре да пробваш с кое ще е най-мека и тиха. Синтетиката ще стане на вода при тия температури и резгане на колата, а ти надали ще я щадиш Сериозно - живота и работата на колата зависи много пряко от мазалото, което слагаш. Иначе за другите проблеми - маса ти шава някъде Нищо непоправимо не е - иска само малко време да си поиграеш Иначе супер машинка си взел! Да ти е жива и здрава и много да те радва!
Колега, ако случайно си се набутал с 2 турбини за бегачка ще говориш малко по друго яче.
Моя случай- Пунто ГТ на мой роднина- оригиналната турбина здава багажа постепенно. И понеже Селения голд е по скъпо та айде некво 15-40, та турбината се умъртви окончателно. Хаде после умни майстори дай я за рециклиране в Гърция за 400 евро. Айде и рециклираната турбина е мъртва и айде на софия при Децки с 1000 лв да го оправи. Та 3-тата турбина от Реал Турбо за 800лв и останалите пари за разни други части и консумативи, щото турбината не е ихи а гарет и освен фланеца нищо друго несъвпада. И в крайна сметка пунтото стана както трябва ама с 1800-2000 лв. След толкова набите пари не се престраших да го карам с полусинтетика. Само пълна синтетика и то на 5-6к км.
Проблема с маслата при бегачките е че маслото се загрява мн повече отколкото при нормалните коли и най много в турбото, образува се нагар и стават кофти работи за лагерите на компресора. И за да се предпази този агрегат от повреди е необходимо да се ползва качествено масло. Маслата с вискозитет 10в-60 са най удачни за големи натоварвания.
Та хубавото масло е предпоставка за по-малко повреди.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
ivanko_rs
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Юни 2007, 22:09 |
|
Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41 Мнения: 1169
|
Dezki написа: ..............................
Напълно съм съгласен с теб.Колега маслото при турбо моторите се загравя неимоверно повече отколкото при атмосферките.Абсолютно грешно смяташ че при висока температура пълната синтетика става по течлива,точно обратното - минералното поради нееднородната си структура , примесите и качеството на базовото масло(което е естествено ,а не синтезирано както при синтетичните масла) и не на последно място по-слабата междумолекулна връзка го правят много променливо при различни температури и натоварвания.
Така че турбо мотор и то бензинов само с пълна синтетика,вече въпрос на избор е вискозитета
_________________ Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
|
|
|
|
|
hamann
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Юни 2007, 20:06 |
|
Регистриран на: 30 Апр 2005, 22:20 Мнения: 114 Местоположение: София
|
А също така искам да си сложа разпънки на бомбетата,много се разчекват поне на другата е така.Ако има някой който си е правил нека сподели опит.
_________________ Lancia Delta 1 1.6 HF Turbo
|
|
|
|
|
HF
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Юни 2007, 01:31 |
|
Регистриран на: 26 Дек 2004, 23:13 Мнения: 349 Местоположение: София
|
Dezki написа: Me4oKyX написа: Dezki - нищо лично ама спрямо маслото си в грешка! И то сериозна! Можеш да сложиш всякакво масло, стига да е висок клас и да е ясно обозначено, че става за турбо мотори. Какво точно като гъстота - зависи в какво състояние ти е мотора. Синтетиката е много тънка и при горещини и по-стар двигател може да ти гори маслото и да износва повече ДВГ-то. За стара кола поне 10-40 полусинтетика, но все пак най-добре да пробваш с кое ще е най-мека и тиха. Синтетиката ще стане на вода при тия температури и резгане на колата, а ти надали ще я щадиш Сериозно - живота и работата на колата зависи много пряко от мазалото, което слагаш. Иначе за другите проблеми - маса ти шава някъде Нищо непоправимо не е - иска само малко време да си поиграеш Иначе супер машинка си взел! Да ти е жива и здрава и много да те радва! Колега, ако случайно си се набутал с 2 турбини за бегачка ще говориш малко по друго яче. Моя случай- Пунто ГТ на мой роднина- оригиналната турбина здава багажа постепенно. И понеже Селения голд е по скъпо та айде некво 15-40, та турбината се умъртви окончателно. Хаде после умни майстори дай я за рециклиране в Гърция за 400 евро. Айде и рециклираната турбина е мъртва и айде на софия при Децки с 1000 лв да го оправи. Та 3-тата турбина от Реал Турбо за 800лв и останалите пари за разни други части и консумативи, щото турбината не е ихи а гарет и освен фланеца нищо друго несъвпада. И в крайна сметка пунтото стана както трябва ама с 1800-2000 лв. След толкова набите пари не се престраших да го карам с полусинтетика. Само пълна синтетика и то на 5-6к км. Проблема с маслата при бегачките е че маслото се загрява мн повече отколкото при нормалните коли и най много в турбото, образува се нагар и стават кофти работи за лагерите на компресора. И за да се предпази този агрегат от повреди е необходимо да се ползва качествено масло. Маслата с вискозитет 10в-60 са най удачни за големи натоварвания. Та хубавото масло е предпоставка за по-малко повреди. Всеки знае с хубаво масло аз си карах с 10/40, чакаш си я да загрее, нормално -бързо каране и турбото си беше на 300хиляди... незнам кво му викат бъзо скапване , друг е въпроса че на пунтото турбинката е като сушоар малка и нагнетява 1-12 бара за да изкара тия коне базово , е нормално е за 80-100хил да здава багажа.
Моя съвет към момчето е ако нямаш мноооого пари не променяй нищо по колата от базовото )
_________________ Баба ланча 2.0???
|
|
|
|
|
hamann
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Ное 2007, 02:14 |
|
Регистриран на: 30 Апр 2005, 22:20 Мнения: 114 Местоположение: София
|
hamann написа: А също така искам да си сложа разпънки на бомбетата,много се разчекват поне на другата е така.Ако има някой който си е правил нека сподели опит. Днес си поръчах разпънка за отпред за 230лв.От ХЕЕД-91 ще дойде да месец.Като я сложа ще пусна снимки.
_________________ Lancia Delta 1 1.6 HF Turbo
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Ное 2007, 16:50 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
мен пък ми е интересно колко толкова ви загрява маслото на турбо колите
защото на мен над 70-80 градуса не минава
докато при атмосферката заграва повече
то и за това си има обяснение, но ми е интересно при вас колко загрява
|
|
|
|
|
HF
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Ное 2007, 18:34 |
|
Регистриран на: 26 Дек 2004, 23:13 Мнения: 349 Местоположение: София
|
hf hpe написа: мен пък ми е интересно колко толкова ви загрява маслото на турбо колите защото на мен над 70-80 градуса не минава докато при атмосферката заграва повече
то и за това си има обяснение, но ми е интересно при вас колко загрява на тебе ти е за смяна датчика
_________________ Баба ланча 2.0???
|
|
|
|
|
ivanko_rs
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Ное 2007, 22:30 |
|
Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41 Мнения: 1169
|
На мене при нормално каране ми държи около 60-70 градуса.При подаване на газ(доста) досега не е надхвърляла 100 градуса.Обаче на Седичи-то при нормално каране държеше 80-100 градуса,обаче при каране над 120 и при натискане ,130 градуса ги минаваше.
Все пак Дедрата има маслен радиатор,докато Седичи-то няма.
_________________ Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
|
|
|
|
|
hamann
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Ное 2007, 22:15 |
|
Регистриран на: 30 Апр 2005, 22:20 Мнения: 114 Местоположение: София
|
При мен сега около 70-80 а лятото 100 градуса.По малко не пада
_________________ Lancia Delta 1 1.6 HF Turbo
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Ное 2007, 14:06 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
HF написа: hf hpe написа: мен пък ми е интересно колко толкова ви загрява маслото на турбо колите защото на мен над 70-80 градуса не минава докато при атмосферката заграва повече
то и за това си има обяснение, но ми е интересно при вас колко загрява на тебе ти е за смяна датчика
да взема да я хвърля цялата кола тогава
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Ное 2007, 14:08 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
дам а сега друг въпрос каква е оптималната работна температура на маслото
|
|
|
|
|
ivanko_rs
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Ное 2007, 19:53 |
|
Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41 Мнения: 1169
|
hf hpe написа: дам а сега друг въпрос каква е оптималната работна температура на маслото
По спецификация данните за характеристиката на маслата се дава при 100 градуса.Така че нормалната температура е 100 градуса,доколкото съм се интересувал трябва да се притесняваме при стойности над 140-150 градуса.
_________________ Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
|
|
|
|
|
HF
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Ное 2007, 19:27 |
|
Регистриран на: 26 Дек 2004, 23:13 Мнения: 349 Местоположение: София
|
hf hpe написа: дам а сега друг въпрос каква е оптималната работна температура на маслото Вдигал съм до 120гр , после.... почва да загрява турбината става червена
_________________ Баба ланча 2.0???
|
|
|
|
|
ivanko_rs
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Ное 2007, 22:29 |
|
Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41 Мнения: 1169
|
HF написа: hf hpe написа: дам а сега друг въпрос каква е оптималната работна температура на маслото Вдигал съм до 120гр , после.... почва да загрява турбината става червена
Тя загрява по други причини
_________________ Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Ное 2007, 22:56 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
ivanko_rs написа: hf hpe написа: дам а сега друг въпрос каква е оптималната работна температура на маслото По спецификация данните за характеристиката на маслата се дава при 100 градуса.Така че нормалната температура е 100 градуса,доколкото съм се интересувал трябва да се притесняваме при стойности над 140-150 градуса.
дам
айде сега прочетете мненията си от предишната страница
защото аз проблем не виждам
|
|
|
|
|
|