Автор |
Съобщение |
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Задържала спирачка на предно дясно колело на Тема! Публикувано на: 15 Авг 2008, 19:10 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Колеги а сега ново пет.Блокира ми/задържа/предно дясно колело на Темата.Като я вдигна на крик много трудно се върти на ръка.Проверих всичките най-силно задържа то.Как се лекува това.Автомобила е доста стар кара 22 години.От как съм го взел/преди 4 години/не съм сменял нищо по спирачната система/нито накладки нито мъркучета/Ако е от значение на два пъти в завой ми светна чека ниско ниво на спирачната течност но като спрях проверих нивото си беше нормално.Помагайте че другата седмица трябва да пътувам за морето /Русе-Сл.бряг и обратно/ а при това положение се замислям да тръгвам ли въобще.До сега само съм почиствал спирачните апарати с телената четка/накладките и водачите им/ и е имало ефект,но това яко задържане ми намирисва на заяло бутало на спирачния апарат.Приемам съвети от патили че не остана време.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Авг 2008, 20:26 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Купи си нови предни спирачни маркучи - дори да не са напукани старите трупат боклуци отвътре и се намалява сечението. Свали и разглоби спирачните апарати - разгледай повърхността на буталцата и цилиндрите дали няма язвички - там се трупат боклуци които блокират апарата. Смени сп. течност с нова ДОТ 4 за придпочитане. Не е лошо и гумичките да им смениш ако са читави апаратите. Много са важни прахозащитните маншончета. Ако имат повечко язвички апаратите - сменяй! иначе скоро пак ще наберат боклуци и ще блокират.
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Задържала спирачка на предно дясно колело на Тема! Публикувано на: 15 Авг 2008, 21:42 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Асене благодаря за съветите!Утре ще се опитам да сваля и отворя апарата.А защо ако съм натиснал спирачния педал и запаля мотора педала малко пропада след като запали.Направи ми и друго впечатление че по време на движение/след наколко употреби на спирачка/ педала май стана прекалено твърд както не е бил никога до сега.Накрая вече и се чуваше просвирване а движението по инерция никак го нямаше.Утре ще боря поблема че до събота/другата/ трябва да съм на пистата.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Авг 2008, 23:21 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Цитат: А защо ако съм натиснал спирачния педал и запаля мотора педала малко пропада след като запали.Направи ми и друго впечатление че по време на движение/след наколко употреби на спирачка/ педала май стана прекалено твърд както не е бил никога до сега
Това е нормално и е заради сервоапарата.А при напомпване понеже е блокирал си наблюдавал тези ефекти.
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Задържала спирачка на предно дясно колело на Тема! Публикувано на: 16 Авг 2008, 13:25 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Резултат от огледа.Заялия спирачен апарат е система Гирлинг.Накладките силно кородирали/както трябва за 22год. автомобил/ и износени /остават около 3-4мм/ а също така напукани от прегряване и изпичане.Със какъв акъл съм карал с тях и аз не знам при условие че по-вече от две години имам червено феродо за отпред и вече го сложих.За мое най голямо учудване буталото се прибра много лесно с отверка/малко с хитрост-двете износени плочки ги сложих от една и съща страна и сложих апарата а от другата страна като ми остана разстояние мушнах отверката и прибрах буталото./Дори и не съм развивал капачката на разширителния съд за спирачна течност.Зачистих равнините по които трие плочката и леко ги омазних с гресчица да не кородират толкова.Как е проектиран този спирачен апарат не знам но външната плочка не може да влезе до малкия зъб който има понеже опира в една равнина от спирачния апарат.Или казано по просто външната полчка е изнесена по към периферията на диска от вътрешната/така е май конструктивно сравнявах със старата и тя е така/.Много стана топло и другата смяна оставям за вечерта/не че ще стане по-хладно/.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Задържала спирачка на предно дясно колело на Тема! Публикувано на: 16 Авг 2008, 22:17 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
И така смених двете групи накладки със червено Феродо.Дали трябваше да гресирам водачите/именно на заялия апарат не го направих-дългите шпилки зад маншончетата на контрагайката/.Направи ми впечатление че буталото натиска доста навън/към периферията плочката/ и отвора му се вижда-ще се пълни с вода и кал май но така е направено незнам защо.Вдигна се нивото на спирачната течност в разширителя.Ако не го намаля какво ще стане- ще започне да избива при загряване и разширение ли?
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
TRE GAZELE
|
Заглавие: Re: Задържала спирачка на предно дясно колело на Тема! Публикувано на: 17 Авг 2008, 00:22 |
|
Регистриран на: 19 Окт 2005, 21:41 Мнения: 529 Местоположение: Варна
|
Dancho-Ruse написа: .....Вдигна се нивото на спирачната течност в разширителя.Ако не го намаля какво ще стане- ще започне да избива при загряване и разширение ли?
Ако е над максимума,по-добре е да източиш малко течност
_________________ FORZA LANCIA
|
|
|
|
|
ratbones
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Авг 2008, 11:56 |
|
Регистриран на: 04 Мар 2005, 22:33 Мнения: 77 Местоположение: Пловдив
|
Най-вероятно е спирачен маркуч,понеже се пукат навътре,а не навън - не са скъпи и се сменят лесно.
Водачите на накладките задължително се гресират,защото те регулират равномерното триете на 2-те накладки.
Щом цилиндърът се движи значи там нещата са ОК.Сменяй маркуч и обезвъздушавай!
_________________ IL GRANTURISMO
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Задържала спирачка на предно дясно колело на Тема! Публикувано на: 28 Авг 2008, 19:56 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
И така сагата със заялите спирачки продължава.Понеже не послушах Асен /пушти хайлазлък/да сменя мъркучетата.От Русе до Варна добре/по магистралата поддържам дори 160 с курника но само по някога де/.При спускането от високото към Сл.бряг мирише на феродо и джантите черни,а в Поморие педала ужасно твърд.Предполагам че пак е заяло предно дясно бутало.Ина обратно към сл.бряг педала пропадна/явно се газира спирачната течност от загряването/ и спирах на тръни с напомпване отдалече.Обаче при движение усещам че накладките май продължават да трият и то двете/предните които смених де/За тези почти 700км.не трябва ли да се напасват най-после тези нови накладки и до кога ще просвирва от време на време това червено феродо.А каква марка спирачни мъркучи да търся и май пак ще ям хурката/как се сменат тези мъркучи на почти 22 годишен автомобил/
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Авг 2008, 21:07 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
В най лошия случай ще смениш и тръбичките от помпата до маркучите. За марка не знам - аз вземам каквото ми препоръчат в магазина (ако не ми изглежда много фалшиво)
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Задържала спирачка на предно дясно колело на Тема! Публикувано на: 28 Авг 2008, 21:15 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Какво искаш да кажеш,че взема ли да сменям мъркучи на бабката няма начин да не разваля маталните тръбички към тях и нипелчетата към мъркучите ли.Ще пръскам преди това с ВД40 дано помогне.Старите неща са по-качествени.В това се убедих като отворих моторчето на централното на пасажерската врата и само почистих колектора и като видях какви четки има се отказах да го сменям нищо че бях купил друго.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Авг 2008, 21:34 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Пръскай яко ВД40 и използвай точен ключ (не разширен от употреба). По възможност си купи от тези прорязаните които са като звезда но не са затворени за да може да се напъхат около тръбичката. абе надявам се се сети за какво ти говоря,че обяснението ми не стана добро. Пък дано се развият без проблем.
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Задържала спирачка на предно дясно колело на Тема! Публикувано на: 28 Авг 2008, 21:49 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Имам точно такива ключове при това Руски от баща ми/той беше добър механик от старата школа но деабета го съсипа и нищо не може вече/.Ще ги видя какви размери са мисля че бяха два размера но ми приличат на щамповани от дебела ламарина и наистина са с прорези и приличат на прорязан шестостен.Предполагам че ги е ползвал за жигулите и ладите а те нали са произлезли от Фията се надявам да станат.Друго което ме съмнява че предните плочки бяха с датчик за износване/кабелче което подава маса/ и аз бая го пристегнах това кабелче на няколко места към спирачния мъркуч с опашки и да не би това да допринася за блокирането на буталото/ако трябва да го прихвана по-хлабаво това кабелче/.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
toshe
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Авг 2008, 22:43 |
|
Регистриран на: 30 Мар 2007, 20:49 Мнения: 190 Местоположение: София
|
проблема ти е от маркучите.Стари маркучи се сменат с ФЛЕКС.Пили се понагоре от шестостена докато се покаже резбата.Чака се да истине и се ползва след това WD40.Много се внимава за не подкараш и резбата на щуцера който е на металната тръбичка с флекса.Това е за връзката метална тръбичка с гумен маркуч.Откъм апарата се реже маркуча и после с гедоре и ШЕСТОСТЕНЕН камък.
_________________ Зелено комби - стерео катастрофа (от ляво и дясно)
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Задържала спирачка на предно дясно колело на Тема! Публикувано на: 05 Сеп 2008, 14:20 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
И така сагата продължава.Така и не успях да развия нипела на спирачния мъркуч но имам усещането че целия спирачен апарат много лесно се криви и според мен са износени или леглата или самите водачи на спирачния апарат и от това се получава това триене,което изчезва след като се употреби спирачка понеже при това апарата се регулира от буталото.Могат ли да се набият втулки за водачите в спирачния апарат за да стане хлабината с по-малък допуск.И още нещо да не пускам нова тема.Предстои ми смяна на предни амортисьори.Как да си регулирам/запазя/вертикалния наклон на предните колела.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
mitaka_71
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Сеп 2008, 15:10 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17 Мнения: 4278 Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
|
Данчо,ако отворите долу на амортисьора са позиционирани/понеже не съм ги погледнал/ сменяваш без да се притесняваш.Но ако са "разпилени"/т.е леко елипса-за регулиране/-надявам се ме разбра,то тогава шанса ти е почти нулев да запазиш геометрията.Говорих и с моят майстор и той го потвърди-ако е така после ще иска стенд
_________________ LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Задържала спирачка на предно дясно колело на Тема! Публикувано на: 05 Сеп 2008, 16:02 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Mитак отворите в кожуха на амортисьора са абсолютно кръгли/няма и следа от елипса/ и се надявам ако допуска е малък/да няма голяма хлабина на сглобката/ да не се наложи на стенд.Това ще стане след като ги събера и проверя на място за хлабината.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Сеп 2008, 18:37 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Вертикалния наклон на тия коли не се регулира - аз току що смених шарнир. За 4000 км с разбит шарнир е започнала леко да яде гумите отвътре щото се разкрачва.
|
|
|
|
|
|