Автор |
Съобщение |
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Капаци на разпределителните валове на бензинова Тема. Публикувано на: 13 Апр 2008, 18:43 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Колеги май ще проверявам хлабината на клапаните.Нещото което ме озадачи е че под капака на всмукателния разпределителен вал има една ламаринка върху гумената гарнитура със издатък навън.Та за какво служи тази ламаринка със формата на гарнитурата.Да не би чрез нея да се разлепя капака ако е залепнал към гарнитурата.До сега нямах течове от там ще видя после.Ще се мъча да си направя инструмент за застопоряване на чашката в натиснато положение и ако се налага ще сменям пулове,че вече много взе да трака откъм всмукателните а те уж трябва да са с по-малка хлабина/0.40+/- 0.04 мм/.пп.Вече доста време я карам така/10к. км/ тракаща може ли да има трайни негативни последици от това.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Апр 2008, 21:37 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
Данчо не искам да те отчаивам ама операцията с която мислиш да се захванеш няма да ти оправи тракането.Проблема ти,не е в хлабината на клапаните.Проблема ти е в самите чашки където се постават пуловете.Тези чашки са поставени да лагеруват в алуминиевите кожуси на валовете.Тракането което чуваш е от там.Чашките тракат в кожусите.Все пак си провери хлабината на клапаните.
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Капаци на разпределителните валове на бензинова Тема. Публикувано на: 13 Апр 2008, 21:42 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Добре де но как се лекува това тракане.Тя Темата ми не си знае километрите но е бая стряскащо това тракане.Абсолютно съм сигурен че е само от един клапан понеже е нискочестотно потропването.Дали ще помогне ако сменя само чашката.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Апр 2008, 21:50 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
Имаи предвид че и гърбиците на самите валове се износват.Огледаи и тях.
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Капаци на разпределителните валове на бензинова Тема. Публикувано на: 13 Апр 2008, 21:56 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Какво да им гледам.За сега виждам само този пред капачката за маслото и той изглежда перфектен седи като финно полиран.Страхувам се че някои пул може да е много износен и да се е надрала вече гърбицата,но ще кажа като отворя.Как се мери износването на гърбиците по хода на клапана ли.Имам индикатор остана ми от Вартбурга и мога да опитам да меря хода но нямам застопоряваща стойка за индикатора.Иначе мога да ги огледам гърбиците за надирания. .
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Апр 2008, 22:20 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
Няма кво толкоз да им мериш вижда се с просто око.Много по-изтъпена е от останалите.
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Напишете отговор Публикувано на: 13 Апр 2008, 22:33 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
А капаците на валовете как се отлепят. С удар с чук по дървено трупче ли или има някакъв друг чалъм,че моите са и със силикон лепени.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Апр 2008, 22:35 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
Чукни ги леко с нещо дървено.
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
staho
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Апр 2008, 11:35 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 20 Окт 2004, 18:45 Мнения: 360 Местоположение: Бургас
|
Без чук не се захващай с ремонт
_________________ Италиянците знаят как се правят победители
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Капаци на разпределителните валове на бензинова Тема Публикувано на: 20 Апр 2008, 17:32 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Резултати от днешните замервания само на изпускателните: 1цил.-0.35мм, 2цил.-0.50мм, 3цил.-0.40мм, 4цил.-0.45мм.Мисля всичките хлабини да ги наглася на 0.40мм,независимо че в мануала дават за този мотор 0.48+/- 0.03мм.Все още умувам как да изглежда вилката с която ще застопорявам чашката в долно положение за да мога да извадя пула и да го сменя.Пак да попитам защо под капака на всмукателните клапани освен гарнитура има и ламарина със формата на гарнитурата и стърчащи в краищата ушички.Да не служи за по-лесно отлепяне на капака или има някакво друго предназначение.То много масло в тея ванички дали ще успея да издърпам пула с магнит или през прореза с някоя пинцета.Колко ги стягате тия капаци да не се пукат.Гледам че оргиналната гарнитура имаше щифтове общо 4 броя срещу разсплескване.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Капаци на разпределителните валове на бензинова Тема. Публикувано на: 06 Май 2008, 13:00 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Както винаги колегата Пепко Бепко излезе прав.Хлабините и на всукателните клапани са перфектни: 1цил-0.35мм;2цил-0.30мм;3цил-0.35;4цил-0.35мм,като в мануала го дават 0.40 +/- 0.04мм. което е в нормите.Явно не е от хлабините това чукане на клапанния механизъм.Нещо което ме озадачи че капака на вслукателния вал има отгоре плътна ламарина с формата на гарнитурата и само с два отвора.По този начин се изолират кухините на капака от общия обем и маслото по-бързо се връща във ваничките.Не си личеше някъде да е търкала гърбица по тая тънка ламаринена гарнитура но не посмях да я махна защото отгоре беше залепена за капака със силикон.Не ми се вярва това потракване да е от нея.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
|