Автор |
Съобщение |
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Смяна на семерината на коляновия вал от към шайбата. Публикувано на: 03 Мар 2008, 18:36 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Здаравйте колеги.Някой сменял ли е семерината на коляновия вал откъм шайбата за ангренажа на Тема.Сменял съм си сам ангаренажния ремък и ми се струва че тази малка зъбна шайба доста трудно ще излезе.Някакъв по специфичен инструмент ли се позва или само обокновенна скоба за лагери но мястото зад шайбата е май малко и не могат да се закачат ушите на скобата за самата шайба.Приемам съвети от всеки минал по този не лек път.Питам защото предпазната кора на ангренажа я намирам доста омаслена отпред и отгоре.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Мар 2008, 18:46 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Навий болтовете които държат следващата шаиба в тази - те опират в маслената помпа и избутват тази шайба напред.
|
|
|
|
|
ivanko_rs
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Мар 2008, 19:05 |
|
Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41 Мнения: 1169
|
Слушай Асен и ша стане работата
_________________ Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Смяна на семерината на коляновия вал от към шайбата. Публикувано на: 03 Мар 2008, 19:37 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Mерси за съвета Асене!!!Как не се сетих по рано.А изваждането на семерината става с отверка внимателно но дали ще излезе лесно не се знае.Какви се тези семерини за които пишеш че са температурен клас 160 градуса.Та той само тефлона може да държи такива температури.Мисля да взема обикновенна от NBR/ нитрил бутадиенов/ каучук издържащи само до 100 градуса.В сайта на Руди ги има видовете каучуци и до какви температури издържат и NBR-a e с най-добра износоустойчивост.А после шаибата се набива по обратния път внимателно с дорник и чук ли?Какво искаш да кажеш,че централния болт с лява резба държи всички шайби и недай си боже се скъса или отвие всичко отива по дяволите.Ако ми тече и от гарнитурата на помпата дали ще мога и нея да сменя.То май както е тръгнало може да разкулача целия мотор или да пробвам да мина на минерално масло вместо досегашната полусинтетика.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Мар 2008, 20:24 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Ако не свалиш помпата прост не виждам как може да измъкнеш семеринга.Моя е Кортеко и на него пише 160С - такъв ми дадоха просто. Той болта затова се стяга толкова сериозно, та да няма аварии.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Мар 2008, 21:08 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
На Темата, гайката с каква резба е?
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Смяна на семерината на коляновия вал от към шайбата Публикувано на: 03 Мар 2008, 21:15 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Mи то както е тръгнало да взема да и замеря и хлабината на маслената помпа както е дадено в мануала и какво ако е по-голяма да правя,да я сменям с нова ли.Ти защо сам си прави гарнитура за помпата.В магазините няма ли и наистина ли я направи от клингерит с дебелина 0.5 мм.А относно стягането на болта аз със служебния динамометричен ключ не можах да постигна момента/180 NM/ просто не можах да го прищракам на този момент не ми достигна мощност т.е. сили и се наложи да използвам рамо с удължител и притягах на око като гледах да не скъсам болта защото ми се вижда че нарочно е с изтънена шийка.Да попитам и дали размера на семерината е този 30x43x8 мм.От марките Elring,Reinz,Corteco коя е за предпочитане.Гледам че по Елринг предлагат гарнитура на маслената помпа от Руски сайт го видях Elring 418.790.A задната семерина откъм маховика с този размер ли е 74x90x10 мм.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Мар 2008, 21:31 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
За маслената помпа имаше гарнитура и си я купих.За капачката отзад нямаше и нея правих.Дебелината е 1мм.Размерите не ги помня отзад мисля , че е този.
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Смяна на семерината на коляновия вал от към шайбата. Публикувано на: 03 Мар 2008, 21:37 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Делта и на Темата гайката/не е гайка а е болт мацнат със синьо/ е с лява резба добре че ме предупредиха иначе и аз щях да му видя сметката т.е. да го скъсам.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Мар 2008, 11:06 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Аз затова попитах!;) Да обърнеш внимание!;)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
ivanko_rs
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Мар 2008, 12:45 |
|
Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41 Мнения: 1169
|
Като си говорим за семерини,аз на моя новия мотор ги смених(предната и задната) докато беше още на земята,обаче оня ден гледам че пак текат,мамка му Хем си взех такива които ги дават по каталог,а те естествено са Кортеко че и бая пари струваха.Обаче не съм сигурен дали не е и от гарнитурата на картера.Ще почакам да се постопли и ще действам,имам опит,на Типо-то два пъти съм я свалял
Само да не е отпред от на маслената помпа корпуса
Данчо батко,трябва ти канал,няма да можеш на земята,демек пред блока,че има едни красиви болтчета на картера отзад покрай полуоската,мноо им е фентъзи развиването
_________________ Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Смяна на семерината на коляновия вал от към шайбата Публикувано на: 06 Мар 2008, 18:52 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Ша са пробвам бе Ванка!Нали знаеш,че обичам предизвикателствата.Пък ако не стане ще събирам и търся канал.Ама ти много ме плашиш с новите семерини и вече не знам каква марка да търся.Май ще се насоча към Елринг.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
ivanko_rs
|
Заглавие: Re: Смяна на семерината на коляновия вал от към шайбата Публикувано на: 07 Мар 2008, 20:20 |
|
Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41 Мнения: 1169
|
Пробвай Данчо,ако трябва нещо ще помагаме
Аз май открих виновника , ще се окаже май гарнитурата на капака на клапаните,като гледам как се стича надолу и баш около смерината,но докато не се уверя не е сигурно.Демек токато не я сменя де
_________________ Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Мар 2008, 21:33 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
ivanko_rs написа: ... Данчо батко,трябва ти канал,няма да можеш на земята,демек пред блока,че има едни красиви болтчета на картера отзад покрай полуоската,мноо им е фентъзи развиването
Много майни отиват за тях!;) По съвет на колегата Pepko , след като ги развиеш им направи с ножовка канал за отвертка!;) Да си улесниш живота после.
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Смяна на семерината на коляновия вал от към шайбата. Публикувано на: 07 Мар 2008, 22:54 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
На моята 22 годишна бабичка капаците на валовете не пускат и грам масълце но май още в Италия са мазани върху гарнитурите с някакъв бял силикон и не смея да ги бутам дори и да премеря хлабината на клапаните.А иначе Ванка мисля да те послушам преди да предприема каквото и да е да огледам хубаво мотора/тръбата на щеката,утаителя на маслото от картерните газове,конзолата на масления филтър,капака на маслената помпа,семерината отпред на коляновия вал/ и ако всичко там е наред тогава да сменям гарнитура на картера.Не че маслото не пази от корозия ама е дразнещо да гледаш омаслен мотор а при мен ми масли и при ангренажния ремък което е много опастно.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
|