Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Новини




 Страница 1 от 1 [ 6 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: ADAC: налягането в гумите влияе до 30% върху разхода
 Мнение Публикувано на: 29 Авг 2007, 17:01 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 06 Авг 2005, 20:46
Мнения: 2319
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra Integrale
Това, че основното предназначение на автомобила е да се движи, звучи банално,
но само по себе си представлява малко техническо чудо.
Защото, за да стигне от точка А до точка Б, автомобилът трябва да преодолява
невероятно съпротивление. В най-общи линии можем да кажем, че има четири
големи съпротивителни сили, които усложняват живота на шофьора (без да броим
дали се движите по наклон). Това са аеродинамичните сили (въздушното
съпротивление), триенето (съпротивление при работата на мотор и скоростна кутия),
съпротивлението произтичащо от масата на автомобила и това, което произтича от
триенето на гумите. Ако при бързо каране делът на аеродинамичното съпротивление
е много висок, то при каране в градски условия, където непрекъснато натискате
спирачката и пак тръгвате е от много по-голямо значение масата на автомобила.
От тази гледна точка делът на съпротивлението, което произтича от триенето на
гумите варира от 30% при каране в градска среда до 20% при каране по магистрала.

Преодоляването на съпротивлението коства енергия, която чувствате директно по
съдържанието на резервоара на вашия автомобил. Ето един пример, който е изчислен
от експертите на ADAC: ако даден автомобил има среден разход от 6.7 л/100 км, делът
на гумите в този разход варира от 1.4 литра (магистрала) до 2.6 литра (градско). Защо
е толкова много? Да предположим чисто хипотетично, че ако "гумите" бяха напълно
гладки и произведени от метал, съпротивлението им щеше да е нула. Само че автомобилът
нямаше да може да спира, нито щеше да може да завива, за твърдост на возенето да не
споменаваме... Не, това го може само "гумената" гума с широка повърхност, качествени
грайфери, профил срещу аквапланинг и напомпана добре с въздух.

Еластичните свойства на гумите са много важни за сигурността при шофиране, въпреки че
това коства гориво. Всяка промяна на формата на гумата, всяко допълнително огъване,
всяка минимална промяна на съпротивителната повърхност на гумата коства допълнителна
енергия, която се отделя при съпротивлението с повърхността на пътя като топлина.
Следователно съпротивлението на гумите е необходимо зло, а индустрия, ангажирана с
производството на гуми, се опитва да го оптимизира. Чрез използването на нови съставки
и чрез промяна вътрешната структура на гумата се правят опити да се минимизират
нежеланите промени във формата и свързаното с тях повишение на температурата. На
пазара има гуми с допълнителното обозначение "Energy" или "Eco" които претендират
да са постигнали успехи в това отношение.

Истината е, че и Вие като шофьор може да облекчите ролята на гумите в движението.
Разкарайте излишния баласт от багажника, избягвайте високите скорости – при скорост
над 120 км/ч процесите водещи до промяна във формата на гумата се увеличават
значително, проверявайте редовно налягането в гумите. Според анализаторите на ADAC
един бар по-малко от необходимото налягане в гумите се равнява на 5% по-висок разход
на гориво. Това вреди на околната среда и бърка във вашия джоб.
Изображение
Изображение



източник: аутомедия.бг

_________________
Lancia Dedra Integrale


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 29 Авг 2007, 20:58 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 29 Апр 2007, 16:22
Мнения: 297
Местоположение: София,Плевен
Добре,тъй като иде реч за налягането на гумите,аз да попитам-значи на делтите им дават по книга 2.2 атм да са гумите при празен автомобил.Обаче аз карам сега с 2.4 атм както бяха от морето и ми се струва ,че е по гот така и като е ненатоварена.За разхода още не мога да доложа защото сега още го засичам,ама ми се струва че вози по-добре .Притеснява ме факта,че при различно налягане от предписаното,гумата се износва неправилно.Някой да има по-богат опит за да каже,дали това ще навреди на гумата?

_________________
Lancia Delta II 1.6 LE 93г. 75hp
Alfa Romeo 146 1.9 JTD '01


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 29 Авг 2007, 21:27 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2005, 11:18
Мнения: 639
Местоположение: София
ПРАВИЛНОТО НАЛЯГАНЕ
Манометър - уред за проверка налягането на въздуха в гумитеПоддържането на правилно налягане в гумите е толкова важно, колкото и поддръжката на двигателя. Икономическите ползи са още по-големи! Правилно напомпените гуми издържат повече, спестяват гориво, улесняват управлението и предотвратяват инциденти. Ако вземете под внимание отрицателните страни на неподдържането на правилно налягане в гумите – по-голям разход на гориво, износване на гумите, трудно управление (може би и дори загуба на контрол над автомобила) и прегряване – тогава необходимостта от редовно помпане на гумите става още по-ясна.

РЕДОВНА ПРОВЕРКА НА НАЛЯГАНЕТО
Тъй като гумите ни издържат толкова дълго без да изглежда, че имат нужда от проверка, ние сме склонни да пренебрегнем тази важна задача. И все пак гумите губят налягане, бавно, но сигурно всеки ден. Също така гумите са подложени на огъване и удари, които могат да намалят налягането.
Много превозни средства имат различно налягане на предната и задна ос, затова не забравяйте да съобразите този факт ако разменяте местата на гумите на вашия автомобил. Също така не забравяйте да проверите налягането в резервната гума.

КЪДЕ МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРАВИЛНОТО НАЛЯГАНЕ
Информация за правилното налягане на гумите може да бъде намерена в упътването към автомобила или върху етикета, залепен върху вратата, колоната, жабката или капака на резервоара. И все пак, ако имате проблеми, можете да се обърнете към автосервиз за помощ. Върху етикета е посочен максималния товар на автомобила, налягането на гумите, както и размера им, който се препоръчва от производителя.

Друг източник са ТАБЛИЦИТЕ ЗА НАТОВАРВАНЕ НА ГУМИТЕ. Най-близкият дистрибутор на гуми би трябвало да разполага с тази информация. Тези таблици съдържат не само правилното налягане за масово разпространените размери, но също така и за широките гуми.
Например: за HONDA CIVIC:
масов размер – 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.; размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм. Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм. Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата.

Други фактори, които влияят върху налягането
Освен рутинната проверка на налягането има и други обстоятелства, които ни карат да напомпаме гумата. Сезонните или височинни промени повишават или намаляват налягането (на всеки 10°С промяна в температурата налягането се променя с около 0,07 атм). Вероятно най-пренебрегваният фактор е натоварването на камиони и тежкотоварни автомобили. Правилното налягане при тях се определя от действителното натоварване на гумите. Най-добре това става чрез претегляне на автомобила; натоварването може да се променя. ЗАПОМНЕТЕ, ЧЕ ФАТАЛНО ЗА ГУМИТЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ НЕДОСТАТЪЧНОТО ИЛИ ПРЕКАЛЕНО НАПОМПВАНЕ.

Източник: www.avtogumi.com

_________________
Dedra 1.6 бившата :(
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V

Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните и сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 30 Авг 2007, 22:01 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 19 Окт 2005, 21:41
Мнения: 529
Местоположение: Варна
andro6600 написа:
Добре,тъй като иде реч за налягането на гумите,аз да попитам-значи на делтите им дават по книга 2.2 атм да са гумите при празен автомобил.Обаче аз карам сега с 2.4 атм както бяха от морето и ми се струва ,че е по гот така и като е ненатоварена.За разхода още не мога да доложа защото сега още го засичам,ама ми се струва че вози по-добре .Притеснява ме факта,че при различно налягане от предписаното,гумата се износва неправилно.Някой да има по-богат опит за да каже,дали това ще навреди на гумата?


2.4 не ти ли е много,че и за лятото,като се нагрее асфалта и става 2,5-2,6 при повечко каране,все пак тя не е от най-тежките породи,а и по-нашите пътища не е за препоръчване да се кара с толкоз твърди гумета,много дупка,много нещо...най-добре е както пройзводителя ти е написал :wink: ,дори има марки с препоръчителни 1,7-1,8 атм :!:

_________________
FORZA LANCIA


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 30 Авг 2007, 22:43 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 29 Апр 2007, 16:22
Мнения: 297
Местоположение: София,Плевен
Ами така де,ама на мен ми се струва,че по-не усещам дупките така?...Пък иначе на 2.2 и без това ми изглеждат меки гумите...като влезна в копка,все едно по джанта съм влязъл.А така доста по-леко минава...Не знам аз за това питам,щото аз си карах с 2.2 както си е по книга,ама така повече май ми харесва...Може би на 2.3 ще ги оставя като компромисно решение.

_________________
Lancia Delta II 1.6 LE 93г. 75hp
Alfa Romeo 146 1.9 JTD '01


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 31 Авг 2007, 18:06 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 05 Юни 2006, 13:51
Мнения: 75
Местоположение: Асеновград
Най-лошото е че трябва да си купиш манометър и да го тарираш по еталонен, за да си сигурен, че показва вярно и чак тогава да си помпаш гумите както е предписано.

Редовен номер е да си проверя гумите на една бензиностанция, а на другата да показва 0.5 повече или по-малко. Няколко пъти нарочно съм си правил такива опити и разбрах, че с манометъра от москвича е най-добре :mrgreen:

_________________
Delta 1.6ie 835C1.000


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 6 мнения ] 




Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Новини


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов