По-широките гуми подобряват спирането, но са по-шумни и
осигуряват по-лошо сцепление с пътя при влажност, сочат тестове
на Клуба на автомобилистите в Германия (Allgemeiner Deutscher
Automobil-Club - ADAC), предаде ДПА.
Пет различни размера гуми Мишлeн (Mischelin) бяха изпробвани
на автомобил Киа Сид (Kia Ceed) върху джанти от 15 до 18 инча.
При скорост от 100 км./ч. широките гуми (225/40 R18Y) спират
колата след 35,8 метра в сравнение с 41 метра, когато се
използват по-тесни гуми (185/65 R15T).
Ако се кара в условия на влажност по-тесните гуми имат
предимство, докато по-широките започват да "плуват" в слой вода
със скорост от 69 км./ч., констатираха специалисти. По-тънките
гуми се представят по подобен начин, но при скорост от 80 км./ч.
Отчитайки нивото на комфорт и шум по-тънките гуми предлагат
по-качествено пътуване.
Консумацията на гориво се увеличи с близо 2 процента при
използването на по-широки гуми заради по-голямото съпротивление
с пътя, допълват специалисти от Клуба на автомобилистите.
Като обобщение на теста, представители на клуба съобщиха, че
по-широките джанти предлагат по-добро управление, но имат
отрицателно влияние върху комфорта и икономичното шофиране. В
условия на влажност с такива гуми шофьорите трябва карат с
разумна скорост.
източник:
ауто.дир.бг