АвтоВАЗ" преговаря с италианския гигант за разработката на нов автомобил от клас B, торинска платформа, двигатели и полуавтоматична скоростна кутия
05.07.2007
Руската компания "АвтоВАЗ", наследник на могъщия навремето "Волжски автомобилен завод", преговаря с "Фиат" за разработката на нов автомобил от клас B, който да използва готова платформа на италианския гигант, съобщава ИТАР-ТАСС, позовавайки се на шефа на "АвтоВАЗ" Владимир Артяков.
Разговорите освен това включват и евентуална възможност на руската страна да бъде позволено използването на 1,4-литров бензинов турбодвигател и 1,3-литров дизел, разработка на концерна от Торино.
Желанието на хората от Толиати е тези агрегати да бъдат вграждани в ладите с най-високо ниво на оборудване - "Лукс".
Намеренията на хората "АвтоВАЗ" обаче не спират дотук - искат още от "Фиат" да ползват тяхна полуавтоматична скоростна кутия.
В плановете на руснаците влиза и откриване на съвместно предприятие, в което задно с "Фиат" да се сглобяват автомобилни двигатели, които не са само за нужди на руското автомобилостроене, но ще се предлагат и на други производители.
Капацитетът на подобен завод би могъл да достигне до 450 хил. бройки годишно, смятат от "АвтоВАЗ".
Историята на руското автомобилостроене - и по-специално на "Лада", е тясно свързана с "Фиат".
Още през 1966 г. , когато моделът "124" става автомобил на годината в Европа, външнотърговското министерство на СССР подписва с италианската компания договор за сътрудничеството в разработката на автомобил, проект за автомобилен завод и неговото изграждане.
Решено е огромният комплекс, в който ще се сглобява новият съветски "народен" автомобил, да бъде изграден в град Ставропол-на-Волга, прекръстен още същата година на Толиати в чест на ръководителя на италианската комунистическа партия Палмиро Толиати, който взема и непосредствено участие в преговорите между СССР и "Фиат".
На 19 април 1970 г. от конвейра слизат първите шест екземпляра от новия съветски автомобил ВАЗ 2101, който е почти близнак на "Фиат 124". От септември същата година името на возилото официално е "Жигули".
Три години по-късно то е променено на "Лада", а моделите бързо се нарояват - комбито на "копейката" 2102, по-модерните 2103 и 2106, следвани от ръбестия 2105 и по-мощния му брат 2107, комбито от тази поредица 2104...
Всички те обаче, макар да имат различна номенклатура и външност, в огромната си част под "кожите" са си едно и също - добрият стар "Фиат 124".
източник
нетинфо