Kaрл /Карло/ Алберто Абарт е роден на 15 ноември 1908 г. във Виена и си отива като една от
автомобилните знаменитости на 24 октомври 1979-а година. По рождение е австриец, но по-късно
приема италианско гражданство, като същевременно променя името си на Карло.
Като тинейджър работи за Castagna в Италия от 1925-а до 1927-а година, като дизайнер на
мотоциклети и велосипеди.
Завръщайки се в Австрия работи седем години за Motor Thun and
Joseph Opawsky, състезава се с мотоциклети, като печели първото си състезание с мотоциклет
James Cycle в Залцбург на 29 юли 1928. По-късно става петкратен европейски шампион, като
продължава и конструкторската си дейност. След сериозна катастрофа в Линц той напуска мото
състезанията и конструира мотоциклет с кош през 1933-а с който побеждава в състезанието си с
Ориент Експрес по 1300-километровото разстояние от Виена до Остенде през 1934-а година, като
основен спонсор му е Castrol. Карло е и балкански шампион по мотоциклетизъм.
През същата година отива за малко в Италия, където среща зета на Фердинанд Порше Антон Пиих и
се оженва за секретарката му. След инцидент по време на състезание в Югославия Карло лежи дълго
време в болница през 1938-а година и след това се премества в Мерано, Италия, от където оригинално
е родът му. Абарт е близък приятел с Тацио Нуволари и Фери Порше, а заедно с инженер Рудолф Хрушка
и Пиеро Дусио основава Compagnia Industriale Sportiva Italia /CIS Italia, по-късно известна като Cisitalia/.
Първият автомобил на тази кооперация е не особенно успения модел Tipo 360 /Porsche 360-Cisitalia F1/ -
прототип за болид от Формула 1. Проектът CIS Italia приключва със заминаването на Дусио за Аржентина
през 1949 г.
Тогава Карло основава Abarth & C. с Антонио Скалиарини, бащата на пилота на Cisitalia Гуидо Скалиарини.
Базата е в Торино и Карло използва астрологичния си знак - Скорпионът
като лого на компанията. Компанията подготвя състезателни автомобили и става най-големият доставчик на
спортни ауспуси, които още се предлагат на пазара. Първият успех идва с победата на Гуидо, който става национален шампион на Италия със Squаdra Carlo Abarth. Taцио Нуволари побеждава в класа си в състезанието Палермо - Монте Пелегрини с Abarth 204 sport spider. Карло Абарт лично поставя няколко скоростни рекорда
на Autodromo Nazionale Monza.
Разполагането на компанията в Торино е много важно, защото Lancia и Fiat също са там, както и Zagato,
Allemano, Boano и Pininfarina. Abarth работи много близко с редица доставчици на компоненти. През 1952-а
се установяват бизнес отношения с Ferrari, които включват доставката на ауспуси за болидите на марката и автомобилите GT.
През годините Abarth главно модифицира различни модели на чужди марки, най-вече на FIAT, като 850 и
1000TC Berlina. На 31 юли 1971-а продава компанията си на Fiat но остава още малко в нея като управител
след което се връща във Виена, Австрия.
Историята на Abarth, обаче продължава, като в нея се записват редица славни страници, най-вече свързани
с успехи в световния и европейски рали-шампионати със страхотния модел 131 Abarth Rally - победи през
1977, 1978 и 1980г. През следващите две години марката Abarth отново е на върха, този път с Lancia. В
сметката на скорпиона са 10 световни титли, 10 000 победи в състезания и повече победи в класовете,
отколкото всеки друг съперник.
източник:
ауто-прес.нет