http://www.time.com/time/specials/2007/ ... 45,00.html
Загубих 2 часа да го изчета, много е заинтригуващ и има много забавни описания, като например:
...за сръбското Юго:
Interestingly, in a car where "carpet" was listed as a standard feature, the Yugo had a rear-window defroster — reportedly to keep your hands warm while you pushed it.
(Интересно за кола, в която стелките са обявени (!) като стандартно оборудване, Югото има подгревател на задното стъкло - според слуховете предназначено да топли ръцете докато го буташ.)
ами Fiat Multipla: The Multipla that appeared in 1998 was anything but adorable. With its strange high-beam lenses situated at the bottom of the A-pillars (base of the windshield), the Multipla looked like it had several sets of eyes, like an irradiated tadpole. It had this weird proboscis out front and a bulky, glass cabin in back, and the whole thing was situated on dwarfish wheels
(Multipla бе всичко ...освен прелестен
Със странните си фарове за дълги светлини, разположени на основата на предните греди
то изглежда като няколко чифта очи, или все едно облъчена попова лъжичка. Има така особено изродски издължена муцуна, залепена на издуто и тумбесто купе и всичко това положено на малки колеленца)
...а какво ще кажете за базовият модел на невероятното Камаро -
"the 2.5-liter, four-cylinder "Iron Duke" was the smallest, least powerful, most un-Camaro-like engine that could be and, like the California Corvette, it was connected to a low-tech three-speed slushbox. So equipped, the Iron Duke Camaro had 0-60 mph acceleration of around 20 seconds, which left Camaro owners to drum their fingers while school buses rocketed past in a blur of yellow
(за "Железният юмрук" това беше най-малкият и маломощен анти-Камаро двигател, който може да е! ...и както калифорнийският Корвет е бил обурудван с древен 3-степенен автоматик и така е достигал до 90км/ч за 20 секунди (!), което е оставяло водачите им да си барабанят нервно с пръсти, докато училищните автобуси ги изпреварвали с шеметна скорост).
...и много други! За съжаление всичко е на английски. Струва си времето да го разгледаш. Ако ви е интересно някой ден може да го преведа всичкото...