www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Застава юго 45
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=24265
Страница 1 от 1

Автор:  _Hristo_ [ 02 Ное 2010, 00:58 ]
Заглавие:  Застава юго 45

След като случайно се рових във вашия форум с изненада открих че има раздел точно за Застава и реших да пусна една темичка.Става въпрос за една Застава която след дълги години каране предимно на пропан бутан в един момент стана излишна и се беше устремила към автоморгата.Алтернативата беше да се заиграем с нея както и стана.Проблема беше че с моя приятел (собственика на колата) имаме малко опит в тая работа стартирахме с мисълта че нищо не губим.Първоначалната идея беше за монтирането на двигател и скорости от опел вектра (ц20не-2.0 8в 115кс) но поради липсата на достатъчно финанси решихме да видим дали ще можем да съживим стария двигател които е 900цц и разполага със завидните 45кс :lol: ....В началото на проекта колата изглеждаше така

Прикачени файлове:
PA110126 (Large).JPG
PA110126 (Large).JPG [ 101.3 KiB | Прегледано 27420 пъти ]
PA110145 (Large).JPG
PA110145 (Large).JPG [ 65.4 KiB | Прегледано 27420 пъти ]
PA110142 (Large) (3).JPG
PA110142 (Large) (3).JPG [ 88.03 KiB | Прегледано 27420 пъти ]

Автор:  _Hristo_ [ 02 Ное 2010, 01:26 ]
Заглавие:  Re: Застава юго 45

Липсата на снимков материал от началото на проекта ще бъде компенсирана с по нататъчни подробни снимки.
Започнахме с демонтажа на цилиндровата глава за да видим състоянието и.Нагара по главата и особено по клапаните беше стресиращо завиден ама това е което може да се очаква от кола която с години не е помирисвала бензин поради проблеми с бензиновата помпа.След демонтажа на клапаните и допълнителния оглед решихме да шлаифаме.С надеждата да я сгъстим поръчахме на шлайфиста да и отнеме 5 десети.Понеже главата доста се забави решихме да извадим и останалата карантия за да се ревизира.Поради липсата на техника и с наличието на елементарни инструменти работите като знаете стават по трудния начин затова една вечер се хванахме и на рака извадихме двигателя и скоростите.
Прикачени файлове:
66465_156314051066136_100000626274665_329498_8061557_n.jpg
66465_156314051066136_100000626274665_329498_8061557_n.jpg [ 89.32 KiB | Прегледано 27419 пъти ]
Прикачени файлове:
37955_156314024399472_100000626274665_329497_562848_n.jpg
37955_156314024399472_100000626274665_329497_562848_n.jpg [ 93.63 KiB | Прегледано 27419 пъти ]
Прикачени файлове:
66978_156308354400039_100000626274665_329484_6832948_n.jpg
66978_156308354400039_100000626274665_329484_6832948_n.jpg [ 79.12 KiB | Прегледано 27419 пъти ]
Прикачени файлове:
64620_156308394400035_100000626274665_329486_3794052_n.jpg
64620_156308394400035_100000626274665_329486_3794052_n.jpg [ 85.81 KiB | Прегледано 27419 пъти ]

Останалото от двигателя беше напълно разглобено за оглед
Прикачени файлове:
39522_156308341066707_100000626274665_329483_1971813_n.jpg
39522_156308341066707_100000626274665_329483_1971813_n.jpg [ 119.48 KiB | Прегледано 27418 пъти ]

Автор:  _Hristo_ [ 02 Ное 2010, 01:52 ]
Заглавие:  Re: Застава юго 45

Малко по малко започнахме да събираме мотора
Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 67.42 KiB | Прегледано 27417 пъти ]
Прикачени файлове:
3.jpg
3.jpg [ 77.01 KiB | Прегледано 27417 пъти ]
Прикачени файлове:
4.jpg
4.jpg [ 66.88 KiB | Прегледано 27417 пъти ]
На тая снимка е стабилна кочина ама след цял ден работа спря да ми дреме за естетиката :lol:
Прикачени файлове:
6.jpg
6.jpg [ 77.12 KiB | Прегледано 27417 пъти ]

И тука вече заприлича на нещо.Освежен и почти готов за монтаж -на снимката главата още не е готова и е сложена само за пиниз :D
Прикачени файлове:
7.jpg
7.jpg [ 67.71 KiB | Прегледано 27417 пъти ]

Окачването на колата беше доста интересна тема за размисъл.Спортно окачване за тая кола...трудна работа.И вместо да си губим времето в търсене на по корави пружини и други амортисьори измислихме начин как да подобрим старите.С малко инжинерна мисъл :lol: и повечко смелост отворихме амортисьорите и внедрихме по една 25мм дистанционна втулка и на четирите.Така реално намалихме хода и с това дължината.Така направено за да се сложи пружината трябва да се натегне повече от необходимото и така става по твърдо.Остана проблема с маслото...обикновено се правят някви бъркочи между трансформаторно масло и още нещо но ние търсим стабилност при движение на автомобила и затова ги напукахме с 15в40 :D :D :D .Не очаквахме голям ефект от тая история но като да не повярваш стана много добре.Преди колата се лушкаше като лодка а сега возията е стегната осезаемо по корава и като цяло много по добра от преди.Колата стои много добре на пътя и като за без пари окачването е повече от идеално :D

Автор:  Delta [ 02 Ное 2010, 11:44 ]
Заглавие:  Re: Застава юго 45

Поздравления за ентусиазма!;)
А купето в какво състояние е? Обикновенно задния мост е изгнил... да не говорим и за предницата!:)
Относно моторетката, колата има завидна динамика като за 45 коня!;)
Помислете да смените делкото с такова, което има вакуум коректор. Както и електронен комутатор.
Стрелкови уред за температурата на мотора от Лада с датчик навит вместо наличния за лампатана прегряване също е от първа необходимост според мен!;)
Доста добре се получава ако се монтират 2 уредчета от ЛАДА (за температурата и волтметър) от ляво на таблото където са копчетата... за съжаление нямам снимки от моята!:( Но до колкото помня махнах 1 или 2 копчета от там за да освободя място. От дясно на мястото за 2 копчета пък идеално пасва часовник от Рено 19 !:)
Седалките са много смотани и ако си намерите от някоя малка двувратка с подглавници няма да е зле!;)
Това като идеи от мен и успех в начинанието!;)

Автор:  xctr [ 03 Ное 2010, 15:59 ]
Заглавие:  Re: Застава юго 45

Кефат ме тея застави като цяло! Но аз лично бих заложил на SOHC FIAT мотор например от типо. Много лесно се развъртат до към 10 000 оборота! :)) В македонския/сърбия/хърватия яко правят такива и изкарват по 100тина коня. Да не говорим че и в българсия шампионат има една такава застава! :)
Eто един проект от Сърбия:
http://turbo124.com/forum/viewtopic.php ... 59&start=0

Автор:  bost [ 14 Ное 2010, 23:36 ]
Заглавие:  Re: Застава юго 45

Здраво колеги
Многу ме радува за храброста за овој проект и нека Ви е со среќа, само што (винаги има по некое „само“) двигателат не е подобен за тунинг, имено коленовиот вал лежи во 3 точки и може да се случи да се скрши(ако не се лажам тоа се казва ште се разчупи).Многу подобре е да се земе двигател SOHC 1.1,1.3,1.5,1.6 литри Фиат-Ланчиа групација кој одговара до болт на шасијата.
Ако Ви треба било што част или совет бидете слободни и пишите на ЛС, тук имаме многу искуство со југо.
Поздрави cheers

Автор:  dinkoh [ 04 Окт 2012, 22:15 ]
Заглавие:  Re: Застава юго 45

Здравейте,
интересува ме на този двигател на Юго 45 (мисля,че го вграждат и на Fiat Cinquecento) кобилиците на клапаните механично ли се регулират или има хидравлични повдигачи.
Благодаря

Автор:  hf hpe [ 04 Окт 2012, 22:54 ]
Заглавие:  Re: Застава юго 45

механично

Автор:  dinkoh [ 05 Окт 2012, 12:22 ]
Заглавие:  Re: Застава юго 45

Мерси за бързия отговор
А да знаете откъде могат да се купят в района на Стара загора?

Автор:  SANTIS1 [ 04 Ное 2017, 21:09 ]
Заглавие:  Re: Застава юго 45

Здравейте нз дали тук е мястото но искам да запитам търся бутала за застава юго 45 ако някой има нещо ще ми бъде от полза.благодаря предварително

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/