Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Ретро и реставрация




Автор Съобщение
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Окт 2007, 21:21 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
Колегата с Beta-та, предлагам някой път да се видим ако имаш желание, че ми е интересно да разгледам някои неща по твойта.

_________________
Born 2B different !


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 27 Окт 2007, 21:56 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
И ето дойде края на седмицата!

Това значи време за работо по колата. Започна фаза-1( работа по обновяване на спирачките и окачването ).

Сряда вечер от към 20.00 до към 01.00, първо свалихме апаратите и накладките. Изглеждат в прилично състояние.
Тогава премерихме че за сваляне на останалите части ще триабва камък 36. Това добре, но той трябва да е тънкостенен. Чашката в която се намира гайката на полуоската е с диаметър 48 мм а външният диаметър на нашия камък се оказа 50.5 мм. беще ясно че трябва да се купи или да се приспособи нещо. Отидох до л/бимия ми магазин за инструменти. Магазина се намира на Сливница и Ботев в посока Люлин точно зад спирката (Beta tools). Тънкостенен камък 36 на 1/2 стуваше 72 лв и сметнах че е по-добре да си взема нормален камък и върток но на 3/4( това е почти камионски инструмент). Един познат стугар ми намали външния диаметър на камъка от 50.5мм до 46.9мм.

И така подготвен с нужният камък, гигантски върток и още по гигантска и яка тръба започнахме работа. Борбата беше л/та и безмилостна но накрая се предадоха и двете гайки без да се скъсат, което мен ме изненада.


След това започнах едно по едно да свалям чати и накрая почти нищо не остана в калника. Сега следва шлайфане на дисковете, смяна на лагерите в главините, евентуално ако намеря и шарнири( десният е здрав но левият е зле).


Ето и малко снимки от заниманието днес.


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Десен шарнир.
27-10-07_1745.jpg
27-10-07_1745.jpg [ 226.32 KiB | Прегледано 9228 пъти ]
27-10-07_1836.jpg
27-10-07_1836.jpg [ 214.49 KiB | Прегледано 9228 пъти ]
27-10-07_1800.jpg
27-10-07_1800.jpg [ 248.58 KiB | Прегледано 9239 пъти ]
Коментар на файл: Голям върток с още по-голяма тръба.
27-10-07_1445.jpg
27-10-07_1445.jpg [ 381.6 KiB | Прегледано 9225 пъти ]
Коментар на файл: Кофти раждясала гайка 36.
27-10-07_1444.jpg
27-10-07_1444.jpg [ 242.53 KiB | Прегледано 9228 пъти ]

_________________
Born 2B different !
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 27 Окт 2007, 22:00 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
Още малко снимки !


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Почни всички части свалени днес.
27-10-07_2126.jpg
27-10-07_2126.jpg [ 232.09 KiB | Прегледано 9225 пъти ]
Коментар на файл: Голям върток 3/4 и специялен камък 36 .
27-10-07_1859.jpg
27-10-07_1859.jpg [ 104.03 KiB | Прегледано 9221 пъти ]
Коментар на файл: ляв шарнир.
27-10-07_1837.jpg
27-10-07_1837.jpg [ 230.37 KiB | Прегледано 9227 пъти ]

_________________
Born 2B different !
Върнете се в началото 
 Заглавие: Beta HPE 2000 ie Започва реставрация
 Мнение Публикувано на: 27 Окт 2007, 22:47 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26
Мнения: 1273
Местоположение: Русе
Kолега направо ти завиждам.Ако беше в Русе ще идвам да помагам.Аз съм с Тема 87г.производство и от снимките ми се струва че съм със същите спирачни апарати и дискове отпред но не съм сигурен на 100%.Успех в начинанието и се надявам някога да го видя на живо този автомобил.

_________________
Lancia Thema 834B000-стара класика


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Ное 2007, 01:02 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
Ииии пак е събота и пак свободно време за гаража !!!!!1

1. Приспособихме шарнири от Тема, малко рязане, преместване на една дупка и пробиване на две нови на точното място и ето нови шарнири на насачите.

2. Проблем с тампоните на носачите. Три от тях бяха от маркуч и един оригинален. По оригиналния и след много обикаляне се разбра че ще са от Жигула, но пак с преправяне. Малко престъргване, една втулка да оплътни и готово.

3. Спирачните дискове да обновени, доста сполучливо минати на струг и направени равни и еднакво дебели.

4. Сменени предни лагери, по размер нямах проблеми, но вместо зегерка са застопорени е нещо подобно на гигантска гайка на която за съжаление почти и изтече възможността за завиване и отвиване. странно технологично решение но такъв е живота на реставратора.

Общо взето така протече моят уикенд.


Следващият голям проблем ми се очертава с макферсона, навсякаде адето питам ме гледат странно и ми казват че даже я нямат в каталога, а там кадето са с малко по стар каталог ми казват че такова животно НЕМА !!!



Ето и малко снимки !!


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Златно Чудо 14 със 100 аксесоара към него. Моята шлайф машинка.
04-11-07_1721.jpg
04-11-07_1721.jpg [ 263.32 KiB | Прегледано 9239 пъти ]
Коментар на файл: спирачни апарати лъснати !! но все още небоядисани
04-11-07_1716.jpg
04-11-07_1716.jpg [ 427.17 KiB | Прегледано 9227 пъти ]
04-11-07_1719.jpg
04-11-07_1719.jpg [ 423.47 KiB | Прегледано 9229 пъти ]
Коментар на файл: Открийте разликата ???
04-11-07_1717.jpg
04-11-07_1717.jpg [ 377.32 KiB | Прегледано 9225 пъти ]
Коментар на файл: След доста лъскане !
04-11-07_1714.jpg
04-11-07_1714.jpg [ 454.65 KiB | Прегледано 9237 пъти ]

_________________
Born 2B different !
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Ное 2007, 08:28 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04
Мнения: 1893
Местоположение: Варна, Ямбол
Обърни внимание в монтирането на шарнирния болт ....Ако си сложил новия от Темата както се вижда по горе на снимката да знаеш че мои да стане беля....Шарнира се монтира ''под самия носач''

_________________
Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!



Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Ное 2007, 17:33 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
Колега, съосността ми беше водеща светлина при монтажа, точно за това се наложи да местим някои от дупките. Стана бих казал много добре.

Днес направихме и тампоните за носача, станаха почти като фабрични, мисля да пусна производсто !!!!! Ще сложа и снимки на готовата продукция.

Накой да каже каде могат да ми направят гумички за цилиндърчетата на спирачните апарати.

_________________
Born 2B different !


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Ное 2007, 22:35 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 11 Апр 2006, 17:03
Мнения: 263
Местоположение: София
Колегата Pepko_Bepko има предвид да сложиш шарнира отдолу.
За гумички - взимал съм на "Симеон", май 255 номер, но не съм сигурен. Имаше най-различни, но си носи буталото и цилиндъра.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Ное 2007, 23:33 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2005, 20:04
Мнения: 413
Местоположение: София;кв.Бели брези
Кара: Lancia Ypsilon,Fiat Idea
Евала бате за мерака,някой ден ще мина да видя ко стааа с бат Венци и Славчо :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ако знаеш как ми се иска и аз да реставрирам някоя хубавица,ама сега просто няма как :oops: :oops:

_________________
Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Fiat Doblo Panorama 07" 1.9 JTDm
Piaggio Liberty 05" 50 cc 2T


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Ное 2007, 23:58 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
с такава гайки мисля се законтря лагера и на някой 33-ки
или на застава, някога съм срещал такова чудо, но не си спомням на какво


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 12 Мар 2008, 10:55 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
Здравейте колеги !

И така, дойде пролетта и пак открихме сезона на гаража.
Започнахме с пролетно почистване, покрай почистването замина и един Спринт които уж щяхме да реставрираме но ще го проотстъпин на Надин те да се занимават с него. За сега остана само на купе и чака разфасоване.

От дума на дума стигнах до една Бета Треви 2000 ИЕ. Купето не е кой знае какво но двигателя е същия като моя, и така вече съм горд собственик на две Бети. Едната след като я обезкостим пак ше отиде до Надин. Скоро ще сложа и снимки от акцията по пролетното почистване.

В съвсем скоро време почвам и сериозната работа по моята красавица. Идеята е да остане само купе и да бъде изкърпена изоснови. С тази задача ще се заеме един колега от Алфа форума. Сега проектираме стойката на която за закрепим купето, че да може да се върти и да е удобно за работа. Ако някои има опит с такива стойки нека сподели опит с мен !

За сега е това. Очаквайте снимки.

_________________
Born 2B different !


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 12 Мар 2008, 20:00 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31
Мнения: 1009
Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
Някой хора вече са го правили .... доно помогнат снимките.
http://picasaweb.google.com/ecv2beta/LanciaDeltaToch

_________________
Изображение
EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD
от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части.
от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Мар 2008, 00:27 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
Мерси колега, това ми беше от голяма полза. Помогна ми да си изясня плана.

_________________
Born 2B different !


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Мар 2008, 11:22 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14
Мнения: 410
Местоположение: София
Здравей колега, намесвам се в темата само да те предупредя, че ако си изкърпиш колата на такава стойка като на снимките по-горе, по-добре още сега я закарай в Надин. Кърпя коли от 15 години, а баща ми от 30 и смея да твърдя, че имаме доста опит и знания. Автомобил се кърпи само в хоризонтално положение, подпрян в точно определени точки, и се спазва точно определена последователност на подмяна и заваряване на елементите, в противен случай после ще се чудиш твойте врати от тази кола ли са свалени или от някакъв друг модел. Показаната стойка става само за нанасяне на антикорозионните покрития.

Надявам се да ме послушаш, и ти желая успех.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Мар 2008, 19:59 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
Тези опасения ги имам и аз. Стойкато която ми се върти в главата е с доста по стабилно захващане за купето, като не смятам да я хващам отпред а отдоло на местата на захващане на задния мост и отпред кадето се хваща магарето. Смятам да използвам стабилни профили за да избегна тези проблеми с осукването. Все пак нали това е кола на 25 г.

Ако колега сервиза ти е в София или наоколо и си готов да споделиш ноухао за стоиката съм готов да приема съвети от специалист в областта и то с голям опит.

Скоро смятам да направя чертеж на моята идея и ще го пусна за обсъждане.

_________________
Born 2B different !


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 23 Мар 2008, 23:32 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
Ето и малко снимки от пролетното почистване !!!


Прикачени файлове:
Коментар на файл: В тази купчина има парчета от 3 коли
1 Subaru Legasi - тотална щета
2 Alfa 33
3 Alfa Sprint

15-03-08_1507.jpg
15-03-08_1507.jpg [ 415.89 KiB | Прегледано 9252 пъти ]
15-03-08_1205.jpg
15-03-08_1205.jpg [ 387.86 KiB | Прегледано 9207 пъти ]
15-03-08_1140.jpg
15-03-08_1140.jpg [ 309.21 KiB | Прегледано 9210 пъти ]
15-03-08_1110.jpg
15-03-08_1110.jpg [ 340.22 KiB | Прегледано 9233 пъти ]
15-03-08_1109.jpg
15-03-08_1109.jpg [ 302.64 KiB | Прегледано 9205 пъти ]

_________________
Born 2B different !
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Апр 2008, 22:23 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
Започна активния сезон. След Пролетното разчистване, е ред и на сериозната работа.

Леко полека едно по едно започнах да свалям и да я готвия за кърпене.

Ето и резултата.


Прикачени файлове:
06-04-08_2129.jpg
06-04-08_2129.jpg [ 82.3 KiB | Прегледано 9233 пъти ]
06-04-08_2130.jpg
06-04-08_2130.jpg [ 107.5 KiB | Прегледано 9234 пъти ]
06-04-08_2126.jpg
06-04-08_2126.jpg [ 93.71 KiB | Прегледано 9204 пъти ]
06-04-08_2128.jpg
06-04-08_2128.jpg [ 105.12 KiB | Прегледано 9205 пъти ]

_________________
Born 2B different !
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Апр 2008, 22:35 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 11 Ное 2007, 23:31
Мнения: 939
Местоположение: София
Кара: Lancia
Браво колега, наистина си положил много труд и мисля че има резултат. Продължавай все така. :)

_________________
МАНИЯК НА ТЕМА ЛАНЧИЯ И СЪЩО НА ИТАЛИЯНСКИТЕ КОЛИ!!!

Lancia Kappa 2.0i 20v 155hp '98 - бивша
Lancia Lybra 2.4JTD 150hp '03
Renault Clio 1.4i ENERGY 75hp. '99


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Апр 2008, 22:34 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24
Мнения: 76
Местоположение: София
И така, пак е Неделя вечер и аз седя полу жив пред компютъра, скапан от двудневно бачкане по колата. Е имали по долиам кеф от този.


Продължих с разглобиаването и доста напреднах, изглежда съм много добър в тази част.

Малко се затръдних с махането на таблото но и то не ми се опря. Всиако кабелче което откачах от ниакаде го маркира за да съм сигурен че после ще мога да ги наредя отново.
След ката вътре не остана почти нищо се пехвърлих към двигателния отсек. И там всичко маркирах едно по едно.

Ето и снимков материал.


Прикачени файлове:
13-04-08_1715.jpg
13-04-08_1715.jpg [ 372.05 KiB | Прегледано 9222 пъти ]
13-04-08_1809.jpg
13-04-08_1809.jpg [ 255.82 KiB | Прегледано 9215 пъти ]
13-04-08_1808.jpg
13-04-08_1808.jpg [ 205.2 KiB | Прегледано 9230 пъти ]
13-04-08_1716.jpg
13-04-08_1716.jpg [ 128.67 KiB | Прегледано 9224 пъти ]
13-04-08_1711.jpg
13-04-08_1711.jpg [ 197.89 KiB | Прегледано 9227 пъти ]

_________________
Born 2B different !
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Апр 2008, 14:43 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 19 Окт 2005, 21:41
Мнения: 529
Местоположение: Варна
стискаме палци и на краката...БРАВОООоо :D

_________________
FORZA LANCIA


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 3 от 5 [ 90 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Ретро и реставрация


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов