Автор |
Съобщение |
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Дек 2008, 08:39 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Абе Асене ти друга работа нямаш ли си Като свършиш с този проект (Успех) ще ти дам да реставрираш и една куца Дедра
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Дек 2008, 14:22 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Цитат: Това подчертаното ми звучи като митове и легенди
Е тук импровизирах на база на наблюдението но по друг начин не успявам да си обясня петната.
|
|
|
|
|
ici
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Дек 2008, 17:08 |
|
Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35 Мнения: 287 Местоположение: Русе
|
racer666 написа: Цитат: Това подчертаното ми звучи като митове и легенди Е тук импровизирах на база на наблюдението но по друг начин не успявам да си обясня петната.
Ами материала на блока е чугун и няма значение колко се разстъргва диаметъра, защото материала си е единакъв в дълбочина.
Петната сигурно са от някакви отлагания, глазиране и хонинга вероятно не се вижда вече или се е поизносил.
|
|
|
|
|
koinov_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Дек 2008, 19:20 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 11 Окт 2008, 13:40 Мнения: 907 Местоположение: София
Кара: мерцедес
|
Успех и от мене
_________________ мерцедес!!!
http://www.sofiawars.com/register/146367/
|
|
|
|
|
ludavoda
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Дек 2008, 22:24 |
|
Регистриран на: 10 Мар 2008, 02:26 Мнения: 564 Местоположение: София
|
Внимателно изчетох - това с шлайфането на блока ми се струва ужасно... Успех така или иначе...
_________________ Просто съм такъв - вечер ставам, сутрин лягам...
|
|
|
|
|
VET
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Дек 2008, 11:10 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14 Мнения: 410 Местоположение: София
|
Значи блока на Асен е при мен, аз го меря и откривам какво всъщност е правено. Не съм съгласен с Ици че чугуна има еднакъв строеж в цялата си дълбочина. От стари майстори съм чувал, че заводски цилиндрите на готовия блок се обработват по някакъв начин, предполагам че е някакъв процес подобен на циментация или азотиране. Това всъщност обяснява факта защо един заводски блок издържа 400 000 км и тогава се износва, а след като се шлайфа на ремонт, свършва за 100-150 000 км, а да не говорим за втори ремонт-сегментите направо го ядат. При блока на Асен, след като е свален с 3 мм в диаметър, това е вече суров материал, той направо си е готов за ризи, но пък ни липсва това което е отнето на шлайф от челото на блока.
В момента си правя експерименти с азотиране на блок и колянов вал от една Алфа. За блока съм сигурен че ще стане ,но за коляновия вал съм леко притеснен да не се изкриви при азотирането - все пак си е топлинна обработка. Но това ще го видим следващата седмица.
Асене като идваш днес да мерим новия блок, звънни един тел преди това, че ще ходя да гледам една кола по някое време, и да не се разминем.
Лек и успешен
|
|
|
|
|
ici
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Дек 2008, 16:46 |
|
Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35 Мнения: 287 Местоположение: Русе
|
Аз на слухове предавани от старите майстори много не вярвам
По принцип се циментират само стомани, защото чугуна няма нужда от допълнително въглерод, а и не се подлага на закаляване, достатъчно си е крехък в целият си обем.
Азотиране не знам да се прави на чугун, примерно стоманен колянов вал - получава се голяма повърхностна твърдост, като се запазва еластичността на стоманата в дълбочина.
Ако ще азотираш нещо извън заводските условия на производителя, най вероятно е да се получат деформации, а още по-неприятни ще са микропукнатините.
Това намаляване на износоустойчивостта на цилиндрите, ако не е причинено от по-твърди сегменти или липса на хонинг, си мисля че може да е заради различната в дълбочина структура, която се получава при кристализирането на чугунената отливка.
|
|
|
|
|
ivanko_rs
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Дек 2008, 18:20 |
|
Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41 Мнения: 1169
|
Бах м...у ,тука стана като лекция от Материалознание 1 и 2
Иначе секта Успех
_________________ Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
|
|
|
|
|
VET
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Дек 2008, 00:46 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14 Мнения: 410 Местоположение: София
|
Значи все пак е възможно това с различния строеж в дълбочина - "може да е заради различната в дълбочина структура, която се получава при кристализирането на чугунената отливка." Иначе нямам обяснение за тези петна по цилиндрите на Асен - излеждат точно така, като че ли различни структури се преливат една в друга. И все пак хонинга при 1-ви и 2-ри ремонт изчезва учудващо бързо - някакво обяснение на това, извън легендите на старите майстори
Лека вечер
|
|
|
|
|
chenkette
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Дек 2008, 19:35 |
|
Регистриран на: 03 Фев 2008, 19:45 Мнения: 9 Местоположение: Русе
|
Циментирали се само стомани...добре де как тогава си обясняваш, примерно циментацията на коляновият и разпределителните валове. Те случайно не са от стомана
_________________ Alfa Romeo 155 2.0TS 8V
|
|
|
|
|
ici
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Дек 2008, 22:13 |
|
Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35 Мнения: 287 Местоположение: Русе
|
chenkette написа: offtopic Циментирали се само стомани...добре де как тогава си обясняваш, примерно циментацията на коляновият и разпределителните валове. Те случайно не са от стомана Не ве дядкис Най-добрите валове са от кована стомана, примерно двулитровия к.в. На малките кубатури са чугунени, защото не се гони якост там.И нямат грам никаква термо-химична повърхностна обработка, иначе някой чугуни може да се нитрират, но не се прави за да е евтинко. Като стана дума за к.валове, нитриране се прави само на кования стоманен двулитров вал. Има и стоманени разпр. валове, но те не са заводски, там може да се ползва циментация и нитриране. Заводските са от чугун, който на повърхността си е от типа бял заради бързото охлаждане на отливката и е с много висока твърдост, а вътрешността се получава във вид на сив чугун. А иначе циментацията е обогатяване на повърхностният слой на детайл от нисковъглеродна стомана с въглерод, за да може след това да се закали само повърхностно, а и да е по-евтино отколкото ако вала беше от високовъглеродна стомана. VET написа: И все пак хонинга при 1-ви и 2-ри ремонт изчезва учудващо бързо - някакво обяснение на това, извън легендите на старите майстори
ми мистерия някаква Сигурно ще е заради различната твърдост на отливката в дълбочина
Иначе батките казват че цилиндъра може да се разстърже до +2мм , като се съобразяват само със запазване на достатъчна якост.
|
|
|
|
|
mitaka_cs
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Дек 2008, 00:22 |
|
Регистриран на: 24 Авг 2008, 18:31 Мнения: 154 Местоположение: София
|
racer666, ще щракнеш ли някоя снимка на бутало в ГМТ?
Просто не вървам, че буталата са ходели до ръба на блока на този мотор
То по мои сметки излиза, че на ширина така да се каже са осакатили блока с цели 2 х 4,8mm= 9,6mm, за да ходят до горе буталата
1) За инфо оригинално 1.5 боксер мотора е с обем 1490ccm:
Бутала 84mm; Ход 67,2mm и степен на сгъстяване 9,5:1 и то с недоход 4,8mm + бутала с вдлъбнати чела. Главите му са равни и горивната камера е изцяло формирана от недохода + вдлъбнатите бутала = на около 50ccm !
2) От инфото от темата, моторът свален от 33-ката има обем 1598ccm:
Бутала 87mm; Ход 67,2mm ; Буталата стигат до ръба на блока ; главите са равни и обемът на горивната камера е равна на обемът, който е отнет от буталата на снимките от предишните страници, за да бъдат те вдлъбнати
Та кажете ми каква теоретична степен на сгъстяване да сложим на мотор " 2)" ....Аз казвам 15:1, а Вие
_________________ 1996 FIAT Punto 75 ELX 176A8.000 1987 Lancia Delta 1600 G̶T̶ ̶i̶.̶e̶.̶ ̶1̶4̶9̶C̶2̶.̶0̶0̶0̶ HF Turbo
Последна промяна mitaka_cs на 08 Дек 2008, 00:35, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
VET
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Дек 2008, 00:27 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14 Мнения: 410 Местоположение: София
|
Тука май всички четем Гай Крофт " микро пукнатини при нитриране", "Като стана дума за к.валове, нитриране се прави само на кования стоманен двулитров вал".
"На малките кубатури са чугунени, защото не се гони якост там.И нямат грам никаква термо-химична повърхностна обработка" - Ици знаш ли колко му трябва на един суров вал да стопи лагерите - точно 5 минути. Или искаш да кажеш че 1,6 двигателя работи на по-ниски обороти и на доста по-ниска компресия . Пак Гай Крофт пише, че задължително се прави термо обработка на вала особено ако се шлайфа след втори ремонт. По дяволите, 4 вала стопих на Типото и мога със сигурност да кажа че коляновите валове на италиянките не носят ремонт. Скоро продадох едно Купе на Павката-pugsy и се усъмних че нещо вала не е наред, защото уреда за маслото нещо се колебаеше в различните обороти, отворих картера и отворих биелните лагери които се оказаха чисто нови, също и основните. Успокоен затворих картера и продадох колата. Точно след триста километра вала изтрещя - оказа се че биелните лагери са били 3-ти ремонт, най вероятно от дизел. Просто вала е бил вече в суровото и се стопи за нула време. Незнам дали чугуна се азотира/не ми и това специалността/, но в Фирма Йонитех предлагат азотиране на чугунени разпределителни и колянови валове, както и на цилиндрови ризи.
Но да се върнем на 33-ката на Асен, днес я премерихме и се оказа че вала е в перфектна кондиция, както и цилиндрите, а буталата имаха между една и две стотни износване. Така че едни новички сегменти и стандартни лагери и двигателчето става звяр - ехх спомени спомени с тези 33-ки, само педалите им да не бяха толкова близо един до друг
mitaka cs ще ти го щракна блока, ама ще е утре или вдруги ден, че нещо немога да смогна с времето.
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Дек 2008, 23:35 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Дек 2008, 23:38 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
|
|
|
|
boneti69
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Дек 2008, 02:42 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Май 2007, 14:59 Мнения: 524 Местоположение: Перник Област
|
Здрасти рацере ,аз предлагам да си смениш ника на МАЙСТОР666 .
Aсене имам и една DELTA HF за ремонт като свьршиш с тая.
_________________ lancia dedra 2000 turbo
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Дек 2008, 20:00 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Ааа!Неща да ми викат Майстор щот не ми знаят името....
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Дек 2008, 17:11 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Айде и последното бутало си е на мястото. Сега обаче чакам да дойдат семерингите за коляновия вал и нищо друго не мога да правя до тогава.
Прикачени файлове: |
DMC_0006.JPG [ 172.68 KiB | Прегледано 12585 пъти ]
|
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Дек 2008, 22:30 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Задния семеринг на коляновия вал се оказа ,че е с обратна посока на въртене и сега ще се издирва. A предния вече си е на мястото с няколко други джунджурийки около него.
Прикачени файлове: |
DMC_0002.JPG [ 190.98 KiB | Прегледано 12566 пъти ]
|
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Дек 2008, 23:56 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
Адаш, боядисай моторетката после. Аз тькь ньпрьвих и веки път като отворя капака се кефа на чистичкото.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
|