Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Ретро и реставрация




 Страница 1 от 1 [ 5 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Дукато 2.5 Д - ремонт .....ЗАВЪРШЕН
 Мнение Публикувано на: 12 Окт 2008, 00:38 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54
Мнения: 1375
Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
Докато повечето от вас бяха на италфест, аз я свърших една- пак започнах нещо дето не бих се хванал друг път.
Преди време Дукатото сдаде багажа- едни бутала подковаха една глава с едни клапани - оказа се поради грешка на предишен майстор (въпреки че го предупредих). Иначе - проблеми с течащо масло, неотделящ съединител и май това беше.
Та главата я оправиха в Хеад-Сервиз и просто не вървеше да я плесна така на блока - твърде много тече на лейка масло от всякъде.
Стържа гняс с един нож и падат парчета, по-дебели от месото в дюнерите в студентски град.
Трябваше да ивадим мотора- извадихме го, но трудно- тежък е, а полуосите не искаха да излезнат от кутията, та всичко комплект.
Оказа се че съединителя го вадя тамън на време, преди лагера да изяде пружината на притискателя (снимките в линка).
Утре(неделя) ще лъскам части и пиша списък с необходими части - цяла тетрадка сигурно ще замине.
Иначе идеята освен подмяна на лагери, сегменти, хонинг и уплътняване е и да боядисам блока и агрегатите в светло сиво (гланц), за да си личи друг път като тече.
http://www.dezki.snimka.bg/album.php?album_id=295671&pid=8248053

Събирам инфо и препоръки.
Нуждая се от въртомер за да измеря диаметъра на цилиндрите и ъъъ е едно като скоба дето се мери дебелината на черупките на лагерите.
Някога му е правен основен ремонт, знам само това- предполагам че са му набили сухи ризи на оригиналните бутала. Мерих със шублера цилиндрите горе на ръба - с 0.18 мм са по големи от стандартните по книга. Нямам инфо за ремонтните размери и тнт.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol


Последна промяна Dezki на 19 Дек 2008, 19:07, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Окт 2008, 10:02 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54
Мнения: 1375
Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
Вчера цял ден мих блока, картерната плоча и разни други работи. Даже ги и боядисах
Изображение
Изображение

След това направих същото със стартера, алтернатора, водната помпа, кондензатора на маслените пари и едни лапи- не стигна време за това само ги грундирах.
Изображение

Междувременно се оказа, че при предишния ремонт са ползваяли ремонтни бутала и са набили сухи ризи.
Буталата са с размер 93.6 при по книга 93 диаметър на цилиндъра.
На лагерите има маркиривка .010
Също така май ще ми трябват нови болтове и за картерната плоча, освен за главата.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol


Върнете се в началото 
 Заглавие: Синия пламък възкръстна
 Мнение Публикувано на: 19 Дек 2008, 19:06 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54
Мнения: 1375
Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
То ремонта мина и вече 2- седмица се возя. Да чукна на дърво всичко е наред с исключение на някои малки дразнители, без които не може.
Какво на практика смених по мотора:
Основни и биелни лагери, маслени сегменти, всички гарнитури, о-пръстени, семегинги.
По блока с ГНП, маслена, подкачваща и вакуумпомпа не съм пипал нищо и скоро видях, че се опитва да посълзи масълце от 1 място.
Главата е ремонтирана основно, Сложих нови болтове за нея.
Всеки един елемент беше старателно почиснат, лъснат и боядисан с грунд и след това с боя. Боята не е специална термоустойчива но за 170 км не е мръднала.

Изображение

Всичко това звучи лесно и бързо, но преминах през доста трудности. Най напред двигателя беше сглобен по основно (КВ, Бутала, Глава ) вкъщи и беше доста гадно преместването му в склада - Тежеше към 120кг и трябваше да се минат дузина стъпала, асансьор и няколко бурдюра, докато го качим в един КАМИОН. Поне имаше падащ борд.
От там на склада - метнахме го на пале, където го доокомплектовах както си трябва и така до следващия перипет - МОНТИРАНЕТО . Двигателя беше изваден на части, но идеята беше да се монтира цял, та дори и със скоростите но се отказах от последните. А буса беше на бетонно островче, за преодоляването на което пак си послужих с камиона с борда.

Изображение
Изображение
Следващата задача бе да повдигнем буса така, че да пъхнем мотора от долу. Борса голяма, мотокари бол, ама няма как да го гребнем безопасно. Та за това решихме проблема по бавния начин - крикове и палети- лека полека стана, като се наложи да гътнем мотора на една страна за да влезе от долу. Влезна, но пак проблем- няма как да го поместим и нагласим - ауспуха пречи. Хайде да го махнем от скобата, ама той се заварил. Чудесно, флекса свърши работа, майната му на гърнеджията дето ще ми иска 10 лв за заварка- дано се размина само с тях. Резнах тръбата, и със мноого зор и псуване мотора го натъкмихме. После скоростите, после тампоните и можеше да смъкнем буса на колела
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Това стана на 5.12. Следващите 2 дена имах довършителни работи - Маркучи, кабели, масла, антифризи, спирачки, ауспух (заварих си го сам с електржена, след като демонтирахме всички гърнета и тръби, а заялата връзка се оправи, само дето не когато трябва.
Гласеца му го чух на 6.12 късния следобяд - това което помрачи радостта ми бе, че се разтече антифриз, още при пълненето - от термостата, хем му бях сложил нов О-пръстен и силикон. Но като загря взе че закисна - тоя двигател все едно е от дърво направен. Сега остана да сълзи съвсем леко от едно водно съединение с калпава скоба, която скоро време ще сменя.
Смених му и спирачните дискове и накладки, маслото в скоростите, нов натифриз, маншон на каре ...
Та неделя беше готов. Даже се прибрах по рано и закарах Капа-та на мивка, че трябваше на следващия ден да ни вози до Пампорово по случай 8 декември.

Миналата седмица му пипнах малко задния мост, смених 1 кормилен накрайник и остана да му сменя и спирачна течност.

Та на кратко в букви и цифри какво излезна всичко:

Ремонт глава (клапани, водачи, шлайф, реглаж)........................................................................................340лв

Части от Митака 71
Тампони двигател и скорости, долен шарнир..............................................................................................120лв
К-т гарнитури, семеринги, лагери О+Б,
Ангренажен ремък, ролки 2бр, болтове за главата, маншон каре, жило километраж,
долен шарнир, гайки за каретата, филтри Г+М+В, предни спирачни дискове,
предни накладки, Съединител К-Т, сигурно и друго има...........................................................................~670лв

Консумативи
Силикон 2 бр Райнз (само 1 отиде) .....36лв
О-пръстени .........15лв
Други .......10лв

Специализирани
Темперетурни шайби за под дюзите .....10 лв
Проверка дюзи (зле са като за 230лв)..12лв
Скоби за маркучи ..15лв
Маркуч 2м Ф18 ...6лв

Други части

Сегменти маслени ...40лв
Кормилен накрайник..........................17лв
Чистачки от тънките 15лв
Крушка за габарит ................1лв
Спейове и глупости от бриколаж .......50лв

Течности от Лукойл
Масло 15в-40 8л ...50лв
Антифриз концентрат 6л........... .........30лв
Спирачна течност Дот 4 1л .......15лв
Масло ТМ5 (80в-90) за скоростите 2л ...15лв
Течност за чистачки 5л Метро ......6лв

Общо приблизително, щото има и друго ..............1463лв

Голяма част от тези пари са изразходени поради ползването на услугите на некадърни и мързеливи монтьори и експлоатацията на повече от 1 чужди шофьори.

Искам да благодаря изключително много на Митака71 , който ми оказа огромно съдействие с намирането и доставянето на частите!
Митак, жив и здрав!

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 19 Дек 2008, 19:20 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17
Мнения: 4278
Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
Браво Асене!!! Радвам се че докара всичко до успешен край и си му чул гласеца...Прекланям се пред търпението и упоритостта които имаш...


cheers

_________________
Изображение
LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046
Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 19 Дек 2008, 19:32 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 11 Окт 2008, 13:40
Мнения: 907
Местоположение: София
Кара: мерцедес
евала колега и от мен.... bowdown се пред теб

_________________
мерцедес!!!


http://www.sofiawars.com/register/146367/


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 5 мнения ] 




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Ретро и реставрация


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов