То ремонта мина и вече 2- седмица се возя. Да чукна на дърво всичко е наред с исключение на някои малки дразнители, без които не може.
Какво на практика смених по мотора:
Основни и биелни лагери, маслени сегменти, всички гарнитури, о-пръстени, семегинги.
По блока с ГНП, маслена, подкачваща и вакуумпомпа не съм пипал нищо и скоро видях, че се опитва да посълзи масълце от 1 място.
Главата е ремонтирана основно, Сложих нови болтове за нея.
Всеки един елемент беше старателно почиснат, лъснат и боядисан с грунд и след това с боя. Боята не е специална термоустойчива но за 170 км не е мръднала.
Всичко това звучи лесно и бързо, но преминах през доста трудности. Най напред двигателя беше сглобен по основно (КВ, Бутала, Глава ) вкъщи и беше доста гадно преместването му в склада - Тежеше към 120кг и трябваше да се минат дузина стъпала, асансьор и няколко бурдюра, докато го качим в един КАМИОН. Поне имаше падащ борд.
От там на склада - метнахме го на пале, където го доокомплектовах както си трябва и така до следващия перипет - МОНТИРАНЕТО . Двигателя беше изваден на части, но идеята беше да се монтира цял, та дори и със скоростите но се отказах от последните. А буса беше на бетонно островче, за преодоляването на което пак си послужих с камиона с борда.
Следващата задача бе да повдигнем буса така, че да пъхнем мотора от долу. Борса голяма, мотокари бол, ама няма как да го гребнем безопасно. Та за това решихме проблема по бавния начин - крикове и палети- лека полека стана, като се наложи да гътнем мотора на една страна за да влезе от долу. Влезна, но пак проблем- няма как да го поместим и нагласим - ауспуха пречи. Хайде да го махнем от скобата, ама той се заварил. Чудесно, флекса свърши работа, майната му на гърнеджията дето ще ми иска 10 лв за заварка- дано се размина само с тях. Резнах тръбата, и със мноого зор и псуване мотора го натъкмихме. После скоростите, после тампоните и можеше да смъкнем буса на колела
Това стана на 5.12. Следващите 2 дена имах довършителни работи - Маркучи, кабели, масла, антифризи, спирачки, ауспух (заварих си го сам с електржена, след като демонтирахме всички гърнета и тръби, а заялата връзка се оправи, само дето не когато трябва.
Гласеца му го чух на 6.12 късния следобяд - това което помрачи радостта ми бе, че се разтече антифриз, още при пълненето - от термостата, хем му бях сложил нов О-пръстен и силикон. Но като загря взе че закисна - тоя двигател все едно е от дърво направен. Сега остана да сълзи съвсем леко от едно водно съединение с калпава скоба, която скоро време ще сменя.
Смених му и спирачните дискове и накладки, маслото в скоростите, нов натифриз, маншон на каре ...
Та неделя беше готов. Даже се прибрах по рано и закарах Капа-та на мивка, че трябваше на следващия ден да ни вози до Пампорово по случай 8 декември.
Миналата седмица му пипнах малко задния мост, смених 1 кормилен накрайник и остана да му сменя и спирачна течност.
Та на кратко в букви и цифри какво излезна всичко:
Ремонт глава (клапани, водачи, шлайф, реглаж)........................................................................................340лв
Части от Митака 71
Тампони двигател и скорости, долен шарнир..............................................................................................120лв
К-т гарнитури, семеринги, лагери О+Б,
Ангренажен ремък, ролки 2бр, болтове за главата, маншон каре, жило километраж,
долен шарнир, гайки за каретата, филтри Г+М+В, предни спирачни дискове,
предни накладки, Съединител К-Т, сигурно и друго има...........................................................................~670лв
Консумативи
Силикон 2 бр Райнз (само 1 отиде) .....36лв
О-пръстени .........15лв
Други .......10лв
Специализирани
Темперетурни шайби за под дюзите .....10 лв
Проверка дюзи (зле са като за 230лв)..12лв
Скоби за маркучи ..15лв
Маркуч 2м Ф18 ...6лв
Други части
Сегменти маслени ...40лв
Кормилен накрайник..........................17лв
Чистачки от тънките 15лв
Крушка за габарит ................1лв
Спейове и глупости от бриколаж .......50лв
Течности от Лукойл
Масло 15в-40 8л ...50лв
Антифриз концентрат 6л........... .........30лв
Спирачна течност Дот 4 1л .......15лв
Масло ТМ5 (80в-90) за скоростите 2л ...15лв
Течност за чистачки 5л Метро ......6лв
Общо приблизително, щото има и друго ..............1463лв
Голяма част от тези пари са изразходени поради ползването на услугите на некадърни и мързеливи монтьори и експлоатацията на повече от 1 чужди шофьори.
Искам да благодаря изключително много на Митака71 , който ми оказа огромно съдействие с намирането и доставянето на частите!
Митак, жив и здрав!