Автор |
Съобщение |
Delta1and2
|
Заглавие: Delta 83'-та Публикувано на: 24 Апр 2008, 15:20 |
|
Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31 Мнения: 1009 Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
|
Не знам дали причината на действията за реставрирането на Lancia Delta 83' са породени от факта, че я имаме от 12 години, или поради факта, че ми е набор. Но има едно много по-силно и по-велико чувство което се нарича "Аз обичам LANCIA" !
Надявам се да сте съгласни с предисловието ми и да не ме питате занапред в темата "Защо се мъчиш с тази изгнила кошница?" или " Що не си купи направо готова такава?" или "Ти пък къде намери да си хвърлиш парите?" Доста внимателно наблюдавам потребителите на форума и все повече се убеждавам в това, че мога да се гордея с факта, че съм негов потребител, и че споделям всеобщата идея.
Всичко започна когато, баща ми каза "Много е стара колата вече, трябва да си взема друга. А тази ще ти я дам на теб за личен автомобил, или ще я дадем за скраб." В този момент преди повече от година нещо трепна и така и не се успокои. Без да казвам на баща ми за мойте планове го изпреварих и си купих Delta 2 за да си я ползвам за личен автомобил. Баща ми горкия остана без никакви надежди да се сдобие с по нова кола. Моята идея беше да наследя така или иначе старата Delta1 и да си я реставрирам. А баща ми да си вземе наистина друга по-нова кола. Та вече с Delta 2, служебен Citroen, и готова за реставриране Delta 1 която няма да се ползва за друго освен за мойте идеи и хоби. През последните 5 месеца аз се заех с издирването на необходимите и харесвани от мен компоненти за да направя Delta-та така както ми харесва. Срещнах големи трудности но всяка една малка победа беше изключително сладка.
Да подчертая, че не съм достатъчно на ти с двигателното устроиство и т.н. подчти винаги колата е ходила по майстори. Но ми се ще колкото може повече да се я правя сам или поне да гледам как феникса се изтупва от пепелта и полита.
Ето и колата една седмица преди да влезе при бояджия:
Общото състояние на металните части е добро с изключение на задните врати. Иначе, праговете са здрави, задния мост е здрав, ботушите в двигателния сектор за изцяло здрави благодарение на лекия мотор 1300. Естествено има големи язви и около шибидаха.
Трябва да направи силно впечатление на всеки, че колата преди това въобще не е потдържана външно. Грижите за нея бяха изцяло по двигателния сектор. През годините в които е ползвана от нас нещата които са били нужни да се сменят са"
Задни амортесьори
Тампони на предно и задно окачване
Два лагера някъде по предницата - но не помня кой защото беше преди 10години.
Преден ляв калник който беше ударен леко от един бус на който ремонта му беше за повече от 300лв. а нашият калник го намерихме за 20лв.
И редовна потдръжка на консумативите, масло, накладки, филтри.
Двигателят до МОМЕНТА е 1300кб. - 75к.с. на 230 000км. с АГУ от около 80 000 километра. Не е правен основен ремонт до момента. Масло не харчи въобще. Имаше леки загуби на охладителна ченост която беше поправена преди дни, и по точно премахнато кранче за парното. Всичко друго е наред с изключение, че не можем да и повишим оборотите на празен ход над 700. Не става и не става.
Но това е само за сега. Идеята ми е да търся нещо друго под капака за напред.
Първите неща който успях да намеря са:
Задни врати, които ще заменят вече изгнилите.
Моторчета за ел. прозорци. Гумени уплътнения за багажника и вратите. Задни запазени стопове.
Кора за багажника без дупки за ВГ благодарение на колегата richi от форума.
и още за последните месеци:
HF Прагове
HF ДЖАНТИ
Броня в този цвят, но без халогените а с оригиналните капачки.
подчти веднага след това купих и халогените за тази броня като се заех с задачата да ги освежа
награвяне на печката докато се размекне маджуна:
измисане на стъклото до блясък който постигнах но не успях да премахна следите от асфалт по лицевата част
ето и резултата който все пак не е толкова добър:
левия е изчистен , десният все още не
Смених цялата тази система. Нови тръби и запазени гърнета.
Преди броени дни се сдобих с мечтания преден капак:
Мисля, че ще успея да намеря и кръгли фарове за да си отиват на този капак, и случайно ги намерих преди дни, но за сега нямам възможност да ги купя защото ме очаква зялостно боядисване в цвят Red Marlboro.
Все още се чудя да премахвам ли задната чистачка? Вие какво ще ме посъветвате?
надявам се да стане ето такава:
Колата ще бъде готова за рождения ми ден. Ще описвам занапред в темата повечето неща които правя по колата и то с снимков материал.
А интересното е, че баща ми все още не си е купил друга кола, защото му е любопитно до каква степен ще успея да я реставрирам. А той не знае за външните промени които ще направя по колата. Знае само за боядисване но дори не знае, че ще бъде червена. С голяма гордост ще направя всичко това за него и нека бъде като подарък за така заслужилия родител. Аз и без туй търкалям друга Delta. Ако му хареса реставрацията нека кара нея и да не си взема друга кола. Ще снимам клипче когато му я показвам. И може би реакцията му ще буде като в PUMP МY RIDE.
_________________ EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части. от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino
Последна промяна Delta1and2 на 24 Апр 2008, 17:42, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
TRE GAZELE
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Апр 2008, 16:21 |
|
Регистриран на: 19 Окт 2005, 21:41 Мнения: 529 Местоположение: Варна
|
_________________ FORZA LANCIA
|
|
|
|
|
Beta Man
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Апр 2008, 17:08 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 10 Окт 2007, 20:24 Мнения: 76 Местоположение: София
|
Поздрав и от мен.
Аз също мислиа да си взема една Делта 1 и да си я направия да се возя докато върви основния ми проект. (Beta HPExecutive 2000 IE).
Успех !!!!!
_________________ Born 2B different !
|
|
|
|
|
Dancho-Ruse
|
Заглавие: Delta 83'-та Публикувано на: 24 Апр 2008, 17:15 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 26 Фев 2006, 11:26 Мнения: 1273 Местоположение: Русе
|
Eвала колега!!!Много ме кефи,че все още са намират такива хора които реставрират с такъв ентусиазъм.Тези халогени май са като на моята Тема 87год.Жалко че ми падна само стъклото на десния и минах през него и ми се ще ако намеря да го сменя.Успех в начинанието и подавай богат снимков материал за развитието на реставрацията.
_________________ Lancia Thema 834B000-стара класика
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Апр 2008, 19:24 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Още един сектант!!!
Успех колега!
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
ivanko_rs
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Апр 2008, 20:07 |
|
Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41 Мнения: 1169
|
Колега освен едно голямо , другото ще бледнее.
Пожелавам ти да завършиш всичко както си го замислил.
Само да те питам откъде се сдоби с този преден капак,че отдавна си търся тези решетки на капака,абе може и цял и да ползвам част от него
_________________ Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
|
|
|
|
|
Paco_76
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Апр 2008, 20:54 |
|
Регистриран на: 14 Сеп 2005, 15:21 Мнения: 1503 Местоположение: София
Кара: Lancia dedra HF turbo integrale
|
Браво, няма какво друго да кажа.Много добре си го замислил.
_________________ ИТАЛФЕСТ-2007 Драг с две шапки. Lancia Dedra HF turbo integrale Тоyota Rav 4
|
|
|
|
|
Delta1and2
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Апр 2008, 21:09 |
|
Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31 Мнения: 1009 Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
|
ivanko_rs написа: .... Само да те питам откъде се сдоби с този преден капак,че отдавна си търся тези решетки на капака,абе може и цял и да ползвам част от него
Преди няколко месеца ходих да питам за части (фарове, калници, капаци и т.н.) в Деа Експрес (на околовръстното м/у Драгалевци и Симеоново) там ровиха доста и нищо не можаха да ми предложат беше и доста заснежено и имаше сняг върху частите, а и момчетата там не бяха много ориентирани. Но преди 10 дни един приятел тук от КН голям авто фен, ми каза че мярнал в тази автоморга бял много запазен капак. Аз веднага им се обадих и те потвърдиха за този капак. Беше 19:00ч. Няма да ви казвам колко нокти съм изгризал докато стане 7:00 на другата сутрин и да потегля с служебния пикап до СФ. Беше сложен най-отпред но неше черен, а не бял както ми каза моя приятел. Момчето каза, че за два дни това е втория капак от интеграле който е продал а ги имали от една година. За лош късмет на всички фенове е и последният за сега. Но същотото това момче ми каза, че шефа му щял да докара още щото бил за части в Италия.
Благодаря на всички за подкрепата. Става ми още по кефффф
_________________ EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части. от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino
|
|
|
|
|
boneti69
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Апр 2008, 00:29 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Май 2007, 14:59 Мнения: 524 Местоположение: Перник Област
|
TRE GAZELE написа:
Ми доколкото си спомням не хвьрля на задното стькло,ако греша някои да ме поправи,но така си мисля.
_________________ lancia dedra 2000 turbo
|
|
|
|
|
Abarth
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Апр 2008, 01:32 |
|
Регистриран на: 23 Окт 2005, 17:22 Мнения: 1348 Местоположение: София
|
А за матора нещо не си ли замислил,че този 1.3 няма да тича на "Red Marlboro"
_________________ ex: | Fiat Tipo DOHC,Lancia Dedra 2.0 LS,ALFA 155 1.7TS,Lancia Dedra 1.9td SW,ALFA 164 2.0TS,Lancia Delta 1.6i | Fiat Coupe 1.8 16V VFD | Fiat Bravo 2.0 20V HGT
|
|
|
|
|
Delta1and2
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Апр 2008, 10:04 |
|
Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31 Мнения: 1009 Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
|
Abarth написа: А за матора нещо не си ли замислил,че този 1.3 няма да тича на "Red Marlboro"
Абсолютно съгласен ... !
Но трябва да се ре-финансирам за нов матор и това ще ми отнеме някой и друг месец.
По въпроса за хвърляне на задносто стъкло, такова не се е наблюдавало до сега с досегашните 13'ки.
Вече имам и НОВО жило (задно - голямо) за ръчната спирачка.
Можете ли да ми кажете колко трябва да са дълги болтовете за джантите?
Купих комплект чисто нови болтове и имам възможност да ги заменя ако не са подходящи като размер. (дължина)
Прикачени файлове: |
080424_180630.jpg [ 22.97 KiB | Прегледано 14029 пъти ]
|
_________________ EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части. от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino
|
|
|
|
|
griom
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Апр 2008, 14:17 |
|
Регистриран на: 24 Юли 2005, 16:49 Мнения: 606 Местоположение: София
|
Евалата!!! Успех в начинанието!!
_________________ LANCIA DELTA LS 1.8VVT 16V
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Апр 2008, 19:27 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
Delta1and2 написа: Abarth написа: А за матора нещо не си ли замислил,че този 1.3 няма да тича на "Red Marlboro" Абсолютно съгласен ... ! Но трябва да се ре-финансирам за нов матор и това ще ми отнеме някой и друг месец. По въпроса за хвърляне на задносто стъкло, такова не се е наблюдавало до сега с досегашните 13'ки. Вече имам и НОВО жило (задно - голямо) за ръчната спирачка. Можете ли да ми кажете колко трябва да са дълги болтовете за джантите? Купих комплект чисто нови болтове и имам възможност да ги заменя ако не са подходящи като размер. (дължина)
10-15 mm резба са достатъчни за да се стегне в главината.
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
Delta1and2
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Апр 2008, 20:15 |
|
Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31 Мнения: 1009 Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
|
Днес бяха сменени задните врати и възтановен един от символите който ще сложа след боядисването.
При вратите остана само да преместя хромираните части от старите врати на новите който са без хром, и да сменя корите.
_________________ EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части. от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino
|
|
|
|
|
ar2r
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Апр 2008, 13:29 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2007, 01:25 Мнения: 293 Местоположение: София
|
аре ве гъзар искам и аз дръжки за вратите си Много добър проект заформяш поздравления и успех,ще следя с голям интерес !
|
|
|
|
|
Delta1and2
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Апр 2008, 16:50 |
|
Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31 Мнения: 1009 Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
|
ar2r написа: аре ве гъзар искам и аз дръжки за вратите си Много добър проект заформяш поздравления и успех,ще следя с голям интерес !
Твоите дръжки счупени ли са? Ако искаш ще ти подаря 1-2 задни?
_________________ EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части. от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino
|
|
|
|
|
БАМЗЕ
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Апр 2008, 19:12 |
|
Регистриран на: 05 Фев 2007, 13:41 Мнения: 371 Местоположение: Добрич-Град
Кара: Lancia Dedra 1.9 TDS SW Lancia Lybra 1.8 16v LPG Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v mjet
|
Браво колега!Шапка свалям на такива ентусиасти като теб и други колеги във форума!
_________________ Lancia Dedra 1,9TDS 91 Lancia Dedra 1,9 TDS SW-96 Lancia Lybra 1.8 16v VVT LPG
|
|
|
|
|
EsSkeI
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Апр 2008, 20:39 |
|
Регистриран на: 11 Ное 2007, 23:31 Мнения: 939 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Луди глави сте вие. Браво много добър проект.
_________________ МАНИЯК НА ТЕМА ЛАНЧИЯ И СЪЩО НА ИТАЛИЯНСКИТЕ КОЛИ!!!
Lancia Kappa 2.0i 20v 155hp '98 - бивша Lancia Lybra 2.4JTD 150hp '03 Renault Clio 1.4i ENERGY 75hp. '99
|
|
|
|
|
BORCHEV
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Апр 2008, 12:20 |
|
Регистриран на: 05 Май 2005, 17:12 Мнения: 134 Местоположение: София, Разсадника
|
евала евала...аз съм започнал същото с една призма 89 набор....но аз ще почвам първо откъм двигателя 2.0 турбо и всичко друго ще е оригинал както си е излязала от завода...имам си нейните си ляти джанти,оригиналните прагове...беше си с широките брони с халогени....само си търся оригинална емблема 1.3 да шашкам народа ....успех
|
|
|
|
|
Delta1and2
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Апр 2008, 14:32 |
|
Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31 Мнения: 1009 Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
|
Аххаа хаха, тези емблеми ще станат дефицит май. Да се похваля. Капака беше монтиран, и колата отиде при бояджия. Боядисването ще бъде извършено в камера и с много любов. Мои дружки ще се погрижат за това.
Ааа да и да не забравя. Много са ми нужни капачки за джантите, имам 2 и "полувина" така, че ако има някой една или две нека си каже.
_________________ EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части. от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino
|
|
|
|
|
|