www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Delta 83'-та
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=11662
Страница 1 от 3

Автор:  Delta1and2 [ 24 Апр 2008, 15:20 ]
Заглавие:  Delta 83'-та

Не знам дали причината на действията за реставрирането на Lancia Delta 83' са породени от факта, че я имаме от 12 години, или поради факта, че ми е набор. Но има едно много по-силно и по-велико чувство което се нарича "Аз обичам LANCIA" !


Надявам се да сте съгласни с предисловието ми и да не ме питате занапред в темата "Защо се мъчиш с тази изгнила кошница?" или " Що не си купи направо готова такава?" или "Ти пък къде намери да си хвърлиш парите?" Доста внимателно наблюдавам потребителите на форума и все повече се убеждавам в това, че мога да се гордея с факта, че съм негов потребител, и че споделям всеобщата идея.

Всичко започна когато, баща ми каза "Много е стара колата вече, трябва да си взема друга. А тази ще ти я дам на теб за личен автомобил, или ще я дадем за скраб." В този момент преди повече от година нещо трепна и така и не се успокои. Без да казвам на баща ми за мойте планове го изпреварих и си купих Delta 2 за да си я ползвам за личен автомобил. Баща ми горкия остана без никакви надежди да се сдобие с по нова кола. Моята идея беше да наследя така или иначе старата Delta1 и да си я реставрирам. А баща ми да си вземе наистина друга по-нова кола. Та вече с Delta 2, служебен Citroen, и готова за реставриране Delta 1 която няма да се ползва за друго освен за мойте идеи и хоби. През последните 5 месеца аз се заех с издирването на необходимите и харесвани от мен компоненти за да направя Delta-та така както ми харесва. Срещнах големи трудности но всяка една малка победа беше изключително сладка.
Да подчертая, че не съм достатъчно на ти с двигателното устроиство и т.н. подчти винаги колата е ходила по майстори. Но ми се ще колкото може повече да се я правя сам или поне да гледам как феникса се изтупва от пепелта и полита.
Ето и колата една седмица преди да влезе при бояджия:
Изображение

Общото състояние на металните части е добро с изключение на задните врати. Иначе, праговете са здрави, задния мост е здрав, ботушите в двигателния сектор за изцяло здрави благодарение на лекия мотор 1300. Естествено има големи язви и около шибидаха.

Трябва да направи силно впечатление на всеки, че колата преди това въобще не е потдържана външно. Грижите за нея бяха изцяло по двигателния сектор. През годините в които е ползвана от нас нещата които са били нужни да се сменят са"
Задни амортесьори
Тампони на предно и задно окачване
Два лагера някъде по предницата - но не помня кой защото беше преди 10години.
Преден ляв калник който беше ударен леко от един бус на който ремонта му беше за повече от 300лв. а нашият калник го намерихме за 20лв.
И редовна потдръжка на консумативите, масло, накладки, филтри.
Двигателят до МОМЕНТА е 1300кб. - 75к.с. на 230 000км. с АГУ от около 80 000 километра. Не е правен основен ремонт до момента. Масло не харчи въобще. Имаше леки загуби на охладителна ченост която беше поправена преди дни, и по точно премахнато кранче за парното. Всичко друго е наред с изключение, че не можем да и повишим оборотите на празен ход над 700. Не става и не става.
Но това е само за сега. Идеята ми е да търся нещо друго под капака за напред.
Изображение

Изображение

Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


Изображение

Първите неща който успях да намеря са:
Задни врати, които ще заменят вече изгнилите.
Моторчета за ел. прозорци. Гумени уплътнения за багажника и вратите. Задни запазени стопове.
Кора за багажника без дупки за ВГ благодарение на колегата richi от форума.
и още за последните месеци:

HF Прагове
Изображение

HF ДЖАНТИ
Изображение

Броня в този цвят, но без халогените а с оригиналните капачки.
Изображение

подчти веднага след това купих и халогените за тази броня като се заех с задачата да ги освежа

награвяне на печката докато се размекне маджуна:
Изображение

Изображение

измисане на стъклото до блясък който постигнах но не успях да премахна следите от асфалт по лицевата част
Изображение

ето и резултата който все пак не е толкова добър:
левия е изчистен , десният все още не
Изображение


Смених цялата тази система. Нови тръби и запазени гърнета.
Изображение


Преди броени дни се сдобих с мечтания преден капак:
Изображение

Мисля, че ще успея да намеря и кръгли фарове за да си отиват на този капак, и случайно ги намерих преди дни, но за сега нямам възможност да ги купя защото ме очаква зялостно боядисване в цвят Red Marlboro.
Все още се чудя да премахвам ли задната чистачка? Вие какво ще ме посъветвате?

надявам се да стане ето такава:
Изображение

Колата ще бъде готова за рождения ми ден. Ще описвам занапред в темата повечето неща които правя по колата и то с снимков материал.

А интересното е, че баща ми все още не си е купил друга кола, защото му е любопитно до каква степен ще успея да я реставрирам. А той не знае за външните промени които ще направя по колата. Знае само за боядисване но дори не знае, че ще бъде червена. С голяма гордост ще направя всичко това за него и нека бъде като подарък за така заслужилия родител. Аз и без туй търкалям друга Delta. Ако му хареса реставрацията нека кара нея и да не си взема друга кола. Ще снимам клипче когато му я показвам. И може би реакцията му ще буде като в PUMP МY RIDE.

Автор:  TRE GAZELE [ 24 Апр 2008, 16:21 ]
Заглавие: 

Евала за начинанието колега,освен да ти стискаме палци за всичко,което си си намислил да се получи и то с не много усилия...идеята ти е страхотна,а и с този червен цвят ще бъде №1 Делтата,задната чистачка може и да я махнеш,но не знам дали единицата хвърля кал на задното стъкло,но ако хвърля по-добре я остави... :D :D :D lancia_logo :respect:

Автор:  Beta Man [ 24 Апр 2008, 17:08 ]
Заглавие: 

Поздрав и от мен.

Аз също мислиа да си взема една Делта 1 и да си я направия да се возя докато върви основния ми проект. (Beta HPExecutive 2000 IE).

Успех !!!!!

Автор:  Dancho-Ruse [ 24 Апр 2008, 17:15 ]
Заглавие:  Delta 83'-та

Eвала колега!!!Много ме кефи,че все още са намират такива хора които реставрират с такъв ентусиазъм.Тези халогени май са като на моята Тема 87год.Жалко че ми падна само стъклото на десния и минах през него и ми се ще ако намеря да го сменя.Успех в начинанието и подавай богат снимков материал за развитието на реставрацията.

Автор:  subarkata [ 24 Апр 2008, 19:24 ]
Заглавие: 

Още един сектант!!!
Успех колега!

Автор:  ivanko_rs [ 24 Апр 2008, 20:07 ]
Заглавие: 

Колега освен едно голямо bowdown , другото ще бледнее.
Пожелавам ти да завършиш всичко както си го замислил.
Само да те питам откъде се сдоби с този преден капак,че отдавна си търся тези решетки на капака,абе може и цял и да ползвам част от него :?

Автор:  Paco_76 [ 24 Апр 2008, 20:54 ]
Заглавие: 

Браво, няма какво друго да кажа.Много добре си го замислил.

Автор:  Delta1and2 [ 24 Апр 2008, 21:09 ]
Заглавие: 

ivanko_rs написа:
....
Само да те питам откъде се сдоби с този преден капак,че отдавна си търся тези решетки на капака,абе може и цял и да ползвам част от него :?


Преди няколко месеца ходих да питам за части (фарове, калници, капаци и т.н.) в Деа Експрес (на околовръстното м/у Драгалевци и Симеоново) там ровиха доста и нищо не можаха да ми предложат беше и доста заснежено и имаше сняг върху частите, а и момчетата там не бяха много ориентирани. Но преди 10 дни един приятел тук от КН голям авто фен, ми каза че мярнал в тази автоморга бял много запазен капак. Аз веднага им се обадих и те потвърдиха за този капак. Беше 19:00ч. Няма да ви казвам колко нокти съм изгризал докато стане 7:00 на другата сутрин и да потегля с служебния пикап до СФ. Беше сложен най-отпред но неше черен, а не бял както ми каза моя приятел. Момчето каза, че за два дни това е втория капак от интеграле който е продал а ги имали от една година. За лош късмет на всички фенове е и последният за сега. Но същотото това момче ми каза, че шефа му щял да докара още щото бил за части в Италия.

Благодаря на всички за подкрепата. Става ми още по кефффф :mrgreen:

Автор:  boneti69 [ 25 Апр 2008, 00:29 ]
Заглавие: 

TRE GAZELE написа:
Евала за начинанието колега,освен да ти стискаме палци за всичко,което си си намислил да се получи и то с не много усилия...идеята ти е страхотна,а и с този червен цвят ще бъде №1 Делтата,задната чистачка може и да я махнеш,но не знам дали единицата хвърля кал на задното стъкло,но ако хвърля по-добре я остави... :D :D :D lancia_logo :respect:

Ми доколкото си спомням не хвьрля на задното стькло,ако греша някои да ме поправи,но така си мисля.

Автор:  Abarth [ 25 Апр 2008, 01:32 ]
Заглавие: 

А за матора нещо не си ли замислил,че този 1.3 няма да тича на "Red Marlboro" ;)

Автор:  Delta1and2 [ 25 Апр 2008, 10:04 ]
Заглавие: 

Abarth написа:
А за матора нещо не си ли замислил,че този 1.3 няма да тича на "Red Marlboro" ;)

Абсолютно съгласен ... !
Но трябва да се ре-финансирам за нов матор и това ще ми отнеме някой и друг месец.
По въпроса за хвърляне на задносто стъкло, такова не се е наблюдавало до сега с досегашните 13'ки. :oops:

Вече имам и НОВО жило (задно - голямо) за ръчната спирачка.

Можете ли да ми кажете колко трябва да са дълги болтовете за джантите?
Купих комплект чисто нови болтове и имам възможност да ги заменя ако не са подходящи като размер. (дължина)

Прикачени файлове:
080424_180630.jpg
080424_180630.jpg [ 22.97 KiB | Прегледано 14080 пъти ]

Автор:  griom [ 25 Апр 2008, 14:17 ]
Заглавие: 

Евалата!!! :respect: Успех в начинанието!! hf_knee

Автор:  Pepko_Bepko [ 25 Апр 2008, 19:27 ]
Заглавие: 

Delta1and2 написа:
Abarth написа:
А за матора нещо не си ли замислил,че този 1.3 няма да тича на "Red Marlboro" ;)

Абсолютно съгласен ... !
Но трябва да се ре-финансирам за нов матор и това ще ми отнеме някой и друг месец.
По въпроса за хвърляне на задносто стъкло, такова не се е наблюдавало до сега с досегашните 13'ки. :oops:

Вече имам и НОВО жило (задно - голямо) за ръчната спирачка.

Можете ли да ми кажете колко трябва да са дълги болтовете за джантите?
Купих комплект чисто нови болтове и имам възможност да ги заменя ако не са подходящи като размер. (дължина)

10-15 mm резба са достатъчни за да се стегне в главината.

Автор:  Delta1and2 [ 26 Апр 2008, 20:15 ]
Заглавие: 

Днес бяха сменени задните врати и възтановен един от символите който ще сложа след боядисването.
При вратите остана само да преместя хромираните части от старите врати на новите който са без хром, и да сменя корите.

Изображение

Автор:  ar2r [ 27 Апр 2008, 13:29 ]
Заглавие: 

аре ве гъзар искам и аз дръжки за вратите си :) Много добър проект заформяш поздравления и успех,ще следя с голям интерес !

Автор:  Delta1and2 [ 27 Апр 2008, 16:50 ]
Заглавие: 

ar2r написа:
аре ве гъзар искам и аз дръжки за вратите си :) Много добър проект заформяш поздравления и успех,ще следя с голям интерес !

Твоите дръжки счупени ли са? Ако искаш ще ти подаря 1-2 задни?

Автор:  БАМЗЕ [ 27 Апр 2008, 19:12 ]
Заглавие: 

Браво колега!Шапка свалям на такива ентусиасти като теб и други колеги във форума! bowdown

Автор:  EsSkeI [ 27 Апр 2008, 20:39 ]
Заглавие: 

Луди глави сте вие. Браво много добър проект. hf_knee

Автор:  BORCHEV [ 30 Апр 2008, 12:20 ]
Заглавие: 

евала евала...аз съм започнал същото с една призма 89 набор....но аз ще почвам първо откъм двигателя 2.0 турбо img181 и всичко друго ще е оригинал както си е излязала от завода...имам си нейните си ляти джанти,оригиналните прагове...беше си с широките брони с халогени....само си търся оригинална емблема 1.3 да шашкам народа go>> ....успех

Автор:  Delta1and2 [ 30 Апр 2008, 14:32 ]
Заглавие: 

Аххаа хаха, тези емблеми ще станат дефицит май. Да се похваля. Капака беше монтиран, и колата отиде при бояджия. Боядисването ще бъде извършено в камера и с много любов. Мои дружки ще се погрижат за това.
Ааа да и да не забравя. Много са ми нужни капачки за джантите, имам 2 и "полувина" така, че ако има някой една или две нека си каже.

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/