www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Осветление на бутоните на климатроника
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=947
Страница 2 от 4

Автор:  Niki-25 [ 21 Сеп 2005, 18:31 ]
Заглавие: 

Здравейте!Та..прочетох цялата тема...тюх...да си кажа и аз моите дертове.
Значи крушките на таблото са ужасно много!Аз като я взех моята и смених 16 крушки!
А тоя бутон ЕСО пък за какво е ?Виждал съм го по 155,но аз нямам такъв

Колега просто при теб нямаш климатроник,така бях и аз с Дедрата.Ти имаш само парно,а копчето ЕCON служи за пускане на парното и изключва климатроника.

Автор:  Alfoso [ 22 Сеп 2005, 10:06 ]
Заглавие: 

Niki-25 написа:
Колега просто при теб нямаш климатроник,така бях и аз с Дедрата.Ти имаш само парно,а копчето ЕCON служи за пускане на парното и изключва климатроника.

Ха!Искаш да кажеш,че има Дедри с дигитално управление на температурата и т.н,като в същото време няма климатроник ???И това е заводско??
С извинение за оффтопика!

Автор:  Niki-25 [ 22 Сеп 2005, 11:17 ]
Заглавие: 

Да колега моята Дедра 2.0 ie 90г.беше изцяло с дигитално табло и дигитално парно настройваш парното на 25 градуса и го прави толкова в копето.Бившата ми дедра нямаше като екстра само климатроник и беше внос от Швейцария.Да така си беше заводска.

Автор:  BO [ 25 Сеп 2005, 20:12 ]
Заглавие:  Малко въпросче-отговор и от мен!

Това ми е първия пост тука :) Много съм щастлив!!!!
Значи Темата има такъв(подобен) климатроник но нямам такова увеличение на вентилатора и такива други!!
Има само едно +/- на температурата едно копче ауто едно екон и другите там за потока на въздуха нали...
Та при мен като натисна екон двигателя се усеща да се разтоварва ама през лятото продължава да духа студено (по студено) от съншната температура- съответно неможе да не работи компресора нали?
А също има и едно копче-НЕАТ-да духа топло и странното е че май-тогава пак работи климатроника-компресора- защото като го натисна двигателя се натоварва!
Та според мен и зимата за да имам парно-топло компресора пак ми работи не е като на обикновенно радиаторче през двигателя и имаш топло-така мисля не разбирам за това "питам" някой който рабира от тия неща със сигурност!
Та всички копчета са ми:съжелявам за латиницата!!!!
ECON
AUTO
OUTSIDE TEMP
+
-
HEAT
BI-LEVEL
FLOOR
VENT????
копче за засмукването за въздуха - от колата или от вън
и едно с означението за предното стъкло-останалите ги пише с по-горните означения (без картинка)
1,2,3-това е за вентилатора и странното е че всяка степен има пред нея по 2 диодчета които светят по различен начин-все още не съм открил законимерността коя да светне!

Автор:  CTOMAHATA [ 28 Сеп 2005, 11:09 ]
Заглавие:  Re: Ремонт

Та сега по темата

В поста на колегата Delta ясно е описано решението (или поне при мен се оказа същото). Онези 4 диода за които той говори греят наистина адски слилно. По-силно от самите кружки. С течение на времето спойката им се разкъсва. Тъй като изработката е финна наистина трябва да се ползва малък и слаб поялник.

И аз направих снимки, които можете да видите:

Прикачени файлове:
Коментар на файл: Платката на климатика и проблемните елементи
DSC02080.JPG
DSC02080.JPG [ 53.45 KiB | Прегледано 12674 пъти ]
Коментар на файл: След като всичко е монтирано ;)
DSC02084.JPG
DSC02084.JPG [ 18.25 KiB | Прегледано 12674 пъти ]

Автор:  sclera_bg [ 28 Сеп 2005, 15:03 ]
Заглавие: 

Смея да се надявам, че и в моя случай тези диоди (от снимката) са виновни, понеже платката изглежда по същия начин - същото опушване на това място.

Няма ли начин да се предотврати това греене, защото рано или късно повредата пак ще е налице?

Автор:  pinko [ 29 Сеп 2005, 22:11 ]
Заглавие: 

Искам отново да благодаря на колегата Железарски за помощта (всъщност той свърши цялата работа, аз само помагах в развиването и завиването на някои винтчета).

Доста е проста процедурата, и цялата операция с монтажа и демонтажа отнема не повече от един час.

Облегчението от светещото табло е неописуемо, на връщане към къщи му се радвах като малко дете, преди си беше мъъкаааа.

Всъщност това не са диоди, а малки съпротивления, който осигуряват по-ниско напрежение на крушките, явно много греят, а и сигурно са били калпаво запоени, защото от нагряването се бяха поразпоили(не или личеше външно, само едно от четирите лекичко се клатеше, другите външно изглеждаха перфектно запоени), явно студена спойка. :evil:

Аре, че на ИталФеста имам много да го черпя СТОМАНАТА, ама много :D :D :D

Автор:  Delta [ 30 Сеп 2005, 09:44 ]
Заглавие: 

Е все пак са диоди!;)
ИНаче целта е същата...
Пада на напрежение върху един диод е 0,6-0,7V умножено по 4 =2,4-2,8V по ниско напрежение от захранващото...
;)
Само за протокола!:)

Автор:  racer666 [ 30 Сеп 2005, 15:38 ]
Заглавие: 

Значи ако си запоите подходящите съпротивления с по голяма мощност ще станат вечни 8)

Автор:  pinko [ 30 Сеп 2005, 15:58 ]
Заглавие: 

racer666 написа:
Значи ако си запоите подходящите съпротивления с по голяма мощност ще станат вечни 8)


Аз вече съм мислил по въпроса, ако пак се разпоят след време ще сменя старите с по-мощни диоди или съпротивления или квото е там.

Според мен логиката на конструкторите е била следната - крушчиците са 12 волта, а напрежението в бордовата мрежа при работещ двигател е около 13,8, и тъй като тия крушки са на много терсене место и трудно се стига до тях за смяна, просто са им свалили напрежението, на което работят с 2,4-2,8V, и по този начин са ги направили почти вечни(13,8-2,8=11 волта)

Пък и не е необходимо тия крушчици да светят ярко, в колата е тъмно обикновено при светнати габарити или фарове.

Добра идея, ама лошо изпълнение(слабички са спойките и самите елементи) :evil:

Автор:  sclera_bg [ 03 Окт 2005, 09:52 ]
Заглавие: 

УРА!!!!
Отново имам осветление на таблото!!!!
Голямо "благодаря" на СТОМАНАТА!!! Очевидно тези 4 диода са ахилесовата пета на осветлението на таблото - доколкото мога да направя сметка от 3 описани случая и в трите са виновни диодите.

Предлагам отговора на СТОМАНАТА, заедно със снимката на таблото и указанията му да бъдат преместени в раздела EVERGREEN!!! - това би било полезно на мнозина..

Самия ремонт на платката е елементарен ( НО НЕ ЗА ХОРА НЕ ПОПИПВАЛИ ПОЯЛНИК ). Тези диоди са предназначени за монтаж върху многослойни платки и нямат крачета, представляват просто цилиндърче с дължина 4-5 мм и диаметър около 1.5-2 мм. Както е казал народа "Секунда невнимание - цял живот страдание", тоест секунда задържане на човката на поялника върху диодчето - то се отлепя, търкулва се нейде и да не ви разправям.... 8)

Но всичко е добре, когато свършва добре. Не съм вярвал колко ще съм щастлив, че таблото свети

Автор:  Niki-25 [ 20 Ное 2005, 21:44 ]
Заглавие: 

Искъм да изкажа големи благодарности на Иво-Стомана който подкара и моите лампички да светнат на клиатроника,Иво имаш голяма почерпка на следващата среща drunk tequilla cheers

Автор:  i_v_ivanov [ 19 Дек 2005, 01:33 ]
Заглавие: 

МОМЧЕТА ! - разглобявайте таблото - купувайте крушки 1.2W
замервайте и сменяйте - стават и тези дето са за ролките на жалузите
на въздуховодите - малко са по-големи - но стават.
само така ще светнат всичките.

Малките светодиоди - няма как да изгорат - или аз не съм виждал такъв изгорял.

Автор:  Niki-25 [ 19 Дек 2005, 10:47 ]
Заглавие: 

i_v_ivanov написа:
МОМЧЕТА ! - разглобявайте таблото - купувайте крушки 1.2W
замервайте и сменяйте - стават и тези дето са за ролките на жалузите
на въздуховодите - малко са по-големи - но стават.
само така ще светнат всичките.

Малките светодиоди - няма как да изгорат - или аз не съм виждал такъв изгорял.

Тука при нас беше случай с диодите и като ги споихме с Стомана ми светна циалото табло защото преди това ги проверявах и ги замервах и нямаше изгорели крушки.Стомана още веднъж ти благодаря за свършената работа.

Автор:  CTOMAHATA [ 19 Дек 2005, 11:23 ]
Заглавие: 

Niki-25 написа:
Стомана още веднъж ти благодаря за свършената работа.

Е моля моля :oops: ... Все пак първооткривателя беше Delta от Варна. Аз само следвах инструкциите (и направих снимките).

Автор:  Dedra 2.0 [ 29 Мар 2007, 10:56 ]
Заглавие: 

Извинявам се че разбутвам тази тема пак,ама ми угасна на мен само осветлението на дисплейчето за температурата.Цифрите се виждам много салбо.Как се оправя тази джиджавка.Осветява я крушка отзад или... ?

Автор:  subarkata [ 29 Мар 2007, 11:13 ]
Заглавие: 

На мен пък не ми светят най-лявата врътка на въздуховода и бутоните за стъклата. Ако някой може да предложи някакво решение ще съм благодарен. С търсачката не намерих нищо подходящо, но може да съм недогледал... :D

Автор:  Slav [ 29 Мар 2007, 12:13 ]
Заглавие: 

Е то решението е едно.
Купуваш си крушки и разглобяваш. :)

Автор:  pincoto [ 29 Мар 2007, 15:07 ]
Заглавие: 

За въдуховодите се сменят лесно само разглобяваш и сменяш крушката . ама за бутоните за ел стъкла ти трябва и поялник понеже са запоени и са малки светодиоди.

Автор:  mariobg [ 29 Мар 2007, 16:19 ]
Заглавие: 

pincoto написа:
За въдуховодите се сменят лесно само разглобяваш и сменяш крушката . ама за бутоните за ел стъкла ти трябва и поялник понеже са запоени и са малки светодиоди.


Не са светлодиоди!!! Тук е мястото да благодаря отново за сетен път на Митко (да точно този Митко), който преди 4-ри години ми подари 2-ве такива лампички. Така че и да ме питаш незнам от къде да се вземат такива. Предполагам от някой маказин за електроника, Конрад може би.

Страница 2 от 4 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/