Автор |
Съобщение |
Niki-25
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Сеп 2005, 18:31 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 10:15 Мнения: 533 Местоположение: София
|
Здравейте!Та..прочетох цялата тема...тюх...да си кажа и аз моите дертове.
Значи крушките на таблото са ужасно много!Аз като я взех моята и смених 16 крушки!
А тоя бутон ЕСО пък за какво е ?Виждал съм го по 155,но аз нямам такъв
Колега просто при теб нямаш климатроник,така бях и аз с Дедрата.Ти имаш само парно,а копчето ЕCON служи за пускане на парното и изключва климатроника.
_________________
Lancia Delta 2.0 16v-бившата
Алфа Ромео 147 2.0 T.S.-16V 2002g-ГИ
The pleasure of driving Alfa Romeo!
|
|
|
|
|
Alfoso
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Сеп 2005, 10:06 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2005, 23:28 Мнения: 122 Местоположение: Пещера/Пловдив
|
Niki-25 написа: Колега просто при теб нямаш климатроник,така бях и аз с Дедрата.Ти имаш само парно,а копчето ЕCON служи за пускане на парното и изключва климатроника.
Ха!Искаш да кажеш,че има Дедри с дигитално управление на температурата и т.н,като в същото време няма климатроник ???И това е заводско??
С извинение за оффтопика!
_________________
Lancia Dedra 2.0 i.e '91 -my ex love
|
|
|
|
|
Niki-25
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Сеп 2005, 11:17 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 10:15 Мнения: 533 Местоположение: София
|
Да колега моята Дедра 2.0 ie 90г.беше изцяло с дигитално табло и дигитално парно настройваш парното на 25 градуса и го прави толкова в копето.Бившата ми дедра нямаше като екстра само климатроник и беше внос от Швейцария.Да така си беше заводска.
_________________
Lancia Delta 2.0 16v-бившата
Алфа Ромео 147 2.0 T.S.-16V 2002g-ГИ
The pleasure of driving Alfa Romeo!
|
|
|
|
|
BO
|
Заглавие: Малко въпросче-отговор и от мен! Публикувано на: 25 Сеп 2005, 20:12 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28 Мнения: 2509 Местоположение: София
|
Това ми е първия пост тука Много съм щастлив!!!!
Значи Темата има такъв(подобен) климатроник но нямам такова увеличение на вентилатора и такива други!!
Има само едно +/- на температурата едно копче ауто едно екон и другите там за потока на въздуха нали...
Та при мен като натисна екон двигателя се усеща да се разтоварва ама през лятото продължава да духа студено (по студено) от съншната температура- съответно неможе да не работи компресора нали?
А също има и едно копче-НЕАТ-да духа топло и странното е че май-тогава пак работи климатроника-компресора- защото като го натисна двигателя се натоварва!
Та според мен и зимата за да имам парно-топло компресора пак ми работи не е като на обикновенно радиаторче през двигателя и имаш топло-така мисля не разбирам за това "питам" някой който рабира от тия неща със сигурност!
Та всички копчета са ми:съжелявам за латиницата!!!!
ECON
AUTO
OUTSIDE TEMP
+
-
HEAT
BI-LEVEL
FLOOR
VENT????
копче за засмукването за въздуха - от колата или от вън
и едно с означението за предното стъкло-останалите ги пише с по-горните означения (без картинка)
1,2,3-това е за вентилатора и странното е че всяка степен има пред нея по 2 диодчета които светят по различен начин-все още не съм открил законимерността коя да светне!
_________________ OM642 1NZ−FXE ; Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!
|
|
|
|
|
CTOMAHATA
|
Заглавие: Re: Ремонт Публикувано на: 28 Сеп 2005, 11:09 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2005, 16:24 Мнения: 951 Местоположение: София
|
Та сега по темата
В поста на колегата Delta ясно е описано решението (или поне при мен се оказа същото). Онези 4 диода за които той говори греят наистина адски слилно. По-силно от самите кружки. С течение на времето спойката им се разкъсва. Тъй като изработката е финна наистина трябва да се ползва малък и слаб поялник.
И аз направих снимки, които можете да видите:
Прикачени файлове: |
Коментар на файл: Платката на климатика и проблемните елементи
DSC02080.JPG [ 53.45 KiB | Прегледано 12835 пъти ]
|
Коментар на файл: След като всичко е монтирано ;)
DSC02084.JPG [ 18.25 KiB | Прегледано 12835 пъти ]
|
_________________ Alfa Romeo 156SW 1.9mjet Q2 Lancia Delta II 1.6ie - ex
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Сеп 2005, 15:03 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Смея да се надявам, че и в моя случай тези диоди (от снимката) са виновни, понеже платката изглежда по същия начин - същото опушване на това място.
Няма ли начин да се предотврати това греене, защото рано или късно повредата пак ще е налице?
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
pinko
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Сеп 2005, 22:11 |
|
Регистриран на: 06 Авг 2005, 19:07 Мнения: 539 Местоположение: София
|
Искам отново да благодаря на колегата Железарски за помощта (всъщност той свърши цялата работа, аз само помагах в развиването и завиването на някои винтчета).
Доста е проста процедурата, и цялата операция с монтажа и демонтажа отнема не повече от един час.
Облегчението от светещото табло е неописуемо, на връщане към къщи му се радвах като малко дете, преди си беше мъъкаааа.
Всъщност това не са диоди, а малки съпротивления, който осигуряват по-ниско напрежение на крушките, явно много греят, а и сигурно са били калпаво запоени, защото от нагряването се бяха поразпоили(не или личеше външно, само едно от четирите лекичко се клатеше, другите външно изглеждаха перфектно запоени), явно студена спойка.
Аре, че на ИталФеста имам много да го черпя СТОМАНАТА, ама много
_________________ Volvo XC90 D5 '06
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Сеп 2005, 09:44 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Е все пак са диоди!;)
ИНаче целта е същата...
Пада на напрежение върху един диод е 0,6-0,7V умножено по 4 =2,4-2,8V по ниско напрежение от захранващото...
Само за протокола!:)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Сеп 2005, 15:38 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Значи ако си запоите подходящите съпротивления с по голяма мощност ще станат вечни
|
|
|
|
|
pinko
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Сеп 2005, 15:58 |
|
Регистриран на: 06 Авг 2005, 19:07 Мнения: 539 Местоположение: София
|
racer666 написа: Значи ако си запоите подходящите съпротивления с по голяма мощност ще станат вечни
Аз вече съм мислил по въпроса, ако пак се разпоят след време ще сменя старите с по-мощни диоди или съпротивления или квото е там.
Според мен логиката на конструкторите е била следната - крушчиците са 12 волта, а напрежението в бордовата мрежа при работещ двигател е около 13,8, и тъй като тия крушки са на много терсене место и трудно се стига до тях за смяна, просто са им свалили напрежението, на което работят с 2,4-2,8V, и по този начин са ги направили почти вечни(13,8-2,8=11 волта)
Пък и не е необходимо тия крушчици да светят ярко, в колата е тъмно обикновено при светнати габарити или фарове.
Добра идея, ама лошо изпълнение(слабички са спойките и самите елементи)
_________________ Volvo XC90 D5 '06
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Окт 2005, 09:52 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
УРА!!!!
Отново имам осветление на таблото!!!!
Голямо "благодаря" на СТОМАНАТА!!! Очевидно тези 4 диода са ахилесовата пета на осветлението на таблото - доколкото мога да направя сметка от 3 описани случая и в трите са виновни диодите.
Предлагам отговора на СТОМАНАТА, заедно със снимката на таблото и указанията му да бъдат преместени в раздела EVERGREEN!!! - това би било полезно на мнозина..
Самия ремонт на платката е елементарен ( НО НЕ ЗА ХОРА НЕ ПОПИПВАЛИ ПОЯЛНИК ). Тези диоди са предназначени за монтаж върху многослойни платки и нямат крачета, представляват просто цилиндърче с дължина 4-5 мм и диаметър около 1.5-2 мм. Както е казал народа "Секунда невнимание - цял живот страдание", тоест секунда задържане на човката на поялника върху диодчето - то се отлепя, търкулва се нейде и да не ви разправям....
Но всичко е добре, когато свършва добре. Не съм вярвал колко ще съм щастлив, че таблото свети
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
Niki-25
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Ное 2005, 21:44 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 10:15 Мнения: 533 Местоположение: София
|
_________________
Lancia Delta 2.0 16v-бившата
Алфа Ромео 147 2.0 T.S.-16V 2002g-ГИ
The pleasure of driving Alfa Romeo!
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Дек 2005, 01:33 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
МОМЧЕТА ! - разглобявайте таблото - купувайте крушки 1.2W
замервайте и сменяйте - стават и тези дето са за ролките на жалузите
на въздуховодите - малко са по-големи - но стават.
само така ще светнат всичките.
Малките светодиоди - няма как да изгорат - или аз не съм виждал такъв изгорял.
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
Niki-25
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Дек 2005, 10:47 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 10:15 Мнения: 533 Местоположение: София
|
i_v_ivanov написа: МОМЧЕТА ! - разглобявайте таблото - купувайте крушки 1.2W замервайте и сменяйте - стават и тези дето са за ролките на жалузите на въздуховодите - малко са по-големи - но стават. само така ще светнат всичките.
Малките светодиоди - няма как да изгорат - или аз не съм виждал такъв изгорял.
Тука при нас беше случай с диодите и като ги споихме с Стомана ми светна циалото табло защото преди това ги проверявах и ги замервах и нямаше изгорели крушки.Стомана още веднъж ти благодаря за свършената работа.
_________________
Lancia Delta 2.0 16v-бившата
Алфа Ромео 147 2.0 T.S.-16V 2002g-ГИ
The pleasure of driving Alfa Romeo!
|
|
|
|
|
CTOMAHATA
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Дек 2005, 11:23 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2005, 16:24 Мнения: 951 Местоположение: София
|
Niki-25 написа: Стомана още веднъж ти благодаря за свършената работа.
Е моля моля ... Все пак първооткривателя беше Delta от Варна. Аз само следвах инструкциите (и направих снимките).
_________________ Alfa Romeo 156SW 1.9mjet Q2 Lancia Delta II 1.6ie - ex
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Мар 2007, 10:56 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Извинявам се че разбутвам тази тема пак,ама ми угасна на мен само осветлението на дисплейчето за температурата.Цифрите се виждам много салбо.Как се оправя тази джиджавка.Осветява я крушка отзад или... ?
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Мар 2007, 11:13 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
На мен пък не ми светят най-лявата врътка на въздуховода и бутоните за стъклата. Ако някой може да предложи някакво решение ще съм благодарен. С търсачката не намерих нищо подходящо, но може да съм недогледал...
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
Slav
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Мар 2007, 12:13 |
|
Регистриран на: 25 Апр 2006, 19:07 Мнения: 1423 Местоположение: София/Перник
|
Е то решението е едно.
Купуваш си крушки и разглобяваш.
_________________ == Fiat Stilo 1.6 (103 hp) ==
|
|
|
|
|
pincoto
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Мар 2007, 15:07 |
|
Регистриран на: 15 Юли 2005, 14:52 Мнения: 420 Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra JTD 115
|
За въдуховодите се сменят лесно само разглобяваш и сменяш крушката . ама за бутоните за ел стъкла ти трябва и поялник понеже са запоени и са малки светодиоди.
_________________ Lancia Lybra JTD 115hp '05 Lancia Kappa 2.0 20V V.I.S. '99 Lancia Delta, 1750 LE, 90hp, 836A6.000, MPI CEE F2, '94
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Мар 2007, 16:19 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
pincoto написа: За въдуховодите се сменят лесно само разглобяваш и сменяш крушката . ама за бутоните за ел стъкла ти трябва и поялник понеже са запоени и са малки светодиоди.
Не са светлодиоди!!! Тук е мястото да благодаря отново за сетен път на Митко (да точно този Митко), който преди 4-ри години ми подари 2-ве такива лампички. Така че и да ме питаш незнам от къде да се вземат такива. Предполагам от някой маказин за електроника, Конрад може би.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
|