Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!




 Страница 1 от 1 [ 17 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Обезвъздушаване на охлаждането - как? (за лаици)
 Мнение Публикувано на: 13 Юни 2005, 08:19 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24
Мнения: 709
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
При смяната на термостата се наложи частично изпразване на охладителната система. В сервиза в които ми го смениха, останах с впечатлението, че момчето (монтьора) не работи ежедневно по тези ( FIAT-Lancia) двигатели. Въпреки това извърши замяната много бързо и професионално. Но при пълненето на системата с антифриз ми се струва че не всичко е наред.
Изминах около 600 км от ремонта и нямам забележки към работата на двигателя. Охлаждането е чудесно - стрелката не мърда от 90 градуса. Обаче много често бълбука в радиатора на отоплението /климатроника/. Нивото на антифриза в казанчето е постоянно - тоест няма течове, обаче това бълбукане ме подлудява, а може и да е вредно за двигателя.

В сервиза монтьора наля антифриза с фуния през разширителния съд и при отворена пробка на тънкия маркуч, излизащ от термостата. Когато оттам потече, той затвори пробката и каза, че това е всичко и друго обезвъздушаване не се прави. Обаче това бълбукане в климатроника не може да бъде друго освен от въздух.

Молбата ми е някой, който знае да опише с две-три думи процедурата по напълване и обезвъздушаване на охладителната система.

_________________
::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::


::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Юни 2005, 09:54 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 08 Мар 2005, 17:19
Мнения: 33
Местоположение: Първомай
Аз си доливах сам с антифриз след ката ми поставиха газовата и е обезваздуших по същия начин както го описваш.Не съм забелязал да ми бълбука в климатроника.При мен се чува нещо друго ,когато климатроника иска да затвори клапата за външния въздух започва да щрака и остава полуотворена.Имам чуството ,че моторчето на клапата ми се скапва но като знам къде е сложено и как се стига до него лошо ми става.Колата в движение подържа около 90 градоса на охл.течност и около 100 и малко на маслото.Когато карам на градско в задръствания перката ми се включва на втората черта над 90.Моята перка е с една степен със сигорност защото на реостата имам само две клеми.Не мога да си отговоря на колко гродуса се включва и дали е нормално да се включи тогава.На каква цена намери термостата и намира ли се без тялото?


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Юни 2005, 09:59 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 08 Мар 2005, 17:19
Мнения: 33
Местоположение: Първомай
Имам още едно питане.На мен ми сълзи масло през шпилките на капака на клапаните и се цапа целия двигате с прах.Не се гу би почти никокво масло но картинката е гадна.Не мога да я намеря тази горнитура все я няма в наличност при положение ,че е само 4.50 лв.Не могат да ми отговорят да ли може да стане од друг мотор.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Юни 2005, 10:24 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24
Мнения: 709
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
Както вече бях писал на друго място термостата го купих за 23 лева от магазина на Евлоги Георгиев срещу стадион Юнак. Ето го:

Вследствие се оказа, че този термостат не е точно за моя двигател, а за Lancia Kappa и Alfa 156.(Разликата беше в диаметъра на по-дебелата тръба и още един елемент от корпуса, иначе пасва точно на блока) От автосервиза (ХЕЕД91) реагираха светкавично и ми доставиха точния термостат срещу 36 лева (от друга марка, не си спомням точно, но била по-добра). Смяната струваше 18 лева, такаче целия масраф ми излезе 54 лева. Термостата от снимката го върнах в магазина и си получих парите обратно.

Не разбирам в какъв смисъл питаш дали термостата се намира без тялото. Термостат за този двигател (1.6) е това, и мисля че самия клапан не се продава отделно. Датчика за температура се завинтва на тялото.


Прикачени файлове:
thermo02.jpg
thermo02.jpg [ 82.17 KiB | Прегледано 9616 пъти ]
thermo01.jpg
thermo01.jpg [ 83.28 KiB | Прегледано 9616 пъти ]

_________________
::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::


::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Юни 2005, 10:31 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
sclera_bg написа:
От автосервиза (ХЕЕД91) реагираха светкавично и ми доставиха точния термостат срещу 36 лева (от друга марка, не си спомням точно, но била по-добра). Смяната струваше 18 лева, такаче целия масраф ми излезе 54 лева. Термостата от снимката го върнах в магазина и си получих парите обратно.

Наясно си че са те драли жив нали...?:)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Юни 2005, 10:59 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 08 Мар 2005, 17:19
Мнения: 33
Местоположение: Първомай
Това което ми показваш на снимката е тяло с термостат това което се вижда жъртото с пружината е самия термостат.Цената за това което ти са дали ако еоригинален е горе доло това,но за смяната са ти взели доста,но ако не разбираш от тези работи си си платил за акъл.Дано си гледал като ти са го сменяли та ако ти се наложи да си го смениш сам и за тези пари знаеш ли колко каране на газ е.Е ако ги обърнеш в пиене не е зле хе хе хе......


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Юни 2005, 11:55 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24
Мнения: 709
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
Koci написа:
.... ,но ако не разбираш от тези работи си си платил за акъл.Дано си гледал като ти са го сменяли та ако ти се наложи да си го смениш сам ......


Гледах, как да не гледам, обаче само с гледане ако ставаше.... :wink: По-добре да ги дам тези пари, щото имам чувството че ако почна да барам ще стане "поправил едно, счупил две"...

Не ми е това болката, за бълбукането питам 8)

_________________
::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::


::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Юни 2005, 13:39 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 30 Сеп 2004, 17:26
Мнения: 1127
Местоположение: Асеновград
колега аз имам един маркуч и на него имам една врътка.значи оставяш да загрее колата и отвърташ малко и от там почват да излизат мехури и чакаш докато спрът да излизат.така че по огледай маркучите само че внимавай че много лесно се чупят щот са стари.

_________________
LANCIA DELTA II 1.6 ie 55kW/835 C 1.000
Изображение
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 13 Юни 2005, 15:38 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Абе тя по принцип и сама трябва да успее да се обезвъздуши ама... Освен тази на маркуча имаш пробка и на радиатора в единия горен ъгъл... изпусни и от там...
Виж при студен двигател нивото на антифриза над чертата за минимум ли е!

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2005, 10:41 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
Къде ви се намира този маркуч с пробка за обезвъздушаване? Не е лошо да го знам, ако се наложи ...

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2005, 11:09 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24
Мнения: 709
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
@ italcar:
На моя двигател пробката е върху тънкия маркуч, който излиза от термостата на по-горната снимка. Термостата се намира под бобината (делкото). Дебелия маркуч идва от радиатора, а тънкия отива назад, към купето. Пробката е отгоре, пластмасова джаджа, която се развива с отверка, а има и назъбване отстрани за да се върти и на ръка (аз не можах на ръка) :wink:

_________________
::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::


::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2005, 13:15 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 21 Яну 2005, 16:58
Мнения: 238
Местоположение: София
този термастат на снимката не е за капа може да е за алфа 156 но за капа не е със сигурност поне зе модела 20.20V


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2005, 15:05 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13
Мнения: 5736
Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
italcar написа:
Къде ви се намира този маркуч с пробка за обезвъздушаване? Не е лошо да го знам, ако се наложи ...


При 1.6 Вебер-Марели 835А1000 има още една зад инжекциона, на един много тънък маркуч, там е най-високата точка на охладителната система. Една както е описал колегата на входящата или изходящата тръба за парното в купето и една на самият радиатор в горният ляв ъгъл. От радиатора няма смисъл да се обезвъздушава (според мен) от таз за парното излиза най-много въздух. От тази зад инжекциона излиза малко само при самото наливане, след отва никога не ми е излизах въздух от там. Проблема е че и аз вече 3 години и половина се мъча да отстраня това леко къркорене в радиаторчето при пуснато парно и все неуспявам. Никъде досега не са успели, дори във Вантотрейд, където имам една много хитра помпичка която се завива на мястото на капачката на разширителният съд с маноментър с която си надуват системата без да се налага да работи колата и обезвъздушават. Та и те обезвъздушаваха и пак си го имам къркоренето. Скоро сменях на един приятел с Типо кранчето на вътрешното радиаторче, и установих че и след смяна с ново пак си къркори. А така се надявах да е в него проблема, само това не съм опитвал при мен. То аз продължавам да си мисля че проблема е там де. Пък и самият вътрешен радиатор е под 45 градуса и според мен не е възможно да му бъде изваден целият въздух, поради простият факт, че горната тръба е на 2 см под най-горната му точка. Сега се сетих че дори миналата година промивах цялата система, защото имах подозрение за позапушех вътрешен радиатор, ефекта нулев по въпроса с къркоренето, иначе колата падна на работна температура 85, преди ми беше 88-90. но това си го позволих, защото бях с нов преден радиатор. Не препоръчвам на никой промивка на кола с радиатор над 10 години! Вероятността да протече след това е много голяма!
Ако някой успее да се пребори с проблема с досадното къркорене във вътрешното радиаторче при пуснато топло да казва как е успял. :lol:

_________________
Изображение
Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Изображение
Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97
Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
Изображение
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 14 Юни 2005, 15:27 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24
Мнения: 709
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
mariobg написа:
..... Пък и самият вътрешен радиатор е под 45 градуса и според мен не е възможно да му бъде изваден целият въздух, поради простият факт, че горната тръба е на 2 см под най-горната му точка. Сега се сетих че дори миналата година промивах цялата система, защото имах подозрение за позапушех вътрешен радиатор, ефекта нулев по въпроса с къркоренето, иначе колата падна на работна температура 85, преди ми беше 88-90. но това си го позволих, защото бях с нов преден радиатор. Не препоръчвам на никой промивка на кола с радиатор над 10 години! Вероятността да протече след това е много голяма!
Ако някой успее да се пребори с проблема с досадното къркорене във вътрешното радиаторче при пуснато топло да казва как е успял. :lol:


Е това мисля че обяснява много неща. 8) Мисля че и аз ще трябва да се примиря с къркоренето от време на време.

_________________
::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::


::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Обезвъздушаване на охлаждането - как? (за лаици)
 Мнение Публикувано на: 15 Юни 2005, 00:15 
 
sclera_bg написа:
При смяната на термостата се наложи частично изпразване на охладителната система. В сервиза в които ми го смениха, останах с впечатлението, че момчето (монтьора) не работи ежедневно по тези ( FIAT-Lancia) двигатели. Въпреки това извърши замяната много бързо и професионално. Но при пълненето на системата с антифриз ми се струва че не всичко е наред.
Изминах около 600 км от ремонта и нямам забележки към работата на двигателя. Охлаждането е чудесно - стрелката не мърда от 90 градуса. Обаче много често бълбука в радиатора на отоплението /климатроника/. Нивото на антифриза в казанчето е постоянно - тоест няма течове, обаче това бълбукане ме подлудява, а може и да е вредно за двигателя.

В сервиза монтьора наля антифриза с фуния през разширителния съд и при отворена пробка на тънкия маркуч, излизащ от термостата. Когато оттам потече, той затвори пробката и каза, че това е всичко и друго обезвъздушаване не се прави. Обаче това бълбукане в климатроника не може да бъде друго освен от въздух.

Молбата ми е някой, който знае да опише с две-три думи процедурата по напълване и обезвъздушаване на охладителната система.





Като ти загрее колата бавно отвори капачката на радиатора докато излезе всичкия въздух който е по налягане, след това изфорсирай за 10-15 секунди и леко развии пластмасовият винт на маркуча от термостата към парното, дори да започне леко да сълзи го остави, не всичкия въздух е излязъл, подай пак газ ( капачката на разширителния съд да е отворена ) остави да поработи още малко и завии първо винта на маркуча (нищо че е изтекъл малко антифриз ) после капачката на съда. Ако не стане от първия път го направи няколко пъти и би трябвало да се оправи напълно:) поне на моята Делта 2 стана след като смених същия термостат и имах същото бълбукане:)
успех


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 15 Юни 2005, 22:05 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14
Мнения: 1361
Местоположение: Пловдив
Koci написа:
Аз си доливах сам с антифриз след ката ми поставиха газовата и е обезваздуших по същия начин както го описваш.Не съм забелязал да ми бълбука в климатроника.При мен се чува нещо друго ,когато климатроника иска да затвори клапата за външния въздух започва да щрака и остава полуотворена.Имам чуството ,че моторчето на клапата ми се скапва но като знам къде е сложено и как се стига до него лошо ми става.Колата в движение подържа около 90 градоса на охл.течност и около 100 и малко на маслото.Когато карам на градско в задръствания перката ми се включва на втората черта над 90.Моята перка е с една степен със сигорност защото на реостата имам само две клеми.Не мога да си отговоря на колко гродуса се включва и дали е нормално да се включи тогава.На каква цена намери термостата и намира ли се без тялото?

не си и помисляи да пипаш моторчето за клапата ако не искаш да ти се почерни живота!

_________________
Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!!
DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex)
BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 15 Юни 2005, 22:23 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14
Мнения: 1361
Местоположение: Пловдив
Абе и аз като правя нещо по водната система и после много трудно се оттървавам от тва бълбукане, пробвам 100 вида обезвъздушаване и накрая незнам как но успявам. Наи ефикасния начин маи се оказа като оставиш колата да загрее включваш парното ако е климатроник го пускаш на ЕСОN дигаш му максимална температура за да може да върти вода и през парното и чакаш да загрее колата докато отвори термостата и някъкси по същото време трябва да развиеш и пропката за обезвъздушаване като в същото време поддържаш и около 2000 -2500 оборота, наи лесно става някои да ти поддържа оборотите а ти с едната ръка да пипаш дебелия маркуч за да разбереш кога е отворил термостата и тогава да развиеш пропката! Маи не го обясних много просто но дано схавнеш идеята
п.п.(термостата се разбира кога е отворил като дъжиш дебелия маркуч и тои изведнаж се загрява до парене тогава е отворил термустата)

_________________
Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!!
DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex)
BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 17 мнения ] 




Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов