Автор |
Съобщение |
sclera_bg
|
Заглавие: Обезвъздушаване на охлаждането - как? (за лаици) Публикувано на: 13 Юни 2005, 08:19 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
При смяната на термостата се наложи частично изпразване на охладителната система. В сервиза в които ми го смениха, останах с впечатлението, че момчето (монтьора) не работи ежедневно по тези ( FIAT-Lancia) двигатели. Въпреки това извърши замяната много бързо и професионално. Но при пълненето на системата с антифриз ми се струва че не всичко е наред.
Изминах около 600 км от ремонта и нямам забележки към работата на двигателя. Охлаждането е чудесно - стрелката не мърда от 90 градуса. Обаче много често бълбука в радиатора на отоплението /климатроника/. Нивото на антифриза в казанчето е постоянно - тоест няма течове, обаче това бълбукане ме подлудява, а може и да е вредно за двигателя.
В сервиза монтьора наля антифриза с фуния през разширителния съд и при отворена пробка на тънкия маркуч, излизащ от термостата. Когато оттам потече, той затвори пробката и каза, че това е всичко и друго обезвъздушаване не се прави. Обаче това бълбукане в климатроника не може да бъде друго освен от въздух.
Молбата ми е някой, който знае да опише с две-три думи процедурата по напълване и обезвъздушаване на охладителната система.
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
Koci
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юни 2005, 09:54 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Мар 2005, 17:19 Мнения: 33 Местоположение: Първомай
|
Аз си доливах сам с антифриз след ката ми поставиха газовата и е обезваздуших по същия начин както го описваш.Не съм забелязал да ми бълбука в климатроника.При мен се чува нещо друго ,когато климатроника иска да затвори клапата за външния въздух започва да щрака и остава полуотворена.Имам чуството ,че моторчето на клапата ми се скапва но като знам къде е сложено и как се стига до него лошо ми става.Колата в движение подържа около 90 градоса на охл.течност и около 100 и малко на маслото.Когато карам на градско в задръствания перката ми се включва на втората черта над 90.Моята перка е с една степен със сигорност защото на реостата имам само две клеми.Не мога да си отговоря на колко гродуса се включва и дали е нормално да се включи тогава.На каква цена намери термостата и намира ли се без тялото?
|
|
|
|
|
Koci
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юни 2005, 09:59 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Мар 2005, 17:19 Мнения: 33 Местоположение: Първомай
|
Имам още едно питане.На мен ми сълзи масло през шпилките на капака на клапаните и се цапа целия двигате с прах.Не се гу би почти никокво масло но картинката е гадна.Не мога да я намеря тази горнитура все я няма в наличност при положение ,че е само 4.50 лв.Не могат да ми отговорят да ли може да стане од друг мотор.
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юни 2005, 10:24 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Както вече бях писал на друго място термостата го купих за 23 лева от магазина на Евлоги Георгиев срещу стадион Юнак. Ето го:
Вследствие се оказа, че този термостат не е точно за моя двигател, а за Lancia Kappa и Alfa 156.(Разликата беше в диаметъра на по-дебелата тръба и още един елемент от корпуса, иначе пасва точно на блока) От автосервиза (ХЕЕД91) реагираха светкавично и ми доставиха точния термостат срещу 36 лева (от друга марка, не си спомням точно, но била по-добра). Смяната струваше 18 лева, такаче целия масраф ми излезе 54 лева. Термостата от снимката го върнах в магазина и си получих парите обратно.
Не разбирам в какъв смисъл питаш дали термостата се намира без тялото. Термостат за този двигател (1.6) е това, и мисля че самия клапан не се продава отделно. Датчика за температура се завинтва на тялото.
Прикачени файлове: |
thermo02.jpg [ 82.17 KiB | Прегледано 9633 пъти ]
|
thermo01.jpg [ 83.28 KiB | Прегледано 9633 пъти ]
|
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юни 2005, 10:31 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
sclera_bg написа: От автосервиза (ХЕЕД91) реагираха светкавично и ми доставиха точния термостат срещу 36 лева (от друга марка, не си спомням точно, но била по-добра). Смяната струваше 18 лева, такаче целия масраф ми излезе 54 лева. Термостата от снимката го върнах в магазина и си получих парите обратно.
Наясно си че са те драли жив нали...?:)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
Koci
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юни 2005, 10:59 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Мар 2005, 17:19 Мнения: 33 Местоположение: Първомай
|
Това което ми показваш на снимката е тяло с термостат това което се вижда жъртото с пружината е самия термостат.Цената за това което ти са дали ако еоригинален е горе доло това,но за смяната са ти взели доста,но ако не разбираш от тези работи си си платил за акъл.Дано си гледал като ти са го сменяли та ако ти се наложи да си го смениш сам и за тези пари знаеш ли колко каране на газ е.Е ако ги обърнеш в пиене не е зле хе хе хе......
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юни 2005, 11:55 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Koci написа: .... ,но ако не разбираш от тези работи си си платил за акъл.Дано си гледал като ти са го сменяли та ако ти се наложи да си го смениш сам ......
Гледах, как да не гледам, обаче само с гледане ако ставаше.... По-добре да ги дам тези пари, щото имам чувството че ако почна да барам ще стане "поправил едно, счупил две"...
Не ми е това болката, за бълбукането питам
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
filter
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юни 2005, 13:39 |
|
Регистриран на: 30 Сеп 2004, 17:26 Мнения: 1127 Местоположение: Асеновград
|
колега аз имам един маркуч и на него имам една врътка.значи оставяш да загрее колата и отвърташ малко и от там почват да излизат мехури и чакаш докато спрът да излизат.така че по огледай маркучите само че внимавай че много лесно се чупят щот са стари.
_________________ LANCIA DELTA II 1.6 ie 55kW/835 C 1.000
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Юни 2005, 15:38 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Абе тя по принцип и сама трябва да успее да се обезвъздуши ама... Освен тази на маркуча имаш пробка и на радиатора в единия горен ъгъл... изпусни и от там...
Виж при студен двигател нивото на антифриза над чертата за минимум ли е!
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
italcar
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2005, 10:41 |
|
Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08 Мнения: 343 Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW, Fiat Croma 2.4 Multijet
|
Къде ви се намира този маркуч с пробка за обезвъздушаване? Не е лошо да го знам, ако се наложи ...
_________________ Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 - и тя вече бивша :( Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2005, 11:09 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
@ italcar:
На моя двигател пробката е върху тънкия маркуч, който излиза от термостата на по-горната снимка. Термостата се намира под бобината (делкото). Дебелия маркуч идва от радиатора, а тънкия отива назад, към купето. Пробката е отгоре, пластмасова джаджа, която се развива с отверка, а има и назъбване отстрани за да се върти и на ръка (аз не можах на ръка)
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
a
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2005, 13:15 |
|
Регистриран на: 21 Яну 2005, 16:58 Мнения: 238 Местоположение: София
|
този термастат на снимката не е за капа може да е за алфа 156 но за капа не е със сигурност поне зе модела 20.20V
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2005, 15:05 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
italcar написа: Къде ви се намира този маркуч с пробка за обезвъздушаване? Не е лошо да го знам, ако се наложи ...
При 1.6 Вебер-Марели 835А1000 има още една зад инжекциона, на един много тънък маркуч, там е най-високата точка на охладителната система. Една както е описал колегата на входящата или изходящата тръба за парното в купето и една на самият радиатор в горният ляв ъгъл. От радиатора няма смисъл да се обезвъздушава (според мен) от таз за парното излиза най-много въздух. От тази зад инжекциона излиза малко само при самото наливане, след отва никога не ми е излизах въздух от там. Проблема е че и аз вече 3 години и половина се мъча да отстраня това леко къркорене в радиаторчето при пуснато парно и все неуспявам. Никъде досега не са успели, дори във Вантотрейд, където имам една много хитра помпичка която се завива на мястото на капачката на разширителният съд с маноментър с която си надуват системата без да се налага да работи колата и обезвъздушават. Та и те обезвъздушаваха и пак си го имам къркоренето. Скоро сменях на един приятел с Типо кранчето на вътрешното радиаторче, и установих че и след смяна с ново пак си къркори. А така се надявах да е в него проблема, само това не съм опитвал при мен. То аз продължавам да си мисля че проблема е там де. Пък и самият вътрешен радиатор е под 45 градуса и според мен не е възможно да му бъде изваден целият въздух, поради простият факт, че горната тръба е на 2 см под най-горната му точка. Сега се сетих че дори миналата година промивах цялата система, защото имах подозрение за позапушех вътрешен радиатор, ефекта нулев по въпроса с къркоренето, иначе колата падна на работна температура 85, преди ми беше 88-90. но това си го позволих, защото бях с нов преден радиатор. Не препоръчвам на никой промивка на кола с радиатор над 10 години! Вероятността да протече след това е много голяма!
Ако някой успее да се пребори с проблема с досадното къркорене във вътрешното радиаторче при пуснато топло да казва как е успял.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2005, 15:27 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
mariobg написа: ..... Пък и самият вътрешен радиатор е под 45 градуса и според мен не е възможно да му бъде изваден целият въздух, поради простият факт, че горната тръба е на 2 см под най-горната му точка. Сега се сетих че дори миналата година промивах цялата система, защото имах подозрение за позапушех вътрешен радиатор, ефекта нулев по въпроса с къркоренето, иначе колата падна на работна температура 85, преди ми беше 88-90. но това си го позволих, защото бях с нов преден радиатор. Не препоръчвам на никой промивка на кола с радиатор над 10 години! Вероятността да протече след това е много голяма! Ако някой успее да се пребори с проблема с досадното къркорене във вътрешното радиаторче при пуснато топло да казва как е успял.
Е това мисля че обяснява много неща. Мисля че и аз ще трябва да се примиря с къркоренето от време на време.
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
Гост
|
Заглавие: Re: Обезвъздушаване на охлаждането - как? (за лаици) Публикувано на: 15 Юни 2005, 00:15 |
|
|
sclera_bg написа: При смяната на термостата се наложи частично изпразване на охладителната система. В сервиза в които ми го смениха, останах с впечатлението, че момчето (монтьора) не работи ежедневно по тези ( FIAT-Lancia) двигатели. Въпреки това извърши замяната много бързо и професионално. Но при пълненето на системата с антифриз ми се струва че не всичко е наред. Изминах около 600 км от ремонта и нямам забележки към работата на двигателя. Охлаждането е чудесно - стрелката не мърда от 90 градуса. Обаче много често бълбука в радиатора на отоплението /климатроника/. Нивото на антифриза в казанчето е постоянно - тоест няма течове, обаче това бълбукане ме подлудява, а може и да е вредно за двигателя.
В сервиза монтьора наля антифриза с фуния през разширителния съд и при отворена пробка на тънкия маркуч, излизащ от термостата. Когато оттам потече, той затвори пробката и каза, че това е всичко и друго обезвъздушаване не се прави. Обаче това бълбукане в климатроника не може да бъде друго освен от въздух.
Молбата ми е някой, който знае да опише с две-три думи процедурата по напълване и обезвъздушаване на охладителната система.
Като ти загрее колата бавно отвори капачката на радиатора докато излезе всичкия въздух който е по налягане, след това изфорсирай за 10-15 секунди и леко развии пластмасовият винт на маркуча от термостата към парното, дори да започне леко да сълзи го остави, не всичкия въздух е излязъл, подай пак газ ( капачката на разширителния съд да е отворена ) остави да поработи още малко и завии първо винта на маркуча (нищо че е изтекъл малко антифриз ) после капачката на съда. Ако не стане от първия път го направи няколко пъти и би трябвало да се оправи напълно:) поне на моята Делта 2 стана след като смених същия термостат и имах същото бълбукане:)
успех
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Юни 2005, 22:05 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Koci написа: Аз си доливах сам с антифриз след ката ми поставиха газовата и е обезваздуших по същия начин както го описваш.Не съм забелязал да ми бълбука в климатроника.При мен се чува нещо друго ,когато климатроника иска да затвори клапата за външния въздух започва да щрака и остава полуотворена.Имам чуството ,че моторчето на клапата ми се скапва но като знам къде е сложено и как се стига до него лошо ми става.Колата в движение подържа около 90 градоса на охл.течност и около 100 и малко на маслото.Когато карам на градско в задръствания перката ми се включва на втората черта над 90.Моята перка е с една степен със сигорност защото на реостата имам само две клеми.Не мога да си отговоря на колко гродуса се включва и дали е нормално да се включи тогава.На каква цена намери термостата и намира ли се без тялото?
не си и помисляи да пипаш моторчето за клапата ако не искаш да ти се почерни живота!
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Юни 2005, 22:23 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Абе и аз като правя нещо по водната система и после много трудно се оттървавам от тва бълбукане, пробвам 100 вида обезвъздушаване и накрая незнам как но успявам. Наи ефикасния начин маи се оказа като оставиш колата да загрее включваш парното ако е климатроник го пускаш на ЕСОN дигаш му максимална температура за да може да върти вода и през парното и чакаш да загрее колата докато отвори термостата и някъкси по същото време трябва да развиеш и пропката за обезвъздушаване като в същото време поддържаш и около 2000 -2500 оборота, наи лесно става някои да ти поддържа оборотите а ти с едната ръка да пипаш дебелия маркуч за да разбереш кога е отворил термостата и тогава да развиеш пропката! Маи не го обясних много просто но дано схавнеш идеята
п.п.(термостата се разбира кога е отворил като дъжиш дебелия маркуч и тои изведнаж се загрява до парене тогава е отворил термустата)
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
|