Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!




 Страница 1 от 1 [ 2 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Резонаторно гърне и далаверата от него
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2007, 16:53 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2005, 11:18
Мнения: 639
Местоположение: София
Предназначението на резонаторът е да пропуска безпрепятствено изгорелите газове, а пък да отразява ударната вълна като в огледало и да я върне обратно към двигателя.
Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане (вакуума) последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра.

В случай, че двигателя работи с оборотите на резонанса, в изпускателната тръба се получава стояща вълна с разреждане /вакуум/ при изпускателния клапан. Работата е в това, че описания процес наречен резонанс, възниква само при определени обороти на двигателя. Спортистите често използват това явление.
За всеки цилиндър на двигателя, те поставят отделна изпускателна тръба с определена дължина.

Ролята на отражател може да се изпълнява и от заварена на определено разстояние от изпускателния клапан шайба. При резонанс не се допускат резки огъвки на тръбите, тъй- като в огъвките, ударната вълна се разсейва и се появяват паразитни отражения.
Трябва да се отбележи, че процесът резонанс се използва при автомобилите без катализатор. Катализаторът работи добре, когато е прогрят добре. Затова той се поставя възможно най-близо до двигателя и разполагането на резонансни изпускателни тръби е невъзможно.
Известно е, че автомобилите с катализатор имат намалена мощност.

Резонансът има максимален ефект, когато всеки цилиндър е с изпускателна тръба и резонатор. Неправилното поставяне на резонатор води до запазвавне на статуквото, че генерацията (гърнета, изпускателни тръби и др.) отнемат около 10% от мощността на двигателя.

Източник: ЕМ Комплект 33

_________________
Dedra 1.6 бившата :(
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V

Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните и сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2007, 16:58 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2005, 11:18
Мнения: 639
Местоположение: София
ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА АВТОМОБИЛИТЕ С КАТАЛИЗАТОР

Катализаторът е сигурно и просто устройство, което не се нуждае от обслужване, но има неща които собствениците трябва да знаят за да се достигне максималният живот на катализатора.
Не използвайте етилиран /оловен/ бензин в автомобила, защото оловото покрива скъпоценните метали в решетката на катализатора, намалява ефективността и поврежда катализатора.
Горивната система и запалването винаги трябва да бъдат в изправност.
Ако има повреда в управлението на двигателя, то освен увеличен разход на гориво се намаляват динамичните характеристики на двигателя, а може да се повреди и катализатора.
Не палете /пускайте/ двигателя чрез бутане или теглене.
Не изключвайте запалването при високи обороти на двигателя.
Не използвайте добавки към горивото и моторното масло, защото присадките може да съдържат вещества, способни да повредят катализатора.
Помнете, че катализаторът е крехък, затова избягвайте ударите при сваляне на катализатора или изпускателната система.
Катализаторът използван на добре регулиран автомобил трябва да служи от 100 до 160 хил. км. пробег.


Катализаторът намалява токсичността на изгорелите газове. В него отровният въглероден окис се окислява до пасивния въглероден двуокис, въглеводородите се окисляват до вода и въглероден двуокис, а пък азотните окиси се разлагат до безвреден азот.
Всяко препятствие поставено на пътя на изгорелите газове от двигателя, намалява мощността му. Такива препятствия са ауспусните тръби, гърнета, резонатори, бленди, катализатори и др.




КАТАЛИЗАТОРИТЕ - ЗА ИЛИ ПРОТИВ?

С влизането на страната ни в Европейския съюз, влезе в сила закон за допустимите стойностти на вредните газове отделящи се в околната среда, съгласно който автомобилите без катализатор, ще бъдат санкционирани.Санкциите могат да бъдат парични или спиране на автомобилите от движение.

Основна причините за липсата на сняг и природните аномалии, са именно автомобилите, бълващи ежедневно хиляди тонове вредни емисии, увреждащи непоправимо здравето на хората и природата. Катализаторът има за цел да намали токсичността на изгорелите газове. Разбира се това е възможно ако катализатора има качествени характеристики за това. Той представлява нещо като “керамична вафла” която стои в началото на изпускателната система. Съдържа ценни метали,като платина,паладий и родиий.

В него отровният въглероден окис се окислява до пасивния въглероден двуокис, въглеводородите се окисляват до вода и въглероден двуокис, а пък азотните окиси се разлагат до безвреден азот. Милиони автомобили в страната нямат катализатори.Стойността на така наречените “оригинални” катализатори, с който излиза заводски колата е огромна и даже абсурдна. На територията на страната се предлагат катализатори които, покриват повече от 80% от гамата на леките и лекотоварните автомобили. Тяхната цена в момента варира между 150 и 300лв. Стойността на труда по смяната на катализатора е между 20 и 50 лева. Някой съвети - внимавайте къде точно си сменяте ауспусите и катализаторите,защото катализаторът е много крехък и трябва да се избегват ударите при сваляне на катализатора или изпускателната система. Също така не са еднократни случаите в който катализаторите се “избушват” или биват демонтирани дори без знанието на клиента.Внимавайте откъде си купувате катализаторите.. защото най-веротно ще плъзнат “ментета” Не използвайте етилиран /оловен/ бензин в автомобила, защото оловото покрива скъпоценните метали в решетката на катализатора, намалява ефективността и го запушва,вследствие на което се налага смяна.тъй като разхода на гориво се покачва и стойността на преразходваното гориво, многократно надвишава стойносттта на катализатора.При една правилма експлоатация катализаторът,той би трябвало да служи от 100 000 до 160 000 километра пробег. Обръщайте се към специалисти. Катализаторите практичвски не могат да бъдат изпитвани или окачествявани в България, поради това че няма никакви стандарти за тях.

Източник: ЕМ Комплект 33


Прикачени файлове:
katalizator2.jpg
katalizator2.jpg [ 11.49 KiB | Прегледано 3919 пъти ]

_________________
Dedra 1.6 бившата :(
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V

Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните и сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.
Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 2 мнения ] 




Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов