Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!




 Страница 1 от 1 [ 5 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Xenon-ови фарове и сини крушки
 Мнение Публикувано на: 15 Окт 2007, 19:24 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2005, 11:18
Мнения: 639
Местоположение: София
Взето от форума на Citroen и според мен полезно за желаещите да слагат по-дбри светлини:



След поредната тема за продажба на ксенонов комплект уж "Philips" написах по-голямата част от този текст, но ми се стори, че е разумно да го пусна и във FAQ секцията.

За да мога да ви обясня как да различавате истинските крушки, както и какво си купувате ще започна с най-известната характеристика на ксеноните - светят синкаво. Всъщност те светят бяло, но понеже светлината на нормалните халогенни фарове съдържа по-малко син компонент те пък изглеждат жълтеникави на фона на ксенонова светлина за която всички са свикнали да казват че е синя. По същата причина и луминисцентните лампи, също минават за сини. Припомням от физиката в училище: белият цвят се получава при смесване на всички цветове от дъгата. Дали обаче бялото е по-жълто (всъщност по-червено) или по-синьо се определя от температурата на изгаряне при която се получава даденият цвят.

Във физиката температурата се мери спрямо абсолютната нула, т.е. в Келвини - означава се с [К]. Така нормалните халогенни крушки излъчват светлина с температура на цвета около 3000К, като има и някои крушки като например Osram SilverStar, които излъчват светлина с 4000К или Philips BlueVision, които започват от 3700К. Тези крушки са халогенни, но на някои места ще забележите, че ги продават за ксенонови. Това е заради цвета иначе технологията си е старата халогенна и няма нищо общо с ксеноновата (за съжаление няма общо и по яркост). Хората възприемат доста по-добре светлина с температура около 4000К т.к. тя е доста по-близо до слънчевата, с която окото работи по-добре. От там идва и заблудата, че като си сложите сини крушки ще виждате по-добре. Това не е вярно, а Osram SilverStar и Philips BlueVision не са просто боядисаните крушки на голфа на съседа.

Технологията на ксеноновите крушки е патентована от Philips. Philips предлагат само два цвята крушки: на 4100К и на 6000К. Ако ви предлагат други цветови диапазони и ги обявяват за Philips гарантирано ви лъжат. Производителите на истински крушки са много малко и те също произвеждат в този цветови диапазон. Т.е. ако видите крушка на 14000К и ви убеждават че е истинска - направо си тръгнете.

За да светне една ксенонова крушка тя се нуждае от баласт и стартер подобно на луминисцентните лампи. Целта на стартера е да възбуди ксеноновия газ в балона, за да достигне той състояние на плазма. Веднъж възбудена крушката се нуждае от сравнително по-висок волтаж от стандартно наличния в автомобилите, но значително по-нисък от стартовия. Тук идва на помощ баласта. Двете можете да ги срещнете като в отделни компоненти какъвто е случая с комплектите на McCulloch (използват се от японските авто производители) или обединени в един корпус (такива са европейските комплекти).

Често по-ниската цена на някои уж оригинални комплекти се обяснява с марков стартер и евтини крушки. Такъв комплект спокойно може да мине за марков, защото повечето хора ще погледнат само стартерите, а в конкретния случай крушките са по-важни. Те трябва да са на фокус, т.е. балона с ксеноновия газ да е точно позициониран и да се намира там където би седяла жичката на халогенните крушки. Ако не е там ще блестите на другите и няма да светите пред себе си добре. Дали са на фокус крушките личи по това колко рязка е границата между осветената и неосветената част над фаровете. Застанете срещу стена и там ще проличи. Търси се рязка граница от която нагоре светлина няма. На фокус ще са само марковите крушки. Друг интересен ефект е какво става с крушката като изгори: тя не бива да дава на късо. Ако това се случи заминава или стартера или баласта. И в двата случая сте загубили основния компонент на комплекта и следва сериозен разход.

А сега и
факти с които продавачите често злоупотребяват:

- Синята светлина на мокро не се отразява добре понеже синьото се поглъща от водата и не се връща към вас. Колкото по-висока е температурата на цвета (по-сини са крушките) толкова по-зле се вижда. Затова някога слагаха жълти крушки на фаровете за мъгла (припомням: мъглата е вода). Т.е. освен ако слагате ксенонови крушки само от гъзария търсете най-ниската температура на цвета. При Philips това е 4100K, при General Electric 4200К.
- Колкото по-синя е светлината (по-висока цветовата температура в келвини) толкова по-малко се вижда. Противно на твърденията на повечето продавачи, защото по-сините крушки обикновено са и по-скъпи и по-гъзарски. Но са далеч по непрактични.
- Ще чуете някои хора да оспорват по-дългия живот на ксеноновите крушки в сравнение с халогенните. Аз лично на база на опита си по-скоро смятам, че ксеноновите са с по-дълъг живот. Вие решете на кого да вярвате.
- Често задаван въпрос е дали ксеноновите крушки ще стопят рефлектора на нормален фар. Отговорът е категорично: "не". Нормалните крушки са 55W, а ксеноновите само 35W, т.е. ксеноновите греят значително по-малко защото консумират по-малко, а и по-голяма част от енергията се превръща в светлина и за топлина не остава много.
- Температурата на слънчевата светлина която окото възприема най-добре е 4-5000K според това дали е облачно или не. Никога не си взимайте крушки с температура на цвета над 6000K. Те не светят толкова ярко, а и на мокро се получава рефракция и светлина не се вижда. За това няма да видите оригинални фарове например на Ситроен (или ако щете Мерцедес) с ксенони с висока температура на цвета (всичките са до 6000 келвина).

И в резюме: освен ако целта е гъзария бягайте от синьото: по-къс живот, по-слабо светят, по-скъпи. За сметка на това ако си вземете 4000К, можете да се снабдите и с Philips BlueVision за габаритите. Те са с цвят много близък до ксеноновите на 4000К. Иначе целия ви фар ще жълтее на фона на ксеноновата светлина.


Написано и изпратено от ММ


Още инфо от xenon.bg: http://www.xenon.bg/xenon.htm
Малко от wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_discharge

_________________
Dedra 1.6 бившата :(
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V

Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните и сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.


Последна промяна Miro на 16 Окт 2007, 10:19, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2007, 00:17 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 06 Окт 2006, 11:48
Мнения: 442
Местоположение: Пловдив 01 Централен
Кара: Lancia Delta 3 1.6Mjet Selespeed
Много неща са верни, но много неща ОПРЕДЕЛЕНО са пълни глупости, четени някъде, че някой така казал или така е било..... Повечето неща които не са вярни, не са подплатени с личен опит! Ама нищо де, пак поне половината са верни ;) А нещата които не са верни, е защото са базирани на Old school изпълнението на ксенона, което е от преди дооооооооооста години и технологийте са прескочили тези граници :D И най-голямата глупост - НЯМА най-добър цвят! Има цвят, който НАЙ-много ти допада на ТВОЕТО око, а не на някой си офлюх, дето 3 комплекта на кръст не е виждал :P Затова има различни цветове, защото при различните хора, различните очи възприемат различно светлината, спрямо това на каква светлина са подложени и подлагани. Аз съм пробвал ВСИЧКИ цветове, но от 4000 до 6000К просто ми вядат очите, въпреки упоритите им тъпи твърдения, че тази светлина била най-добра. Да ама не! Аз кисна по косурнайсе часа пред РС-то и монитора ми е най-добре като е на ~9000К цветова гама, така че ниските просто ми се драйфа от тях. Всичко е до навик и свикване на окото! А да не смятаме и факта, че по-високите келвини не блестят толкова ярко на насрещно движещия се водач! Синята и лилавата светлина е дооооста по-мека от ярката бяла или жълта ;) А който мисли, че може да види разликата в отдаваните лумени светлина на 4000 и 12000К да заповяда :D Разликата е толкова малка, че главно и най-вече се засича на апаратура ;) Е на колегата фотограф с фиата му харесват 5000К ама той само светкавици по цял ден гледа :D Всичко е до различни очи, няма най-добър цвят колеги :)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2007, 01:46 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2005, 11:18
Мнения: 639
Местоположение: София
Me4oKyX написа:
Много неща са верни, но много неща ОПРЕДЕЛЕНО са пълни глупости, четени някъде, че някой така казал или така е било..... Повечето неща които не са вярни, не са подплатени с личен опит! Ама нищо де, пак поне половината са верни ;) А нещата които не са верни, е защото са базирани на Old school изпълнението на ксенона, което е от преди дооооооооооста години и технологийте са прескочили тези граници :D И най-голямата глупост - НЯМА най-добър цвят! Има цвят, който НАЙ-много ти допада на ТВОЕТО око, а не на някой си офлюх, дето 3 комплекта на кръст не е виждал :P Затова има различни цветове, защото при различните хора, различните очи възприемат различно светлината, спрямо това на каква светлина са подложени и подлагани. Аз съм пробвал ВСИЧКИ цветове, но от 4000 до 6000К просто ми вядат очите, въпреки упоритите им тъпи твърдения, че тази светлина била най-добра. Да ама не! Аз кисна по косурнайсе часа пред РС-то и монитора ми е най-добре като е на ~9000К цветова гама, така че ниските просто ми се драйфа от тях. Всичко е до навик и свикване на окото! А да не смятаме и факта, че по-високите келвини не блестят толкова ярко на насрещно движещия се водач! Синята и лилавата светлина е дооооста по-мека от ярката бяла или жълта ;) А който мисли, че може да види разликата в отдаваните лумени светлина на 4000 и 12000К да заповяда :D Разликата е толкова малка, че главно и най-вече се засича на апаратура ;) Е на колегата фотограф с фиата му харесват 5000К ама той само светкавици по цял ден гледа :D Всичко е до различни очи, няма най-добър цвят колеги :)


А нещо ПОЛЕЗНО имаш ли да споделиш все пак ... щото темата е ПОЛЕЗНО, а не в ОБЩИ ПРИКАЗКИ!!!
ОК ... занимаваш се с това сподели опит вместо да спамиш!
:evil:

_________________
Dedra 1.6 бившата :(
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V

Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните и сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2007, 09:40 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2005, 11:18
Мнения: 639
Местоположение: София
Още малко статистика:

Цитат:
the higher in color temp you go, the less light output.

in D2S bulbs (D2R is slighly lower due to the shielding on the bulb)
4100-4300K = 3200 lumens
5000K= 3000 lumens
6000K= 2400 lumens
7000K=~1800 lumens
8000K=~1500 lumens

an H7 bulb at 55W puts out about 1500 lumens.

Мисля няма нужда от превод! Та ако си сложите ксенон с температура над 8000К ще имате по-малка осветеност от нормална крушка H7 !!!
Още нещо за разликите видими само в лаборатория !?!?!?

_________________
Dedra 1.6 бившата :(
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V

Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните и сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Окт 2007, 11:28 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 06 Окт 2006, 11:48
Мнения: 442
Местоположение: Пловдив 01 Централен
Кара: Lancia Delta 3 1.6Mjet Selespeed
Еми и аз незнам за какво ли спамя..... Бате Миро, не спамя, а просто и ясно споделям опита си със колегите във форума. Нещо не мога да разбера, защо всички се дразнят от този факт, че тия данни са пълни глупости, още повече, че са от преди доооста времеее...... Пак полезна информация, която един колега Пинко замери..... Халогенната крушка ще даде 1500 лумена, ама около Кукув ден ;) Волфрамовата жичка докарва ~800 лумена, при това предимно и най-вече първите няколко месеца, тъй като се скапва доста бързо и дори вибрациите от колата и скъсяват живота и светенето. Не ми си търс къде го беше писал pinko от неговите тестове 8000К вадеше ~2200 лумена, а 6000К ~2600..... Щом си на това мнение, което си писал по-горе, заповядай - аз ще ти сложа на твоята кола 8000К и ако свети като или по-слабо от нормалната ти Н7, Н1 или Н4 дори, ксенона ти е подарък от мен ;) Не мога да разбера, защо всички само ми са сопкате :? Аз се опитвам да споделя опит, при това реален, а не някакви си замервания от хиляда и балканската война(които същевременно са със супер пазарна насоченост тип "Купете си колата с ксенон за 3000+лв, щото видиш ли тука се казва, че е страхОООООООтин") ............Ксеноновите фарове от началното им създаване до сега са се променили колкото колите. Защо не искате да го разберете нещо не мога да проумея.... Още повече, аз не твърдя КОЙ е най-добрия ксенон, защото както вече споделих своя опит, съм тествал всички цветове, но просто на моите очи ниските келвини ми действат много зле :) Всичко което съм казал, го казвам от собствен ОПИТ! Незнам как да го напиша, че да е по-полезно и ясно, че все пак е най-добре, когато човек си слага ксенон да прегледа поне два цвята, които е сметнал за добре. :roll: И още малко опит да споделя - има ксенони, които крушките НЯМАТ UV филтри - от което фара може да ви почернее за доста кратко време. Не само фокуса на крушките не е като на стандартните, но и няма защити. Имайте предвид, че ако ксенона е качествено направен и има всичките защити, които ги има и заводския, спокойно ще ви свети ПОВЕЧЕ от заводския на вашия нормален фар :wink: Разликата при осветяването, която колегата Миро сподели, важи при някои модели коли с фарове лупи. При нормален фар на Капа, Дедра, Либра или Делта, спокойно можете да сложите какъвто си искате цвят, като тази таблица за осветеност просто не важи. Фарът лупа идва с клисическия олд скул ксенони, като лепата ограничава цветовете които излизат, поради което се получава това намаляване, ВИДИМО вече, на светлината. :) Но също така, при различните производители самите лупи са различни, като някои не светят хубаво дори с 6000К, а други светят прекрасно дори и с 8000К. От опит ви казвам, че няма закономерност - тези може, тези не! Трябва да се тестват, за да се види кое става и кое не. Тук идва и голямото НО! НО, ако фаровете Ви са Н4 за късите(Дедра), определено НЕ слагайте 4300 или 5000К !!! Много малко фаворе Н4 могат да понесат такава ниска температура, защото самият рефлектор на Н4 е двойно по-голям от другите, с което разсейва светлината и цвета. По тази причина, ако сложите 4300 или 5000К, може да се получи обратен ефект - цвета ще е същия като нормалната халогенна крушка, осветяването ще е много незначително подобрено, а насрещния ще му извадите очите, защото се получава едно доста гадно блестене. Това също го споделям от опит, защото на не една кола с Н4 съм свалял 4300 и 5000К, за да сложа по-високи Келвини! Обобщено : ако фара ви е лупа 5-6000К, може и 8000, но трябва да се тества! Ако фара ви е нормален(с леща или кристален)Н1, Н3, Н7, Н8, Н11, 9006 крушка, спокойно може да сложете всякакъв цвят и осветеността ще се запази в пъти по-висока от нормалната крушка. Ако фара ви е с Н4 крушка, избягвайте 4-5000К, за да не светите като 100Вата крушка! За Н4 МИНИМУМ 6000К, който в големия рефлектор на Н4 фара ви ще свети чисто бяло(ако има син отенък, той ще се забелязва мноооогооооо лекичко) :wink: :mrgreen: Ако някой има въпроси, с удоволствие ще ви дам още информация, която не съм чел, а съм е натрупал с опит :lol: Бат Миро, не се заяждам, просто искам да си отворите умовете и да помислите, че вероятно съм прав, тъй като всичко вече е подплатено с опит, много направени коли, много тестове на личните ми коли и какво ли още не..... Приятно ми е да съм в този форум, има много готини хора..... Абе изобщо много ме и кеф да съм тука, много харесвам италиянките..... И дори и да знам, че няма да си върна дори инвестицията за спонсорирането, все пак дадох награди на Итал Феста, за да стане наистина готино, за да има стимул, за да има истински награди, а не някви си 5 литра масалце.......Всичко това го казвам за добро, а не за да се правя на велик или щото гледаш ли ще направя лудите пари от вас..... :wink: Все още има честни хора, с добри мисли и намерения! Може да сме малко, ама сме на лице :wink:


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 5 мнения ] 




Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов