www.lancia-bg.com http://www.lancia-bg.com/forum/ | |
Ремонт на брава (Ланча Капа) - задвижване и контакти http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=6205 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | EcoBoy [ 06 Апр 2007, 09:39 ] |
Заглавие: | |
а на Дедра дали машинката е същата? |
Автор: | revit_fan [ 06 Апр 2007, 09:49 ] |
Заглавие: | |
EcoBoy написа: cheers
а на Дедра дали машинката е същата? Много прилича на Дедровата. Моята шоферска се беше прецакала точно така. Бях писал някъде преди време. Това беличкото на ос което е, се беше счупило. В момента е залепено с каноконлит и държи. Бравата е капсулована и изглежда, че не подлежи на ремонт, но ние сме царе - лекинко разпробиваш нитовете Иначе проблема със заключване, индикация и аларма е много сериозен. Все пак ако на някого се случи вечерно време, да откачи куплунга и да си заключи колата, пък на сутринта - ремонт |
Автор: | EcoBoy [ 06 Апр 2007, 09:55 ] |
Заглавие: | |
на мен не ми работи само електриката - контакти, индикации са си ОК и си карам на децентрализирано като в старите времена машинката я имам, ма пусто не ще сама да се смени очевидно е необходима човешка намеса |
Автор: | fifo [ 06 Апр 2007, 12:31 ] |
Заглавие: | |
онази дето ти я дадох не става ли? |
Автор: | EcoBoy [ 10 Апр 2007, 09:27 ] |
Заглавие: | |
fifo написа: онази дето ти я дадох не става ли?
както писах - сама не иска да се сменя - говорих й, убеждавах я - не ще та събирам сили да го направя сам, ама все не остава време... но може би сега през weekend-a най-накрая ще се захвана |
Автор: | mariobg [ 10 Апр 2007, 17:27 ] |
Заглавие: | |
EcoBoy написа: fifo написа: онази дето ти я дадох не става ли? както писах - сама не иска да се сменя - говорих й, убеждавах я - не ще та събирам сили да го направя сам, ама все не остава време... но може би сега през weekend-a най-накрая ще се захвана Аз утре сутрин след като закарам щерката на ясла засядам да разпарчетосам капата и да сложа тази от снимката горе, днес пристигна с куриер при мен, но тази вечер няма да ми стигне времето да я сменя май, ако е като на дедра, си е хамалогийка малко. |
Автор: | EcoBoy [ 10 Апр 2007, 18:13 ] |
Заглавие: | |
mariobg написа: Аз утре сутрин след като закарам жерката на ясла засядам да разпарчетосам капата и да сложа тази от сминката горе, днес пристигна с куриер при мен, но тази вечер няма да ми стигне времето да я сменя май, ако е като на дедра, си е хамалогийка малко.
на какво да обърна внимание при демонтаж/монтаж? къде има кофти моменти? и въобще, много ли трябва да разглобявам? до 1/2 от колата не ме плаши |
Автор: | Delta [ 10 Апр 2007, 19:09 ] |
Заглавие: | |
Ами остава Марио да направи 2-ата част на ръководството!:-D |
Автор: | mariobg [ 12 Апр 2007, 12:38 ] |
Заглавие: | |
Днес смених бравата, добрата новина е, че всичко работи като часовник, и плафоните светнаха и централното е 6, Лошата новина е, че беше невъзможно да се направи ръководство със снимки, всичко става с напипване вътре във вратата, но добрата новина на лошата е, че според мен на каппа се сменя по-лесно отколкото на дедра, най-малкото защото не се разглабя външната брава, докато при дедра е по-лесно ако се разглоби май, не помня вече. Сега ще опиша процедурата стъпка по стъпка. 1. Сваля се декоративната лайсна на отварящия механизъм отвътре, много внимателно защото аз въпреки вниманието успях да счупя предния зъб. Значи на нивото на заключващия механизъм има два ламаринени държача, при мен най-лесно излезна първо горния, после долния, цялата лайсна се маха по-лесно като се държи опъната дръжката за отваряне. 2. Конзолата с бутоните за управление на прозорците и дръжка в случая на шофьорската врата се държи на два кръстати винта скрити под гумени декоративни тапи. 3. Маха се емблемката Ланча в средата на враата, отдолу е шестограм 5-ца. Откъм колоната има тапа, под нея кръстат винт. Отдолу има три кръстати винта, под светлоотразителя има винт, внимателно явно се чутяп захващащите механизми на светлоотразителя, моят беше залепен с каноколит (нямам думи). По-нагоре странично има още един кръстат винт странично на кората, има и един във въздуховода отдясно на вратата. Нужно е да се свали и горната пластмасова декоративна част на въздуховода до стълкото, държи се на два ябълковидни издатъка, единия в горния край на триъгълника, другия в долния десен, откъм колоната (моят единия беше счупен, залепено със силикон - пак нямам думи). Внимателно с тънка отвертка се натиска и излизат (предполагам се чупят, така че много внимателно). Така отдолу се сваля самия въздуховод, държи се на един кръстат винт. До тук би трябвало да сме махнали всички винтове, проверяваме с отвертка да не сме пропуснали накъде пъхната между врата и кората и обикаляме всички страни. Кората се вади нагоре, внимателно, заради това нагоре е нужно да се сваля въздуховода, ама... 4. Има шумоизолация, моята пак беше лепната със силикон (о, Боже - при дедрата си има едно такова лепкаво, което се разлепя внимателно). Откриват се две дупки през които се оперира, доста е тесничко, но определено по-широко от дедра. 5. Разкача се ябълковидното съединение на ключалката, съединението остава на бравата. Откача се стопера на заключващия механизъм отвътре и се вади рамото като се бута към външната дръжка. По-трудно е откачането на отварящия механизъм, откача се телчето от водача на вратата и го натиска надолу за да излезе то си има там процеп през които да излезе, като същевременно се дъпа пак навън към външната дръжка. Така вече сме откачили неханиката, остава да се разкачат двете букси от долния край на бравата, имат си разбира се зъбчета които се повдигат за да се извадят, внимателно да не потрошите пластмасовите зъбчета за заключване на буксите. 6. Остава да се развият 3-те болта (еврейска звезда) които държат самата брава, на 3-тия се държи бравата да не падне надолу. След което малко трудно се завърта самата брава по надлъжната си ос на 90 градуса обратно на часовниковата стрелка за да излезе (трудничко е но става с леко напъване) пуска се надолу и се вади от долната (по-голяма) дупка. 7. Следва ръководството на Делта и по обратния ред се сглабя. п.с. Да не забравите да закачите ключалката, че кофти. |
Автор: | blue_colour [ 28 Сеп 2007, 14:57 ] |
Заглавие: | |
Благорадя Ви за описанитето как да се поправи. Много е подробно, което ми помогона при ремонта. При мен имаше проблем при едната задна врата и при предната до шофьора. Всичко направих както е описато по-горе, но нека и аз да споделя малко опит. Вместо да се разпробиват двата нита, може лесно и бързо да се разпоят с поялник. Едната ключалкя я разпробих, а другата с поялника. Леко избутвате разтопената пласмаса от нитовете и много лесно се отваря. Най-хубавото е, че след като се отстрани повредата отново с полялника може да върнете избутаната пласмаса отново, около нита и по този начи капсуловате ключалката. А дали някой от Вас може да ми каже от къде мога да намеря такова двигателче, защото на едното за му се счупили четките и не можах да го поправя? |
Автор: | mu6a4 [ 11 Май 2014, 18:28 ] |
Заглавие: | Re: Ремонт на брава (Ланча Капа) - задвижване и контакти |
Изравям темата за да добавя update(със снимки) по проблема с "блокирала" брава във заключено/отключено положение. Причината беше в драматично износеното...направо унищожено моторче, по-точно колектора и четките. От не-разпрашената част от колектора бяха останали стърчащи пластинки, които заклинваха във пластинките за четките и от там моторчето не може да се върти напълно. Силата, която се предава по механизмът за заключване/отключване е недостатъчна за да преодолее "блокиралото" моторче. Резултатът е постоянно отключено/заключено положение на бравата. Виждате за какво става въпрос. *Моторчето е извадено от друга брава само за пример Предстои елегантно отваряне на бравата със подходящ инструмент. Отварянето на брава може да бъде кошмар, особено когато се прави за 1ви път. Инструментът е направен от тръбичка за антена и са нарязани зъбки накрая със дремелче. Продават се подобни накрайници направо за дремел, но нямах към момента. Освен 3те винтчета които се развиват от пластмасовия капак на бравата, има 1 зъб острани + особено занитване на капака, за което ни е необходим инструмента. Вижда се как на 2те места е разпробито около металния щифт. Отдолу има пластмасови втулки които стигат до края на щифта. Така че или трябва да се разпробива до края на втулките или да се подбере по голям диаметър за прорязване на отвори за да се запазят втулките. След махане на капака. На снимката моторчето вече е измъкнато, за целта се свалят някои метални части от механизма. Имайте в предвид пружината на единият от металните щифтове, при връщане на детайлите трябва да се върне на правилното място: Понеже нямам друго здраво моторче в момента, директно го отстраних: Бравата работи много свободно без моторче. Централното може да се управлява от тази брава, тъй като самите ключета в бравата са изправни. Ако се заключва/отключва от друга брава съответно няма да може да се управлява тази без моторчето. Същото важи и за копче на дистанционно за аларма примерно. В такъв случай моторчето трябва да се подмени. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 3 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |