Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!




Автор Съобщение
 Заглавие: Колата ми позагрява
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:20 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2005, 21:28
Мнения: 156
Местоположение: София
Колеги, казвайте какво да правя.Цяла зима колата работеше в много стабилен диапазон и в най-големите задръствания не качи над 90 градуса. А сега - при лекото затопляне на времето отива към стоте и там някъде се включва перката. Антифризче има достатъчно, явно и термостата работи, перката върти, но много късно, поне така ми се струва.Възможно ли е да и е сложен датчик, който да пуска перката по-късно - при по-висока температура. Не съм много наясно с охладителната система, тъй че hepl а после cheers drunk

_________________
Който иска - намира начин.Който не иска - намира причина!


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:34 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14
Мнения: 1361
Местоположение: Пловдив
Възможно е, на него пише при колко градуса работи но едвали можеш да го видиш на място.
Миналото лято пак ли така ти работи? в какви условия я караш ако е в задръствания го разбирам, но ако караш в нормален градски цикъл не би трябвало въобще да ти вкл. перка все пак още си е хладно. Даи мако по подробничко. :wink:

_________________
Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!!
DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex)
BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:34 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19
Мнения: 2141
Местоположение: Ямбол, София
Всички май имаме подобен проблем след зимния период. Ами не знам какво да ти кажа...колите се държат съвсем различно зима и лете. Термостат или датчици са евентуално проблемите ти...но не знам кой точно. А това за датчиците да са объркани е напълно възможно ако си ги сменял..аз сменях датчика на блока 3 пъти докато уцеля правилния. Перките трябва да ти се включват на 85 или 90 градуса първата степен и на 90 или 92-95 втората (поне за дизел). Нищо не мога да ти кажа...моята цяла зима не мръдна от 85 градуса...а сега вгига температури като 95-98 градуса..мисля че е нормално за лятото. Ако си сменял антифриз наскоро може и да не е обезвъздушена както трябва...ако има малко въздух в системата може да ти прави бела но мисля че стойностите щяха да са по-големи на датчика на таблото :wink:

_________________
Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)

Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят :?


Последна промяна Sraaaaa на 07 Апр 2005, 16:11, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:42 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2005, 21:28
Мнения: 156
Местоположение: София
Ами по-подробно - маршрута ми е от Руски паметник до Младост, минавайки през Семинарията.Светофари си има, но рядко попадам на големи задръствания.Общо взето се движа нормално за градски условия, но колата си качва градуси и това е. Сутрин обаче трудно прави дори и 70-75 градуса, въобще не достига до 80 камо ли до 90, но на връщане от Младост - малееееее.Не знам какво друго да ви кажа за да се ориентирате по-ясно в ситуацията? wallbash

_________________
Който иска - намира начин.Който не иска - намира причина!


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:46 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19
Мнения: 2141
Местоположение: Ямбол, София
Ами какво чакаш? Да издухаш гарнитури и двигател?....Бягай на сервиз :!:

_________________
Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)

Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят :?


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:55 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23
Мнения: 425
Местоположение: Перник
Ами то повечето перки се включват при 96 градуса.Иначе като щяло можеш да си настроуш работната температута като си сложиш термостат при по-ниска температура и датчик за перката също на по ниска температура.На датчика пише при колко се пуска и при колко спира.А бе то Ланчите в задръствания летно време не обичат да им е студено :wink:


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:56 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32
Мнения: 769
Местоположение: София
И при мен беше така и се оказа че датчика, който включва вентилатора на втора степен не даваше контакт(само че не знам къде се намира), майсторът ми го оправи и сега рядко вдигам над 90градуса.

_________________
Lancia Dedra 1.8 i.e.LE
Nissan Primera P11 2.0TD
http://www.verticalworldbg.com


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:59 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19
Мнения: 2141
Местоположение: Ямбол, София
Този датчик мисля че се намира в долната част на предния радиатор. Поне на мен е така.

_________________
Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)

Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят :?


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 16:09 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14
Мнения: 1361
Местоположение: Пловдив
Луда работа , то сега е 15 градуса а като стане 40 трябва перката ти да не спира :?: Има нещо не в ред ама хич неми идва на ума какво е. Не ми каза миналото лято пак ли така беше или сега се получи. Да неси слагал някви добавли в радиатора за запушване на течове? А можеш ли да кажеш коя скорост на вентилатора ти се включва. може датчика да се е прецакал на бавната и да ти включва чак бързата а тя е на доста градуси. Но въпреки всичко си мисля че въобще не би трябвало на 15 градуса да се стига до перка та даже и на 25 ако си караш а не дремеш по светофари.

_________________
Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!!
DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex)
BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 16:52 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:19
Мнения: 386
Местоположение: София
При мен е същото положение и ми се струва, че датчика на температурата и уреда ми нещо не показват вярно особено при по-високи температури.Като вляза във задръстване сега и на мен ми стига към малко под 100 градуса но никога не ги е подминавало. Работят ми и двете степени на перката на радиатора. Има една червена лампа за критична температура на уреда на таблото тя никога не ми е светвала. Мисля че някъде го разисквахме този проблем ама май беше още докато форума беше в дир.бг

_________________
ИзображениеAlfa Romeo 156 SW 2,4 JTD
EX Dedra 2.0 ie LS


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 17:01 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19
Мнения: 2141
Местоположение: Ямбол, София
Аз имах преди същия проблем. Показваше ми 120 градуса на таблото от максимални 130. Така се бях шашнал а като барнах свързочните тръби бяха просто леко загряти...ако наистина беше 120 градуса кожата ми щеше да остане на тях! Датчика беше проблема

_________________
Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)

Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят :?


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 17:40 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Първата степен на вентилаторе се включва около 100-105 градуса а втората още нагоре ... да не кайа 110-115 (по уреда на таблото)
Колата нормално работи около 90 градуса +-5. Не се шашкайте, положението е нормално!;)
Да има антифриз и капачката на компенсационното казанче да е завита добре!
А и като карате в града и висите по светофари как няма да вдигне температура... Има и друго... ако сте забелязали ... ако изгасите колата когато температурата е била над 90 и след 3-4 минути дадете на контакт, температурата се е вдигнала с 10-15 градуса... наблюдавал съм го на различни коли, явно е нормално но на мен не ми харесва. Сложил съм си ръчно ключе за вентилатора и ако е позагряла, включвам да охлади малко и тогава я гася... Мислил съм да слагам датчик за по-ниска температура на включване но.. мързела е велико нещо!;)
За резюме - положението е нормално, въпреки че не ни допада!;)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 18:17 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14
Мнения: 1361
Местоположение: Пловдив
Тва с покачването на темп. след като дадеш контакт минити след като си изгасил мотора се пулочава защото водната помпа спира да ти работи а двигатела си е с доста по висока темп. от водата, и когато спре помпата водата която е около ризите и блопка си се нагрява допълнително и ти като дадеш контак вече ти показва стряскащи стоиности но това не е фатално защото още като запалиш за секунди температурата си идва в нормални граници след завъртането на водата в системата.

_________________
Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!!
DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex)
BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 18:34 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24
Мнения: 709
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
Нямам проблеми със загряване, но при мен има един интересен феномен (да го нарека): Разширителния съд за антифриза при Dedra 1.6 е точно пред мястото на водача. Забелязвам едно "бълбукане" при подаване на газ (тръгване от светофар), но не винаги. Във Вантотрейд ми казаха че е нормално, системата си е обезвъздушена, но си бълбука. Леко ме дразни :?

_________________
::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::


::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 19:26 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
sclera_bg написа:
...системата си е обезвъздушена, но си бълбука. Леко ме дразни :?

Бълбукането се получава ако ти е паднало нивото на антифриза...

А относно поста на slav... на мен ми е ясно какво се получава но неми харесва поради следните неща:
При 115-120 градуса, въпреки че системата е под налягане и е с антифриз, течността започва локално да кипи при което вкарва въздух в системата и допълнително вдига налягане. А до колко са здравословни тези температурни колебания за главата не мога да коментирам. Един факт обаче - червената лампа за прегряване светва при 130 градуса...
За турбо моторите пък въобще няма да споменавам колко е противопоказно да се гаси колата веднага при високи температури или по-нервно каране преди спирането!;)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 19:54 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14
Мнения: 1361
Местоположение: Пловдив
Съгласен съм ДЕЛТА и на мен не ми харесва как са го измислили , има например коли които и да ги загасиш и да ги зарежеш на паркинга вентилаторите им въртят колкото е необходимо за да не се достигат такива аномалии, но наште италианци за тва маи неса са се сетили :wink: А тва балбукане дето ми разпарвя колега си ме плаши мен особено ако не са просто мехурченца а си балбука на мен ми намирисва на гарнитура на глава, ама щом в сервиза са му казали че нищо няма немога да споря а и несъм видял колата за да кажа със сигурност

_________________
Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!!
DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex)
BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 22:01 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51
Мнения: 692
Местоположение: София
Ами на мойта Дедра след като я изгася продължава да и се въртъи вентилатора 0,5-1 мин. ако и е горещо.Така,че може на твойта тоя пиниз да се е прецакал.

_________________
Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г.
http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 22:33 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32
Мнения: 769
Местоположение: София
Ми и моята не върти вентилатора след като я изгася:)

_________________
Lancia Dedra 1.8 i.e.LE
Nissan Primera P11 2.0TD
http://www.verticalworldbg.com


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 22:47 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08
Мнения: 343
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW,
Fiat Croma 2.4 Multijet
При мен е точно както колегата Delta е казал - първата степен на вентилатора се включва близо до 100 градуса. Доста хора са ми казвали, че това е нормално. Освен това е абсолютно нормално в софийските задръствания и на сфетофарите температурата да се качва до тези стойности ... Според мен не е логично твърдението, че щом външната температура е 10-15 градуса, охладителната течност няма как да се загрее до 90 градуса ... ако си караш без да спираш - да, около 85 градуса може би е оптимален режим. Но ако при продължителна работа на двигателя в градски условия тип София температурата не достига 90-95 градуса (независимо от сезона и външната температура), то тогава може да се говори за проблем (най-вероятно термостата).

_________________
Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Изображение
Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 Изображение - и тя вече бивша :(
Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 23:46 
Offline
Професионалист
Професионалист
Аватар

Регистриран на: 08 Ное 2004, 01:35
Мнения: 707
Местоположение: София
Ако колата ти е с климатик освен датчика имаш и реостат , който има общо с първата степен. Моята миналото лято беше така както при теб сега и след като смених този реостат първата степен сработва по уред на 90гр. , а втората почти никога даже и на вън да е 40гр.Реостата струваше около 50лв.
Успех :auto:

_________________
Lancia Delta е номер едно


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 2 [ 32 мнения ] Отиди на страница 1, 2  Следваща




Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов