Автор |
Съобщение |
joro simeonov
|
Заглавие: Колата ми позагрява Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:20 |
|
Регистриран на: 16 Яну 2005, 21:28 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Колеги, казвайте какво да правя.Цяла зима колата работеше в много стабилен диапазон и в най-големите задръствания не качи над 90 градуса. А сега - при лекото затопляне на времето отива към стоте и там някъде се включва перката. Антифризче има достатъчно, явно и термостата работи, перката върти, но много късно, поне така ми се струва.Възможно ли е да и е сложен датчик, който да пуска перката по-късно - при по-висока температура. Не съм много наясно с охладителната система, тъй че а после
_________________ Който иска - намира начин.Който не иска - намира причина!
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:34 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Възможно е, на него пише при колко градуса работи но едвали можеш да го видиш на място.
Миналото лято пак ли така ти работи? в какви условия я караш ако е в задръствания го разбирам, но ако караш в нормален градски цикъл не би трябвало въобще да ти вкл. перка все пак още си е хладно. Даи мако по подробничко.
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
Sraaaaa
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:34 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
Всички май имаме подобен проблем след зимния период. Ами не знам какво да ти кажа...колите се държат съвсем различно зима и лете. Термостат или датчици са евентуално проблемите ти...но не знам кой точно. А това за датчиците да са объркани е напълно възможно ако си ги сменял..аз сменях датчика на блока 3 пъти докато уцеля правилния. Перките трябва да ти се включват на 85 или 90 градуса първата степен и на 90 или 92-95 втората (поне за дизел). Нищо не мога да ти кажа...моята цяла зима не мръдна от 85 градуса...а сега вгига температури като 95-98 градуса..мисля че е нормално за лятото. Ако си сменял антифриз наскоро може и да не е обезвъздушена както трябва...ако има малко въздух в системата може да ти прави бела но мисля че стойностите щяха да са по-големи на датчика на таблото
_________________ Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)
Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят
Последна промяна Sraaaaa на 07 Апр 2005, 16:11, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
joro simeonov
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:42 |
|
Регистриран на: 16 Яну 2005, 21:28 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Ами по-подробно - маршрута ми е от Руски паметник до Младост, минавайки през Семинарията.Светофари си има, но рядко попадам на големи задръствания.Общо взето се движа нормално за градски условия, но колата си качва градуси и това е. Сутрин обаче трудно прави дори и 70-75 градуса, въобще не достига до 80 камо ли до 90, но на връщане от Младост - малееееее.Не знам какво друго да ви кажа за да се ориентирате по-ясно в ситуацията?
_________________ Който иска - намира начин.Който не иска - намира причина!
|
|
|
|
|
Sraaaaa
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:46 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
|
|
|
|
Paco
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:55 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23 Мнения: 425 Местоположение: Перник
|
Ами то повечето перки се включват при 96 градуса.Иначе като щяло можеш да си настроуш работната температута като си сложиш термостат при по-ниска температура и датчик за перката също на по ниска температура.На датчика пише при колко се пуска и при колко спира.А бе то Ланчите в задръствания летно време не обичат да им е студено
|
|
|
|
|
Tanuco
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:56 |
|
Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32 Мнения: 769 Местоположение: София
|
И при мен беше така и се оказа че датчика, който включва вентилатора на втора степен не даваше контакт(само че не знам къде се намира), майсторът ми го оправи и сега рядко вдигам над 90градуса.
_________________ Lancia Dedra 1.8 i.e.LE
Nissan Primera P11 2.0TD
http://www.verticalworldbg.com
|
|
|
|
|
Sraaaaa
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 14:59 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 16:09 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Луда работа , то сега е 15 градуса а като стане 40 трябва перката ти да не спира Има нещо не в ред ама хич неми идва на ума какво е. Не ми каза миналото лято пак ли така беше или сега се получи. Да неси слагал някви добавли в радиатора за запушване на течове? А можеш ли да кажеш коя скорост на вентилатора ти се включва. може датчика да се е прецакал на бавната и да ти включва чак бързата а тя е на доста градуси. Но въпреки всичко си мисля че въобще не би трябвало на 15 градуса да се стига до перка та даже и на 25 ако си караш а не дремеш по светофари.
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
Pioneer
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 16:52 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:19 Мнения: 386 Местоположение: София
|
При мен е същото положение и ми се струва, че датчика на температурата и уреда ми нещо не показват вярно особено при по-високи температури.Като вляза във задръстване сега и на мен ми стига към малко под 100 градуса но никога не ги е подминавало. Работят ми и двете степени на перката на радиатора. Има една червена лампа за критична температура на уреда на таблото тя никога не ми е светвала. Мисля че някъде го разисквахме този проблем ама май беше още докато форума беше в дир.бг
_________________ Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD
EX Dedra 2.0 ie LS
|
|
|
|
|
Sraaaaa
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 17:01 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
Аз имах преди същия проблем. Показваше ми 120 градуса на таблото от максимални 130. Така се бях шашнал а като барнах свързочните тръби бяха просто леко загряти...ако наистина беше 120 градуса кожата ми щеше да остане на тях! Датчика беше проблема
_________________ Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)
Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 17:40 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Първата степен на вентилаторе се включва около 100-105 градуса а втората още нагоре ... да не кайа 110-115 (по уреда на таблото)
Колата нормално работи около 90 градуса +-5. Не се шашкайте, положението е нормално!;)
Да има антифриз и капачката на компенсационното казанче да е завита добре!
А и като карате в града и висите по светофари как няма да вдигне температура... Има и друго... ако сте забелязали ... ако изгасите колата когато температурата е била над 90 и след 3-4 минути дадете на контакт, температурата се е вдигнала с 10-15 градуса... наблюдавал съм го на различни коли, явно е нормално но на мен не ми харесва. Сложил съм си ръчно ключе за вентилатора и ако е позагряла, включвам да охлади малко и тогава я гася... Мислил съм да слагам датчик за по-ниска температура на включване но.. мързела е велико нещо!;)
За резюме - положението е нормално, въпреки че не ни допада!;)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 18:17 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Тва с покачването на темп. след като дадеш контакт минити след като си изгасил мотора се пулочава защото водната помпа спира да ти работи а двигатела си е с доста по висока темп. от водата, и когато спре помпата водата която е около ризите и блопка си се нагрява допълнително и ти като дадеш контак вече ти показва стряскащи стоиности но това не е фатално защото още като запалиш за секунди температурата си идва в нормални граници след завъртането на водата в системата.
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 18:34 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Нямам проблеми със загряване, но при мен има един интересен феномен (да го нарека): Разширителния съд за антифриза при Dedra 1.6 е точно пред мястото на водача. Забелязвам едно "бълбукане" при подаване на газ (тръгване от светофар), но не винаги. Във Вантотрейд ми казаха че е нормално, системата си е обезвъздушена, но си бълбука. Леко ме дразни
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 19:26 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
sclera_bg написа: ...системата си е обезвъздушена, но си бълбука. Леко ме дразни
Бълбукането се получава ако ти е паднало нивото на антифриза...
А относно поста на slav... на мен ми е ясно какво се получава но неми харесва поради следните неща:
При 115-120 градуса, въпреки че системата е под налягане и е с антифриз, течността започва локално да кипи при което вкарва въздух в системата и допълнително вдига налягане. А до колко са здравословни тези температурни колебания за главата не мога да коментирам. Един факт обаче - червената лампа за прегряване светва при 130 градуса...
За турбо моторите пък въобще няма да споменавам колко е противопоказно да се гаси колата веднага при високи температури или по-нервно каране преди спирането!;)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 19:54 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Съгласен съм ДЕЛТА и на мен не ми харесва как са го измислили , има например коли които и да ги загасиш и да ги зарежеш на паркинга вентилаторите им въртят колкото е необходимо за да не се достигат такива аномалии, но наште италианци за тва маи неса са се сетили А тва балбукане дето ми разпарвя колега си ме плаши мен особено ако не са просто мехурченца а си балбука на мен ми намирисва на гарнитура на глава, ама щом в сервиза са му казали че нищо няма немога да споря а и несъм видял колата за да кажа със сигурност
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
Villy
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 22:01 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51 Мнения: 692 Местоположение: София
|
Ами на мойта Дедра след като я изгася продължава да и се въртъи вентилатора 0,5-1 мин. ако и е горещо.Така,че може на твойта тоя пиниз да се е прецакал.
_________________ Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г. http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg
|
|
|
|
|
Tanuco
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 22:33 |
|
Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32 Мнения: 769 Местоположение: София
|
|
|
|
|
italcar
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 22:47 |
|
Регистриран на: 01 Дек 2004, 15:08 Мнения: 343 Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4JTD SW, Fiat Croma 2.4 Multijet
|
При мен е точно както колегата Delta е казал - първата степен на вентилатора се включва близо до 100 градуса. Доста хора са ми казвали, че това е нормално. Освен това е абсолютно нормално в софийските задръствания и на сфетофарите температурата да се качва до тези стойности ... Според мен не е логично твърдението, че щом външната температура е 10-15 градуса, охладителната течност няма как да се загрее до 90 градуса ... ако си караш без да спираш - да, около 85 градуса може би е оптимален режим. Но ако при продължителна работа на двигателя в градски условия тип София температурата не достига 90-95 градуса (независимо от сезона и външната температура), то тогава може да се говори за проблем (най-вероятно термостата).
_________________ Fiat Croma 2.4 Multijet, 939A3.000 Lybra 2.4JTD SW, 839A5.000 - и тя вече бивша :( Dedra 1.8i LS, седан, 836A5.000 - вече бивша :(
|
|
|
|
|
shefa
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 23:46 |
|
Регистриран на: 08 Ное 2004, 01:35 Мнения: 707 Местоположение: София
|
Ако колата ти е с климатик освен датчика имаш и реостат , който има общо с първата степен. Моята миналото лято беше така както при теб сега и след като смених този реостат първата степен сработва по уред на 90гр. , а втората почти никога даже и на вън да е 40гр.Реостата струваше около 50лв.
Успех
_________________ Lancia Delta е номер едно
|
|
|
|
|
|