Автор |
Съобщение |
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Апр 2005, 09:15 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
Аз честно казано досега не съм чул вентилатора да се включва (имам колата от два месеца и не е карана много - около 1500 км) и рядко температурата е наближавала 85 градуса. Само веднъж-дваж из София по задръстванията стигна и мина 90. А как ще е през лятото - ще видя. Струва ми се че този (моя) двигател - 1.6 работи при доста ниски температури - на дълъг път пак е около 80-85.
Относно бълбукането:
Като се позамислих стигнах до извода че съм направил невярно заключение:
Как да чувам бълбукане от разширителния съд вътре в салона, като едва се чува двигателя? А определено бълбука нещо в краката ми - не е силно и само докато двигателя е студен. Най-вероятно е нещо от климатроника.
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Апр 2005, 10:40 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
-Мда ве, в краката все едно бълбука... явно в парното се получава...
Виж си нивото на антифриза ти казах...
-"реостата" на първа степен е жичен резистор който ти ограничава тока на вентилатора за първа степен да се по-ниски оборотите... Няма отношение към момента на включване! Спокойно може и без него, тоест да се закъси.
- въртенето на вентилатора при изгасен двигател е излишно ако няма електрическа помпа която да поддържа циркулацията на антифриза (виждал съм го в някой японски и в Рено 21) ... вентилатора охлажда само водата в радиатора!
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
joro simeonov
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Апр 2005, 16:05 |
|
Регистриран на: 16 Яну 2005, 21:28 Мнения: 156 Местоположение: София
|
Братлета, разбрахме какво и е на колата - гарнитура на главата. Ходих в един сервиз, ровичкаха по колата и с някакво уредче взеха от антифриза и се установи, че имало някакви газове вътре :shock: Това се получавало точно от прецакана гарнитурана на главата. Тъй че ако имате същия проблем с прегряване, не изключвайте и този вариант.
Благодаря на всички, който се отзоваха.
_________________ Който иска - намира начин.Който не иска - намира причина!
|
|
|
|
|
Tanuco
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Апр 2005, 17:48 |
|
Регистриран на: 04 Яну 2005, 01:32 Мнения: 769 Местоположение: София
|
еййй....аз по стечение на обстоятелствата като беше колата в сервиз и сменяха гарнитура на главата и оправиха степента на радиатора....та може да е било от гарнитурата, а не от развалена степен:)
_________________ Lancia Dedra 1.8 i.e.LE
Nissan Primera P11 2.0TD
http://www.verticalworldbg.com
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Апр 2005, 22:53 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Значи все пак правилно съм предположил гарнитура глава! Въпреки че колегата не беше оточнил за бълбукането ама еиго на лош късмет е имал. Абе ще се оправиш една гарнитура кво е!? хората сменят цели мотори.
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
filter
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Апр 2005, 02:13 |
|
Регистриран на: 30 Сеп 2004, 17:26 Мнения: 1127 Местоположение: Асеновград
|
да оточна че перката която върти след изключен мотор не охлажда само радиатора понеже въздушната стуята отива и към двигателя(кофти и при алфите е същото,поне германеца е помислилза тия перки).за темп. и мойта си държи малко над 90 но на 95 винаги си вклч. перката.за температурата всички казват че е нормална.може да осигурите по добро охлаждане (делта2) като махнете капака зад решетката.аз всяко лято го махам.поне това са го измислили хубаво а не като на москвича да се слагат разни весници и балатоми.зимата и на мен ми бълбукаше парното и си мислих че е спукана водната система та и сложих добавки ама нищо не стана,та като се замисля двигателя е омаслен та може и да е от тия гарнитури
_________________ LANCIA DELTA II 1.6 ie 55kW/835 C 1.000
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Апр 2005, 09:11 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Нееее вище, бълбукането в парното няма нищо общо с издухана гарнитура, парното така си балбука понякога прави ми впечатление че това наи често се случва когато то е спрано и системата не се е обезвъздушила добре, но това не е никаква грижа, проблема е ако ви балбъка разшерителния съд при подаване на газ или ако ви чезне вода без да има теч от някъде(гори вода) а това че ти е омаслен двигателя съще немове да е от гарнитура глава тя никога неможе да избие навънка. Освен признаците които посочих има и един трети дето ти омесва вода с масло и всичко става боза.
Така че FILTER може да спи спокоино, а омасляванетоти идва сигурно 90% от гарнитурата която стои под кутията на разпределителния вал (маиче колатати е 1,6 нали?)тя е малко слабо място но ако се смени със хубава после нямя грижи.
Ааааа и за москвича; те руснаците са го измислили още по добре със Жлузи дърпаш една ръчка отварят, връщаш я затварят, ама тва бяха по старите модели по новите са с весници или тунингован картон
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
filter
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Апр 2005, 17:26 |
|
Регистриран на: 30 Сеп 2004, 17:26 Мнения: 1127 Местоположение: Асеновград
|
добре нормално ли е зимата да доливам по литър вода(антифриз) всеки(или през) месец.няма течове никаде,поне видими.системата е обезвъздушена и пак се получава тва бълбукане.а и съм забелязъл че казанчето си сиди хладно.трябва да се минат поне 100км за да се смеси водата,ама тва не е проблем.а и малко като надути ми стоят маркучите.трябва ли да са трудно за стискане с ръка,почти камък маркучите за да набива въздух от някоя гарнитура
_________________ LANCIA DELTA II 1.6 ie 55kW/835 C 1.000
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Апр 2005, 20:47 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
filter написа: добре нормално ли е зимата да доливам по литър вода(антифриз) всеки(или през) месец.няма течове никаде,поне видими.системата е обезвъздушена и пак се получава тва бълбукане.а и съм забелязъл че казанчето си сиди хладно.трябва да се минат поне 100км за да се смеси водата,ама тва не е проблем.а и малко като надути ми стоят маркучите.трябва ли да са трудно за стискане с ръка,почти камък маркучите за да набива въздух от някоя гарнитура
мале мале:)що не вземеш да идеш на маистор,да погледне колата.Не са на хубаво тез признаци.
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Апр 2005, 22:06 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Абе асеновград е на една плюнка място от пловдив пък и аз другата събота или неделя ще ходя натам да вземем да се видим та да я погледна тая твоята колица пък тогава ако не ми вярваш отиди на маистор, или ако минаваш към пловдив във вторник и сряда почивам може да я видим, ще пием по едно кафе с интеграле а ти една студена вода(шегувам се)ще ти пратя тел на лично съобщение!
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
Montes
|
Заглавие: re Публикувано на: 26 Апр 2005, 15:08 |
|
|
Споко пич няма от какво да се притесняваш.Над 90 градуса се включва втората степен на въртене на перката за охлаждане на радиатора,която се контролира ит един датчик в ляво на него.Първата степен работи до 90 градуса и върти перката по-бавно.Щом се покачи температурата над 90 градуса автоматично се включва тази втора степен на охлаждане.Всичко ти е ОК!!!
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Апр 2005, 13:10 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Жив да си Filter дето спомена за пластмасата зад решетката!!!:)
Не бях обърнал внимание че се маха!!!:)
Без нея е малко по-добре в града при ниски скорости 20-30км/ч!
A Montes - много странни обяснения си дал... не обърквай хората!
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
|