понеже не ми стигна мястото за останалите снимки продължавам тук - получава се малко глупаво но ви моля да ме извините.
На следващата снимка се виждат и старите водачи в какво състояние са :
Прикачени файлове:
8-8.jpg [ 168.45 KiB | Прегледано 10662 пъти ]
. След като едвам с триста зора успях да изкарам само единия установих че е третиран някога в миналото по нашенски с тефлонец-чешмеджийски
, който не че не става - напротив доста добре се получава с него но явно трябва по честичка интервенция (разбирай смяна на тефлона на няколко хиляди км) защото моя като го изкарах тефлона се беше набрал на него и едвам мърдаше самия водач ( за тези които не знаят тефлон може да се навива когато имаме дрънчене на спирачните апарати - мисля че има такава тема дори пусната) За това колеги най добре е при всяка смяна на накладки или просто преглед на спрачните апарати да се хвърля и един поглед на водачите. В моя случай просто смених част от спирачният апарат (защото нямаше как да изкарам водача) с друг за 20 лева. Забравих да спомена че водачи да Dедра така и не намерих и в двете автоморги които имаме в града. Нали сме си с ала-балканец мислене реших да почна да експериментирам с "квото има, може па да стане знае ли човек"
. Понеже бях вече в автоморгата реших да обиколя що роднини има моя звер - разбирай италианки Фиат и Алфа. Прегледах 3 Фиата Типо (единия бе 2.0 - навремето докато е бил здрав явно е бил голем куршум) но не и не. Последва преглед на една Алфа 145 и в първия момент си помислих "е те това е" и почнах разпачедосване. Уви .... пак не стана. Растоянието къде се движи спирачният диск на дедрата е по широко от това на Алфичката. Обърнах се за помощ към другата автоморга. След доста гледания и сравнения намерихме апарат от Фиат Браво и ето ти чудо - оказа се че пасва идеално на Ланчията. Хубавото в случая бе че този който взех от автоморгата бе сравнително запазен (колко ли запазен трябва да е за част от кола на 15-20 години
) и ми свърши работа. При него обаче единия водач нещо не ми вдъхна доверие за това го подмених с моя който бе останал сирак. Да не забравя да допълня че след като изкарах водачите ги изчистих старателно от полепналата мръсотия по тях. Минах ги детайлно до блясък с парцаля и ги боцнах у гресчицата да се зарадват горките - крайно им време беше. Старателно почистих и канала на водача. Понеже не бях сигурен с какво да ги мажа си купих през деня високотемпературна грес за 4 лв кутийката. Омацах самите водачи с гресчица и "муш" обратно и двата в каналите но не съм вкарвал грес в самия канал . Маншоните бяха доста добре запазени за това ги оставих инак трябваше да купувам ремонтен комплект за около 12 лева. Ето ги вече готови за бой :
Прикачени файлове:
11-11.jpg [ 163.26 KiB | Прегледано 10662 пъти ]
. По нататък вече е ясно предполагам в обратен ред какво се прави. Но за всеки случай така и така съм снимал ще продължа. Сега следва монтаж :
Прикачени файлове:
12-12.jpg [ 98.13 KiB | Прегледано 10662 пъти ]
, след това слагаме новите накладки
Прикачени файлове:
15-15.jpg [ 105.77 KiB | Прегледано 10662 пъти ]
, прибираме цилиндърчето на спирачния апарат (кой с каквото разполага - лично аз махам едната накладка и с широка отверка избутвам буталцето обратно, става за нула време) и монтираме с нови болтове намазини с лепило против развиване :
Прикачени файлове:
16-16.jpg [ 106.87 KiB | Прегледано 10662 пъти ]
. Слагаме джантата, затягаме болтовете на джантата и смъкваме колата от крик. Запалваме дедъра (ръчната естественно е дръпната
) помпим спирачният педал няколко пъти (защото в началото ще е мек) и след като се втвърди малко потегляме на късо разстояние за проба като караме без да ковем спирачки ссамо леки натискания на педала на спирачка. Накладките са нови и докато се напаснат изисква малко изминати километри, защото докато улегнат на мястото на старите диска трябва се върти известно време. А и за това в началото поне е желателно да се кара по разумно.
Дано съм бил полезен на някои.
П.С. Ако решите че темата не върши работа или нещо друго , мятайте я на полагащото и се място.