www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Почистване на инжектори
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=3552
Страница 1 от 1

Автор:  Delta [ 31 Юли 2006, 22:11 ]
Заглавие:  Почистване на инжектори

Колеги , отворих темата в помощ на ентусиастите които сами са решили да правят тази процедура.
Надвих мързела накрая и започнах с Делтата ми 1.6 16V. Днес стигнах до свлянето на инжекторите и се опулих като ги видях как изглеждат... за първи път виждам такава конструкция и направих снимки!

Изображение

Изображение

Утре ще направя снимки на самото промиване с коресилин и сглобяването... че голяма гадост се оказа за разлика от други мотори!:( Много са наврени!:(

Автор:  Pa4kata [ 31 Юли 2006, 22:17 ]
Заглавие: 

Браво колега ти си един истински Ланчист
Аз се ходих омазан до лактите по едно проблемно време и свенливо казвах на мама
-Ми маме ко да прая то маслото по дрехите ми не е от хубаво
А тя нежно ми приказваше:
-Свиня поне не можа ли да не си слагаш дрехите дето вчера си ги купи
:roll:
bowdown

Автор:  mitaka [ 31 Юли 2006, 23:51 ]
Заглавие: 

Има приставки, които се добавят към горивото и си намаляваш грижите. Аз не вярвах, но има голям ефект от тях. Почистват перфектно дюзите, а пише, че запазва и гумените елементи, с които има контакт. Приставките не са скъпи(около 5лева беше за около 100литра гориво). има ги за дизелови двигатели и бензинови инжекциони, има и за карбураторни двигатели, ама нямам наблюдения върху карбураторен двигател, каран с такава приставка, така че за там не мога да кажа нищо.

Автор:  Slav [ 01 Авг 2006, 10:16 ]
Заглавие: 

mitaka написа:
Има приставки, които се добавят към горивото и си намаляваш грижите. Аз не вярвах, но има голям ефект от тях. Почистват перфектно дюзите, а пише, че запазва и гумените елементи, с които има контакт. Приставките не са скъпи(около 5лева беше за около 100литра гориво). има ги за дизелови двигатели и бензинови инжекциони, има и за карбураторни двигатели, ама нямам наблюдения върху карбураторен двигател, каран с такава приставка, така че за там не мога да кажа нищо.


Може ли да дадеш име на продукта, защото аз искам да пробвам също с тези добавки. :idea:
От бензиностанция ли си го купил или авто магазин?

Автор:  Delta [ 01 Авг 2006, 10:57 ]
Заглавие: 

Моя опит пък сочи че трябва да караш само на бензин евентуално да усетиш ефект от добавките.... Сега вместо да си почистя инжекторите по трудния начин да изгоря 2-3 резервоара бензин ли?:)
Както и да е, с един резервоар с добавка ефект нямаше, когато опитвах на времето, свалих инжекторите почистих ги и готово!:)
Друг е въпроса че процедурата с коресилина си е чанч!:D Но е по-добрата!;)

Автор:  revit_fan [ 01 Авг 2006, 13:39 ]
Заглавие: 

Бе тия добавки са бошлаф работа. Ако е запушено - отпушване няма.
Аз ползвам на Кастрол добавката - но за профилактика.
Иначе е прав Delta - за да има ефект трябва да издумкаш 2-3 резервоара.
А колко пари са това. Дори да не Ви се чанчи да си ги чистите сами /Delta е отпускарче :wink: /
чистенето с утразвук е по 12 лв. на дюза.

Автор:  Villy [ 01 Авг 2006, 16:32 ]
Заглавие: 

Аз си имам само един инжектор.Миналата седмица го накиснах в едно бурканче с ацетон и стана като чай(на цвят) Иначе карам само на бензин и чат-пат сипвам по някоя добавка.Обикновено черно STP или хелиус за 2,40 лв. С Хелиус отчетох 5,79 л/100 магистрално при пълна кола 8O Пише,че вдига октановото число.Може да го пробвам с Н 92 :lol:

Автор:  the fan [ 01 Авг 2006, 19:06 ]
Заглавие: 

Досега не съм си разглобявал дюзите , но периодично си сипвам от добавката на СТП , в черната опаковка , доволен съм от нея.

Автор:  Delta [ 02 Авг 2006, 21:53 ]
Заглавие: 

Днес сглобих машината!:)
А ето и снимките от почистването:
1- постановката ми за промиване!:)
Изображение

2- Как разкарах смукателния колектор с минимум разглобяване, подпрян с много важна дъсчица.. ;)
Изображение

3- И сглобен както си беше...
Изображение

Имаше малко промяна в тактиката... попаднах на коресилин менте... и използвах ацетона за чистене на лак за нокти на жената!;) Разтваря всичко на минутата!!!:)
Обаче започна да ми се разтваря маркучето на спринцовката и щеше да стане една...

Автор:  griom [ 02 Авг 2006, 22:07 ]
Заглавие: 

the fan написа:
Досега не съм си разглобявал дюзите , но периодично си сипвам от добавката на СТП , в черната опаковка , доволен съм от нея.


Четох и понеже заминавам за морето и резервоара ми е пълен реших да пробвам!И изненада, това същото СТП струва почти 14лв. :roll: За сега ще въздържа!

Автор:  Villy [ 02 Авг 2006, 22:12 ]
Заглавие: 

griom написа:
the fan написа:
Досега не съм си разглобявал дюзите , но периодично си сипвам от добавката на СТП , в черната опаковка , доволен съм от нея.


Четох и понеже заминавам за морето и резервоара ми е пълен реших да пробвам!И изненада, това същото СТП струва почти 14лв. :roll: За сега ще въздържа!


Даа,толкова е. Вземи си един Хелиус за от Лукойл. По-голямото е за цял резервоар и е 2,50 някъде.Според мене има ефект.
Пак там има и redeX малки разфасовки за един резервоар а за 3-4 лв. http://cmi.hit.bg/products/redex.htm

Автор:  ludmil77 [ 28 Сеп 2011, 21:46 ]
Заглавие:  Re: Почистване на инжектори

колеги в италия купих препарат за почистване на линиатори(не знам как е на български)и дузи ниакакъв немски за 20евро ефекта беше запушване на дюза и хилияди главоболия мислете преди да правитв нешто това е от от мои опит при вас може да е различно и се надиавам да е така

Автор:  didka_911 [ 02 Окт 2011, 10:09 ]
Заглавие:  Re: Почистване на инжектори

И аз съм ползвала Хелиус и съм доволна за момента :)

Автор:  Dragovest [ 04 Фев 2013, 21:46 ]
Заглавие:  Re: Почистване на инжектори

и аз мислих да направя с дюзите, както колегата, как разбираме на какво напрежение работят дузите ??

Автор:  hf hpe [ 04 Фев 2013, 22:00 ]
Заглавие:  Re: Почистване на инжектори

дюзите нямат проблем да работят от 11 до 14 волта

Автор:  emzo [ 04 Фев 2013, 22:48 ]
Заглавие:  Re: Почистване на инжектори

Ако са по-сериозно подпушени искат налягане.На моите им спретнах една профилактика с 4 бара налягане

Автор:  Lancio Dedrotti [ 13 Мар 2013, 13:40 ]
Заглавие:  Re: Почистване на инжектори

Малко предистория. Колата е с обикновена газова уредба и си вървеше до преди близо 6 месеца и на газ и на бензин доста добре. В един прекрасен ден започна работейки на бензин да прекъсва. Това продължи около месец, но тъй като не карам много на бензин не му обърнах внимание. Почнах да се усъмнявам в помпата и евентуално в дюзите. За всеки случай първо реших да извадя клема на дюза на случаен принцип. Извадих клемата на дюзата на 4-ти цилиндър, но колата продължи да си работи все така неравномерно. Отказах се да си играя и предположих че са дюзите. В един прекрасен ден обаче, колата спря дори да пали на бензин. Тъй като бе паднал снега и бе студено не се наемах да почвам ремонти. Преди 2-3 дена почти, реших да я водя на майстор за който ми бяха казали че е факир. След като вкарахме колата, първо проверихме дали има подаване на бензин към рейката. Оказа се, че има подаване но е адски малко да не кажа нищожно. Такааа, викаме си проблема е в помпата. Отворихме заедно с майстора резервоара и извадихме кошницата с помпата. Решихме да я пробваме как и дали изобщо работи. Но разкачайки помпата ми се стори, че маркуча е нещо поокъсан. Погледнахме по детайлно и наистина маркучето подаващо гориво от помпата нагоре се бе скъсало и реално почти нищо не подаваше напред. Сменихме маркучето, но за всеки случай пробвахме и помпата дали върти. Закачихме я на 12в и пробвахме колко бара ще даде. Показа 2 и нещо. Върнахме помпата обратно с кошницата в резервоара. Прпбвахме пак да запалим на бензин. Ефект няма!
Следващото по ред бяха дюзите. Разкачихме кабелите и махнахме рейката (държи се на 2 болта в двата края). С рейката излязоха и дюзите със съвсем леко издърпване нагоре. Така изглеждаше без дюзите и рейката:
Прикачени файлове:
20130311_164342.jpg
20130311_164342.jpg [ 87.3 KiB | Прегледано 15596 пъти ]

Махнахме дюзите от рейката и ги сложихме в ултразвукова ваничка за да се почистят ако има замърсявания.След има няма 10 мин. започнаха да излизат едни бели мазнотии последователно от всяка една дюза (виждат се на снимките) :
Прикачени файлове:
20130311_154746_1.jpg
20130311_154746_1.jpg [ 92.37 KiB | Прегледано 15596 пъти ]

По едно време реших да погледна една дюза отдолу. И гледам аз, брех нещо като червейче се подава от дюзата (неква мизария) 8O :
Прикачени файлове:
20130311_164322_1.jpg
20130311_164322_1.jpg [ 56.99 KiB | Прегледано 15596 пъти ]

Как да е почистихме колкото можахме дюзите и под налагяне ги пробвахме дали "духат" равномерно. След това ги монтирахме обратно на колата. Този път колата запали и заработи, но прекъсваше адски много. Почудихме се с майстора и решихме да махнем кабелите за газовата и да пробваме както си е била едно време на бензин да я подвържем. За има няма 2-3 минутки работа върнахме кабелите както са си били и запалихме колата. О чудо! Замърка си дедрата и замириса на познатия добре изгорял бензин. Ясно! Почваме да търсим по кабелите значи. Отне ни още около час да подвързваме кабелаци към компютъра, да палим колата и отчитаме грешките. Най-накрая стигнахме до Симулатора на газовата уредба:
Прикачени файлове:
20130311_181437_1.jpg
20130311_181437_1.jpg [ 79.81 KiB | Прегледано 15596 пъти ]

Точно тук излезе и другия проблем. Проследихме кабелите и замерихме релетата. Оказа се, че 3 от възможни 4 релета бяха се сдухали тотално. Подменихме релетата, запечатахме симулатора обратно, подвързахме кабелите и стискайки палци завъртяхме ключа и ... заръмжа колата както едно време! Много се радвам в момента на колицата си.
Пиша мнението с цел ако на някой му се случи такъв проблем като моя да знае, че освен дюзи и помпа може да излезе и още нещо. Дано да е от полза и за други колеги. Поздрави!

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/