www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Клапа на климатика. Как да оправим счупената ос?
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=3315
Страница 2 от 3

Автор:  Travel_Mate [ 30 Юли 2006, 11:12 ]
Заглавие: 

Можеш ли да сложиш снимка къде са горе долу болтовете които трябва да се развият по таблото. Щото точно идеята ,че трябва да разглобя таблото (пък аз съм от онези майстори дето после като сглобяват им остават части за още една кола) ме спира от миналата година.
Възможно ли е само да се свали жабката и човек да полегне отдолу и да го докопа това моторче ?

Автор:  CTOMAHATA [ 02 Авг 2006, 17:08 ]
Заглавие: 

Под жабката има плстмасова кора, която е едно цяло с таблото. Тя ще ти пречи за развиването на трите болтчета крепящи моторчето. Свалянето на жабката няма да ти даде абсолютно никакъв достъп. А без да я разтуриш нямаш шанс.

За съжаление снимка на цялото табло нямам, а отдавна съм я събрал. Болтовете не са скрити, няма разни щипки да се чуди човек от къде да опъва. С леко подръпване ще откриеш всеки един болт, няма да се плашиш. При засилен интерес ще изровя от съзнанието си каквото мога.

Автор:  Travel_Mate [ 03 Авг 2006, 11:29 ]
Заглавие: 

Лошо явно ще се разглобява, (пусто като обичам всичко в колицата да е наред) пък и съм отпуска.
Втори въпрос как се връзва тази крушка/съпротивление (последователно или паралелно). Колко ома трябва да е съпротивлението? Че идеята със съпротивление някак ме кефи повече.

Днес ме мързи (пък и александра видео с тази примоция по 50 ст. DVD под наем) ,ама утре май ще я залюшя по хладното сутринта.

Автор:  CTOMAHATA [ 06 Авг 2006, 00:15 ]
Заглавие: 

Последователно.
Колко ома не мога да ти кажа. С 400 едва движи. Следователно трябва да е стойност < 400 (можеби около 200 ома). Като го разглобиш имаш възможност да си поиграеш ;) Виж Delta (и Slavi) к'во е написал за кружката отгоре. При мен само със съпртивление стана ХРАС!

Тази отпуска трябва да се уплътнява с нещо. Хайде успех.

Автор:  CTOMAHATA [ 19 Сеп 2006, 09:18 ]
Заглавие: 

Още снимков материал по темата, благодарение на линка предоставен от Dedra 2.0 тук. За съжаление от статията нищо не се разбира :(

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Автор:  pr_00f [ 19 Сеп 2006, 13:59 ]
Заглавие: 

Майкооо мила. Момчета свалям Ви шапка за ентусиазма и търпението. Аз моята клапа съм я фиксирал в полу отворено положение, около 1- 1.5 см отворена с един винт, хем си взема външен въздух , хем не колкото при напълно отворена клапа. Аз също бях решил да го правя шибаното моторче ама като разбрах за какво приключение иде реч много бързо се отказах. Туй мързела е голяма работа ще знаете от мен :) На който не му се занимава с тези безумни разглобявания- това е решението :)

Автор:  Travel_Mate [ 14 Окт 2006, 20:09 ]
Заглавие: 

Днес запретнах ръкави и е*ах майката на таблото за норматив, и тогава лъсна нов проблем не знам при тези които са си играли как е , но при мен уплътненията по купето са толкова много и плътни че мога да видя само едно болтче, но не мога да го развия, второто мога само да го напипам (пръстите ми са доста тънки), а третото не мога и да го напипам. Е*ати уплътненията по купето. Сега го оте*ах, утрото е по мъдро от вечерта, пък утре ще видим. За сега единствения шанс който виждам е на пролет да източа фреона от климатика и да разглобя целия възел на климатроника.


Delta II, '95, 1.8ie 8v, 836A5

Автор:  Travel_Mate [ 15 Окт 2006, 20:25 ]
Заглавие: 

РАЗГЛОБИХ ГО !!! Ебати мъката беше.

Два гвоздея лепило, съпротивление 47 ома и две крушки, докато тествах копелето окриви гвоздеите. имам чувството че това моторче ако го туря на двигателните колела ще ми падне разхода :D

Сега всичко работи но ме съмнява да е за дълго. Сигурно пак ще се счупи но на пролет ще го боря отново

Автор:  boggy [ 16 Окт 2006, 13:36 ]
Заглавие: 

Ами неотдавна мислех да разровя кокалите на старата тема и реших, че вече не е актуално, ама като гледам си е.
Проблема с чупенето на оста реших с поставяне на крайни изключватели - микроключета подобни на снимката.
"Схемата" съдържа 2 такива ключета и 2 диода. Просто трябва да се подбере място за ключетата върху "леглата" на клапата (което става лесно като се свали поленовия филтър). Понеже тя е облечена в мек материал (клапата), там където опират пластинките на микроключетата залепих метални лентички. И да се спази посоката на диодите.
Така съм вече ок. 3-4г. и се чува как работи правилно, въпреки че (доколкото помня) съм "монтирал" ключетата само с лепило.
"Машиката" открих сравнително лесно по моргите, изглежда са еднакви при много марки и модели.
За свалянето и поставянето изкривих върха (ок. 1 см.) на малка кръстата отвертка, но пак си е чанч.
То като се замисля - почти само отворена я държа, ама а де - мераци.

Прикачени файлове:
switch.jpg
switch.jpg [ 10.63 KiB | Прегледано 12243 пъти ]

Автор:  kpematop [ 05 Авг 2007, 12:31 ]
Заглавие: 

и аз оправих счупената ос на мойта дедра, два тънки винта и стана работата...
мисля си само, че цялата операция може да мина без сваляне на кората
може да се бръкне зад жабката и да се свалят винтовете, а лостчето може да се откачи като се свали моторчето и имаш пряк достъп

Автор:  CTOMAHATA [ 06 Авг 2007, 20:52 ]
Заглавие: 

А честито. Наглед нищо не е, но когато се лепнеш зад някой камион разбираш колко е гот да можеш да си затвориш проклетата клапа ;)

Ами може и да може без разглобяване, ама ръцете ти трябва да са като на татко барба.

Автор:  kpematop [ 06 Авг 2007, 22:45 ]
Заглавие: 

кашкавалени ръце ти трябват...ако си го правил веднъж, втория път 100% ще успееш без нищо да сваляш...

Автор:  slavi [ 21 Окт 2007, 21:42 ]
Заглавие: 

Абе на някои да му се намира такава машинка счупена, повредена или потрошена която се кани всеки момент да изхвърли, трябва ми едното зъбно колело от нея :) или докато чакам маи ще слагам машинка за централно или канап. На дедрата да чукна на дърво още работи но на бравото не съм се намесвал и ще трябва и него да го правя, но тоя път не е счупена оста а вътре едно колело направо е раздробено. Е бати силата, аз тва с клещи да го хвана няма да мога да го слома така, тоя мотор го е направил на трици

Автор:  Stan_P [ 12 Окт 2009, 20:47 ]
Заглавие: 

Айде и при мен отиде моторчето. Моя проблем е следния: Като дам на контакт и ако не е включен климатроника почва да се чува едно прещракване на моторчето. След една минута спира. Щракането е точно като на реле. Забелязах, че го прави само когато затваря външната клапа. Когато я отваря няма проблеми. Утре живот и здраве ще разглабям. Някакви съвети преди това някой ще даде ли?

Автор:  Stan_P [ 12 Окт 2009, 20:54 ]
Заглавие: 

Само да попитам, някой знае ли как да го спра да работи за да не щрака без да разглобявам колата.

Автор:  kpematop [ 12 Окт 2009, 21:09 ]
Заглавие: 

Да ти кажа само, че разлобяването е бая тегаво, приготви си 3-4 часа.

Автор:  Stan_P [ 12 Окт 2009, 22:23 ]
Заглавие: 

Прочетох за какъв филм става въпрос. :( :( :( май ще оставя работата за събота и неделя. Някой знае ли каде е бушона за това моторче?

Автор:  hf hpe [ 12 Окт 2009, 22:59 ]
Заглавие: 

няма бушон захранва се от целият пулт който е са управление на климатроника
иначе изключването е лесно
като откачиш буксата

Автор:  Stan_P [ 13 Окт 2009, 12:58 ]
Заглавие: 

Счупих си врата, докато се навирах под джапката за да разкача буксата. Мерси много! cheers

Автор:  alfista [ 19 Дек 2009, 17:39 ]
Заглавие: 

Днес тръгнах да сменям поленовия филтър,защото яко ми поти стъклата делтата и разбрах че и на мен не ми работи клапата,бутнах я да се отвори до край и сглобих така,поне сега не поти и е екста :) .При мен май оста е счупена,защото чувам моторчето,че работи ,но не мести клапата.Не мисля да го лепия,минах през един приятел и си купих втора ръка 15 лв.,на пролет ще го мъча :roll: .

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/