www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Клапа на климатика. Как да оправим счупената ос?
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=3315
Страница 1 от 3

Автор:  CTOMAHATA [ 01 Юли 2006, 10:56 ]
Заглавие:  Клапа на климатика. Как да оправим счупената ос?

Днес след 300 зора успях да се добера до моторчето което отваря и затваря клапата за входящия въздух за парното. Както на всички Делти2 и Дедри, остта му е счупена. Въпроса е какво правим натам?

1) Лепим. Да ама с какво? За да се счупи по този начин явно има голямо натоварване. Какво ще е това лепило което да го издържи?
2) Търсим ново моторче. Не вярвам че ще намеря. А и до тогава колата ще трябва да седи разглобена.
3) Да направя някаква ос от гетенакс или нещо подобно. ОК, но моторчето е капсуловано и ако тръгна да го отварям може и да го ...

Ха сега давайте някакви съвети :)
Слави ти как го оправи? Работи ли още?

Прикачени файлове:
motor4e.JPG
motor4e.JPG [ 31.05 KiB | Прегледано 17860 пъти ]

Автор:  Delta [ 01 Юли 2006, 11:04 ]
Заглавие: 

Не се вижда много добре, но не може ли да се разпробие в оста отвор и да се набие щифт или винт да се навие... в комбинация с някакво лепило?
Голямо разглобяване ли е да го докопаш?:(

П.С. Ама яко се хумнахме с тези климатици!:D

Автор:  i_v_ivanov [ 01 Юли 2006, 11:05 ]
Заглавие: 

Онзи ден като си чистих поленовия филтър - гледам една голяма
плоскост - над един вентилатор с вертикална ос - виси свободно
- и при пробите ми да превключа от вътрешен - на външен въздух - не реагира.

За тази клапа ли става въпрос и може би и моята е със счупена ос?!?
Като каква е процедурата да стигна до тва нещо за да го видя и оправям ако се налага?

Автор:  Delta [ 01 Юли 2006, 11:08 ]
Заглавие: 

i_v_ivanov написа:
Онзи ден като си чистих поленовия филтър - гледам една голяма
плоскост - над един вентилатор с вертикална ос - виси свободно
- и при пробите ми да превключа от вътрешен - на външен въздух - не реагира.

За тази клапа ли става въпрос и може би и моята е със счупена ос?!?
Като каква е процедурата да стигна до тва нещо за да го видя и оправям ако се налага?


Мдам добре дошъл в клуба на счупените клапи!:) Май оцеляват само тези на моделите без климатроник, където рядко се ползват!:(

Автор:  Aries [ 01 Юли 2006, 12:03 ]
Заглавие:  Re: Клапа на климатика. Как да оправим счупената ос?

CTOMAHATA написа:
Днес след 300 зора успях да се добера до моторчето което отваря и затваря клапата за входящия въздух за парното. Както на всички Делти2 и Дедри, остта му е счупена. Въпроса е какво правим натам?

1) Лепим. Да ама с какво? За да се счупи по този начин явно има голямо натоварване. Какво ще е това лепило което да го издържи?
2) Търсим ново моторче. Не вярвам че ще намеря. А и до тогава колата ще трябва да седи разглобена.
3) Да направя някаква ос от гетенакс или нещо подобно. ОК, но моторчето е капсуловано и ако тръгна да го отварям може и да го ...

Ха сега давайте някакви съвети :)
Слави ти как го оправи? Работи ли още?

Дайте да се съберем утре някъде и дружно да ги подхващаме тия клапи :?: , моята веднъж работи, веднъж не, най-често отказва да работи, когато спра на кръстовище след Икарус, :wink:

Автор:  Milen_z [ 01 Юли 2006, 14:36 ]
Заглавие: 

И аз моята клапа я лепих и разпробивах в средата, направих я с винтче, и изкара точно три дена. Това моторче е с редуктор и е много здраво(разглобява се без проблем), троши наред. Единственния начин е да се открие проблема защо това моторче вместо да прави половин оборот прави цели три, или поне моето е така. В него няма датчик за положението на оста, от тук следва че наи-вероятно се следи тока. Обаче то е свързано директно с блока на климатроника, което ме хварли в заданена улица понеже аз си взех чисто нов блок, и проклетото моторче пак счупи оста. И сега сам с застопорена клапа в едно положение , на мотора сам изключил буксата и засега седи така, докато не ми остане време да го чопля ама маи няма да е тази година.

Автор:  Delta [ 01 Юли 2006, 16:12 ]
Заглавие: 

Друга идея - ако механизма на клапата се движи лесно, да се сложи резистор последователно на моторчето да му се намали въртящия момент да не напъва като хамаво?

Автор:  Milen_z [ 01 Юли 2006, 19:04 ]
Заглавие: 

Абе има и друг съвсем не скъп вариант с централка за централно заключване, като и се смени малко задръжката така че да се напасне хода на моторчето. А това със съпротивлението си трябва мерене и проби, защото когато клапата стигне краино положение тогава целия ток ще трябва да се обере от съпротивлението, иначе пък ще се скапе самото моторче, заради този редуктор вътре то продължава да напъва зверски и то при минимална консумация.

Автор:  CTOMAHATA [ 01 Юли 2006, 19:16 ]
Заглавие: 

i_v_ivanov написа:
каква е процедурата да стигна до тва нещо за да го видя и оправям ако се налага?

Ох, не питай. Разглобява се всичко. Махаш жабката, после кората под нея и накрая установяваш че тя е едно цяло с пластмасите на централната конзола та чак до волана. Трябва да се свали панела за управлението на климатика, пепелника, радиото. А за да излезе цялото това нещо без проблем пластмасите между двете седали се разхлабват и бутат назад. Най-гадно е самото местоположенито на това моторче. Разстоянието между него и ламарините на калника е около 10см. Трябва ти малка отверка и мнооого търпение.

Както каза Milen_z, моторчето се отваря лесно. Правенето на нова ос се затруднява от факта, че тя е на обща основа с едно зъбно колело. Затова реших да лепя. Отказах се от идеята да сложа някаква вида посредата, защото при усукване лепилото може да се пропука и да се счупи лагерувайки на видата. Подсилих го с три малки пирончета, като арматура. Разпробих с бургия 1мм. три дупки в едната част и три в другата и хайде... Нацапотих го и с Loctite. Сега си съхне на терасата. Мисля да не му давам зор и утре да се захвана пак.

Delta написа:
Друга идея - ако механизма на клапата се движи лесно, да се сложи резистор последователно на моторчето да му се намали въртящия момент да не напъва като хамаво?

Лесно се движи. Но какво съпротивление ще свърши работа и с каква мощност? Мислех си да прекъсна веригата, с едно копче и да му давам да мърда само когато аз реша, не при всяко пъхане на ключа.

Прикачени файлове:
razglobeno.JPG
razglobeno.JPG [ 99.92 KiB | Прегледано 18341 пъти ]
zazdraviavane.JPG
zazdraviavane.JPG [ 17.88 KiB | Прегледано 17851 пъти ]

Автор:  Milen_z [ 01 Юли 2006, 19:29 ]
Заглавие: 

Както писах по-горе проблема е че моторчето се движи много повече от колкото трябва, това е проблем появяващ се в последствие, не вярвам да е измислено така.СТОМАНАТА преди да го монтираш пусни го и пробваи да го задържиш с ръка, веднага ще се сетиш колко ще изкара като го монтираш. Деиствително най-лесният вариант е с копче, малко неудобно, но сигурно.

Автор:  slavi [ 02 Юли 2006, 15:40 ]
Заглавие: 

Точно така е направено и моито-с щифтове и е залепено, но пак ще се счупи ако не накарате мотора да не напъва толкова, значи в работещата система когато клапата се затвори или отвори компа отчита натоварването в мотора и трябва да му спре тока ,но с времето явно това се прецаква и не спира моторо а тои съответно къса оста. Моя проблем е решен много просто и вече година и половина си работи добре. Просто последователно на мотора е вързано съпротивление (незнам колко ома точно- опитваите, маи беше 30) Преди да вържа съпротивление вързах една крушка и стана много красиво :) като се затвори клапата и спре мотора крушката обира тока и светка по силно а по време на работа на мотора само мъждука, много тъп но сполочлив начин ,след това замених крушката със съпротивление и стана по интелигентно:)

Автор:  HF [ 02 Юли 2006, 18:40 ]
Заглавие: 

А сега най-културното е да се сложи блок за управление на ел антена ;)
Ще гаси мотора когато започне да се натоварва. Просто и елементарно блокче от счупена ел антена :)
струва сигурно 5 лв по моргите

Автор:  i_v_ivanov [ 02 Юли 2006, 19:12 ]
Заглавие: 

Днес докато се гъзурчих около дигиталното си табло - реших да сваля и това моторче.

Естествено първо махнах "жабката" - но дотам.
Тази пластмасова кора - под жабката - няма никакво махане
- изпоразвих всички винтове - и стигнах до извода че се държи от три
доста големи АЛУМИНИЕВИ НИТА с черни глави - някъде в дясно по средата!?!

При вас така ли е и как го откачате това нещо?

А относно стопа на това моторче въпреки, че още не съм стигнал до него,
мисля, че най-културно трябва да се направи като се сложат крайни изключватели
- има какви ли не размери - все нещо трябва да стане.

А за идеята с управлението от антена - имам такава - ще го разгледам и него дали става.

Автор:  Delta [ 02 Юли 2006, 21:12 ]
Заглавие: 

Някой може ли да премери тока на моторчето на празен ход, леко натоварено (с ръка) и спряно (на късо)? Да помислим по шаткането му?:)

Автор:  CTOMAHATA [ 03 Юли 2006, 22:12 ]
Заглавие: 

За нещастие Milen_z отново бе прав. Днес прекъснах веригата с прекъсвач и тример (400 ома) и бях готов за финна настройка. Монтирах моторчето и докъто си играх с тримера за настройване на хода ПРАС! От там нататък е ясно... Интересното е, че трите метални пирона които бях сложил за укрепване са огънати. Егаси усилието. Май ще ми трябват стоманени хе-хе ;)

Идеята с централката за централно ми харесва. Но там вече влизам в непознати води. Може ли някой да препоръча алармаджии (в София) които да свършат работа? Или поне съвет какво точно трябва да купя и от къде? И още нещо. Машинката за централното не е ли по-мощничка? Да не направи някоя беля ако я вържа на мястото сегашното моторче?

Крайните изключватели и аз ги мислих, но достъпа е силно притиснен. От страната на купето може да се монтира, но откъм двигателя не виждам как ще стане.

Delta написа:
Някой може ли да премери тока на моторчето на празен ход, леко натоварено (с ръка) и спряно (на късо)? Да помислим по шаткането му?:)

Нямам уред. Преди няколко месеца му видях сметката :oops: Ако някой донесе уред в сряда на срещата на Екото ще го премерим.

i_v_ivanov написа:
... стигнах до извода че се държи от три доста големи АЛУМИНИЕВИ НИТА с черни глави

Не барай нитовете. Разковничето е в големия болт над тях (виж снимката). Развива се с ключ 15! Както казах по-рано тази кора стига чак до волана и трябва да се разкачи цялата централна конзола.

Прикачени файлове:
bolt.JPG
bolt.JPG [ 33.61 KiB | Прегледано 17841 пъти ]

Автор:  Milen_z [ 03 Юли 2006, 22:56 ]
Заглавие: 

Трябва да се вземе една централка за централно от тез таиванските и да се сменят елементите за задръжката, защото оригинално времето е под една секунда. След това да се засече времето от краино до краино положение за движение на клапата и другото са връзки. Става перфектно. Но се съмнявам някои алармаджия да се хване да го прави.

Автор:  Delta [ 04 Юли 2006, 10:14 ]
Заглавие: 

Ето я и следващата идея.... Нещо гумено някъде да се добави в цялата работа!:) Или някой рамо да се подмени с гумено такова или някой връзка ....
Аз определено и твърдо се отказах от тия приятни занимания като чета какво разглобяване се налага на таблото!:)
Токоограничването с крушката е най-хитрото! Тя си променя съпротивлението ... колкото е по загрята жичката и - съпротивлението е по-голямо... тоест като се напъне моторчето тя светва по-силно -> тока по-малък! Само трябва да се подбере подходяща!:)

Автор:  CTOMAHATA [ 04 Юли 2006, 13:02 ]
Заглавие: 

Малко информация:
Ново моторче струва около 200лв. и се чака за доставка от 10 до 20 работни дни. Информацията е взета по телефона от Т&Н кар и Вантотрейд. Ходих и до италианеца - казаха ми че нямат такива.

Евала на идеята на Пламен (Delta). Не тази с гумата ;)
Тествах с кружка - малка от онези за осветлението по таблото. Не знам колко вата е, че беше много изтъркана и не пишеше. Можеби около 1w. Когато моторчето движи кружката не свети. При задържане с ръка кружката започва да мъждука и натоварването пада.

Мисля че това ще реши всичките проблеми. Дори няма да се налага да прекъсвам веригата с ключ :). Тази вечер ще сменя пироните и ще го лепна наново. Утре монтирам (ако не ми мине черна котка път).
Чакайте резултати ...

Автор:  Delta [ 04 Юли 2006, 13:12 ]
Заглавие: 

CTOMAHATA написа:
Евала на идеята на Пламен (Delta). Не тази с гумата ;)
Тествах с кружка - малка от онези за осветлението по таблото. Не знам колко вата е, че беше много изтъркана и не пишеше. Можеби около 1w. Когато моторчето движи кружката не свети. При задържане с ръка кружката започва да мъждука и натоварването пада.
...


Тя идеята SLAVI я даде аз само обясних защо е по-добрата идея!;)
Жалко че не ми се разглобява да си оправя и моето!:(

Автор:  CTOMAHATA [ 08 Юли 2006, 22:31 ]
Заглавие: 

На Slavi отдавна съм му свалил шапка за ремонта на тази история Smile
Разглобяването не е толкова страшно. Мога да ти кажа къде се намира всеки един болт.


Последно от мен и темата отива в Evergreen.

Мисията приключи с успех. Финално сложих кружката 2w. и вече трети ден бачка без грешка. Ефекта който постигнах е следния: Преди ремонта, в горещ ден, ветнилатора на климатика духаше нон-стоп на последна (или предпоследна степен). Беше му малко трудно да поддържа ниска температура, всмуквайки жежкия върдух навън. Сега, след като падне температурата в купето намалява оборотите колкото да я държи в норма.

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/