Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!




Автор Съобщение
 Заглавие: Въпрос относно климатороника на дедра 1.6
 Мнение Публикувано на: 17 Юни 2006, 23:43 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2006, 22:45
Мнения: 76
Местоположение: Бургас
Значи въпросчето ми е следното каква е разликата ако вклуча копчето за икономичност сваля ли нещо и колко от колко :?: :roll:

_________________
Lancia Dedra Station Wagon 1.6 LS 90hp
Fiat Bravo 1.9 TD100hp


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 17 Юни 2006, 23:54 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 23 Юли 2005, 20:53
Мнения: 270
Местоположение: Велико Търново
Кара: AR 166 2.0 TS '98
Lancia Delta II 2000 16V '93
Ако е това, на което пише ECON, не се включва компресора.

_________________
AR 166 2.0 TS '98
Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2006, 00:11 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2006, 22:45
Мнения: 76
Местоположение: Бургас
syscop написа:
Ако е това, на което пише ECON, не се включва компресора.

да за него става въпрос и значе без компресора е само вентилатор така ли :?:

_________________
Lancia Dedra Station Wagon 1.6 LS 90hp
Fiat Bravo 1.9 TD100hp


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2006, 00:47 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 04 Ное 2004, 20:54
Мнения: 25
Местоположение: София
Изобщо ще е добре ако някой подробно опише управлението на климатроника за тези, които ще не са му свикнали - май няма такава тема във форума. Имам предвид кога работи компресора, кога се натоварва най-много, опасно ли е включването му при висока скорост / на магистрала примерно/ и т.н. Също така режима econ през лятото при зададена от теб температура включва ли инсталацията? Някой да драсне пет реда за нас невежите.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2006, 09:01 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14
Мнения: 1356
Местоположение: Пловдив
Абе аз него познавам на 100% но.....! На ЕКОН работи само вентилатора като в зависимост от температурата която е нагласена ще си реголира сам духането, ако градусите са ви с висока стоиност например 25 и сутринта го включите на ЕКОН а вън е 15 -ще ви се включи парното докато ви направи тази температура после ще започне да духа само външен въздух по обяд когато навън стане 35 климатроника няма да промени нищо освен можеби скороста на вентилатора, тоест докато сте на ЕКОН компресора няма да ви се включи. Ако цъкнете АУТО и ви светят двете диодчета тогава е в напълно автоматичен режим, Тоест същата ситуация- сутринта при 15 ще ви включи парното да ви докара 25 после ще го спре и в момента в които градусите надвишът 25 ще ви включи климатика. (в белите държави белите хора слагат 25 градуса на таблото и забравят ) всяка намеса от ваша страна при режим АУТО минава в ръчен режим тоест свети само едната лампа на бутона АУТО тоест вие казвате къде да духа климатика докато при пълно ауто тои сам избира къде ще духа на краката или на стъклото в този режим вече несъм сигурен какво точно се оправлява автоматично дали след като достигне определена температура ще се изключи компресора ,защото при пълно ауто при зададени по ниски стоиности вентилатора върти силно и при съответно достигащо ниво на зададената температура тои намаля своите обороти като може да стигне до там дори да спре компресора при достигане то и. Компресора неможе да се вклюи при по ниска външна температура от 5 градуса. Абсолютно е забранено включването на климатика при по високи оборото особено за колите със старите компресори с фреон 12 тоест до 93 год маи са те. Само си представете- караш с 4000 оборота и цък копчето на климатика не бих искал да съм на мястото на компресора в този момент, освен ако не е измислена няква защита за плавно превключване но поне аз незнам да има такава. Затова като карам бързо изключвам от скорост да паднат оборотите включвам климатика и тогава пак газ. И запомнете -икономия с климатик няма, само кеф има:) или като са казали хората -Кеф цена няма!

_________________
Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!!
DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex)
HONDA CR-V & Toyota Yaris Verso 1.3VVT-I AT


Върнете се в началото 
 Заглавие: Управление на климатроник.
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2006, 09:32 
 
Пиша за 20-ти път по тази тема, но ОК, ще гледам този път да понапиша по-систематизирано.
Климатроникът е доста добре обезопасен, шансът да се прецака охладителната система е малък, но въпреки това не е невъзможно, ремонтът му принципно е скъп. Има някои основни правила, които трабва да се спазват за по-оптимална експлоатация и по-нисък разход на гориво.
В зависимост от модела на компресора, Фреонът варира от 500 грама до 1 кг., за Делта 2 е 700 грама. Има едно ниво, под което системата не включва електромагнитния съединител с цел предпазване на системата, това е 150-200 грама; ако чувате постоянно цъкане отпред (вкл. и изкл.) - най-честата причина е недостатъчно Фреон, отивате някъде, където има АвтоФреонна Машина (Импас56 примерно, но е скъпо). Оптималният режим на работа на компресора е между 1500 и 3500 оборота (на 3000 завърта най-добре, съобразено е с максималния въртящ момент и разхода на гориво). Избягвайте да пускате компресора при студена кола (под 55-60 градуса на маслото), както и веднага след стартиране на двигателя, оставете поне 5 минути работа и тогава.
Системата има 2 температурни датчика, един външен, разположен в лявото огледало (отдолу, прилича на пъпка) и един вътрешен вдясно от волана. В зависимост от показанията им, при Авто режимите системата определя къде , как и колко да духа, студено или топло и тнт. Има два Авто режима:Semi Auto и Full Auto (при Фул Ауто светват и двете лампички до надписа Ауто и системата най-често си прави каквото си знае, най-често глупости. :) ) Аз държа моята на СемиАуто. ЕКОН режимът спира принудително компресора и климатроникът става като нормално парно/вентилатор. ЕКОН режимът трябва да се използва умерено, поне веднъж на две седмици трябва да се кара без него, за да може да се развъртят нещата по системата, при постоянното му използване най-честият проблем са гумените уплътнения на компресота, които спичат и фреонът изтича. Пълно пълнене и проверка на ситемата варира между 65 и 110 лева, в зависимост от указания грамаж на Фреон. Много често, въпреки че уплътненията са заминали, системата може да работи с години, а ремонтът на компресор струва 200 лева. Всяка кола след 5 години екплоатация подлежи на диагностика на климатична система, а след това на всеки 2-3 години се прави профилактика и допълване. Важен елемент в поленовият филтър, разположен под предната дясна чистачка. (свалят се рамената , кората и сте там, там е и клапата за вътрешен/външен филтър, която често дефектира заради една изтъркана пластмасова втулка.) Поленовият филтър чисти от прах, микроби, миризми и тнт. Веднъж на две години трябва да се сменя (оригинален е 48 лева нов) или поне да се изпере. При рязка смяна на температурата се получава ефектът на сапунерката, запотяването...Решението е да пуснете да духа нагоре, на 2-3 резки на вентилатора, без ЕКОН (със включен компресор!) и температура, нагласена на 23 градуса, колкото е средната лятна температура. За 15 секунди колата светва (прозорците), важно е филтърът да е обслужен, иначе много бавно обезпотява стъклата...Най-сигурният начин е да пуснете на LO (W) , тогава компресорът се пуска принудително...Ако е под 5 градуса външната температура, при някои системи има защита от замръзване и няма да пусне К, преди да се дигне над 5 градуса температурата.
Колкото повече е загряла колата, толкова охлаждането от климатика е по-голямо. Препоръчвам ви в големите жеги и задръствания да карате на Семи Ауто (без ЕКОН), така винаги работи степен 1 на перката за охлаждане на двигателя, държи температура около 87-90 градуса, което е чудесно за колата; ако сте големи икономисти, може да спирате компресора (с натискане на ЕКОН), когато се сускате дълго време или когато изкачвате продължително време, питата изстива за около 3-4 минути, после 3-4 минути държи студено и без компресор. Може да го използате от гледна точка на икономичност, но не прекалявайте, за да не прецакате ел. магн. съединител и уплътненията на компресора.
Не карайте с повече от 4500 оборота на компресор и не правете гонки с включен компресор. ЕКУ-то променя доста неща при пускане на компресора с цел да компенсира намаляването на кВ. В никакъв случай !!! не палете или гасете колата при пуснат компресор, така се прецаква доста. Винаги спирате с ОФФ преди да изгасите (специалистите дори препоръчват последователността да е ЕКОН>ОФФ при спиране и ОН>ЕКОН (изкл.) при пускане.)
За копчетата на Климатроника е ясно:
Дясната част определят посоката, Лявата част управляват силата и температурата на притока.
От време на време пускайте на ФуллАуто, за да се продуха системата, за около 15 минути вентилаторът ще работи на пълна мощност. През това време изредете 1-2 пъти от LO до HI обратно.
Семи Ауто се пуска като се натисне два пъти Ауто (*светват и двете лампички), после натискате < или > за вентилатора и ви изписва Мануал отдолу, това е ПолуАвтоматичният режим, който има най-голямо КПД поради вещата намеса на човешко същество, а и схемата на тия климатици е отпреди 10 години...:)
Това е от мен, дано да ви е полезна тази информация.
Другите да допълват.
8)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2006, 10:34 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2006, 22:45
Мнения: 76
Местоположение: Бургас
Много благодаря за изчерпателния отговор! Сега ако кажете и с колко ви дига разхода градско и извън градско когато е на климатроник и когато е само на екон (вентилатор) има ли и значение на каква степен ще е казвайте и съотвените двигатели защото и там дават разлики :roll:

_________________
Lancia Dedra Station Wagon 1.6 LS 90hp
Fiat Bravo 1.9 TD100hp


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2006, 11:40 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 24 Юли 2005, 16:49
Мнения: 606
Местоположение: София
Мисля, че с малка редакция на правописните грешки и подходящо заглавие, примерно "Управление на климатроника", поста на Ариес трябва да отиде в раздел "Вечнозилений"!Много изчерпателен отговор!! :wink:

_________________
LANCIA DELTA LS 1.8VVT 16V


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2006, 17:29 
 
SDboy написа:
много благодаря за изчерпателния отговор сега ако кажете и с колко ви дига разхода градско и извън градско kogato e na климатроник и когато е само на екон (вентилатор) има ли и значение на каква степен ще е казвайте и съотвените двигатели щото и там дават разлики :roll:

Зависи много от кубатурата на двигателя. При 1.6 качва с около 1 литър до 2 литра на градско и 0-5<>1.0 литър на извънградско в зависимост от оборотите, най-малък разход прави на около 2500 (до 3000) оборота. При по-големите двигатели поради по-големия въртящ момент разходът пада рязко, 1.8 : 0.5>1.5 литра, 2.0: 0.3>1.5 литра.
При пуснат компресор има много малко значение степента на вентилатора, при по-голяма степен натоварва малко повече (губи КПД), затова най-добро охлаждане има между 1 и 3-та степен (избягвайте 5-та степен). При ЕКОН режим гори нормално (то си е вентилация само), но на високи степени вентилаторът е мощен и дърпа доста ток.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 20 Юни 2006, 15:28 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 04 Ное 2004, 20:54
Мнения: 25
Местоположение: София
Благодарности за подробните и компетентни обяснения характерни единствено за форума ни! Това развръзва ръцете ми да попилея климатроника от работа в тези жеги!

_________________
Lancia Delta ІІ - 1.8 i.e - 103 PS / 94 год. LE


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 21 Юни 2006, 21:22 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 06 Май 2006, 15:44
Мнения: 27
Местоположение: Варна
И аз да добавя нещо за тези които имат 98+ год.
При зимни или есенни условия е въведена опция/има допълнителна книжка на няколко езика/ за размразяване/изсушаване на стъклото. Натиска се за 3 сек. без прекъсване ауто и така компресора започва да работи и цялата система се настройва авт. да духа на предното стъкло топъл въздух.

BTW:при мене има доста повече от пет деления за силата на вентилатора.

_________________
Lancia Delta 1.6LE 16 V


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Юни 2006, 16:57 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 24 Юли 2005, 16:49
Мнения: 606
Местоположение: София
Roggger написа:
И аз да добавя нещо за тези които имат 98+ год.
При зимни или есенни условия е въведена опция/има допълнителна книжка на няколко езика/ за размразяване/изсушаване на стъклото. Натиска се за 3 сек. без прекъсване ауто и така компресора започва да работи и цялата система се настройва авт. да духа на предното стъкло топъл въздух.

BTW:при мене има доста повече от пет деления за силата на вентилатора.




Мдаааа, тази функция се нарича МAX DEFF и е много полезна!! :)

П.П Вярно са повече деленията, чак сега обърнах внимание!

_________________
LANCIA DELTA LS 1.8VVT 16V


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Юни 2006, 21:08 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 14 Май 2006, 22:04
Мнения: 55
Местоположение: Ямбол, София
И аз доста работи разбрах от темата. Браво на знаещите а пък ние засега трупаме знания и кой знае някой ден и ний ще просветляваме незнаещите

_________________
Lancia delta 1,9 td


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 23 Юни 2006, 09:19 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 26 Дек 2005, 20:22
Мнения: 374
Местоположение: Перник
Aries много полезна информация благодаря bowdown искам да питам нещо ... проблем ли е при включен климатроник да карам около 400-500км при 3500-4000 оборота възможно ли е при тези обороти да стане нещо без да надвишавам 4000 :roll:

_________________
Дедра Турбо Homeedition


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 23 Юни 2006, 09:42 
 
Metko написа:
Aries много полезна информация благодаря bowdown искам да питам нещо ... проблем ли е при включен климатроник да карам около 400-500км при 3500-4000 оборота възможно ли е при тези обороти да стане нещо без да надвишавам 4000 :roll:

1. За деленията: Степените са 8 визуално (общо са 24 мисля), не е добра идея са се пуска на повече от 5-та степен, на 8-ма гори много ток и може да прецака клапите.
2. Може да отидеш до морето :wink: на пуснат климатик, но карай на около 3000 оборота. На тези обороти ще ти гори с около 350 милилитра повече, което е нищо...На около 45 минути прави почивка от 15 минути, най-вече по здравословни причини - ще се схванеш сериозно ако караш 5 часа нон-стоп на клима. При 4000 и нагоре компресорът прави по-голямо налягане на Фреона в системата и ако имаш някъде малък теч или евентуална възможност за теч, може да му помогнеш и да останеш без Фреон. Ако си сигурен в системата или ти е по-нова колата, можеш да си караш дори до 4500-5000, но лично аз не те съветвам да е повече от 4000.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 25 Юни 2006, 09:34 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 26 Дек 2005, 20:22
Мнения: 374
Местоположение: Перник
Цитат:
1. За деленията: Степените са 8 визуално (общо са 24 мисля), не е добра идея са се пуска на повече от 5-та степен, на 8-ма гори много ток и може да прецака клапите.
2. Може да отидеш до морето Wink на пуснат климатик, но карай на около 3000 оборота. На тези обороти ще ти гори с около 350 милилитра повече, което е нищо...На около 45 минути прави почивка от 15 минути, най-вече по здравословни причини - ще се схванеш сериозно ако караш 5 часа нон-стоп на клима. При 4000 и нагоре компресорът прави по-голямо налягане на Фреона в системата и ако имаш някъде малък теч или евентуална възможност за теч, може да му помогнеш и да останеш без Фреон. Ако си сигурен в системата или ти е по-нова колата, можеш да си караш дори до 4500-5000, но лично аз не те съветвам да е повече от 4000.


Благодаря за инфото , а относно карането не мисля да карам над 4000 че последният път с климатик 5000-6000 на пета и в софия имаше "БУМ" и се чувствах гадно на бул.България да бутам така 3000-4000 щом е нормално екстра :mrgreen:

_________________
Дедра Турбо Homeedition


Върнете се в началото 
 Заглавие: Оптимален режим на компресора
 Мнение Публикувано на: 27 Юни 2006, 17:50 
 
Днес си правих тестове с климата, предположих, че ще са ви интересни резултатите, затова ето:
Взех електронен термометър и го закачих на изхода на лявата духалка (тази към шофьора от средните). Външният температурен датчик варираше от 32 до 43 градуса.( в зависимост от степента на огряване на огледалото, :lol: )
Най-ниска температура на въздуха се получи при 2000 оборота на двигателя - 13 градуса. Там всъщност само с много леко подаване на газ е и най-икономичният режим, гори почти все едно е на свободен ход. Но много малко все едно :wink: При 3000 оборота температурата скочи на 16 градуса. При 1000-1500 оборота температурата е около 16-17-18 градуса. (измерванията правих при 50 км./ч.) Тоест излиза, че най-голям КПД има при около 2000 оборота, предполагам и най-нисък разход на гориво. :)


Последна промяна Aries на 27 Юни 2006, 22:20, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Оптимален режим на компресора
 Мнение Публикувано на: 27 Юни 2006, 20:35 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 06 Авг 2005, 19:07
Мнения: 539
Местоположение: София
Aries написа:
Днес си правих тестове с климата, предположих, че ще са ви интересни резултатите, затова ето:
Взех електронен термометър и го закачих на изхода на лявата духалка (тази към шофьора от средните). Външният температурен датчик варираше от 32 до 43 градуса.( в зависимост от степента на огряване на огледалото, :lol: )
Най-ниска температура на въздуха се получи при 2000 оборота на двигателя - 13 градуса. Там всъщност само с много леко подаване на газ е и най-икономичният режим, гори почти все едно е на свободен ход. Но много малко все едно :wink: При 3000 оборота температурата скочи на 16 градуса. При 1000-1500 оборота температурата е около 16-17-18 градуса. (измерванията правих при 50 км./ч.) Тоест излиза, че най-голям КПД има при около 2000 оборота, предполагам и най-нисък разход на гориво. :)
N.B! (Колега Delta, говоря за моята кола, ама ми се струва, че в случая е общо правило... :wink: )


Не искам да те плаша, но климатика ти е за ремонт, в най-добрия случай профилактика.

Температурата се мери на средните духалки на таблото, при 2000 об, при работа на автомобила на място(не в движение), на средна степен на вентилатора, и при външна температура около 30 гр трябва да е от 2 до максимум 7-8 градуса. Над тези температури нещо не е наред. При повишение на оборотите температурата трябва да се ПОНИЖАВА, а не обратното. На празен ход на двигателя температурата на изходящия въздух трябва да е минимум 8-10 гр.

За дизелови коли оборотите не са 2000, а около 1500

На Дачията постигнах температура на въздуха 2,8 гр, вчера при външна температура 32 гр, на сянка, ама тя все пак е чисто нова. Тая кола има бахти якия климатик, даже днес къв 16 часа при външна 36 вътре можеше да постигнеш 3,2-3,4 градуса.

На Дедрата(бившата) термометъра показваше 3,9 гр, на Капата след профилактиката 4,2 гр, преди нея не слизаше под 11-12 градуса.(беше останала с 390 грама фреон вместо необходимите 800, освен това питите на радиаторите бяха ужасно мръсни)


Прикачени файлове:
IMG_5648-0.jpg
IMG_5648-0.jpg [ 56.94 KiB | Прегледано 3794 пъти ]

_________________
Volvo XC90 D5 '06

Alfa Romeo Spider 2.0 '90

Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02

ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00

ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Оптимален режим на компресора
 Мнение Публикувано на: 27 Юни 2006, 22:10 
 
pinko написа:
На Дедрата(бившата) термометъра показваше 3,9 гр, на Капата след профилактиката 4,2 гр, преди нея не слизаше под 11-12 градуса.(беше останала с 390 грама фреон вместо необходимите 800, освен това питите на радиаторите бяха ужасно мръсни)

На мен ми пропускат уплътненията на компресора, да има най-много 200-250 грама фреон в момента...Но иначе и аз се учудих, защото въздухът, който излиза, е почти леден, този термометър е куча марка и може да е показвал невярно (ела в Неделя да замерим реалните стойности), но наистина на 2000 отчете най-голям студ.
А как се чистят питите?

Айде стига с тая тема, защото при 34 градуса навън само с отворени прозорци не става, само дразним колегите.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 28 Юни 2006, 00:28 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Сеп 2005, 15:21
Мнения: 1503
Местоположение: София
Кара: Lancia dedra HF turbo integrale
Пинко я сподели къде прави профилактика на Капата,че като ви слушам май ще е добре и аз да направя една.Ти ли си чисти питите или там в сервиза и къде са тези пити. :roll:

_________________
Изображение

ИТАЛФЕСТ-2007 Драг с две шапки.
Lancia Dedra HF turbo integrale
Тоyota Rav 4


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 2 [ 37 мнения ] Отиди на страница 1, 2  Следваща




Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов