www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

LED 5W DayLight - вграждане във фаровете (Kappa) + снимки.
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=31213
Страница 1 от 1

Автор:  Delta1and2 [ 26 Авг 2012, 22:58 ]
Заглавие:  LED 5W DayLight - вграждане във фаровете (Kappa) + снимки.

Здравейте, идеята постепенно узря след като влезе новото задължение да се кара на харове.
Прости сметки ми показаха, че трябва да се направи нещо.
- увеличен разход на гориво по данни от медийте (+интернет/форуми) = мин.0,5лтр./100км. заради консумацията от около 150W
- аз лично имам около 15 000км годишно. = 75лтр. гориво (ГАЗ) изгорени в повече. слагам средно 100лв./годишно
- неприятното чувство да ти светят и горят всички лампички по колата и др. неудобства.

Проектъ ми е със следните данни:
4-6W LED - във всеки фар. по данни от интернет се доближава до светенето на 50W халоген. - виж клип изгледай го целия който да бъде вграден в корпуса на фара зад стъклото, така, че полицайте да не се заяждат за подъплнителни осветителни тела и т.н. По този начин имитирам светенето на къси светлини.

поръчах необходимото и веднага ми пристигнаха и то с препоръки за начина на монтаж.
EdiPower II с мощност: 4 - 6W - 6000К до 590Lum + драйвъри за всетодиодите всичко от тук

Проектът е съвместен с желанието ми да си освежа и почистя фаровете. Описано в друга наша тема от раздел "Полезно"
Предварително направих схемата за управление.
Общ ключ-бутон on/off + светлинен индикатор монтиран на празното копче под киполемтража в дясно.
Задействане при подаване на контакт. - взето от захранване на касетофона.
Автоматично изключване при пускане на нормалните оригинални фарове - чрез 12в. реле - взето от управлението на осветлението на касетофона.

Всичко сглобено в прилежно в кутийка.
Малките черни нещица са драйвърите - LDD-700L (DC/DC - 9-36V) който пускат диода да работи с честота 1kHz.

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Демонтирах фаровете и се заех първо да ги почистя, преди да слагам диодите.

Диодите имат алуминиева подложка на която трябва да се монтира радиатор за да ги охлажда - живот над 50 000 часа.
Диодите не трябва да работят при температура по голяма от 70градуса.
при 80градуса намаляват живота си неколкократно.
при над 80градуса най-вероятно ще изгорят.

Аз експериментирах с една шинка от смес от цветни метали – мисля, мед или месинг и др.
дълга 10см дебела 2,5мм широка 20мм
Диодът работи в продължение на наколко часа. радиатора се нагря но не бих казъл повече от 60гр. пипах го без да ми пари.

за да може диодът да работи във фара, някак трябва да се сложи и радиаторчето вътре. След няколко часа експерименти и умуване за минимални щети по фара направих следното:
Изображение

Малък процеп точно до габарита през който се подава шинката и диодът е насочен към рефлектора зада обхване светлината целия сектор на късите светлини.
Рефлектора се дупчи лесно няма проблем с отлющване на покритието. то е достатъчно здраво както и пластмасата от която е направен.
аз лично изчегъртах процепа с остра отвертка и след това дооформане с малка пила.
Шинката на която е монтиран диода продължава във вътрешноста на фара над цокъла на дългите светлини. Направих го така, че да мога да си сменям крушката без проблем.
Изображение
пуснях я малко по дълга тъй като се има в предвид, че охлаждането във фара е затруднено.
За завършък над диода отрязъх малко парче алуминиев оребрен радиатор от старо охлаждане от компютърен процесор.
Изображение
насочих го напред за да не пречи на светлината.
Всичко се монтира с малки винтчета 2мм и силиконово термопроводима паста - продава се в PC магазините/или електроника
Изображение
изкарах кабелчето през един от отдушниците на фара.

Направих тест при затворен фар. светеше успешно в продължение на 2 часа. отварях капачката отзад за да пипна радиатора испоред мен той се беше стабилизирал на около 60-65градуса.

Пристъпих към монтаж.
Затрудни ме прокараването на кабелите от купето към фаровете. голяма мъка. Моят съвет:
Свалих акумулатора за по добра видимост. От към краката на шофьора в една от дупките набутах една твърда тел която намерих да се показва близо до гнездото на акумулатора. Привързах проводниците от към купето за тела и ги изтеглих.

След 2 дни подчти непрекъсната работа привърших, ето и крайният резуптат:

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение



това е сравнение при работа на къси светлини -Philips 55w
Изображение Изображение


тук вече в мрак.
Изображение

Изображение

Сега съм щастлив, че фаровете ми изглеждат като нови и блестят, а също така и, че ще спестя пресметнатите разходи от каране на къси светлини.
Надявам се ,че темата е била интересна и се надявам да допринесе с нещо в правиланта насока.
Поздрави!

Автор:  Peakone [ 29 Авг 2012, 19:43 ]
Заглавие:  Re: LED 5W DayLight - вграждане във фаровете (Kappa) + снимк

Супер е станало bowdown

А, къде точно отиде диода?

Автор:  Delta1and2 [ 29 Авг 2012, 21:22 ]
Заглавие:  Re: LED 5W DayLight - вграждане във фаровете (Kappa) + снимк

Съжалявам, че не съм го обяснил като хората.
Eто на гърба на тази планка + алуминиев радиатор е. Сочи към рефлектора:

Изображение

Диода е закрепен за края на тази планка която пък през процеп в рефлектора продължава и излиза зад рефлектора.

Автор:  Peakone [ 31 Авг 2012, 19:13 ]
Заглавие:  Re: LED 5W DayLight - вграждане във фаровете (Kappa) + снимк

Ааа да, сега се светнах, то се вижда и отражението на диода. Супер е станало, голямо браво за ентусиазма и сръчността cheers

Автор:  Delta1and2 [ 31 Авг 2012, 21:59 ]
Заглавие:  Re: LED 5W DayLight - вграждане във фаровете (Kappa) + снимк

Мисля, че тестовете преминаха успешно. От монтажа до сега изминати 900км през деня. Диодите държат без проблем.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/