Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!




 Страница 1 от 1 [ 10 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Смяна и зацепване ремъци и ролки на 1,8 16V 131к.с
 Мнение Публикувано на: 05 Авг 2012, 14:21 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
За да ми сменят тези работи с пети за зацепване на 03.01.2012г. ми взеха 100лв. само за труд и реших да поема нещата в собствени ръце, тъй като се наложи да свалям няколко пъти агренажа и да го поставям по направени от мен белези. Та тези неща ги смених сам + центровка за 2 часа пред блока. И понеже времето ме притискаше не направих снимки но ще се опитам да обясня последователността и какви инструменти съм ползвал.
Вдигнах на крик и свалих предно колело от страната на пасажера. Свалих долната кора и кората зад колелото държаща се на 2 винтчета които отвих с ключе 8 и стигнах до шайбата на коляновия вал въртяща пистовия ремък. В ляво непосредствено до нея е обтяжната ролка на пистовия ремък а по отгоре е паразирната .
С лула 15 по посока обратна на часовниковата стрелка се натяга силно болта на самата обтяжна ролка и пистовия ремък се охлабва и изважда. Със същата лула отвих и паразитната ролка. С лула 13 отвих вече корпуса на обтяжната ролка и я извадих. След това торкс Т40 може и Т45 отвих 4-те болта на ремъчната шайба. С леки почуквания с гумен чук и с помоща на лостче я почуквах оттук оттам и я подпирах за да я изкарам. Същата си има белег как да се постави така че не може да се обърка при поставяне. Тук можете да видите как се сваля пистовия ремък като ремъка, ролките, шайбите, вида им и разположението им е 1 към 1 като при моя мотор:
http://www.youtube.com/watch?v=yOFOUjmx ... ure=relmfu
След това свалих предпазните капаци на агренажните ремъци като всички болчета по него ги отвих с торкс 35 на тресчотка 1/4.
Охлабих с лула 10 обтяжната ролка на ремъка на балансиращите валове, откачих ремъка и свалих същата ролка. Болчето на самата ролка се намира на задната страна на планката на която се държи. С торкс Т40 отвих и двете болчета на шайбата на коленовия вал задвижваща ремъка на балансиращите валове и пак с почуквания и подпирания я измъкнах.
Така почистих всичко и стигнах до ангренажа. Преди да го охлабя ангренажния ремък свалих капака на клапаните. Няма да обяснявам как се сваля той но ако някой го интерсува може да пита.
Отвих свеща на първи цилиндър и понеже имам електронен щублер с дълбокомер с него установих къде е ГМТ с голямя точност като въртях на коляновия вал с ключ 20. Гледах гърбиците на 2-ри цилиндър на всмукателен разпределителен вал и на 3-ти цилиндър на изпускателен вал да сочат на горе.
Отвих с ключе 10 шапките намиращи се – над 2-ри цилиндър на всмукателен разпределителен вал и над 3-ти цилиндър на изпускателен вал там завих двете пети който си ги купих от тук:
http://www.zimber-tools.com/cat-avto-in ... -kon-.html
Прикачени файлове:
пети и схублер 1.jpg

Е не са както трябва и не обхващат плътно гърбиците на вала ама вършат работа. Поне пишеше че са за моята кола.
Охлабих с лула 13 обтяжната ролка на ангренажния ремък и го измъкнах. Отвих и свалих обтяжната ролка и със същата лула свалих и паразитната ролка.
Така всичко беше свалено като двата разпределителни вала бяха застопорени с пети а коленовият вал е завъртян така че буталото на 1-ви цилиндър да е в ГМТ. Т.е. това се прави за да видиш дали преди това ти е бил зацепен добре ремъка. Иначе се сваля ангренажния ремък и се въртят 3-те вала така, че да застанат по местата си – коленов 1-во бутало да е в ГМТ и двата разпределителни да се застопорят с пети.
Тук е момента да си източите антифриза и да си смените водната помпа която се сваля като се отвият 2 болчета с ключе 13 и се поставя новата, но това си е ваш избор.
При мен беше следния проблем след като съм зацепвал ремъка по белези както го правят повечето „майстори“, след слагане на петите на 2-та разпределителни вала, гърбицата на всмукателния вал беше малко изместена спрямо гърбицата на изпускателния. Или казано по точно се е появила хлабина на ангренажния ремък между двата вала, която се обира като се разхлаби зъбното колело на всмукателния вал, натяга се обтяжната ролка и чак тогава зъбното колело на всмукателния вал се затяга, без да се изместват застопорените валове. Така по този начин се регулира и до ¼ от зъба на ремъка а може и повече.
Почнах да сглобявам. Сложих първо двете ролки на ангренажния ремък на местата им и затегнах паразитната (стяга се около 25Нм) а обтяжната оставих хлабава. Ако ремъка ви е нов той има 3 белега – един между зъбите и 2 на зъб. Има означена посока на въртене на самия ремък, той се върти по посока на часовноковата стрелка. Поставяте белега между зъбите означен на ремъка срещу белега на шайбата на коленовия вал който е на зъб.
Прикачени файлове:
ангренаж 1.jpg

Опъвате го до колелото на изпускателния вал като при така застопорени валове белега на зъба на ремъка трябва да съвпадне с белега на шайбата на изпускателния вал и трябва да е опънат доста добре през паразирната ролка. Поне при мен беше така. Доколкото разбрах ако не е опънат добре има възможност да се отхлаби шайбата на изпускателния вал и да се обере ако има хлабина ама не съм го правил тъи като не съм сигурен без индикаторен часовник дали наистина съм в ГМТ, ама щом се опъна добре значи съм го догодил. Ако белезите на ремъка са ви изтрити като при мен това което успях да преброя е, че от белега между зъбите на ремъка до белега на зъб при колелото на изпускателния вал зъбите са точно 64 без зъба на белега. Зъбите мезду двата белега на зъб на ремъка са 44бр без зъбите на белезите. 58 зъба от белега между зъбите на ремъка до белега на зъб при колелото на всмукателния вал без зъба на белега. Или общо 168 зъба.
Като реших да продължа да го обтягам към шайбата на всмукателния вал се оказа че зъбите на ремъка идват срещу зъбите на колелото, при застопорени с пети валове.
Прекарах ремъка през обтяжната ролка и водната помпа доста трудно го набутах на шайбата на всмукателния разпределителен вал. Даже последно го набутах на ролката на водната помпа че е по лесно и се получи хлабина на ремъка между двата разпределителни вала. Е развих 4-те болчета на шайбата и започнах да натягам обтяжната толка. Тя се натяга като се хване палеца на ролката, с отверка например, вдигне се горе високо, заедно с него се натиска ролката назад и се затяга с 25Нм. Пуска се и се гледа палеца да е над дупката. Ремъка се е опънал отвсякъде. Затяга се шайбата на всмукателния разпределителен вал, махат се петите и се правят 2 оборота на коленовия вал. Поставят се петите – те трябва да съвпадат с гърбиците, а палеца на обтяжната ролка ако е над белега си (не може да бъде под него) се отхлабва малко за да падне точно срещу белега, ако е срещу белега не се пипа. Ами това е с правилното зацепване на ангренажа. Махат се петите и се поставят двете шапки който се затягат с 15Нм.
Ето и един клип за зацепване на Алфа което е същото и при моя мотор:
http://www.youtube.com/watch?v=aHSOs-tE ... re=related
А ето и един клип за поставяне на обтяжна ролка и ремък като всичко е същото и при мен само че тук доколкото видях за да обере хлабината на ремъка охлабва май шайбата на коленовия вал ама не съм сигурен:
http://www.youtube.com/watch?v=N9nUNbRT ... re=related
След това постававих ремъка на балансиращите валове което е много лесно и не отнема повече от 5 минути. Поставя се обтяжната ролка на мястото си като не се стяга. Поставя се шайбата на коленовия вал като се гледа двете пъпки да съвпаднат и се стяга с 10Нм.
Прикачени файлове:
шайби 1.jpg

Ремъка има 3 белега – 2 от външната страна и един от вътрешната и посока на въртене - по часовниковата стрелка. На самите шайби на балансиращите валове и на шайбата на коленовия вал има белези които трябва да съвпаднат с белезите на ремъка, като белега от вътрешната страна на ремъка се поставя на балансиращия вал който се намира горе в дясно. Ами просто няма как да се обърка поставянето на този ремък и няма как да не се зацепи ако съвпаднат белезите.
Прикачени файлове:
паразитен 1.jpg

След като го прекарам последно го поставям на шайбата на вала горе в ляво и натягам обтяжната ролка. Натягането направих с една отверка която напъхах между двата издатъка на ролката и на блока и я натегнах докато белега на самата ролка за опъване дойде точно по средата, и стегнах с 10Нм, което ми се видя малко.
Сложих капака на главата, завих си свеща, сложих бобините и ги закачих, запалих и почнах да слушам какво съм сътворили и да гледам как се въртят ремъците. Подавах газ, гледах си оборотие и се правих на разбиращ майстор.
Поставих капаците предпазващи ангренажните ремъци, като преди това съм запомнил кой болт от къде е на капака и поставих двете ролки на пистовия ремък като ги стегнах с около 25Нм. Поставих шайбата на коленовия вал въртяща пистовия ремък като гледах да съвпаднат пъпките и стегнах с около 25Нм.
Прикачени файлове:
Пистов ремък 1.jpg

Прекарах хубаво ремъка по пистите на шайбите като оставих последно да го закача на паразитната ролка, че е най лесно след което с лула 15 обратно на часовниковата стрелка натегнах пружината на обтяжната ролка и закачих ремъка на паразитната ролка както е показано тук:
http://www.youtube.com/watch?v=yOFOUjmx ... ure=relmfu
Прегледах дали навсякъде е влезнал ремъка в улейте, събрах всичко останало, запалих и отидох да се возя като преди това сипах гориво от спестените 100лв. с който ще мина около 1к км. на газ. Е аз спестих само 50 тъй като 50 дадох за петите.
Ако някой има желание да си го прави мога да му услужа с петите разбира се ще трябва да ми остави депозит за тях защото могат да не се върнат при мен или да ги повреди и след като ми ги върне ще си му върна депозита или пък мога и да му помагам, например методически.
Кое ме накара да си зацепя сам ремъка сам, смених си двигателя и след като зацепих стария ремък по мои белези колата не вървеше както трябва нямаше ускорение в ниските обороти и сутрин като запаля миришеше на бензин около нея. То вярно че ремък се зацепва веднъж ама при мен имаше непредвидени обстоятелства който доведоха до свалянето на ремъка 2 пъти а и вариатора ми тропа та по натам пак ще се сваля сигурно.
Имайте в предвид че на едноваловия ми Сценик 97г. 1,6 8V 90kc е много по трудна смяната на ремъци и ролки отколкото при Ланчията ми а там ми искат 40лв. за смяна защото е едновалов и предпочитам да ги дам. При Ланчията ми само защото е двувалова искат 70лв. и то за смяна по рисунки. За зацепване с пети както казах искат 100лв. Ми мисля че ако прегледате клипчетата на всеки ще му стане ясно как се прави. И като гледам клиповете на DAYCO все едно са закачили моя двигател на техния стенд само дет няма балансиращите валове. А както се вижда и от клипа на алфата при поставяне на новия ремък се получава хлабина въпреки че при сваляне на стария, валовете си идват намястото. Ми това е засега.
Написах и силите на стягане защото не е проблем да се закупи вече и динамометричен ключ в магазина до нас видях един със скала за 12лв., а моя е от кауфланд с регулиране от ръкохватката за 15лв., в Пени бяха пуснали за 33лв. Засичал съм го моя с руски със часовникова скала и е доста точен.
Резултата като запаля сутрин вече не ми мирише на бензин около колата и оборотите ми вече не са така:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... H_8E#t=35s
А са така:
http://www.youtube.com/watch?v=2uM7and2 ... e=youtu.be
Благодаря на всички за качените клипове. Снимките ги имам и в хубава резолюция като 1 е по 4-5Мб ама не ми се качваха по сайтове тъй като нямам никъде акаунт.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна и зацепване ремъци и ролки на 1,8 16V 131к.с
 Мнение Публикувано на: 06 Авг 2012, 08:27 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2629
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Поздравления за темата.
Аз не мога да си намеря майстор в Стз с пети за тоз мотор.
Сам определено не ми се занимава.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна и зацепване ремъци и ролки на 1,8 16V 131к.с
 Мнение Публикувано на: 13 Авг 2012, 09:05 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2629
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Това беше положението при мен, 1 зъб на всмукателния вал.

Ще направя клипче с оборотомера после.
Сега я засичам на газ със старите настройки, след като я засека, ще настроя газовата отново, че май има малка промяна(надолу са) в бензиновите времена.


Прикачени файлове:
3405_4537097630636_399389825_n.jpg
3405_4537097630636_399389825_n.jpg [ 92.32 KiB | Прегледано 5730 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна и зацепване ремъци и ролки на 1,8 16V 131к.с
 Мнение Публикувано на: 13 Авг 2012, 09:30 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
И при мен беше същото само дето не направих тази снимка за да я добавя ама вече се радвам, че я има а и като гледам и тия пети имат луфт та значи мойте са си читави.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна и зацепване ремъци и ролки на 1,8 16V 131к.с
 Мнение Публикувано на: 13 Авг 2012, 09:57 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2629
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Надписа е подобен на твоите, така е формулиран, но не са Зимбер.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна и зацепване ремъци и ролки на 1,8 16V 131к.с
 Мнение Публикувано на: 13 Авг 2012, 10:26 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
А ти ли си го прави или в сервиз и какви пари излезе?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна и зацепване ремъци и ролки на 1,8 16V 131к.с
 Мнение Публикувано на: 13 Авг 2012, 10:29 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2629
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
В сервиз, с приятел, след работно време.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна и зацепване ремъци и ролки на 1,8 16V 131к.с
 Мнение Публикувано на: 14 Авг 2012, 22:58 
Offline

Регистриран на: 05 Авг 2012, 22:18
Мнения: 1
Кара: ФИАТ
msex10mini написа:
И при мен беше същото само дето не направих тази снимка за да я добавя ама вече се радвам, че я има а и като гледам и тия пети имат луфт та значи мойте са си читави.

Колега маи не забеляза че петите не са стегнати а само сложени отгоре за да се види положението преди презацепването и е нормално да има луфт като се стегнат ще изчезне луфта.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна и зацепване ремъци и ролки на 1,8 16V 131к.с
 Мнение Публикувано на: 24 Авг 2012, 19:39 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2629
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Само за инфо, след презацепването колата одма направи 220 на газ, на бензин като цъкнах - не пожела повече.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна и зацепване ремъци и ролки на 1,8 16V 131к.с
 Мнение Публикувано на: 04 Яну 2013, 21:24 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2629
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
Петите са Зимбер и са за TS1.8 :?

p.s. тия сините от моите снимки


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 10 мнения ] 




Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов