www.lancia-bg.com http://www.lancia-bg.com/forum/ | |
Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -бързо http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=30812 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Delta [ 13 Юли 2012, 19:45 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Да докладвам и аз! Днес успях да го извадя, гадното моторче! Отне ми 1,5- 2 часа и много псуване! Онова гадно винче от задната страна се държа до последно и не искаше да се отчупи ухото му! Лист ножовка ще е полезен но нямах под ръка! Отворих отзад "новото" 2-ра употреба моторче за ревизия и вътре беше абсолютна гнус! На места лака от платката беше се повредил от окиси които са давали утечка между съседни писти... което обясни и оплакванията на стария собственик че му нагаряло леглото на бушона при включването му на високи обороти. Определено няма да мине без рециклиране. И както каза колегата - всичко е едно въртене на елементи като тетрис! Мотора с перката сглобен не може да се извади, разглабя се и така част по част!;) И мъка ми е че каза че сглабянето е по-гадно!:) До тук беше прав, дано с това бърка обаче!;) Аз определено мисля че ще ми останат винтчета!;) |
Автор: | Delta [ 17 Юли 2012, 20:03 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Всичко е сглобено и работи!;) Гърча си е гърч, пак 2 часа отидоха... 3 пъти почти го сглабях и разглабях.... или изтървеш нещо отдолу и с магнита не се вади или забравиш последователността за някой детайл... забавление! Сега ще гледам пак схемите но май вентилатора смуче въздух директно и после го прекарва през филтъра, което е тъпотия, явно за това имаше доста боклуци в него. С умиление си спомнях за Либрата където тази операция беше 5-10 минути! |
Автор: | Delta1and2 [ 30 Юни 2013, 22:19 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Е тази година пак го свалих, но този път смених транзисторите. НЕ е толкова трудно бяха ми нужни 20 минути за сваляне на вентилатора, и 2 часа за смяна на транзисторите. има подобна тема в форума на Рено http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=65825.0 Купих транзисторите на цена от 3,50лв., но в магазина имаха само 3 броя IRFP044N и аз взех един IRFP064N. Разпробих 4 нитчета на платката и започнах рзлепването на транзисторите. Понеже нямах помпичка за да издърпвам калая използвах стар метод който беше идеален за този случай. Вземате един многожичен меден проводник 4квадрата и го зачиствате 3см от изолацията. Натискате го с поялника в колофона да поеме малко и след това върху голямата спойка на транзистора. Нагрявате и калая преминава от спойката в медния многожичен проводник. Режете тези 3см вече запълнени медни жички и зачиствате още 3см и процедурата се повтаря. за 20 минути се почиства идеално без да остава нищо по платката. Поялника е хубаво да бъде поне 100Вата. След като свалих платката имах достъп до бубината. Премерих крайщата на намотките. Описание за посоката на намотаване има в посочения линк от Рено форума. Сглобих всичко и за голям майтап се оказа, че причината не била във вентилатора, а в нагорял бушон в таблото под волана означен с звездичка. 30А. Беше стопил част от пластмасата около него. Е най-вероятно вентилатора си ми е работил нормално изгубих цял ден, но пък сега съм спокоен, че съм с нови транзистори. Поздрави на всички който четат тази тема и им пожелавам кураж с оправянето на проблема. Не е сложно. |
Автор: | Delta [ 19 Юли 2016, 22:12 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Да се отчета и аз!;) Миналата седмица и на мен ми се наложи пак да правя упражнението!;) Този път не беше изгорял вентилатора, а започна да спира и да тръгва понякога. Прегледах бушоните - ОК. Понеже не ми се занимаваше, направо купих "нов" вентилатор набързо... Разглобяването и сглобяването този път стана за 2 часа!;) Оказа се нагоряла обувка на плюсовият кабел към платката на мотора. Смених кабела с този от "новия" мотор, но си оставих моя мотор, на който са му сменени транзисторите. На тези години, по-добрият вариант е да се запоят кабелите направо към клемите на платката. За съжаление нямах време да се занимавам... |
Автор: | Delta1and2 [ 19 Юли 2016, 23:39 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Ехаа Пламка, хубаво е, че караш още Капата. След интервенцията в началото на темата не съм имал проблеми но преди седмица вентилатора спря. Оказа се елементарно. Буксата към вентилатора. Просто размърдах и всичко потегли. Разбира се после леко понатегнах клемите в буксата. тази букса с жълтото. Ако не е тя ще да е релето в блока с бушоните. Явно, че тече голям ток за да се стига до подобни ситуации. Поздрави! |
Автор: | Delta [ 26 Сеп 2016, 19:52 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Ами дано да е от нея!;) Но според мен е както и при мен от клемите към платката на вентилатора: ето снимката която си си постнал по-горе!;) Аз препоръчвам да се запоят направо кабелите на платката... Иначе Капата е яка работа! От истинските автомобили! |
Автор: | spsavov [ 10 Юли 2019, 10:51 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Здравейте колеги. Имам питане относно вентилатора на КАПА 2.4 JTD. Някой знае ли каква е мощността му и колко ампера е нормално да консумира когато е включен? |
Автор: | Delta1and2 [ 10 Юли 2019, 18:12 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Здравейте. Ако става въпрос за горепосоченият вентилатор на климатроника то може да се ориентираме от неговият предпазител който е 30 ампера. Разбира се амперажът ще е различен в зависимост от това на коя степен е вентилаторът. Дори ще има минимално значение от това дали клапата за рециркулация е отворена или не е. Да приемем, че вентилаторът е 200 вата на пълна мощност. Това ще доближи границата от 24-26 ампера които пък се покриват от 30 амперовият предпазител.Всички вентилатори на всички модели Капа са еднакви. Успех! |
Автор: | spsavov [ 11 Юли 2019, 14:35 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Благодаря за отговора колега! Питам, защото след като ми изгоря въпросният вентилатор имам проблем. Смених го със същия -втора употреба- и от тогава ми стапя бушона и дори и бушонното табло. Смених бушонното табло, като си мислех, че е имало лош контакт но и второто се стопи. Интересното е че бушона не прекъсва , а се разтапя пласмасовата обвивка и леглото около клемата на бушонното табло. Премерих тока при максимални обороти с ампер клещи - 29-30 ампера. Напрежението пада от 14V на 12,5V. На границата на бушона и той не прекъсва, но грее много и топи всичко около него. Това се получи след смяната на вентилатора-предполагам, че първия като е окъсил някъде има проблем който увеличава товара, но не мога да го открия! Поверил съм всички връзки, пусках отделен + и отделен - , но няма разлика. Затова питам някой дали знае колко е нормалния товар или колко е мощността му по принцип. Например при Лагуната бушона е 40А , но не смятам че това ще реши проблема, след като досега си е бил 30А и не е имало проблем с бушона. Просто зациклих и не знам какво друго да търся. |
Автор: | Delta1and2 [ 11 Юли 2019, 17:09 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Измереното се припокрива с моето предположение, че е около 200 вата при 14 волта това са 28 ампера. Все тая, това не е важно. Проблемът все си го има. Защо не изкараш външен предпазител както тези за големите усилватели. Така ще си предпазиш таблото с бушоните.... и дали ще му сложиш 30 или 40 ампера все тая. Важното е да работи. А ако има късо вярвай, че предпазителят ще изгори защото токът ще е доста по голям. В този момент надали имаш късо защото мисля както писах по горе всичко в измерванията е правилно. А да и не на последно място, залагай на качествени предпазители, защото някой от китайските са като нагреватели. Кофти материал който ,много загрява. Виждал съм дори 5 ампера които стопява всичката пластмаса отстрани по таблото, а токът през него е в норми до около 4 ампера. Успех! |
Автор: | spsavov [ 12 Юли 2019, 16:01 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Днес измерих вентилатора на една алфа 166 2,4 jtd. Абсолютно същият е. Големината на тока на максимални обороти е 20А, а пада на напрежението е около 0,3V. Закачих на неговата букса моя вентилатор и там консумацията беше 33А, което е с 13А повече. Значи проблема е в моя вентилатор. Остава да го открия. Ако имаш някакви идеи ще съм благодарен! Веселбата продължава. |
Автор: | Delta1and2 [ 13 Юли 2019, 15:05 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Мдаа, разликата не е малка. По горе разбрах, че имаш и стар вентилатор. Така като гледам се справяш с нещата и вярвам, че ще съумееш да погледнеш вентилатора по отблизо т.е. разглобен и ако има нужда комбинирай нещо от старият вентилатор. По мое мнение бобината е мощна и надали може да изгори и ако има проблем може да идва от някой управляващ елемент на платката. |
Автор: | spsavov [ 31 Юли 2019, 17:53 ] |
Заглавие: | Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б |
Благодаря на колегата Delta1and2 за отзивчивостта. Сглобих вентилатора и му пуснах плюс от акумулатора през реле и сложих 50А бушон, защото тръгнах за морето. Оказа се, че пада на напрежението е голям защото го меря на самия вентилатор. Като го премеря на акумулатора е около 0,10 - 0,15А, което всъщност не е проблем. Просто му пуснах отделен кабел с по-голям бушон, който да поема по-големия товар и така работи - просто черпи по-голям ток. Сега вече на спокойствие ще мисля какво да правя другия вентилатор. Може и така да го оставя, че ми писна да го разглобявам. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 3 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |