Здравейте, представям кратко и ясно описание на свалянето на моторчето на климатроника на Kappa без да е необходимо да се демонтират тръби или други компоненти.
Започваме с развиване на няколкото рапидки на пластмасовата кора под чистачките. Не е нужно да демонтирате чистачките махате само тези които са от към страната на пасажера.
Повдигате и подпирате с пръчка, отвертка или друго.
Вече имате видимост до кутията където се намира вентилатора.
Изключете буксите.
Развийте посочените винтове:

Развийте болтовете (10мм)

ако не можете този дето е най-дълбоко, то оставете го за по късен етап.
Открехвате капака на кутията. ще ви се струва, че е доста стегнато но това е нормално това е заради дълбокия кант и фиксиращите пинове.
Подпъхнете отвертка. Започвайте да пръплъзвате в двете посоки за да отваряте повече пролуката подпъхвайте все по-големи подпори до 2-3 см. Вътре ще видите перката. Обърнете внимание, че в горната част на този капак се опира в два болта (означени с жълто на снимката)

които излизат от ламарианта на купето. С придърпванекъм вас измъкнете капака така ,че да не опира във тези болтове. И леко трябва да отместите тръбите на фреона с не повече от 1см което е съвсем леко усилие. Ще бъде трудно защото отзад има едно винтче на капака до което нямате достъп и то ще държи до докато не се отскубне ушенцето му. Това е жертва която после няма да навреди на кутията или работата на вентилатора. Сега развийте трите винтчета който дърчат модулчето отляво което движи клапата за рециркулация.
След сваляне на капака ще получите това: Вижда се перката на вентилатора.

Ако не сте свалили болтчето 10мм което е най-ниско в дясно сега е момента достъпа е по свободен. аз го развих с обикновенно гаечно ключе на малки стъки по 15 градуса, но ако имах дълго рамо за глухо ключе или тресчотка щях да спестя 20 минути.
Сега долната чат на кутията е свободна и може да я завърите с дупето нагоре.

развивате 3-те винтчета който са разположени на 120 градуса около основата на вентилатора.

махате 4-те шплента -тези назъбени от вътрепната страна шайби с помоща на обикновенна право отвертка и изваждате моторчето.

може да не махате перката, но ако се наложи тя се държи на 4 малки винтчета от горната страна.
Внимавайте защото перката е с доста остри ръбове и може да се порежете.

пазете всички винтчета и внимавайте да не попадната в магнита на ел.моторчето или другаде.

ако изпуснете някое винтче или болтче или интрумент в легена под голямата кутия и не можете да достигнете до него използвайте магнит залемен с тиксо на върха на дълга отвертка и така ще си ги придърпате.
върху платката от долната част на моторчето ще забележите няколко милилетра прах и буклуци
изчистете за да видите дали всичко е наред с запоените елементи и дали няма нещо нагоряло

Аз се бях отчаял и си мислех да купувам друго моторче втора употреба, но реших да позачиста навсъкъде и под платката и най важното е че забелязах нагоряла букса на дебелия плюсов кабел. Измъкнах вскички букси (обувки) и ги зачистих с шкурка до блъясък. Върнах ги обратно и вързах моторчето за проба към колата (голямата букса) и дадох на контакт, задествах вентилатора от таблото и вентилатора тръгна. Доста е мощен и трябва някой да го държи защото направо усуква ръцете и трябва да се стиска.

Това е наистина щастлив момент. надявам се и при вас да е толкова елементарна повредата.
Напръсках със спрей за смазване около оста на моторчето и пристъпвам към сглабянето. И контактен спрей който имах под ръка в самите букси на моторчето и голямата обща букса на кабела

Изчистете листата и боклуците в кутията и под нея:

Всичко по обратния ред, като не забравяйте да махнете избушеното малко винтче на гърба на капака. то няма да ви трябва повече а по скоро ще ви пречи да прихлупнете капака върху кутията.
Сглобяването е по нервно и по уморително но не се отчаивайте за 20-30 минути ще сте сглобили основното. Всичко е въпрос на въртене на елементите и болки в кръста.
Успех на всички, и приемете предизвикателството да опитате да се справите сами.
От опита на форума е ясно, че голяма част от случайте с проблем във вентилатора то проблема е в контактите на буксите или спойките които може да бъдат леко презапоени с по силен поялник. Ако това не помогне занесете го на радио-телевизионен сервиз да го премерят и да установят къде е проблема. Ако и те не могат да го поправят тогава вземето втора употреба например тук от форума за да сте сигурни че работи.
Ако се наложи да пробвате по автоморгите оставете голямата букса извън капака под чистачките удобно за да връзвате пробно към моторчето което сте решили да закупите.