www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Спукан картер
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=23805
Страница 1 от 1

Автор:  Alpina [ 21 Сеп 2010, 23:19 ]
Заглавие:  Спукан картер

Както се казва - "по-добре да не се налага", но все пак се надявам да ви е полезно.

Преди да започнете, трябва да си набавите:
Bison Epoxy Metal или друго подобно двукомпонентно лепило
Ацетон, както в моя случай керосин или друг силен разтворител/обезмаслител
Някакъв домашен обезмаслител от типа на Meglio
Памук
Шкурка 80 и 60

Първо изчистих района на удареното с Meglio и вода, при което видях че не е само дупката и около нея тръгват и пукнатини...
След това изчистих целия район, като използвах четка за зъби (според мен става доста добре с такава) докато не видяхлипса на пукнатини.
Изчаках за изсъхне, като през това време огледах хубаво дали няма и деруги щети (назад имаше ударено ребро, но не беше се пукнал там...
Минах първо с шкурка 80, докато не остана чист метал, след което с 60 "настъргах" във всички посоки, за да може да хване по-здраво лепилото.
С керосин напоен в памук забързах на 3 пъти (докато памука не остана чист след забърсване)

Самото лепило, което ползвах, ме изненада с доста кадърната си направа - между двете бутала трябваше да се отчупи една пластинка, която се оказа че е тапата, която се ползва след като се отвори... в комплекта имаше ваничка както и бъркалка (също хваната за корпуса на лепилото) които са за многократна употреба - въпреки че бях забравил да ги изчистя, след 12 часа лепилото се махна без почти никакви проблеми от тях. Имаше и малко парче шкурка 80, но според мен недостатъчно за моята цел.
Булалата се движат успоредно, така че няма как да сбърката съотношението а тапата е направена така, че няма как след ползване да я сложите на обратно и така да го запечатате като ги смесите неволно...
Може да се работи около час със него, което е повече от достатъчно, даже прекалено много :) Пише че трябва да се изчакат 5 минути да се активира, за това през цялото време го разбърквах във ваничката, за да се смеси добре.
В добавка ще кажа, че се мие много лесно с чиста вода, ако сте се намазали по ръцете (опита ми все пак беше в рамките на 20 мин след като се омацах)

В началото се опитах да вкарам вътре в дупката някакво количество от сместа, и след това "мацнах" тънък слой в целия район... Веднага след това забърках още толкова количество и донанесох навсякъде. Накрая нансесох малко количество със същата дебелина в страни, за да го ползвам като контролно дали се е втвърдило достатъчно.
Колата я бях вдигнал на трупчета под куките за теглене, така че на теория не трябваше да се събира масло в този ъгъл.
Това всичкото стана в следобедните часове за това я оставих както си е наклонена още 3-4 часа, след което я свалих на гумите й.
На следващия ден сутринта (около 16 часа след намазването) погледнах какво се е поличило и видях, че лепилото е хлътнало към дупката, но беше стегнало. На пипане се усещаше меко, но като натиснах с нокът не се отпечата. Нанесох нов слой където беше самата дупка, както и по краищара на вече стегнатия като го разширих така. Не шкурих или минах с отвертка преди да нанеса новия слой, защото ми се струваше, че ще хване чудесно към първия, понеже не се беше втвърдил на 100%
3 часа по-късно след като пипнах дали е постегнало (да беше такова, но като натиснах с нокът се отпечатваше) налях новото масло и запалих колата за около 5 мин... 30 мин по-късно направих кратка разходка по наклонен път (4км общо), за да загрее и като се прибрах на пипане новия слой беше станал отново мек... 6-7 часа по-късно беше стегнало зраво поех на път - 10-тина километра междуградки, 80км магистрала и 10 км градско каране - нямаше и капка (все пак малко след началото на магистралата спрях на една бензиностанция за оглед.

Вече минаха 3 дена след първия слой и при последното опипване беше станало на "камък" :)
Тия дни ще има още разходки с колата и ще споделя дали не са се появили проблеми...

Все пак мисля да го сменям с здрав, но идеята на темата ми е, как може да си приберете колата, ако не е близко до сервизи (както беше в моя случай) като всичко това излезна не повече от 16-18лв... Все пак си е риск де cheers

Прикачени файлове:
Коментар на файл: Първи огледи
IMG_0516_size.jpg
IMG_0516_size.jpg [ 348.06 KiB | Прегледано 7306 пъти ]
Коментар на файл: За съжаление усранових, че има пукнатини и от страни
IMG_0524_size.jpg
IMG_0524_size.jpg [ 476.43 KiB | Прегледано 7306 пъти ]
Коментар на файл: След като е минато с шкурка 60
IMG_0554_size.jpg
IMG_0554_size.jpg [ 342.18 KiB | Прегледано 7306 пъти ]
Коментар на файл: След като приключих с първите два слоя. Вижда се и намазаното за проба
IMG_0559_size.jpg
IMG_0559_size.jpg [ 414.21 KiB | Прегледано 7306 пъти ]
Коментар на файл: На сутринта се виждаше лека вдлъбнатина където беше дупката
IMG_0565_size.jpg
IMG_0565_size.jpg [ 245.7 KiB | Прегледано 7306 пъти ]

Автор:  Dedra 2.0 [ 22 Сеп 2010, 10:35 ]
Заглавие:  Re: Спукан картер

Мдааам и аз така си оправях моя и е 6!

Автор:  Delta [ 22 Сеп 2010, 21:34 ]
Заглавие:  Re: Спукан картер

Да добавя трик, ако няма как да се източи маслото и сълзи от пукнатината... Бързо след забърсване с разтворителя мацнах пукнатината с каноколит който запечатва за секунди. Така спрях теча и след това обработих с маталпластика. Самият металпластик не можеше да го запечата, много бавно съхне и маслото го надигаше.
Другото което съм виждал е да се армира замазката с подходяща мрежеста тъкан. Лепил съм метален картер но при нов лек удар металпластика се пука... не е еластичен.

Автор:  Alpina [ 22 Сеп 2010, 22:54 ]
Заглавие:  Re: Спукан картер

Опитах да сложа мрежа, но поради това, че трябваше да обхваща 3-те страни се разкачаше... може би щеше да стане да я захвана с каноколит, но нито се сетих, нито можеше да набавя :)

Автор:  vesko1985 [ 16 Юли 2012, 22:34 ]
Заглавие:  Re: Спукан картер

аз моя картер го свалих и го залепих на аргон,монтажа и демонтажа бяха отвратителни но всичко стана идеално

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/