www.lancia-bg.com http://www.lancia-bg.com/forum/ | |
Спукан картер http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=23805 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Alpina [ 21 Сеп 2010, 23:19 ] |
Заглавие: | Спукан картер |
Както се казва - "по-добре да не се налага", но все пак се надявам да ви е полезно. Преди да започнете, трябва да си набавите: Bison Epoxy Metal или друго подобно двукомпонентно лепило Ацетон, както в моя случай керосин или друг силен разтворител/обезмаслител Някакъв домашен обезмаслител от типа на Meglio Памук Шкурка 80 и 60 Първо изчистих района на удареното с Meglio и вода, при което видях че не е само дупката и около нея тръгват и пукнатини... След това изчистих целия район, като използвах четка за зъби (според мен става доста добре с такава) докато не видяхлипса на пукнатини. Изчаках за изсъхне, като през това време огледах хубаво дали няма и деруги щети (назад имаше ударено ребро, но не беше се пукнал там... Минах първо с шкурка 80, докато не остана чист метал, след което с 60 "настъргах" във всички посоки, за да може да хване по-здраво лепилото. С керосин напоен в памук забързах на 3 пъти (докато памука не остана чист след забърсване) Самото лепило, което ползвах, ме изненада с доста кадърната си направа - между двете бутала трябваше да се отчупи една пластинка, която се оказа че е тапата, която се ползва след като се отвори... в комплекта имаше ваничка както и бъркалка (също хваната за корпуса на лепилото) които са за многократна употреба - въпреки че бях забравил да ги изчистя, след 12 часа лепилото се махна без почти никакви проблеми от тях. Имаше и малко парче шкурка 80, но според мен недостатъчно за моята цел. Булалата се движат успоредно, така че няма как да сбърката съотношението а тапата е направена така, че няма как след ползване да я сложите на обратно и така да го запечатате като ги смесите неволно... Може да се работи около час със него, което е повече от достатъчно, даже прекалено много Пише че трябва да се изчакат 5 минути да се активира, за това през цялото време го разбърквах във ваничката, за да се смеси добре. В добавка ще кажа, че се мие много лесно с чиста вода, ако сте се намазали по ръцете (опита ми все пак беше в рамките на 20 мин след като се омацах) В началото се опитах да вкарам вътре в дупката някакво количество от сместа, и след това "мацнах" тънък слой в целия район... Веднага след това забърках още толкова количество и донанесох навсякъде. Накрая нансесох малко количество със същата дебелина в страни, за да го ползвам като контролно дали се е втвърдило достатъчно. Колата я бях вдигнал на трупчета под куките за теглене, така че на теория не трябваше да се събира масло в този ъгъл. Това всичкото стана в следобедните часове за това я оставих както си е наклонена още 3-4 часа, след което я свалих на гумите й. На следващия ден сутринта (около 16 часа след намазването) погледнах какво се е поличило и видях, че лепилото е хлътнало към дупката, но беше стегнало. На пипане се усещаше меко, но като натиснах с нокът не се отпечата. Нанесох нов слой където беше самата дупка, както и по краищара на вече стегнатия като го разширих така. Не шкурих или минах с отвертка преди да нанеса новия слой, защото ми се струваше, че ще хване чудесно към първия, понеже не се беше втвърдил на 100% 3 часа по-късно след като пипнах дали е постегнало (да беше такова, но като натиснах с нокът се отпечатваше) налях новото масло и запалих колата за около 5 мин... 30 мин по-късно направих кратка разходка по наклонен път (4км общо), за да загрее и като се прибрах на пипане новия слой беше станал отново мек... 6-7 часа по-късно беше стегнало зраво поех на път - 10-тина километра междуградки, 80км магистрала и 10 км градско каране - нямаше и капка (все пак малко след началото на магистралата спрях на една бензиностанция за оглед. Вече минаха 3 дена след първия слой и при последното опипване беше станало на "камък" Тия дни ще има още разходки с колата и ще споделя дали не са се появили проблеми... Все пак мисля да го сменям с здрав, но идеята на темата ми е, как може да си приберете колата, ако не е близко до сервизи (както беше в моя случай) като всичко това излезна не повече от 16-18лв... Все пак си е риск де |
Автор: | Dedra 2.0 [ 22 Сеп 2010, 10:35 ] |
Заглавие: | Re: Спукан картер |
Мдааам и аз така си оправях моя и е 6! |
Автор: | Delta [ 22 Сеп 2010, 21:34 ] |
Заглавие: | Re: Спукан картер |
Да добавя трик, ако няма как да се източи маслото и сълзи от пукнатината... Бързо след забърсване с разтворителя мацнах пукнатината с каноколит който запечатва за секунди. Така спрях теча и след това обработих с маталпластика. Самият металпластик не можеше да го запечата, много бавно съхне и маслото го надигаше. Другото което съм виждал е да се армира замазката с подходяща мрежеста тъкан. Лепил съм метален картер но при нов лек удар металпластика се пука... не е еластичен. |
Автор: | Alpina [ 22 Сеп 2010, 22:54 ] |
Заглавие: | Re: Спукан картер |
Опитах да сложа мрежа, но поради това, че трябваше да обхваща 3-те страни се разкачаше... може би щеше да стане да я захвана с каноколит, но нито се сетих, нито можеше да набавя |
Автор: | vesko1985 [ 16 Юли 2012, 22:34 ] |
Заглавие: | Re: Спукан картер |
аз моя картер го свалих и го залепих на аргон,монтажа и демонтажа бяха отвратителни но всичко стана идеално |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 3 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |