Автор |
Съобщение |
slavi
|
Заглавие: Ел. щека за маслото??? Публикувано на: 17 Фев 2006, 22:51 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Абе колеги някои знаели на къв принцип работи тази щека?като я гледам долу има едни пластини приличат на ненещо като прекъсвач. моята нещо се прецака.Преди работеше много точно, но от извесно време ми направи впечатление че не се е обаждала.например като е под наклон колата и светваше индикатора на таблото . И днес я извадих да видя ко стааа.Уж нищо несъм я правил само леко с една игла прекарах между контактие на тези малки пластини данеби да са се слепили нещо , и от там като светна няма гаснене.Одеве си направих експеримент -топнах я в едно шише с масло и проработи(лампата на таблото изгасна) но като си я сложа на мястото светва(масло в картера имам:) ).Мисля че ще мога да я оправя но само ако някои от вас ме светне на къв принцип отчита тя. Как разбира кога има и кога няма масло?????
Ха сега да ви видя ще имали шампиони в тази област
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Фев 2006, 19:36 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
........30 човека видяха темата и никои не знае
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Фев 2006, 15:46 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
Слави елементарно е, когато е в масло някак не прави контакт, но в момента в който остане на сухо (се доближават двете пластинки) светва. Така си мисля де ;-) така че съм по склонен да мисля че ти е малко маслото, колкото и да не ти се вярва. Иначе моята такава щека се счупи... Нова първо никъде не намерих, 2-ро 120 лева с доставна във Вантотрейд.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
Milen_z
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Фев 2006, 16:43 |
|
Регистриран на: 19 Апр 2005, 00:16 Мнения: 325 Местоположение: Пловдив
|
И още тази системка не работи на запален двигател, а само на място и на контакт. Аз имам две щеки на едната
се счупи датчика от пръчката, но електрически е здрава (лепих я с някакво лепило, не съм погледнал какво е
станало) ще я тествам и ще ти кажа, но утре най-рано.
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 1999
Lancia Dedra 1.6 i.e. 90Hp 1990, 835A1000
|
|
|
|
|
Milen_z
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Фев 2006, 12:34 |
|
Регистриран на: 19 Апр 2005, 00:16 Мнения: 325 Местоположение: Пловдив
|
И ТАКА ГОСПОДА ЕТО ВИ ИСТИНАТА ЗА ЩЕКАТА НА МАСЛОТО(пожертвах едната).
Значи в основата на датчика има три пластини като едната крайна и средна излизат горе на буксата, а от
средната на другата крайна има три навивки от изолиран проводник. Двете крайни излизат на контактчетата
на самия датчик (оле дано да ви стане ясно, ще се опитам да начертая и схемичка).
Та фатката е следната тези три намотки са свързани последователно на лампата и нагряват пластинката
от тока който тече през нея, тази пластинка се явява биметална и се охлажда от маслото.
Принципа на работа е следния когато маслото е недостатачно намотката успява да нагрее пластинката и тя се
отделя от другата тогава лампата светва и тока който тече през тази намотчица поддържа пластинката отворена
и лампата свети, долее ли се масло то охлажда пластинката контактите се залепят и лампата гасне и така до безкраиност.
Затова тази системка не работи когато е запален двигателя, защото първо той загрява и лъже датчика пък
и плискането на маслото на върши работа.
А сега от кого ще е бирата...
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 1999
Lancia Dedra 1.6 i.e. 90Hp 1990, 835A1000
|
|
|
|
|
Milen_z
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Фев 2006, 13:49 |
|
Регистриран на: 19 Апр 2005, 00:16 Мнения: 325 Местоположение: Пловдив
|
Ето това което успях да нарисувам. На датчика единия извод е на маса а другия отива към CHECK-а
Прикачени файлове: |
Shteka maslo.JPG [ 3.44 KiB | Прегледано 17954 пъти ]
|
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 1999
Lancia Dedra 1.6 i.e. 90Hp 1990, 835A1000
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Фев 2006, 20:01 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Бравооооооо ! Ти си гении Бирата е от мен сега съм отпуска само кажи кога си свободен и ще почерпя. Иначе сигурно щях да прецакам щеката за да стигна до тази истина. Сега вече знам фатката и ако успея да си я оправя.
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Фев 2006, 20:14 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
.......хубууу де, ами какво става тогава когато температурата на маслото е 100 градуса ???? тая биметална пластина няма ли да се отлепи и без да я нагрява намотката???
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
Milen_z
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Фев 2006, 10:27 |
|
Регистриран на: 19 Апр 2005, 00:16 Мнения: 325 Местоположение: Пловдив
|
Ами продполагам че това е взето под внимание, все пак три намотки с обикновен проводник могат да нагреят
за кратко пластината доста над сто градуса, предполагам че работната температура е по-висока.
За ремонт незнам дали ще успееш, мойта старата щека също не работеше, но несветеше и лампата, оказа се
че от годините се е разяла изолацията на проводника на намотката и практически няма нагряване на пластинката.
Контактите са залепени и край.
Сега мисля да я пренавия със съвсем тънък литцендрат обаче ме притеснява как ще го запоя за пластините,
това определено ще им промени свойствата, но и това ще измисля.
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 1999
Lancia Dedra 1.6 i.e. 90Hp 1990, 835A1000
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Фев 2006, 10:41 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Ами тя моита си работи маи:) ама аз и бъзикнах пластината и сега е малко разцентрована (стои отворена) днес ще я наглася но трябва наистина да проверя тая намотка деиства ли.
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Фев 2006, 16:47 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
При мен пък се счупи пластмасовата основата иначе щеката бачка, дайте идея с какво да я залепя, което да издържа на температурата и на самото масло.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
Pa4kata
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Фев 2006, 20:26 |
|
Регистриран на: 23 Яну 2006, 22:14 Мнения: 541 Местоположение: София
|
Леле с тия щеки сте за никаде
Иначе браво на Милен че е разконспирирал тази гнусна конспирация на щеките
аз затова карам без щеки...........ски
_________________ Dedra integrale май била:) ау и с Турбо
|
|
|
|
|
Milen_z
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Фев 2006, 21:48 |
|
Регистриран на: 19 Апр 2005, 00:16 Мнения: 325 Местоположение: Пловдив
|
Slavi ами центровай я то лесно става, обяснявам датчика в който са пластините на вид е жълтеникав като бронз
но в действителност се оказа пластмаса така че внимавай да не го счупиш, иначе взимаш нещо тънко и остро като
финно шило и внимателно ама много сваляш металната кръгля скобичка на датчика която седи всъщност на
минимума и после едната половина на датчика се отваря и цялата картинка е пред теб. Пластинки всичко ....
взимаш тънка пинсета и започваш да си ходиш по нервите, само внимавай да не ти трепне ръката... ама всъщност
не май е достатъчно здрава защото аз доста се борих с нея.
А за Марио, това е гнусна автомобилна пластмаса подобна е на тази за радиаторите нищо не я лепи, но и
затова имам идея която не е пробвана защото старата ми щека беше жертвана а новата си е здрава, та
от един магазин в Пловдив си бях купил двукомпонентно лепило за пластмаси на BISON, след това взимаш
един флумайстер който да е малко по дебел от стеблото на щеката и одрязваш парченце около 3-4 см.
внимателно с макетен нож го разцепваш на две половини (внимавай с пръстите). Едната половина от едната
страна после пълниш със смолата, след това и другата половина за да може да се залее равномерно или да стане
един вид като "кофраж". Чакаш добре да втвърди после отлепяш "кофража" и остава залетия датчик. Ако има смисъл го обработваш малко със шкурка и т.н. стискам палци да стане.
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 1999
Lancia Dedra 1.6 i.e. 90Hp 1990, 835A1000
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Фев 2006, 15:49 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Миленчо, Миленчоооо....! Маи ще трябва да се видим с теб батка. Тая моита щека си е наред ама по буксата немога да замеря никъкъв ток които трябва да загрее тази намотка на щеката ( нали би трябвало като дадеш контакт и на буксата на щеката да доиде 12 волта) дали е удобно да премериш на твоита кола какво става когато дъдеш контакт. щото на моита меря уреда съвсем за кратко мръдва и после нищо! Онзи ден понатиснах едната пластина леко и сега лампата изгасно ,но не е тва целат ,щото сега като дръпна щеката да не е в маслото и не ебава да светне. явно тока които трябва да ми нагрее пластините липсва. Та затова да те помоля да мериш на твоита да видим кво излиза. Или кажи кога си свободен хем да си почерпя бирата която съм ти обещал хме да обменим "Щеков опит"
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
Milen_z
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Фев 2006, 16:00 |
|
Регистриран на: 19 Апр 2005, 00:16 Мнения: 325 Местоположение: Пловдив
|
По принцип там няма да премериш 12 в. защото както вече май казах датчика е последователно свързан към
лампата другия му край е към маса и реално мериш напрежение вече минало през крушката, май по реално ще е
да мериш с амперметър.
Няма проблем да го тествам на мойта но към 17.00, че днес ми е натоварено в работата. Ще ти пратя тел. на лично
ако искаш званни към 17.30.
Той телефона ми го имаше в темата на DEDRA2.0 дето нещеше да му пали колата, малко по надолу.
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 1999
Lancia Dedra 1.6 i.e. 90Hp 1990, 835A1000
|
|
|
|
|
Milen_z
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Фев 2006, 19:13 |
|
Регистриран на: 19 Апр 2005, 00:16 Мнения: 325 Местоположение: Пловдив
|
Опа-а-а грешка...Значи работата е такава че чека пуска ток към датчика на щеката който аз измерих като
12В 0,7А за две секунди. От което се нагрява пластината и ако има масло контактите не се отварят, ако няма се отварят, след това този ток се спира и чека проверява контактите, засветва индикацията или не после
всичко остава в това състояние в което е докато не се махне контакта и се подаде отново, тогава всичко се повтаря.
Мерси Слави за това, трудно е сам да го премериш, може да включиш уреда и да го сложиш така че да го гледаш
отвътре после подаваш на контакт и гледай първите две секунди.
Поздрави.
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 1999
Lancia Dedra 1.6 i.e. 90Hp 1990, 835A1000
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Фев 2006, 20:29 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
Е да бе за тва се сещам -гаджето дава контакт и аз меря (веднъж замалко да запали ) ама е там е проблема че при мен ги нема 12те волта само понечва да мръдне волтметъра и краи-умира. Та сега си мисля дали тоя ток несе командва от някво реленце което за мое щастие е нагоряло вече ??? Абе ще го мъдрим в неделя
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
shopoff
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Апр 2006, 11:54 |
|
Регистриран на: 10 Ное 2005, 17:02 Мнения: 22 Местоположение: Севлиево
|
Колеги аз имам същия проблем дайте идея как да излъжа чека да спре да свети като се даде контакт само това искам
_________________ Dedra 1.8 i.e. '91
|
|
|
|
|
pakumba
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Авг 2006, 16:03 |
|
Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42 Мнения: 1386 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
shopoff написа: Колеги аз имам същия проблем дайте идея как да излъжа чека да спре да свети като се даде контакт само това искам
махни лампи4ката:)
|
|
|
|
|
Pesho_HF
|
Заглавие: Re: Публикувано на: 26 Май 2015, 00:21 |
|
Регистриран на: 21 Фев 2015, 16:02 Мнения: 4
Кара: Lancia Dedra 1.6 I.E 75 HP 93
|
pakumba написа: shopoff написа: Колеги аз имам същия проблем дайте идея как да излъжа чека да спре да свети като се даде контакт само това искам ами колега като дадеш на контакт върни и дай пак и после пали
|
|
|
|
|
|