Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!




 Страница 1 от 1 [ 8 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра
 Мнение Публикувано на: 18 Май 2010, 00:19 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 09 Окт 2009, 17:08
Мнения: 159
Кара: No cars
Колеги, не се съмнявам че смяната на накладки и водачи е нещо съвсем елементарно и рутинно за повечето от нас, но все пак се реших да пусна такава тема. Надявам се да е в помощ на някои от тези колеги на които тепърва им предстои самостоятелна смяна на накладки и водачи.
Нека започнем със обезопасяването на колата против самопридвижване, разхлабване на болтовете на джантата и повдигането на крик (това надявам се не е нужно да обеснявам как става :-) ). Така, след като сме повдигнали колата на крик и сме махнали колелото се появява следната гледка :
Прикачени файлове:
1-1.jpg
1-1.jpg [ 109.07 KiB | Прегледано 10537 пъти ]
.
На снимката сде вижда че единия ми водач (очертания с червен кръг) липсва. Гада просто беше заял и при опит да се раздвижи се скъса. По напред ще приложа и снимка на виновника. На следващата снимка :
Прикачени файлове:
2-2.jpg
2-2.jpg [ 100.39 KiB | Прегледано 10537 пъти ]
съм показал двата ключа с които се развива спирачният апарат а именно тресчотка 13 номер и гаечен ключ номер 15. Всъщност само тресчотката служи за развиване а гаечният ключ служи за държене на контра. По принцип след като се развият болтовете гледката би трябва да изглежда така :
Прикачени файлове:
3-3.jpg
3-3.jpg [ 101.39 KiB | Прегледано 10537 пъти ]
(естественно при мене бе с липсващия водач :-)) . След като извадих старите накладки видях че че почти износена е вътрешната накладка докато другата има доста феродо още. То и как няма да е като спирачният апарат не е разботил равномерно.Сега пристъпваме към следващата стъпка (ако ни се налага да сменяме или да ремонтираме водачи както бе в моя случай ако ли не преминаваме направо към смяната на старите накладки с нови) а именно развиване на горния и след това долния болт с ключ 17 и воала - диска остава "гол" както съм показал на тези снимки :
Прикачени файлове:
4-4.jpg
4-4.jpg [ 104.42 KiB | Прегледано 10537 пъти ]
Прикачени файлове:
6-6.jpg
6-6.jpg [ 96.18 KiB | Прегледано 10537 пъти ]
.

_________________
Кажи ми кои са приятелите ти, за да ти кажа кой си!


Последна промяна Lancio Dedrotti на 18 Май 2010, 01:05, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра
 Мнение Публикувано на: 18 Май 2010, 00:52 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 09 Окт 2009, 17:08
Мнения: 159
Кара: No cars
понеже не ми стигна мястото за останалите снимки продължавам тук - получава се малко глупаво но ви моля да ме извините.
На следващата снимка се виждат и старите водачи в какво състояние са :
Прикачени файлове:
8-8.jpg
8-8.jpg [ 168.45 KiB | Прегледано 10536 пъти ]
. След като едвам с триста зора успях да изкарам само единия установих че е третиран някога в миналото по нашенски с тефлонец-чешмеджийски :mrgreen: , който не че не става - напротив доста добре се получава с него но явно трябва по честичка интервенция (разбирай смяна на тефлона на няколко хиляди км) защото моя като го изкарах тефлона се беше набрал на него и едвам мърдаше самия водач ( за тези които не знаят тефлон може да се навива когато имаме дрънчене на спирачните апарати - мисля че има такава тема дори пусната) За това колеги най добре е при всяка смяна на накладки или просто преглед на спрачните апарати да се хвърля и един поглед на водачите. В моя случай просто смених част от спирачният апарат (защото нямаше как да изкарам водача) с друг за 20 лева. Забравих да спомена че водачи да Dедра така и не намерих и в двете автоморги които имаме в града. Нали сме си с ала-балканец мислене реших да почна да експериментирам с "квото има, може па да стане знае ли човек" :). Понеже бях вече в автоморгата реших да обиколя що роднини има моя звер - разбирай италианки Фиат и Алфа. Прегледах 3 Фиата Типо (единия бе 2.0 - навремето докато е бил здрав явно е бил голем куршум) но не и не. Последва преглед на една Алфа 145 и в първия момент си помислих "е те това е" и почнах разпачедосване. Уви .... пак не стана. Растоянието къде се движи спирачният диск на дедрата е по широко от това на Алфичката. Обърнах се за помощ към другата автоморга. След доста гледания и сравнения намерихме апарат от Фиат Браво и ето ти чудо - оказа се че пасва идеално на Ланчията. Хубавото в случая бе че този който взех от автоморгата бе сравнително запазен (колко ли запазен трябва да е за част от кола на 15-20 години :mrgreen: ) и ми свърши работа. При него обаче единия водач нещо не ми вдъхна доверие за това го подмених с моя който бе останал сирак. Да не забравя да допълня че след като изкарах водачите ги изчистих старателно от полепналата мръсотия по тях. Минах ги детайлно до блясък с парцаля и ги боцнах у гресчицата да се зарадват горките - крайно им време беше. Старателно почистих и канала на водача. Понеже не бях сигурен с какво да ги мажа си купих през деня високотемпературна грес за 4 лв кутийката. Омацах самите водачи с гресчица и "муш" обратно и двата в каналите но не съм вкарвал грес в самия канал . Маншоните бяха доста добре запазени за това ги оставих инак трябваше да купувам ремонтен комплект за около 12 лева. Ето ги вече готови за бой :
Прикачени файлове:
11-11.jpg
11-11.jpg [ 163.26 KiB | Прегледано 10536 пъти ]
. По нататък вече е ясно предполагам в обратен ред какво се прави. Но за всеки случай така и така съм снимал ще продължа. Сега следва монтаж :
Прикачени файлове:
12-12.jpg
12-12.jpg [ 98.13 KiB | Прегледано 10536 пъти ]
, след това слагаме новите накладки
Прикачени файлове:
15-15.jpg
15-15.jpg [ 105.77 KiB | Прегледано 10536 пъти ]
, прибираме цилиндърчето на спирачния апарат (кой с каквото разполага - лично аз махам едната накладка и с широка отверка избутвам буталцето обратно, става за нула време) и монтираме с нови болтове намазини с лепило против развиване :
Прикачени файлове:
16-16.jpg
16-16.jpg [ 106.87 KiB | Прегледано 10536 пъти ]
. Слагаме джантата, затягаме болтовете на джантата и смъкваме колата от крик. Запалваме дедъра (ръчната естественно е дръпната ;) ) помпим спирачният педал няколко пъти (защото в началото ще е мек) и след като се втвърди малко потегляме на късо разстояние за проба като караме без да ковем спирачки ссамо леки натискания на педала на спирачка. Накладките са нови и докато се напаснат изисква малко изминати километри, защото докато улегнат на мястото на старите диска трябва се върти известно време. А и за това в началото поне е желателно да се кара по разумно.
Дано съм бил полезен на някои.

П.С. Ако решите че темата не върши работа или нещо друго , мятайте я на полагащото и се място.

_________________
Кажи ми кои са приятелите ти, за да ти кажа кой си!


Последна промяна Lancio Dedrotti на 18 Май 2010, 09:10, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра
 Мнение Публикувано на: 18 Май 2010, 08:21 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
Преместена на полагащото и се място. :wink:


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра
 Мнение Публикувано на: 25 Яну 2013, 14:00 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 20 Юни 2010, 20:55
Мнения: 256
Местоположение: Пирдоп (София)
Само да попитам, в опаковката на новите накладки има 2 пластмаски (нещо като щивтове) с медна вътрешност, та те ме озадачават за какво служат wallbash


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра
 Мнение Публикувано на: 25 Яну 2013, 14:30 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Uner написа:
Само да попитам, в опаковката на новите накладки има 2 пластмаски (нещо като щивтове) с медна вътрешност, та те ме озадачават за какво служат wallbash

Най-вероятно за твоята кола накладките са без "датчик" за износване, та тия пишки са "система за ранно предупреждаване" - като се поизносят накладките, диска ще почне да трие тях, и ако не видиш - ще чуваш.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра
 Мнение Публикувано на: 25 Яну 2013, 20:49 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 20 Юни 2010, 20:55
Мнения: 256
Местоположение: Пирдоп (София)
Да, да за това са, при шумът който се издава от тях остава феродо около 2-3 мм (измерих го) :mrgreen: .
Иначе още едно тъпо въпросче, кабелчето излизащо от накладките е именно за тази система, нали и се монтира на лявото колело (понеже в новият комплект само на една от накладките е налично)?

Поздрави, добре че беше тази тема, понеже на задните ги сменявах като директно свалях буталото със водачите, и мъката беше налице. Да живее форума и подобни теми !!!!!!!!!!!!! cheers


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра
 Мнение Публикувано на: 05 Ное 2013, 11:11 
Offline

Регистриран на: 05 Ное 2013, 10:31
Мнения: 1
Кара: Lancia
Маншоните бяха доста добре запазени за това ги оставих инак трябваше да купувам ремонтен комплект за около 12 лева. Ето ги вече готови за бой :

_________________
.......Em Crazy..........


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра
 Мнение Публикувано на: 23 Авг 2014, 13:54 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2010, 19:29
Мнения: 276
Местоположение: София
Кара: Honda Civic VI 1.5 VTEC 114hp 3dr '97
Писали сте нови болтове и мазане с лепило. От къде ги взимате тия нови болтове и добри ли са (да не са от някаква китайска сплав да се претрепем)? Скоро ще правя ревизия на накладките, та да знам какво да си подготвя. Това с лепилото задължително ли е?


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 8 мнения ] 




Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов