www.lancia-bg.com http://www.lancia-bg.com/forum/ | |
Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=22423 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Lancio Dedrotti [ 18 Май 2010, 00:19 ] |
Заглавие: | Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра |
Колеги, не се съмнявам че смяната на накладки и водачи е нещо съвсем елементарно и рутинно за повечето от нас, но все пак се реших да пусна такава тема. Надявам се да е в помощ на някои от тези колеги на които тепърва им предстои самостоятелна смяна на накладки и водачи. Нека започнем със обезопасяването на колата против самопридвижване, разхлабване на болтовете на джантата и повдигането на крик (това надявам се не е нужно да обеснявам как става :-) ). Така, след като сме повдигнали колата на крик и сме махнали колелото се появява следната гледка : Прикачени файлове: . На снимката сде вижда че единия ми водач (очертания с червен кръг) липсва. Гада просто беше заял и при опит да се раздвижи се скъса. По напред ще приложа и снимка на виновника. На следващата снимка : Прикачени файлове: съм показал двата ключа с които се развива спирачният апарат а именно тресчотка 13 номер и гаечен ключ номер 15. Всъщност само тресчотката служи за развиване а гаечният ключ служи за държене на контра. По принцип след като се развият болтовете гледката би трябва да изглежда така :Прикачени файлове: (естественно при мене бе с липсващия водач :-)) . След като извадих старите накладки видях че че почти износена е вътрешната накладка докато другата има доста феродо още. То и как няма да е като спирачният апарат не е разботил равномерно.Сега пристъпваме към следващата стъпка (ако ни се налага да сменяме или да ремонтираме водачи както бе в моя случай ако ли не преминаваме направо към смяната на старите накладки с нови) а именно развиване на горния и след това долния болт с ключ 17 и воала - диска остава "гол" както съм показал на тези снимки :Прикачени файлове: Прикачени файлове: .
|
Автор: | Lancio Dedrotti [ 18 Май 2010, 00:52 ] |
Заглавие: | Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра |
понеже не ми стигна мястото за останалите снимки продължавам тук - получава се малко глупаво но ви моля да ме извините. На следващата снимка се виждат и старите водачи в какво състояние са : Прикачени файлове: . След като едвам с триста зора успях да изкарам само единия установих че е третиран някога в миналото по нашенски с тефлонец-чешмеджийски , който не че не става - напротив доста добре се получава с него но явно трябва по честичка интервенция (разбирай смяна на тефлона на няколко хиляди км) защото моя като го изкарах тефлона се беше набрал на него и едвам мърдаше самия водач ( за тези които не знаят тефлон може да се навива когато имаме дрънчене на спирачните апарати - мисля че има такава тема дори пусната) За това колеги най добре е при всяка смяна на накладки или просто преглед на спрачните апарати да се хвърля и един поглед на водачите. В моя случай просто смених част от спирачният апарат (защото нямаше как да изкарам водача) с друг за 20 лева. Забравих да спомена че водачи да Dедра така и не намерих и в двете автоморги които имаме в града. Нали сме си с ала-балканец мислене реших да почна да експериментирам с "квото има, може па да стане знае ли човек" . Понеже бях вече в автоморгата реших да обиколя що роднини има моя звер - разбирай италианки Фиат и Алфа. Прегледах 3 Фиата Типо (единия бе 2.0 - навремето докато е бил здрав явно е бил голем куршум) но не и не. Последва преглед на една Алфа 145 и в първия момент си помислих "е те това е" и почнах разпачедосване. Уви .... пак не стана. Растоянието къде се движи спирачният диск на дедрата е по широко от това на Алфичката. Обърнах се за помощ към другата автоморга. След доста гледания и сравнения намерихме апарат от Фиат Браво и ето ти чудо - оказа се че пасва идеално на Ланчията. Хубавото в случая бе че този който взех от автоморгата бе сравнително запазен (колко ли запазен трябва да е за част от кола на 15-20 години ) и ми свърши работа. При него обаче единия водач нещо не ми вдъхна доверие за това го подмених с моя който бе останал сирак. Да не забравя да допълня че след като изкарах водачите ги изчистих старателно от полепналата мръсотия по тях. Минах ги детайлно до блясък с парцаля и ги боцнах у гресчицата да се зарадват горките - крайно им време беше. Старателно почистих и канала на водача. Понеже не бях сигурен с какво да ги мажа си купих през деня високотемпературна грес за 4 лв кутийката. Омацах самите водачи с гресчица и "муш" обратно и двата в каналите но не съм вкарвал грес в самия канал . Маншоните бяха доста добре запазени за това ги оставих инак трябваше да купувам ремонтен комплект за около 12 лева. Ето ги вече готови за бой :Прикачени файлове: . По нататък вече е ясно предполагам в обратен ред какво се прави. Но за всеки случай така и така съм снимал ще продължа. Сега следва монтаж : Прикачени файлове: , след това слагаме новите накладки Прикачени файлове: , прибираме цилиндърчето на спирачния апарат (кой с каквото разполага - лично аз махам едната накладка и с широка отверка избутвам буталцето обратно, става за нула време) и монтираме с нови болтове намазини с лепило против развиване :Прикачени файлове: . Слагаме джантата, затягаме болтовете на джантата и смъкваме колата от крик. Запалваме дедъра (ръчната естественно е дръпната ) помпим спирачният педал няколко пъти (защото в началото ще е мек) и след като се втвърди малко потегляме на късо разстояние за проба като караме без да ковем спирачки ссамо леки натискания на педала на спирачка. Накладките са нови и докато се напаснат изисква малко изминати километри, защото докато улегнат на мястото на старите диска трябва се върти известно време. А и за това в началото поне е желателно да се кара по разумно.Дано съм бил полезен на някои. П.С. Ако решите че темата не върши работа или нещо друго , мятайте я на полагащото и се място. |
Автор: | racer666 [ 18 Май 2010, 08:21 ] |
Заглавие: | Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра |
Преместена на полагащото и се място. |
Автор: | Uner [ 25 Яну 2013, 14:00 ] |
Заглавие: | Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра |
Само да попитам, в опаковката на новите накладки има 2 пластмаски (нещо като щивтове) с медна вътрешност, та те ме озадачават за какво служат |
Автор: | simq [ 25 Яну 2013, 14:30 ] |
Заглавие: | Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра |
Uner написа: Само да попитам, в опаковката на новите накладки има 2 пластмаски (нещо като щивтове) с медна вътрешност, та те ме озадачават за какво служат Най-вероятно за твоята кола накладките са без "датчик" за износване, та тия пишки са "система за ранно предупреждаване" - като се поизносят накладките, диска ще почне да трие тях, и ако не видиш - ще чуваш. |
Автор: | Uner [ 25 Яну 2013, 20:49 ] |
Заглавие: | Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра |
Да, да за това са, при шумът който се издава от тях остава феродо около 2-3 мм (измерих го) . Иначе още едно тъпо въпросче, кабелчето излизащо от накладките е именно за тази система, нали и се монтира на лявото колело (понеже в новият комплект само на една от накладките е налично)? Поздрави, добре че беше тази тема, понеже на задните ги сменявах като директно свалях буталото със водачите, и мъката беше налице. Да живее форума и подобни теми !!!!!!!!!!!!! |
Автор: | jhonmoral [ 05 Ное 2013, 11:11 ] |
Заглавие: | Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра |
Маншоните бяха доста добре запазени за това ги оставих инак трябваше да купувам ремонтен комплект за около 12 лева. Ето ги вече готови за бой : |
Автор: | juslen [ 23 Авг 2014, 13:54 ] |
Заглавие: | Re: Смяна на накладки и водачи на спирачен апарат - Дедра |
Писали сте нови болтове и мазане с лепило. От къде ги взимате тия нови болтове и добри ли са (да не са от някаква китайска сплав да се претрепем)? Скоро ще правя ревизия на накладките, та да знам какво да си подготвя. Това с лепилото задължително ли е? |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 3 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |