www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Visa Uniscan на лаптоп с един COM
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=21073
Страница 1 от 1

Автор:  Tunev [ 15 Фев 2010, 03:21 ]
Заглавие:  Visa Uniscan на лаптоп с един COM

Привет колеги. Пускам тази тема за да се похваля :) и да помогна на тези който искат да си направят адаптер за диагностика !
Елементите за реализиране на схемата излизат около 20лв. , най-скъпйат елемент е чип SI9241AEY (Single-Ended Bus Transceiver) към 15лв. с доставка.
Забравих да спомена, че с този адаптер може да се чете само по К-линия, както повечето модели на фиат и ланчиа. Автомобилите с К-линия имат два извода на буксата за свързване, единият е маса (-) а другият е К-линията. Тези с ''К'' и ''Л'' линий имат три извода, съответно не може да се направи диагностика с този адаптер!!! Значи за да ви свърши работа трябва на буксата за диагностика от автомобила да излизат два кабела.
За да се направи адаптера не се искат големи познания по електроника просто трябва да си набавите елементите от схемата, да се монтират правилно на една монтажна платка и един стар лаптоп с един ком порт (аз се здобих с един изхвърлен сименс :D от Германия). Предимството тук е че не ви трябва гараж в който да мъкнете настолно ПС и да тествате колата единствено когато е запалена на място, а си наблюдавате показанията от ECU-то на лаптопа докато карате и внимавате да не изтарвете патя :D.
Търсих много по форомите и никаде няма свястно направена тема и трябваше да прочета 20-30 страници с мнения за да получа малка представа какво да направя, затова реших да взема най-важното и да го кача тук, че да има поне една малко по-подробна тема за Виза.
Качвам схемата, програмата и няколко снимки на направеното от мен.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Прикачени файлове:
183c.part2.rar [1.13 MiB]
818 пъти
183c.part1.rar [1.39 MiB]
741 пъти
Коментар на файл: Схемата
k_line_only.pdf [19.07 KiB]
842 пъти

Автор:  MirU [ 15 Фев 2010, 19:16 ]
Заглавие: 

Благодаря колега! Вярвам, че ще свърши работа на много хора. Не можах да отворя k_line_only.pdf, предполагам схемата е там, но я намерих и я качвам тук за всеки случай, благодарение на фиат форума :)
Изображение

Автор:  cmexypko [ 16 Фев 2010, 15:48 ]
Заглавие: 

Ако някой го подкара на Капа нека сподели. За капата не е много ясно дали ще се излъже да работи само по К-линя.
Поздрави на всички !!!

Автор:  Tunev [ 16 Фев 2010, 17:43 ]
Заглавие: 

cmexypko написа:
Ако някой го подкара на Капа нека сподели. За капата не е много ясно дали ще се излъже да работи само по К-линя.
Поздрави на всички !!!


Колега ако Капата е с К и Л линий за свързване на ECU-то тази схема няма да стане, тъй като тя чете само едната линия и затова е с един ком порт защото за колите които са с К линия втори ком е излишен и не се ползва, та програмата която сам дал е кракната и направена така, че да не си търси вторият порт и този адапер работи само с тази версия тъй като другите преди да се вържат с ECU-то проверяват дали са вързани всички портове и чак тогава търсят ЕCU. А на въпросната Виза 1,83C е премахната тази проверка за свързване на двата COM-ма и направо почва да търси ECU.
С две думи неможе да се чете ECU по К и Л линий с този адаптер на схемата!!!!!!!
Слагам и схема с два COM порта които иска да опита, разликата е мн малка в схемите но трябва и втори чип SI9241AEY съответно и още 10лв над цената за всичко останало (аз похарчих 20лв. и е нищо, като се има предвит, че най евтиният адаптер който съм срещал е 90лв. и пак е ''самоделка'', просто чевака си е разбирал от електроника и е решил да искара парички от некомпетентните в тази област). А никак не е трудно да се направи която и да е от двете схеми (стига да можете да запоявате по схема). И най-важното е да имаш мерак и търпение :) !!!!

П.С. Схемата с двата COM-ма не съм я правил и тествал с тази програма затова не съм я качил преди (но смятам че няма да имате проблеми с нея)!!!





Това е схемата с два COM Port-а http://dox.bg/files/dw?a=fa238a467b

Автор:  cmexypko [ 18 Фев 2010, 17:47 ]
Заглавие: 

Колега, благодаря за инфото. Аз също имам работеща ръчно напраена от мен виза. Обаче все се надявам да изкочи нещо дето за Капа-та да работи на един ком-порт. Много сложно става като се заразмъква един Пентиум на 100Мhz.... монитор... 25 метра удължител... разбираш ме. :-)
Поздрави на всички.

Автор:  alfista [ 21 Фев 2010, 21:21 ]
Заглавие: 

А на Делта 2.0 16в по к-линия ли е само?

Автор:  Tunev [ 22 Фев 2010, 21:53 ]
Заглавие: 

alfista написа:
А на Делта 2.0 16в по к-линия ли е само?


Колега можеш и сам да разбереш дали се чете по ''К'' линия или по ''К'' и ''Л''. Само трябва да намериш буксата за свързване и ако е с две кабелчета заначи е само ''К'' линия ( въпросната схема ще ти свърши работа), обаче ако е с три то тогава ECU-то се чете по ''К'' и ''Л''!

Автор:  Aleko [ 26 Апр 2010, 15:36 ]
Заглавие: 

някой подкара ли го на КАППА?

Автор:  cmexypko [ 19 Яну 2011, 13:29 ]
Заглавие:  Re: Visa Uniscan на лаптоп с един COM

Колеги, откакто излезе FiatECUScan мога със сигурност да кажа, че капата (като моята от подписа) може да се връзва само по К-линия. Явно софтуера на визата си "иска" да има и L-линия. Това което си спомням при ползването на визата е, че тя чака отговор по L-линята само при инициализацията на връзката. По тази причина визата при капа не тръгва на един ком порт.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/