www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Боядисване на джанти?
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=10491
Страница 2 от 3

Автор:  Dedra 2.0 [ 16 Юли 2008, 10:13 ]
Заглавие: 

Ок колеги отварям старата тема.От снимка 2 се вижда в какво състояние бяха.С много шкурка и препарати кухненски стигнах до това състояние.Някой ще ми каже ли от тук накъде да продължа за добиване на още повече блясък и евентуално махане на финните надрасквания.И ако някой знае как да ги "консервирам" после за да не се губи блясъка?

Прикачени файлове:
S7300062.JPG
S7300062.JPG [ 380.28 KiB | Прегледано 12847 пъти ]
S7300057.JPG
S7300057.JPG [ 423.17 KiB | Прегледано 12826 пъти ]

Автор:  Leonardo [ 16 Юли 2008, 16:03 ]
Заглавие: 

Със шкурка на ръка не може да се получи ефект на полиране колкото и фина да е.
Давам ти няколко варианта:
1. Първото необходимо ти е едно кече за бормашина, евтините са по
5 лв. но ще ти свършат идеална работа - колкото и скъпите, които са от
20 лв. нагоре. После - пастата.търси по магазини за инструменти, в т.ч. стругарски, на някой пазар тип "битак", мисля имаше в практикер-пастите за металообработване
са най-подходящи.Може да помолиш и някой стругар да ти даде.
После, всеки уважаващ себе си
производител на автобои има и полир пасти - 3М, "Макс Майер","Дюпон", "Сикенс", "Глазурит"...значи където видиш техен магазин - влизаш и търсиш, но професионална.С тези обикновените ще се скапеш от търкане и нищо...
Повечето са на база силикони и не полират в действителност, а образуват
лъскав филм.От това според мен няма смисъл.Абразивните са за твоя случай.
Професионалните са предвидени за няколко етапа и са обикновено
3 различни по едрина на абразива.Най-подходяща ще ти е 1-вата, най-едрата, или 2-рата. Но да знаеш, че не са евтини. Около 20 кинта е
едната тубичка.Верно, ще ти остане доста...
2. По-лесния начин. Отиваш при един автобояджия, даваш му 5 кинта
и за няма и 5 минути ще ти я тръкне с Ротекс-а.Но може и да преебе сичко.
3."Направи си сам" - награбваш 2-3 листа шкурка, едрина от 1200 нагоре, по-фина е по-добре...Разпъваш я на нещо гладко, стъкло например.
Целта е да остържеш абразива.Става със стъкло, но е опасно.С макетен
нож е най-подходящо.Държиш го под ъгъл, ти ще откриеш подходящия,
и остъргваш лекичко абразива отгоре.Лекичко, за да не се къса листа.
Най-добре го дръж като шабър, с челната повърхност, а не с режещата.
Като се заглади ръбчето, чупиш сегментчето и продължаваш с новото.
Остърганото събираш, и го слагаш в малко!! количество нещо с плътна
консистенция - твърда грес или ...крем за крака :D например...
"Разбърквате до получаване на гладка консистенция :ghi: " и имаш
полирпаста !После- познатата схема с кечето и бормашината

п.с. И което и да избереш най-напред пробвай някъде по вътрешната страна на дйантата, за всеки случай :wink:

Автор:  Dedra 2.0 [ 16 Юли 2008, 16:19 ]
Заглавие: 

Мерси за изчерпателния отговор колега.Начина с пръскането отпада.Не искам боядисани джанти.Мисля утре да взема една абразивна паста от тези за пастиране на коли.Някоя по нежничка такава и пускам дрелката в употреба,че досега ми изпадаха ръцете от търкане.... Една такова дет се вика няма сили си ударя :D А това което най ме притеснява накрая защитен слой как и с какво ?

Автор:  subarkata [ 16 Юли 2008, 21:25 ]
Заглавие: 

Dedra 2.0 написа:
...А това което най ме притеснява накрая защитен слой как и с какво ?


Безцветен лак. Вземи си хубав, а не тоя от 2 и пиисе.

Автор:  Leonardo [ 16 Юли 2008, 22:34 ]
Заглавие: 

мхм, и аз съм на мнението на субарката, да не стане толкоз труд за нищо. Когато полиращ алуминия, отнемаш тънък слой от него и метала става мн. активен, т.е. замърсява се и косидира мн. бързо.Затова задължително ги лакирай, най -добре в безпрашно помещение и възможно по-скоро след като си ги полирал, да не се намърсят.Успех!

Автор:  Dedra 2.0 [ 16 Юли 2008, 22:59 ]
Заглавие: 

Мерси колеги.Утре мисля пак да го лъсна с пастичка за метал и после пръскам лака отгоре.Дано се запази а не се излющи.

Автор:  Dedra 2.0 [ 17 Юли 2008, 14:32 ]
Заглавие: 

Взех си паста,взех си водни шкурки ама ме домързя много (почнах бирата преди работата) та направо пръснах с лака.Резултата ме задоволява напълно.Той дрънгулника е по надран от джантите :) Ето :

Прикачени файлове:
S7300065.JPG
S7300065.JPG [ 391.44 KiB | Прегледано 12866 пъти ]

Автор:  Leonardo [ 17 Юли 2008, 20:14 ]
Заглавие: 

а пък аз толкова писане... :)
супер си ги издокарал, само емблемките нещо ми жълтеят на снимката:roll:
със здраве да си ги търкаляш на дедъра новите джанти!

Автор:  Dedra 2.0 [ 17 Юли 2008, 20:16 ]
Заглавие: 

Колега това което си ми написал ми е от полза.Зимата няма да си имам друга работа и ще го направя.Сега нямам търпение да ги сложа просто :D Зимата като сложа зимните ще си играя в нас. ;)

Автор:  Delta1and2 [ 03 Юни 2009, 19:06 ]
Заглавие: 

Да добява към тази старичка но актуална тема.
Снимка как действа препарата REMOVAL на Оргахим върху джантите. На водна основа е. Старият REMOVAL действаше малко по-бързо.
Намазване обилно с гелоподобната течност (вече в пласмасови опаковки около 5-6лв.) и изчаквате дооста дълго. Мисля, че температурата има ефект върху бързината.
Изображение
Това което виждате на снимката и по точно това дето се е набръчкало на пипане е като силикон. Сваля се с обикновен парцал (на практика то въобще не се крепи никъде просто си седи мокро там на повърхността)
Правя упражнението за втори път и този препарат ми спасява часове дори дни работа)
1. Намазване предварително може и вечерта преди деня за работа направо както са на колата джантите (обилно дебел слой) (действие между 2 и 6 часа).
2. Сух парцал за да се избърше навсякъде (по 10мин на джанта)
3. Бормашина с телена четка на бързи обороти и без да се натиска. (по 10 мин на джанта) Нужна е там където корозията е проникнала е алуминия, или там където препарата не е успял да премахне напълно лака (боята).
4. Няма как да се мине без ръчен труд. Шкурка 180 (бялата) за недостъпните за телената четка места. На места си помагам с човъркане с нож ако вида джанта има нужда от това. по 30 мин на джанта и една бира.
5. Обезмасляване - аромата помага на ефекта на бирата.
6. Шприц кид (спрей - сив) покрива следите от абразивната обработка с четка и шкурка.
7. Минаване на водна шкурка 800 с поливане от надупчено шише с вода. Със скурката не повтаряйте много минава се леко навсякъде.
8. Спрей за джанти Dupli Colour - май така се пише ( произход Германия 8 лв.) - ако времето е топло пръскайте от близо така, че да намокри повърхността но без да разлива. Ако пръскате от далече, повърхността ще стане песъчлива без блясък. Ако времето е хладно може и по от далеч да се пръска (25-30см.)
9.По желание както направих. След като изсъхне боята (30мин.) се слага и лак отново на Dupli Colour (8лв.)
10. Поливане на резултата в приятна компания.

Аз лично съм доволен от резултата.
Ще сложа снимки когато ги снимам.

НЕ претендирам, че съм работил правилно просто пиша какво съм правил.

Автор:  kamikadze [ 03 Юни 2009, 19:32 ]
Заглавие: 

колеги мойте джантички след като съм ги пръскал със спрей черен мат .. дали ще мога да ги лъсна така ... че много готино изглеждат :)

Автор:  dragoHF [ 03 Юни 2009, 21:09 ]
Заглавие: 

Ми да взема и аз да се изкажа.Миналата седмица правих на едно приятелче джантите,и станаха супер.Проблема беше в това че той искаше да постигне огледален ефект и процедурата стана малко трудоемка но крайния резултат е трепач.За целта пьрво се сваля боята с препарати ,шкурка ,телени четки,да не влизам в подрабности доста се изписа за това.След като е свалена боята джантите се минават с шкура N800 ако нямат язви по тях ако има минавате с по едра,докато всичко се нулира и тогава с финната.След това се вьорьжавате с една бормашина едно кече /продават се в магазините за боя/ и шлайф паста и тьркане му е майката :D пьрвоначално леко потьмнява но след малко тьркане се показва натуралния цвят на алуминия.След тьркането се измива хубаво с вода като изсьхне се минава с обезмаслител/не за двигатели ,пак се купува от магазин за боя/ след което се прьска с акрилен лак .мисля че 200гр.са достатьчни за 4/5 рьце,като се сложи разредител и втвьрдител ще стане кьм350/400гр.Оставяте да сьхнат до другия ден и на сутринта пак почвате с тьркането :D .Този пьт с шкура N2000 просто матирате лака,и пак с бормашината кичето и полир паста N3 полирате на бавни обороти без да натискате защото лака се нагрява и може де си сьсипете труда.Уверявам ви резултата е невероятен,джантите стоят като огледало,лошото е че не всеки има компресор и пистолет под рька.А колкото до готовите бои и лакове според мен ефекта е временен и след всяка зима трябва да се пребойдисват,а и с това безконтактно миене и с тия паруструйки. А ми това е.Успех.

Автор:  blackfire [ 04 Юни 2009, 09:18 ]
Заглавие: 

Колега, поздравления за успешната работа, и аз скоро замислям подобна инициатива с моите джантички, че ще е супер да им върна оригиналното състояние :) Бихме се зарадвали да пуснеш няколко снимки на джантите, за да им се порадваме и ние :)

Автор:  dragoHF [ 04 Юни 2009, 09:44 ]
Заглавие: 

Ами не сьм ги снимал,пьк едва вчера видях темата,ако знаех за нея щях да ги щракна.Но ще го накарам да ми прати снимки и ще ги кача

Автор:  mozart [ 04 Юни 2009, 12:27 ]
Заглавие: 

И аз да се включа с един съвет. Когато купувате спрейовев (боя и лак) задължително да са на една основа. Или акрилна или ацетонова. Иначе се получава ефекта на юфката. Това към колегите които не го знаят. :wink:

Автор:  lubo_Y10 [ 04 Юни 2009, 20:38 ]
Заглавие: 

Ей тва се получава с много търкане и леко полиране:

Автор:  lubo_Y10 [ 04 Юни 2009, 20:44 ]
Заглавие: 

На живо с жената и внучката:

Прикачени файлове:
2009 059.jpg
2009 059.jpg [ 1.17 MiB | Прегледано 12790 пъти ]

Автор:  Delta1and2 [ 05 Ное 2012, 21:45 ]
Заглавие:  Re: Боядисване на джанти?

Я да подновим отново тази тема.
Този модел джанти вече за 3- път правя.
Този път исках да е без боя и да заложа на полиран алуминий за вторият ми комплект който взех за през лятото

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

гелообразното е РЕМОВАЛ на ОРГАХИМ който помогна за премахването на стария слой боя и лак.
Изображение Изображение Изображение

после с накрайника за бормашина и лепяща се шкурка 400 и после 800
Изображение Изображение

това е след поредица шкурки 1000/1500/2000/2500/3000 ръчно.
Изображение Изображение

това е след кечето за полиране залепен върху същия накрайник + стара паста от социализма за полиране на домакински прибори като зелена бучка тебешир.
Изображение Изображение

не съм слагал лак отгоре, мисля ,да изчака мдо пролетта да видя дали ще потъмнее ако е така ще повтора само последната процедура и ще ги лакирам. Но четох за полирането на алуминия, че когато се направи както трябва няма нужда да се запечатва.

Процедурата ми отнема по 1 ден на 1 джанда защото бяха в лошо състояние и имаха много шупли от корозия/сол/ камъчета и т.н. та трябаше да работя повече с едрата шкурка и бормашината.

Вече са готови две от джантите а другите съм ги започнал.
Живот и здраве напролет ще ги щракна монтирани на колата.
Поздрави!

п.п. мисля, че темата трябва да опиде в ПОЛЕЗНО, тъй като я издирвах подчти 30 минути.

Автор:  kistbam [ 31 Мар 2014, 20:19 ]
Заглавие:  Re: Боядисване на джанти?

Здравейте, колеги. Взех си и аз същите джанти и искам да ги обновя по същия начин като колегата "Delta1and2".
Искам да попитам само едно. Отворите по външната част на джантите третирате ли ги с шкурки и след това евентуално боядисване???
Намазах джантите с Removal и попадна малко в отворите и бутна част от лака им, та сега се чудя така ли да ги оставя или да ги търкам и тях.
И после евентуално да ги боядисвам ли? И с какво?
Ако може малко съвети? Много ще съм благодарен.

Автор:  Delta1and2 [ 31 Мар 2014, 20:47 ]
Заглавие:  Re: Боядисване на джанти?

Показаните джанти в предния ми пост, са полирани без да пипам вътрешните кантове/отвори. Понеже те са в друг по тъмен цвят и седи мисля по добре. Същият модел джанти но другият ми коплект съм правил изцяло като съм премахвал и покритието от вътрешните отвори. После с боя всичко наред. Пак става хубаво но и дизайна изглежда различен, някак джантата е по плътна подчи без отвори и зглежда по масивна.
Ако ти се занимава можеш да пръскаш на двапъти с два цвята. Вътрешен по тъмен-графитен и челния нормален сребрист за джанти.
Както и да ги направиш ефекта ще е положителен.
Успех!

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/