Автор |
Съобщение |
Емил Петров
|
Заглавие: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 19 Сеп 2012, 13:51 |
|
Регистриран на: 13 Юли 2005, 20:39 Мнения: 657 Местоположение: София, Младост-2
Кара: Lancia Kappa 2.0/20V VIS 838A6.000 '01
|
Колеги, и аз се присъединих към газифицираното братство. Вчера Капата се сдоби с ГИ Фобос. На първо усещане няма разлика във вървежа на колата. Като всяка уважаващ себе си италианска кола обаче веднага светна чека с бодрото съобщение "Engine control system failure". Една бърза диагностика показа, че ламбда сондата отчита бедна смес и скоро адаптацията удря в лимита. Говорих с момчетата от сервиза и ми предложиха да отида да обогатят сместа. Моят въпрос е следният - колеги с опит, кое ще ми препоръчате да си обогатя сместа и да си повиша по този начин разхода на газ или да сложа ламбда емулатор и да я оставя с по-бедна смес? Не забелязвам да е по-мудна при сегашното положение. Има ли рискове от детонации ако я оставя така или пък някакви други негативни ефекти?
Поздрави, Емил
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 20 Сеп 2012, 03:31 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
детонации не но със сигурност вървежа не може да е същия като на бензин. Сложиш ли емулатор си я направил почти обикновена газова, това е единствената обратна връзка на бензиновото ECU за качеството на сместа. С две думи отивай да я оправят.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 20 Сеп 2012, 09:01 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Може да върви една идея повече, но не може според мен, да гори по-малко. Или или , избирай.
Съветвам те, да си намериш датакабел за фобоса и да започнеш да се учиш сам кое и как. Правих ли настройка в движение или само на място ?
|
|
|
|
|
Емил Петров
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 20 Сеп 2012, 09:14 |
|
Регистриран на: 13 Юли 2005, 20:39 Мнения: 657 Местоположение: София, Младост-2
Кара: Lancia Kappa 2.0/20V VIS 838A6.000 '01
|
Може и да е настройвана в движение. Не знам. Оставих колата сутринта и си я взех следобяд готова. ЩЯвно най-добре е да ида и да обогатят малко сместа.
|
|
|
|
|
Емил Петров
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 21 Сеп 2012, 21:02 |
|
Регистриран на: 13 Юли 2005, 20:39 Мнения: 657 Местоположение: София, Младост-2
Кара: Lancia Kappa 2.0/20V VIS 838A6.000 '01
|
Ново развитие. Докато си освободя време да ида и да ми пипнат настройките Капата "свикна с мириса на газ" и грешката се изчисти сама. Тъй като продължава да се държи все едно нищо не и се е случило мисля да я карам така и само ако нещо пак се разсърди да я карам за донастройка.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 22 Сеп 2012, 07:21 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
По принцип след определено време е добре да се отиде за донастройка защото трябва да улегнат гумички на инжектори, мембраната на изпарителя и др и вероятно това е причината да е изчистила грешката. А как ти пали на бензин сутрин - има ли някакви замисляния и тн.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
Емил Петров
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 22 Сеп 2012, 07:49 |
|
Регистриран на: 13 Юли 2005, 20:39 Мнения: 657 Местоположение: София, Младост-2
Кара: Lancia Kappa 2.0/20V VIS 838A6.000 '01
|
Сутрин, вечер, топла, студена за момента си пали като слънце. Никакво замисляне никакво прекъсване или тресене. Младежите са свършили работата много грамотно. Все още не е минала и седмица от монтажа де но първите впечатления са ми добри.
|
|
|
|
|
joganov
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 27 Сеп 2012, 09:26 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 22 Яну 2009, 16:49 Мнения: 185 Местоположение: София
|
Привет! Да посочиш мястото и телефончета за връзка, ценичка и т.н., че и аз съм за такава процедура. Благодаря!
_________________ Lancia Kappa, 5.20, 1995, без VIS
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 27 Сеп 2012, 09:54 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
jorometala написа: да се отиде за донастройка защото трябва да улегнат гумички на инжектори, мембраната на изпарителя Mоят скромен опит от няколко месеца и 4 редуктора, казва че няма такова нещо или поне аз не усещам разлика. А и логовете казват същото. Не се заяждам, просто споделям.
|
|
|
|
|
Емил Петров
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 27 Сеп 2012, 10:10 |
|
Регистриран на: 13 Юли 2005, 20:39 Мнения: 657 Местоположение: София, Младост-2
Кара: Lancia Kappa 2.0/20V VIS 838A6.000 '01
|
Не съм специалист в областта а и познанията ми от обща култура там са малки. В момемта пак ми светна "ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE" и ще ходя да ми понастроят малко газовата. Освен това в момента разхода ми се вижда "малко" висок - около 15л/100км газ извънградско без да съм състезател. С моя стил на каране правя средно 9л/100км извънградско на бензин. Иначе ще ида в сервиза, в който ми сложиха газовата уредба в кв. Левски - Деймос ООД.
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 27 Сеп 2012, 19:05 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
ехааа до 12 извън съм стигал но до 15 не съм успявал. Има нещо много гнило в настройките.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
Емил Петров
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 27 Сеп 2012, 19:40 |
|
Регистриран на: 13 Юли 2005, 20:39 Мнения: 657 Местоположение: София, Младост-2
Кара: Lancia Kappa 2.0/20V VIS 838A6.000 '01
|
Да, днес ми намалиха с 10% инжекторното време на газта. Ще видим сега как ще е. Освен това на VISA-та ECU-то изплю три грешки - едната беше нещо за ламбда сондата а другите две "ПРЕДЕЛ АВТОНАСТРОЙКИ 1" и "ПРЕДЕЛ АВТОНАСТРОЙКИ 3". Лошото е, че двете се появяват почти мигновено след изчистването им независимо дали на бензин или газ, а тази за ламбда-нещо-си цъфва малко по-късно. Днес нямах повече нерви и време да гледам. Може би през уикенда пак ще я закача и ще се опитам да осмисля какво се опива да ми каже. Може би сондата ми е пътник, може друго да е...
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 27 Сеп 2012, 22:38 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
виж живите данни дали стойността на ламбдата скача ритмично и бързо между 0.1V до 0.9V. Също така пробвай да ресетнеш ECU-то (махни акумулатора за 15 мин.) Грешките са от самообучението, може и да трябва още да обедняват или да обогатяват. НО щом върви добре вероятно трябва още да обедняват (докато спре да върви ).
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
nigell
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 28 Сеп 2012, 00:57 |
|
Регистриран на: 26 Фев 2011, 15:08 Мнения: 319 Местоположение: София
|
Виж как са ти свързали ламбдата с газовата - при мен бяха запоили кабела директно на тоя от ламбдата, което май не е правилния вариант. Не ми е светвал чека, но все пак... Сега не ми е свързана въобще с газовата (понеже я сменях и още не съм намерил време да я свържа както трябва към буксата), но разлика във вървенето и разхода нямам - 16 градско, 12 извънградско. Постигал съм и по-ниски стойности, но инцидентно, нещо не ми се отдава икономичното каране, особено извънградско Пробва ли трите варианта - турбо/икономично/нормално (чрез задържане на бутона за превключване докато изпищи)? Единият би трябвало да е по-обогатен (турбо, 3 изпищявания), а другият обеднен (икономичен, 2 изпищявания). Нормалния е с едно изпищяване. (турбо не е за турбо коли, просто така се нарича режима). И моята я слагаха там и общо взето изглеждат достатъчно разбиращи (поне Искрен, с другия младеж не съм комуникирал много). Със сигурност ми я настройваха в движение, аз лично я настъпвах по Ботевградско докато Искрен цъкаше нещо по лаптопа
_________________ Lancia Kappa SW 2.0 16V TURBO - Power Wagon
|
|
|
|
|
Емил Петров
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 28 Сеп 2012, 08:15 |
|
Регистриран на: 13 Юли 2005, 20:39 Мнения: 657 Местоположение: София, Младост-2
Кара: Lancia Kappa 2.0/20V VIS 838A6.000 '01
|
Ламбда сондата казаха, че не е пресвързвана по никакъв начин. Оставена е, както си е към бензиновото ECU. А днес я превключих на "икономичния" режим и ще продължавам да я засичам.
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 28 Сеп 2012, 08:29 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Истината е в сглобката на датакабел и сами да си я настройвате. Я налягането няма да са уцелили, я размера на дюзите, я .... )) А колкото до гаранцията - бекъп на техните настройки и при нужда - възстановяване. А ламбдата ако се върже към ГИ е най-вероятно само за мониторинг.
|
|
|
|
|
Емил Петров
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 28 Сеп 2012, 08:48 |
|
Регистриран на: 13 Юли 2005, 20:39 Мнения: 657 Местоположение: София, Младост-2
Кара: Lancia Kappa 2.0/20V VIS 838A6.000 '01
|
emzo написа: Истината е в сглобката на датакабел и сами да си я настройвате. Донякъде е така но важи само за хора, които разбират какво правят Аз може и да се занимавам с електроника но в сферата на управление на ДВГ имам само повърхностни познания и затова разчитам на хората, които по презумпция трябва да са по-наясно да си свършат работата коректно, така както аз си върша моята спрямо други.
|
|
|
|
|
Емил Петров
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 05 Ное 2012, 12:27 |
|
Регистриран на: 13 Юли 2005, 20:39 Мнения: 657 Местоположение: София, Младост-2
Кара: Lancia Kappa 2.0/20V VIS 838A6.000 '01
|
Доста интересно нещо се получи. През този уикенд навъртях 274км и тази сутрин бутилката събра 30 литра газ. Това след последната регулировка на параметрите на ГИ. Оказа се, че преди, когато имах висок разход сместа ми е била много бедна. За мен това е мистерия разбира се но е факт, че след обогатяване на два пъти съпроводено с тестово каране и гледане на бошовска диагностика разходът ми падна от 15-16/100 извънградско до 11/100. Явно вървим в правилната посока но има още път, защото пак ми светна чека...
Колеги, има ли някой с ГИ Фобос на Капа 5.20 без ВИС и с добре настроени таблици склонен да ги сподели? Много дълъг ми идва този път от проби и грешки а и нямам много свободно време да го минавам изцяло...
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 05 Ное 2012, 12:31 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Строго индивидуално е, не става така номера
|
|
|
|
|
Емил Петров
|
Заглавие: Re: Kappa с ГИ Фобос Публикувано на: 05 Ное 2012, 12:56 |
|
Регистриран на: 13 Юли 2005, 20:39 Мнения: 657 Местоположение: София, Младост-2
Кара: Lancia Kappa 2.0/20V VIS 838A6.000 '01
|
..... имах такова подозрение ......
|
|
|
|
|
|