Ами колеги...
Изгаснаха лампите по копчето за превключване...
Първо проверих бушона, за съжаление се оказа здрав.
После проследих кабелите за захранването до буксите. Мерих и се оказа, че отива и "+" и "-" до компа.
Записах час в сервиза... дойде деня и като обясних на момчето какво съм мерил и т.н. той веднага измъкна един нов комп, откачи моя, сложи новия, и всички лампи си светнаха
Пищеше нещо, но момчето каза че е защото новия комп не е настроен за моята кола. Важното обаче в случая беше че изобщо заработи, светнаха лампите и т.н.
Явно нещо в моя комп беше сдало багажа.
Нов започва от 600лв... посъветва ме момчето, да пробваме да ремонтираме стария.
А, да. Като се откачи (дори неработещ) компа на метана - колата не работи дори на бензин! Т.е. като се свали за ремонт, колата не работи. Има вариант с някакви мостове да се възстанови работата на бензин, без да се режат кабели... ама не стигнах до там.
Прибрах се в цеха и разглобих компа. Доста лесно упражнение, само с една отвертка стана.
По-късно същата вечер, на добре осветено място и с лупа, открихме два изгорели транзистора... мерене с уреда и стана ясна работата... до тук.
Търсихме и къде продължават веригите, но пистите се навираха под други елементи и само до някъде можеше да се проследи. Нямаше лесен начин да намерим причината за изгарянето...
Много странно беше, че от всякъде към тези транзистори тока беше ограничен с резистори до към 5мА (ако приемем 12 волта макс.), а транзисторите са за 100мА... а пък бяха изгорели
Решихме на този етап просто да ги сменим и да видим какво ще стане... гаражният БГ тунинг пиниз беше приведен в действие
Проба само на платка, без капаци, метана си заработи идеално
На другата сутрин събрах компа, монтирах на колата и... греда.
Като прехвърли на метан и гасне
Човърках 1 час и ми направи впечатление, че като пусна метана (без да прехвърля, просто го включвам от копчето) и чаткането (цъка някакво реле преди да прехвърли) е много неравномерно.
Отворих пак буксите, контактен спрей, раздвижване и сглобяване.
Положението стана приемливо. Вече чаткаше равномерно.
Газ до 2000 оборота, прехвърли си без дерт и си зачаткаха инжекторите като шевна машина
И така в момента си работи.
Може ли от тия лоши контакти, преди почистването, да е станала мизерията с транзисторите?
Лоша маса или подобно... дали някакъв пик може да е прескочил и да е гръмнал транзисторите?
Или някой кабел близо до тия за свещите да е с лоша изолация и от там ?
Защото тия баш транзистори и 100 волта биха издържали. На 2К Ома - 100 волта са 50мА, а транзисторите са до 100мА. 2К Ома е най-ниската стойност във веригите около тях. Другите резистори са с по-големи съпротивления.